muovin kierrätys

minne muovit?

Minne viedä kaappia täyttävät muoviset mehukatti-törpöt? Tuntuu tyhmältä heittää niitä normaaliin sekajätteeseen, mutta ainakaan meidän taloyhtiöllä ei ole omaa keräyslaatikkoa muoville. Onko sellaisia missään? Kierrätetäänkö muovia ylipäätänsäkään?

10

686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OSTAMASTA

Niitä tuotteita jotka on pakattu muoviin. Sitä tottelee markkinavoimat kuukauden sisällä, se on varma. Siitä alkaa ensin hirveä älämölö, mutta minkäs tekevät.heh.

En halua lukeutua ns. luonnonsuojelu piireihin, mutta olen alkanut karttaa muovipakkauksien ostamista jopa omia tarpeitani vastustaen ja todennut, että pärjään sittenkin ilman niitä tuotteita.
      Ja aina kauppakassi mukaan, ettei tartte ostaa muovipussia.

• olet

... mutta siis jos niitä nyt kuitenkin on tullut hommattua niin mihin ne sit voi viedä vai nakataanko ihan vaan sekajätteeseen?

• sinne
        olet kirjoitti:

... mutta siis jos niitä nyt kuitenkin on tullut hommattua niin mihin ne sit voi viedä vai nakataanko ihan vaan sekajätteeseen?

vie ja heti

• Anonyymi
        olet kirjoitti:

hyvinpalaa takassa

• niinutzki

olen itse paininut saman ongelman kanssa ja päätynyt nyt tulokseen että kerään muovijätteet jätesäkkiin enkä laita roskikseen ja sitten kun löytyy jostain energiajae-astia niin käyn vippaamassa sinne tai sitten kierrän kauppoja läpi kysellen että kuka vastaa näistä pakkausmateriaaleista, koska kun ostan tuotteen niin en halua maksaa turhasta muoviroskasta, että kuka kaupoista ottaa vastuun tästä?
      Olen tehnyt muuten aiheeseen liittyen adressin, käykääpä lukasemassa, ja jos kuulostaa yhtään järkevältä niin allekirjoittakaa ihmeessä...

• niinutzki

• myrkkypelko

Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että muovijäte olisi hyvä laittaa isoon säkkiin ja saada jotenkin sellaiseen kierrätykseen, jota yhteiskunta valvoo ja vastaa niiden hävittämisestä. Toivotaan, että pian saadaan asiat muovien kohdalla kuntoon, kun pahvi- ja paperiasiat, samoin kuin biojätteetkin on jo saatu keräykseen. Muoviroskat on niitä haitallisimpia ympäristön kannalta, kun niiden palamisjätteet leviävät tuulen mukana hyvinkin kauas polttopisteistä ja saastuttavat maaperän, jolloin ihmiset ja eläimet sairastuvat vakavasti!

• Anonyymi

Mitä tästä muovinkeräyksestä vaahdotaan,kun ei tässä oulun keskustassa ole muovin keräyspistettä,enkä tiedä että vielä missään taloyhtiössäkään olisi.Asun sellasessa kerrostalossa jossa on paljon opiskelijoita ja täytyy sanoa,että niillä ei toimi mikään lajittelu.Lasi,metalli,paperi ja pahvi laitetaan kaikki sekajätteeseen.Kyllä ne sitten tuolla toreilla ovat niin ekologisia että voi.

• Anonyymi

Muovikattitörpöt on ollut tapana nakata lähimpään järveen. Kalastajat... tuo Suomen törkyisin harrastajaporukka on huolehtinut siitä, että ko. jätettä on pienimpienkin järviemme rannoilla kymmeniä kiloja.

• Anonyymi

Muovijäte pitäisi polttaa energiaksi, mutta nyt iso osa Euroopan muovijätteestä toimitetaan Intiaan kierrätyksen nimissä ja siellä on tapana kipata kaikki jäte lähimpään jokeen. Sen takia tyynenmeren jätepyörre on suurelta osin eurooppalaista jätettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe