voisiko joku

kertoa

jonkun terveen koirarodun, joka olisi suht pienikokoinen?

10

754

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

Nykyään jokaisesta rodusta löytyy sairauksia, joten etsit vain mieleisesi rodun ja etsit kasvattajan joka tekee oikeasti töitä rodun ja terveyden eteen. Eli käyttää terveitä koiria jalostukseen ja pitää tosiaan huolta koiristaan.

• kukkusari

perhoskoira (papillon) aivan ihana
        koirarotu

• älä osta
        kukkusari kirjoitti:

perhoskoira (papillon) aivan ihana
        koirarotu

älä osta papillonia, ne on ihan hyperaktiivisia eläimiä! tiedän mistä puhun, mulla on papilloni x 2!!!!!!!!!!!11

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kyllä niissä roduissa on eroja. Kannattaa huolella tutustua eri rotuihin ja niiden perinnöllisiin sairauksiin. Ja ehdottomasti valita hyvä kasvattaja.

• papillonin omistaja
        älä osta kirjoitti:

älä osta papillonia, ne on ihan hyperaktiivisia eläimiä! tiedän mistä puhun, mulla on papilloni x 2!!!!!!!!!!!11

Itse papillonin omistajana voin sanoa, että todellakin on hyperaktiivisia. Mutta en minä sen takia jättäisi ostamatta. Perhoskoira on vilkas ja energinen koira joka viihtyy ihan mainiosti jos saa tarpeeksi tekemistä. Jos tahtoo agilitya harrastaa, niin perhoset ovat yleensä omiaan siihen hommaan.
        Ja perhoskoirat ovat yleensä myös pitkäikäisiä (keski-ikä n. 14 v) ja terveitä.

• pystykorvat

pienpystykorvia pidetään tietääkseni terveinä ja pitkäikäisinä(poneranian, kleinspiz, mittelpiz). tai entäs sitten volpino italiano tai japanin pystykorva, muutamia mainitakseni.

• voi ennustaa

Tottakai valinnoilla voi vaikuttaa, mutta ei ihan kaikkiin asioihin. Itselläni kohta 1,5 vuotias chihu ja kyllä on ollut eläinlääkärillä käyntiä:
      --> on ollut silmätulehdusta, kulmahampaat eivät vaihtuneet(leikkaus),nielurisatulehdus, nenäpunkkia..joten kaikille pienestä koirasta haaveileville sanoisin, että ottakaa selvää asioista ja paneutukaa valitsemaanne rotuun, kun ne ei ole leluja.

• kumitossu

Eli minun ehdotukseni on kiinanpalatsikoira, itselläni sellainen vielä pentu..
      Terveys tietenkin riippuu koirasta, että siitä en voi sanoa hirvesäti.
      Kiinanpalatsikoirat ovat yleensä luonteeltaan hyvin rauhallisia, mutta usein myös aika jääräpäisiäkin. Rotu pysyy pienikokoinen, mutta haastetta tuottaa sen pitkäkarvainen turkki, johon tulee aika helposti takkuja.
      Muuten suosittelen :)

• ROP-pentu

Liiallisesti jalostetuilla on ne jalostetun ulkomuodon tuomat terveysongelmat; liian pieni koko, epänormaali kallon rakenne, karvattomuus, hampaattomuus, liian pitkä selkä yms.

Kannattaa valita sellainen rotu mikä on mahdollisimman luonnollinen, eli ei sitten välttämättä ole niin "hieno" ulkonäöllisesti, mutta ei ole terveysongelmaiseksi jalostettu.

Ja paperillinen ilmanmuuta, jotta näkee että sukusiitosaste on mahdollisimmman pieni, samalla voi nähdä terveystiedot. Vanhempien näyttelyarvosteluilla ei niin ole väliä, kunhan vanhemmat ovat tervepäisiä.

• Anonyymi

Tiibetinspanieli. Se on terve pieni koira. Tipsu on luonteeltaan itsenäinen ja ystävällinen . Turkki on erittäin helppohoitoinen. Se harjataan 2-3 kertaa kuukaudessa. Kaikki värit ja väriyhdistelmät ovat sallittuja. Yleisin väri on soopeli. Muita värejä ovat esim. creme, tricolour, punasoopeli, kirjava, black & tan, particolor, musta, musta valkoisin merkein, soopeli valkoisin merkein.

Tiibetinspanieli ei tarvitse välttämättä paljoa liikuntaa, mutta jaksaa kuitenkin liikkua paljon. Rotu pysyy omistajansa läheisyydessä, koska sillä ei ole riistaviettiä.

Sopeutuvaisen luonteensa ansiosta tiibetinspanieli on ihanteellinen lemmikki niin lapsiperheisiin kuin vanhuksillekin. Sen kanssa voi harrastaa agilityä, tokoa, koiratanssia ja näyttelyitä. Tiibetinspanieli on pitkäikäinen rotu. Tiibetinspanieli oli Suomen yleisin kääpiökoira 1970-1990-luvuilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe