Mielestäni on järjetöntä että Turussa bussit tasaa aikataulun torilla. Olisi paljon fiksumpaa että bussit vain ajaisivat toirin ohi ja tasaisivat aikataulun päätepysäkeillä. Erityisesti tuo torilla seisottaminen tympii silloin, kun jatkaa samalla bussilla kaupungin toiselle puolelle.
Bussiparkki pois torilta
13
544
Vastaukset
Miettikääpäs missä turistibussit on ?ei parkkipaikkaa ei pysätä ei rahaa keskustaan.Eläkeläinen ei kannakassia pitkään auton täytyy olla lähellä .Siispä mennään Raisioon !!!
- olet oi
keassa turhaan krääsävät koska eivät sammuta
- joukkkoliikenne vielä toimi
Aivan.Aikoinaan raitsikatkin vaan porhalsivat toripysäkkien ohi tasaten aikataulunsa päättäreillä kuten kakkonen Nummenpakalla,ykkönen satamassa.Ainoastaan kolmonen taisi huilata rautatieasemalla, koska ajoi ympyrä lenkkiä.
Mutta tämä olikin sitä entistä hyvää aikaa jolloin Turun joukkoliikenne vielä toimi.- jos ei olisi lopetettu
Jos raitsikka liikennettä ei olisi lopetettu painuvien ratojen vuoksi, niin ne olisi muuttuneet jo aikoja sitten metroiksi.
- pieni metrolle
jos ei olisi lopetettu kirjoitti:
Jos raitsikka liikennettä ei olisi lopetettu painuvien ratojen vuoksi, niin ne olisi muuttuneet jo aikoja sitten metroiksi.
Höpöhöpö! Raiteet,jos painuivat niin niitä voidaan kohentaa aivan kuten Stadissa tehdään.
Metro vaan ei sovi Turkuun,koska Turun asukasmäärä on liian pieni (näyttää tippuvan edelleen),mutta sen sijaan raitsikat ovat Turun kokoiselle ja suuremmallekin kaupungille oiva joukkoliikenneväline,mutta kuten edellä kerrottiin eräs kaupunginvaltuutettu suuren sorakeisarin määräyksestä sai raitsikkaliikenteen ajettua alas Turussa. - Siksihän ne purettiin
pieni metrolle kirjoitti:
Höpöhöpö! Raiteet,jos painuivat niin niitä voidaan kohentaa aivan kuten Stadissa tehdään.
Metro vaan ei sovi Turkuun,koska Turun asukasmäärä on liian pieni (näyttää tippuvan edelleen),mutta sen sijaan raitsikat ovat Turun kokoiselle ja suuremmallekin kaupungille oiva joukkoliikenneväline,mutta kuten edellä kerrottiin eräs kaupunginvaltuutettu suuren sorakeisarin määräyksestä sai raitsikkaliikenteen ajettua alas Turussa.Totuus on kuitenkin se että turun savivellimaaperässä raiteiden ylläpito tuli kohtuuttoman kalliiksi, siksihän ne raitsikat lopetettiin.
- Hepo3
Siksihän ne purettiin kirjoitti:
Totuus on kuitenkin se että turun savivellimaaperässä raiteiden ylläpito tuli kohtuuttoman kalliiksi, siksihän ne raitsikat lopetettiin.
Toi raiteiden painuminen on kyllä suurinta puppua mitä olen kuullut!? Itseasiassa tuo ollaan keksitty vasta lähiaikoina puolustukseksi pikaraitiotieideointia vastaan.
Lukekaa tutkimus/lopputyö Turun ratikoiden poistamisen syistä ja siihen johtaneista tapahtumista. Löytyy googlettamalla ja Turun yliopiston sivujen kautta!
Tässä myös hyviä linkkejä ettei tartte täällä sontaa puhua:
http://www.kaupunkiliikenne.net/Ratikka_ja_bussi.htm
http://jlf.fi/f20/87-turun-pikaraitiotie-miten-liikkeelle/
http://chat.yle.fi/euroviisut/ubbthreads/printthread.php?Board=tokapalsta&main=44885&type=post - Turunlinnan Tonttu
Siksihän ne purettiin kirjoitti:
Totuus on kuitenkin se että turun savivellimaaperässä raiteiden ylläpito tuli kohtuuttoman kalliiksi, siksihän ne raitsikat lopetettiin.
Höpölöpölöö savivelleistäsi!Hyvin ovat poliitikkojen mantrat uponneet sinuun (ellet itse jopa ole turkulaispoliitikko).Nykytekniikalla kaikki on mahdollista ja eivät ne kadutkaan vuosikausia korjaamatta ja entraamatta kestä, ei Turussa eikä muuallakaan.
On luonollista, että raitiotiekiskoja samoin kuin rautatiekiskoja,talojen perustuksia joudutaan uudistamaan.Mikään kun ei ole ikuista. - ...
jos ei olisi lopetettu kirjoitti:
Jos raitsikka liikennettä ei olisi lopetettu painuvien ratojen vuoksi, niin ne olisi muuttuneet jo aikoja sitten metroiksi.
Kyllä ne raiteet saa vaikka taivaalle, jos on maaperän kanssa liikaa ongelmia.
- kulkee metrot ja raitsikat
Siksihän ne purettiin kirjoitti:
Totuus on kuitenkin se että turun savivellimaaperässä raiteiden ylläpito tuli kohtuuttoman kalliiksi, siksihän ne raitsikat lopetettiin.
Pietariin, Itänaapuriin, on varsinaiseen savivelliin rakennettu metrot ja raitsikat kulkee.Hienot ,vanhat talot ovat pystyssä.
Ei muuta kuin turkulaisurpot tutustumiskäynnille sinne! - mantraa itseltäsi
Turunlinnan Tonttu kirjoitti:
Höpölöpölöö savivelleistäsi!Hyvin ovat poliitikkojen mantrat uponneet sinuun (ellet itse jopa ole turkulaispoliitikko).Nykytekniikalla kaikki on mahdollista ja eivät ne kadutkaan vuosikausia korjaamatta ja entraamatta kestä, ei Turussa eikä muuallakaan.
On luonollista, että raitiotiekiskoja samoin kuin rautatiekiskoja,talojen perustuksia joudutaan uudistamaan.Mikään kun ei ole ikuista.Auto voi ajaa pienen kuompan yli tai kiertää sen, mutta painuvat kiskot ei tule kysymykseen, koska ratikka ei pysy raitellla.
Mikä rautapyörillä liikkuvassa ratikassa on parempaa kuin kumipyörillä kulkevassa bussissa?
En keksi muuta eroa kuin sen että rautapyörillä kalusto on vain jäykempää muutoksille ja kalliimpaa ylläpitää.
Ja loppujen lopuksi mulle on ihan sama vaikka bussiliikennekkin lopetettaisiin, koska liikun omalla autolla ja taksilla. - nyt...
mantraa itseltäsi kirjoitti:
Auto voi ajaa pienen kuompan yli tai kiertää sen, mutta painuvat kiskot ei tule kysymykseen, koska ratikka ei pysy raitellla.
Mikä rautapyörillä liikkuvassa ratikassa on parempaa kuin kumipyörillä kulkevassa bussissa?
En keksi muuta eroa kuin sen että rautapyörillä kalusto on vain jäykempää muutoksille ja kalliimpaa ylläpitää.
Ja loppujen lopuksi mulle on ihan sama vaikka bussiliikennekkin lopetettaisiin, koska liikun omalla autolla ja taksilla.ihan perus ratikoita busseihin? Ei ratikoissa sinänsä mitään parempaa olekaan, muuta kuin ympäristöystävällisyys ja käyttökulut. Ne sopii keskustoihin, joissa muutoksia ei hirveästi tapahdu.
Pikaratikka taas on sellainen peli, jolle bussi ei mahda yhtään mitään, niin kuin ei metrollekkaan. Se on ylivoimainen joukkoliikenteen muoto, jota bussit lähinnä palvelee syöttöliikenteellä. - Hepo3
mantraa itseltäsi kirjoitti:
Auto voi ajaa pienen kuompan yli tai kiertää sen, mutta painuvat kiskot ei tule kysymykseen, koska ratikka ei pysy raitellla.
Mikä rautapyörillä liikkuvassa ratikassa on parempaa kuin kumipyörillä kulkevassa bussissa?
En keksi muuta eroa kuin sen että rautapyörillä kalusto on vain jäykempää muutoksille ja kalliimpaa ylläpitää.
Ja loppujen lopuksi mulle on ihan sama vaikka bussiliikennekkin lopetettaisiin, koska liikun omalla autolla ja taksilla.Tässä teille jotka ihmettelette miksi raideliikenne olisi parempi kuin bussit. Vastaukset löytyy linkistä. (pitkä teksti ni en viitsinyt liittää):
http://www.kaupunkiliikenne.net/Ratikka_ja_bussi.htm
http://jlf.fi/f20/87-turun-pikaraitiotie-miten-liikkeel le/
http://chat.yle.fi/euroviisut/ubbthreads/printthread.ph p?Board=tokapalsta&main=44885&type=post
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496475Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562757Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239- 841185
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.911174Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2751088- 71985
- 229870