Eli olen ihan tumpelo koneiden suhteen eikä rahaakaan ole kuin kroisoksella. Katsoin että Singerin ompelukoneita saisi uusinakin ihan järkihintaan, mutta kysymys kuuluukin ovatko leluja. Alkaa olla lediä yms. tietokoneohjausta niin pelittääkö, vai meneekö viimeisetkin hermon rippeet??
Kokemuksia Singerin koneista kaivataan, saa kommentoida myös vanhempia malleja koska voin ostaa myös käytetyn.
SINGER ompelukoneista
6
3261
Vastaukset
Singerillä, varsinkin halvimmissa(uusissa) malleissa on muoviset hammasrattaat, jotka antavat periksi ommellessa paksuja kohtia/kankaita->menee ajoitukset sekaisin->huoltoon. Tulee kalliiksi korjauttaa joka kerta ja ajan myötä hammasrattaiden hampaat särkyvät, tai rattaat halkeavat kokonaan. Tiedän tämän, koska olen toiminut ompelukonehuoltajana.
Elektroniikan puolesta en olisi huolissani, itselläni on kirjova ompelukone, jossa paljon elektroniikkaa, ja hyvin pelittää.- singeristä huonoja kokemuks...
Mikäli sinulla pieni budjetti,ompelukoneen hankintaan ja haluat kestävän ompelukoneen.
Osta vanhempi metallirunkoinen käytetty ompelukone (eva) ,ainakin minulla toiminut hyvin ja kestävä myös. Itse olen perinyt sellaisen mammaltani aikoinaan nuorempana ja menin kuuntelemaan ompelukone myyjää että osta uusi kone...pyh arvaa harmittiko kun uskoin ,mitään muuta ei ole uudesta "ns. muoviosaisista ompelukoneesta...olen kokeillut monta erimerkkiä.Eivät kestä paksujen materiaalien ompelemista.
No joku vuosi sitten törmäsin kirpparilla Eva merkkiseen metallirunkoiseen koneeseen ja maksoi vain n.30e ,(oli samanlainen kuin mammani kone )...joten en miettinyt hetkeäkään ostin ja olen todella tyytyväinen ollu! :)
T: Ompelija- evan malli??
Käyn tuolla huutonetin puolella vilkuilemassa koneita ja siellä olisi tällä hetkellä "antiikin aikuinen" Eva myynnissä. Malli nro on 2502, sanooko Sinulle mitään. On kuulemma lähes 10 eri tikkivaihtoehtoa, mutta ongelmana on se että tekee välillä sekasotkua. Ilmeisesti alalangan puolassa tms. vikaa. Oletko törmännyt tallaiseen vaivaan evan kanssa, kun siellä on toinenkin kone myynnnissä ja sama "vaiva". Itsekin arvostan vanhoja kunnon metallikoneita kun niillä yleensä voi ommella vähän paksumpaakin, mutta sitten pelottaa se jos ovat loppuunajettuja ja joutuu koko ajan käyttämään huollossa :-( maksaahan sekin..
- mies......
Vaimolla joku "hienompi" ompelukone, mutta ostin itselleni kirpparilta käytetyn singerin saumurin sekä singerin ompelukoneen. Molemmat toimii ihan hyvin vaikken mikään ammattilainen niiden käytössä olekkaan. Lasten naamiaisasuja ommellut (kissa-, orava-, ja nalle-pukuja teddykankaasta sekä jotain muuta vähäistä. taitaa ne Minun vanhat singerit vaan toimia hieman paremmin kuin vaimon hienompi kone.
- evasta hyviä kokemuksia...
evan malli?? kirjoitti:
Käyn tuolla huutonetin puolella vilkuilemassa koneita ja siellä olisi tällä hetkellä "antiikin aikuinen" Eva myynnissä. Malli nro on 2502, sanooko Sinulle mitään. On kuulemma lähes 10 eri tikkivaihtoehtoa, mutta ongelmana on se että tekee välillä sekasotkua. Ilmeisesti alalangan puolassa tms. vikaa. Oletko törmännyt tallaiseen vaivaan evan kanssa, kun siellä on toinenkin kone myynnnissä ja sama "vaiva". Itsekin arvostan vanhoja kunnon metallikoneita kun niillä yleensä voi ommella vähän paksumpaakin, mutta sitten pelottaa se jos ovat loppuunajettuja ja joutuu koko ajan käyttämään huollossa :-( maksaahan sekin..
uskoisin että mainitsemasi vika ei mikään perusvika eva-koneissa.
Tiedän monia muitakin joilla vastaavanlaisia eva-koneita koneita, eikä kukaan ole moiteen sanaa kertonut.
Kerran ole omankoneeni huollossa käyttänyt ja sen jälkeen itse olen koneeni huoltanut,putsannut öljynnyt,aina on toiminut moitteettomasti.
Arvelisin että jos sinäkin käytät koneen heti alkajaisiksi huollossa jossa putsataan ja öljytään kone perusteellisesti,niin saat siitä hyvällä pidolla ikuisen ystävän.:) - singeristä...
evan malli?? kirjoitti:
Onpa hyvinkin kokemusta sillä juuri tuollainen eva-kone minulla on!
Hyvin on palvellut ja ikuna en anna pois.
Mutta ota kuitenkin selvää siellä paikkakunnalla missä olet onko merkkiliikkeessä ,vielä saatavilla varaosia,ja paljonko huoltomaksaa...ettei tule ikäviä "ylläreitä".
Merkkihuollosta varmaan osaavat kertoa oireiden perusteella jo mikä mahdollisesti vialla)En itse kyllä usko että kovin paha vika on,mutta vaikea mennä varmaksi sanomaan, kun ei ole konetta kokeillut itse/nähnyt.
Toivottavasti löydät mieleisen koneen ja pääset pian ompelusten pariin.=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164