"Hei nuori mies, voisitko tulla käymään täällä...", näillä sanoilla aloitti 61-vuotias mies lauseensa minulle tänä aamuna töissä. Harvoin sitä enää 45-vuotiasta nuoreksi kutsutaan. Ei voi kieltää, etteikö olisi tuntunut hyvältä ja jäin naureskelemaan asialle. Kyseinen herrasmies on samassa asemassa työpaikalla kuin minä, joten kyse ei ollut mistään lipittelystä...
Työpaikkani henkilöstön keski-ikä on 52-vuotta, mutta en minä nyt sentään mikään nuori ole. Onko samanlaista porukoiden ikääntymistä (ei tarvitse olla työpaikalla) havaittavissa muualla vai oletteko törmänneet päinvastaiseen, jopa ikärasismiin?
Nuori mies
201
8710
Vastaukset
- DoeJohn
hnkilöstön keski-ikä on noin 49 vuotta. Ei ole havaittavissa ikärasismia. Ikääntymisen ainoa haittapuoli ilmenee kannettavien koneiden ja PC koneiden litteiden näyttöjen yleistyminen yhdessä nk. ikänäön kanssa. Litteissä näytöissä kun teknisten ominaisuuksien takia kuva on terävimmillään kuvan ollessa maksimi resoluutiossa. Tällöinhän objektit ovat pieniä kuin mitkäkin ...
Huomenta vielä tähän samaan viestiin .. :D- tomppa2006
...minä voin kutsua nuoreksi mieheksi. Hyvää huomenta, nuori mies!
Olen huomannut tuon litteiden näyttöjen yleistymisen. Samoin kuin, että minulla on työpöydälläni ainakin kymmenen "istuntoa" auki samaan aikaan, pienillä näytöillä limittäin. Ikääntyneillä on yksi ainoa koko kuvaruudun peittävällä näkymällä... - DoeJohn
tomppa2006 kirjoitti:
...minä voin kutsua nuoreksi mieheksi. Hyvää huomenta, nuori mies!
Olen huomannut tuon litteiden näyttöjen yleistymisen. Samoin kuin, että minulla on työpöydälläni ainakin kymmenen "istuntoa" auki samaan aikaan, pienillä näytöillä limittäin. Ikääntyneillä on yksi ainoa koko kuvaruudun peittävällä näkymällä...tehdään tylysti niin, että pienennetään resoluutiota .. itseäni hirvittää, kun en tarvitse laseja (vielä) ja kuva menee hieman epätarkaksi. Käyttäjät vaan ovat tyytyväisiä .. :D
Mä mikään nuori ole .. susta pappa vaan tuntuu sille .. ;D
*Hörppii vahvaa kahvia taloussuklaan kera .. nam* - tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
tehdään tylysti niin, että pienennetään resoluutiota .. itseäni hirvittää, kun en tarvitse laseja (vielä) ja kuva menee hieman epätarkaksi. Käyttäjät vaan ovat tyytyväisiä .. :D
Mä mikään nuori ole .. susta pappa vaan tuntuu sille .. ;D
*Hörppii vahvaa kahvia taloussuklaan kera .. nam*...sen näyttötyypin, kuva on ikäänkuin liian kirkas, pappa ei myöskään käytä silmälaseja...
Taloussuklaata kahvitunnilla...ei paha. Meillä on sellaisia creame-leivoksia. Tytöt (46 ja 52-vuotiaat) on tuoneet niitä piristämään työpäivää. - DoeJohn
tomppa2006 kirjoitti:
...sen näyttötyypin, kuva on ikäänkuin liian kirkas, pappa ei myöskään käytä silmälaseja...
Taloussuklaata kahvitunnilla...ei paha. Meillä on sellaisia creame-leivoksia. Tytöt (46 ja 52-vuotiaat) on tuoneet niitä piristämään työpäivää.löytyy tuota suklaata omasta takaa ylälaatikosta .. Ei tarvii tyttöjen varaan laskea tuota herkkua .. ;D
Älä kerro kellekään tuota piilopaikkaa ..
*Kuiskaa hiljaa* - tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
löytyy tuota suklaata omasta takaa ylälaatikosta .. Ei tarvii tyttöjen varaan laskea tuota herkkua .. ;D
Älä kerro kellekään tuota piilopaikkaa ..
*Kuiskaa hiljaa*...sillä tiedän varsinkin naisten olevan hyvin persoja suklaalle. Alkaisivat norkoilla työpisteesi lähistöllä tehden tikusta asiaa ja aina välillä kysyen: "olipas hyvää suklaata, onko sitä vielä?"
- DoeJohn
tomppa2006 kirjoitti:
...sillä tiedän varsinkin naisten olevan hyvin persoja suklaalle. Alkaisivat norkoilla työpisteesi lähistöllä tehden tikusta asiaa ja aina välillä kysyen: "olipas hyvää suklaata, onko sitä vielä?"
Eivät norkoile täällä .. ;D
Liikaa miehistä ilmapiiriä ja niin teknisen näköistä eikä edes verhoja tai vastaavaa .. ;D - tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
Eivät norkoile täällä .. ;D
Liikaa miehistä ilmapiiriä ja niin teknisen näköistä eikä edes verhoja tai vastaavaa .. ;D...nykyaikana. Naiset ovat valtaamassa alaa kuin alaa. Olen itse myös perinteisesti miesvaltaisella työpaikalla, mutta kyllä creame-leivokset ovat tulleet jäädäkseen...ja verhot...ja kukkaset.
- DoeJohn
tomppa2006 kirjoitti:
...nykyaikana. Naiset ovat valtaamassa alaa kuin alaa. Olen itse myös perinteisesti miesvaltaisella työpaikalla, mutta kyllä creame-leivokset ovat tulleet jäädäkseen...ja verhot...ja kukkaset.
ei paljoa verhoilla ja kukilla brassailla .. on siellä toki jonkin verran katsottu sisustukseen ja ilmeeseen silleen pehmeämmin kuin mitä alun perin on ollut ..
Meän huoneessa ei tosin sitä pehmeää sisustusilmettä näe eikä tule näkemään .. sitäkin enemmän teknistä vempainta .. ;D - tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
ei paljoa verhoilla ja kukilla brassailla .. on siellä toki jonkin verran katsottu sisustukseen ja ilmeeseen silleen pehmeämmin kuin mitä alun perin on ollut ..
Meän huoneessa ei tosin sitä pehmeää sisustusilmettä näe eikä tule näkemään .. sitäkin enemmän teknistä vempainta .. ;D...varsinaisesti niitä kukkasia sinne kaipaa. Joulutähtikin kuoli, kun kukaan ei viitsinyt antaa sille vettä, viime viikolla siivoja heitti sitten sen roskiin...
Verhot on paksussa pölyssä, kerran kymmenessä vuodessa imuroidaan paikat lattiasta kattoon. Siivouspalvelujen myyminen ulkopuoliselle firmalle huononsi tosi paljon asioita. Talon omat naiset huolehti asioista, niille oli kunnia-asia, että on siistiä ja puhdasta! - DoeJohn
tomppa2006 kirjoitti:
...varsinaisesti niitä kukkasia sinne kaipaa. Joulutähtikin kuoli, kun kukaan ei viitsinyt antaa sille vettä, viime viikolla siivoja heitti sitten sen roskiin...
Verhot on paksussa pölyssä, kerran kymmenessä vuodessa imuroidaan paikat lattiasta kattoon. Siivouspalvelujen myyminen ulkopuoliselle firmalle huononsi tosi paljon asioita. Talon omat naiset huolehti asioista, niille oli kunnia-asia, että on siistiä ja puhdasta!heikentää puhtautta ja siisteyttä selvästi. Huom! Kaikki kunnia siivousalan ammattilaiselle. Ei ole heidän vika, että firmat ovat kilpailuttaneet vain € kuva silmissään. Tämä aiheuttaa sen, että yksinkertaisesti halvin voittaa ja näin ollen siivoajille jää minimaalisesti aikaa / siivouskohde. Onhan päivänselvää, ettei 'syväpuhdasta' saa pelkällä kevyellä pyyhkäisyllä.
*Tää hemmo sanoo aina kiitos siivojilla huoneessa käynnin jälkeen*
Kohteliasuus kunniaan kaikkialla! - tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
heikentää puhtautta ja siisteyttä selvästi. Huom! Kaikki kunnia siivousalan ammattilaiselle. Ei ole heidän vika, että firmat ovat kilpailuttaneet vain € kuva silmissään. Tämä aiheuttaa sen, että yksinkertaisesti halvin voittaa ja näin ollen siivoajille jää minimaalisesti aikaa / siivouskohde. Onhan päivänselvää, ettei 'syväpuhdasta' saa pelkällä kevyellä pyyhkäisyllä.
*Tää hemmo sanoo aina kiitos siivojilla huoneessa käynnin jälkeen*
Kohteliasuus kunniaan kaikkialla!...siistijöiden kohtelussa. Toivotan heidät tervetulleiksi hyvän huomenen toivotuksen jälkeen. Nousen omasta tuolistani ja jätän heidät tekemään omaa työtään huoneeseen. Kävelen useimmiten tupakalle tai kahville. Tullessani takaisin vielä kiitän heitä ja siistijästä riippuen heitän kevyttä läppää...
- DoeJohn
tomppa2006 kirjoitti:
...siistijöiden kohtelussa. Toivotan heidät tervetulleiksi hyvän huomenen toivotuksen jälkeen. Nousen omasta tuolistani ja jätän heidät tekemään omaa työtään huoneeseen. Kävelen useimmiten tupakalle tai kahville. Tullessani takaisin vielä kiitän heitä ja siistijästä riippuen heitän kevyttä läppää...
kertomatta nuot samat, mutten mee röökillä .. pythyi .. *sylkäisee olkansa yli*
Aina pidän omaa työpistettä siinä kunnossa, ett sen siistiminen ei vie siistijän yöunia.
Siispä Tomppa-veliseni, meän toiminta työpaikollamme on tuota peräänkuuluttamaani kohteliaisuutta :D
*Pyrkii tekemään hommat, kuten toivoo itselleen tehtäväksi* - tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
kertomatta nuot samat, mutten mee röökillä .. pythyi .. *sylkäisee olkansa yli*
Aina pidän omaa työpistettä siinä kunnossa, ett sen siistiminen ei vie siistijän yöunia.
Siispä Tomppa-veliseni, meän toiminta työpaikollamme on tuota peräänkuuluttamaani kohteliaisuutta :D
*Pyrkii tekemään hommat, kuten toivoo itselleen tehtäväksi*...ja on myös hyvä muistaa lausahdus:
"Äitisi ei ole täällä töissä"
joten on hyvä itse siivota niitä rojujaan ja tarpeettomia papereitaan niille kuuluville paikoille. Samoin kuin täällä palstallakin, heittää välillä asiattomia kirjoituksia roskiin ylläpidon kautta...
- blackwomans
Missä tällä hetkellä työskentelen:)
Meillä keski-ikä siinä 49 vuotta,tosin ei ole kun muutama 60v duunikaveri.
Ikärasismista ei todellakaan voi koskaan puhua ,ainakaan mun duunissani.
Pelinhenki kaikilla selvillä ja se pelaa hyvin yhteen,pakkohan se onkin kun on ihmihengistä kyse.
Melkein sitä tietää jo toisen ihmisen ajatukset,duunitavat,joka on omalta osaltaan hyvä.
Näin säästyy monet todella turhat elämän sammumiset.
Huomenta myös sinne Tomppa ja kaikille muille myös:)- tomppa2006
...aamuna nuorta porukkaa liikkeellä, heh.
Pitkään samojen työkavereiden kanssa tehty yhteistyö muokkaa pelisäännöt ja pelistä tulee mukavaa pelata. Tietää lähes toisen ajatukset ja se on hyvä asia. Ei tule epäselvyyksiä toimintatapojen ja toisen luonteenpiirteiden eroavaisuuksien kanssa. Oppii ymmärtämään työkaveria.
Olla "nuori"?!
Minuakin tytöttelivät töissä vielä viimeisenä "vuotenanikin" - olin toki jo 47 v :DD- tomppa2006
...saa hymyn ja virneen toisen ihmisen kasvoille. Ainakin minä tulin tavattoman hyvälle tuulelle.
Miehen on kyllä aika vaikea kutsua sinun ikäistä tytöksi. Pelottaa että, jos se suuttuu...täytyy tuntea toinen riittävän hyvin. tomppa2006 kirjoitti:
...saa hymyn ja virneen toisen ihmisen kasvoille. Ainakin minä tulin tavattoman hyvälle tuulelle.
Miehen on kyllä aika vaikea kutsua sinun ikäistä tytöksi. Pelottaa että, jos se suuttuu...täytyy tuntea toinen riittävän hyvin.kun siinä työpaikassa eivät tunteneet oikein ollenkaan - olinhan jo isoäiti ;D
Iloinen kommenteista toki olin ja jalka nousi keveästi - sitten kun lopetin tarjoilun, saattoi sisäinen "vanhuuteni" astua kehiin!- tomppa2006
Minea44 kirjoitti:
kun siinä työpaikassa eivät tunteneet oikein ollenkaan - olinhan jo isoäiti ;D
Iloinen kommenteista toki olin ja jalka nousi keveästi - sitten kun lopetin tarjoilun, saattoi sisäinen "vanhuuteni" astua kehiin!...tuntevani isoäitejä, joista ensikommentti asian tultua esiin on: - ei voi olla totta!
Ehkä meillä on jonkinlainen velvollisuus ja kunnia hoitaa työtehtävä, vasta jälkeenpäin sallii itselleen väsymyksen. Useimmiten kotona työpäivän jälkeen...
- Buteo.lagopus
Ikärasismiin en törmää muualla kuin kotona,viimeksi eilen taas tytär ilmoitti että mulla ei oo elämää enää.
Tai jos jonkinmoista eloa on niin kuulemma tylsää kun kuljen "vaan kiikarit kaulas kaikki vapaa-ajan."
Hehee,ihan kivaa mulla on.
Joo,kaikkihan sitä ikääntyy mutta työpaikalla en ole vanhimmasta päästä jos en nuoremmastakaan.
Mua kans joskus tytötellään,siellä sun täällä ja mukavaahan se on.
Ja tosi ilonen oon aina kun kaupassa tai muualla EI teititellä.
Hyi,teitittelystä tulee tätimäinen ja rouvamainen olo.- tomppa2006
...ja hyvä elämä onkin, kun jälkikasvua olet saanut aikaiseksi. Oma perilliseni ei vielä ole aivan yhta kriittinen. Tiedän senkin ajan koittavan ja ole jo henkisesti varautunut siihen.
Mielestäni keski-ikäisiä ei pitäisi teititellä. Itse teitittelen yli 70-vuotiaita... - Buteo.lagopus
tomppa2006 kirjoitti:
...ja hyvä elämä onkin, kun jälkikasvua olet saanut aikaiseksi. Oma perilliseni ei vielä ole aivan yhta kriittinen. Tiedän senkin ajan koittavan ja ole jo henkisesti varautunut siihen.
Mielestäni keski-ikäisiä ei pitäisi teititellä. Itse teitittelen yli 70-vuotiaita...Noo,mä ajattelen silleen että en mä itte ole saanut jälkikasvua aikaiseksi.
Vaan nuo muksut on annettu meille,tai annettu tähän maailmaan mun kautta.
Toki toki on pitänyt ittekkin olla asialla niinkuin tietyllä tavalla...Ja miehelläkin on oma pieni osuutensa siihen ollut. ;)
Samaa mieltä teitittelystä,vain yli 70-vuotiaita.
Jotkut on kyllä niin nuorekkaita että ei oikein tiedä josko sinuttelis. - tomppa2006
Buteo.lagopus kirjoitti:
Noo,mä ajattelen silleen että en mä itte ole saanut jälkikasvua aikaiseksi.
Vaan nuo muksut on annettu meille,tai annettu tähän maailmaan mun kautta.
Toki toki on pitänyt ittekkin olla asialla niinkuin tietyllä tavalla...Ja miehelläkin on oma pieni osuutensa siihen ollut. ;)
Samaa mieltä teitittelystä,vain yli 70-vuotiaita.
Jotkut on kyllä niin nuorekkaita että ei oikein tiedä josko sinuttelis."...ja miehelläkin on oma pieni osuutensa siihen ollut.."
Tämä pelasti lopullisesti päiväni. Aina mollataan miehiä, että niistä ei ole mihinkään, eikä niitä edes tarvittaisi koko planeetalla. Buteo myönsi meillä olevan pienen osuuden...heh.
Voipi olla aikaamyöten, että koko teitittely jää pois, tiedä häntä. - Buteo.lagopus
tomppa2006 kirjoitti:
"...ja miehelläkin on oma pieni osuutensa siihen ollut.."
Tämä pelasti lopullisesti päiväni. Aina mollataan miehiä, että niistä ei ole mihinkään, eikä niitä edes tarvittaisi koko planeetalla. Buteo myönsi meillä olevan pienen osuuden...heh.
Voipi olla aikaamyöten, että koko teitittely jää pois, tiedä häntä...miehet on tärkeitä!
Ketäs me sitten mollattais?Hehheh.
En minä ainakaan miehiä moiti,mitä nyt töissä niiden logiikalle naureskellaan..
Ootte te mihet kuulkaa aivan oma rotunne mutta teitä tarvitaan!
Kotona ja koko planeetalla!
Totuuden nimessä tunnustan että tässä taloudessa oleva miehenpuoli tekisi mieli kyllä joskus laittaa kuuta kiertävälle radalle,pariksi viikkoa.
Mutta ei sen pitemmäksi aikaa. - tomppa2006
Buteo.lagopus kirjoitti:
..miehet on tärkeitä!
Ketäs me sitten mollattais?Hehheh.
En minä ainakaan miehiä moiti,mitä nyt töissä niiden logiikalle naureskellaan..
Ootte te mihet kuulkaa aivan oma rotunne mutta teitä tarvitaan!
Kotona ja koko planeetalla!
Totuuden nimessä tunnustan että tässä taloudessa oleva miehenpuoli tekisi mieli kyllä joskus laittaa kuuta kiertävälle radalle,pariksi viikkoa.
Mutta ei sen pitemmäksi aikaa....sellaisen pienen katoamistempun lujittavan suhdetta. Minulla on toisella puolella Suomea erittäin hyvä miesystävä, jonka luokse livahdan muutaman kerran vuodessa sen paremmin asiasta mitään kertomatta.
Jo menomatkalla tulee soitto, missä sä oot? Seuraavana päivänä kysely, koska sä tulet takaisin? Kolmantena päivä tulee jo uhkaus, jos et heti tule kotiin...
Voin paljastaa, että suosituin puheenaihe miesystäväni kanssa on: Naiset! - Buteo.lagopus
tomppa2006 kirjoitti:
...sellaisen pienen katoamistempun lujittavan suhdetta. Minulla on toisella puolella Suomea erittäin hyvä miesystävä, jonka luokse livahdan muutaman kerran vuodessa sen paremmin asiasta mitään kertomatta.
Jo menomatkalla tulee soitto, missä sä oot? Seuraavana päivänä kysely, koska sä tulet takaisin? Kolmantena päivä tulee jo uhkaus, jos et heti tule kotiin...
Voin paljastaa, että suosituin puheenaihe miesystäväni kanssa on: Naiset!Kyllä mennä saa ja pitääkin mutta ei tommonen ilmoittamaton katoaminen kuule passaa!
Meillä jos isäntä häipyis mitään sanomati niin vaihtaisin lukot oveen ja sais nukkua muutaman yön varastos.
Näin on näkkileipä.
Ja opetelkaas puhumaan muustakin kuin naisista,me ollaan mielenkiintoisia olentoja mutta on maailmassa muutakin jänskää. :)
Nyt velvollisuudet kutsuu,mukavaa kevättalvista päivänjatkoa!
Naisten kanssa tai ilman. - tomppa2006
Buteo.lagopus kirjoitti:
Kyllä mennä saa ja pitääkin mutta ei tommonen ilmoittamaton katoaminen kuule passaa!
Meillä jos isäntä häipyis mitään sanomati niin vaihtaisin lukot oveen ja sais nukkua muutaman yön varastos.
Näin on näkkileipä.
Ja opetelkaas puhumaan muustakin kuin naisista,me ollaan mielenkiintoisia olentoja mutta on maailmassa muutakin jänskää. :)
Nyt velvollisuudet kutsuu,mukavaa kevättalvista päivänjatkoa!
Naisten kanssa tai ilman....ihanalta, kun meistä miehistä välitetään ja huolehditaan jopa niin, että ilmoittamatta ei saa lähteä mihinkään. Vastakappaleen pitää olla tietoinen missä toinen liikkuu...
Have a nice day.
- Loistava.polku
Minulla on kaikki työkaverit 20-30 -vuotiaita. Ikärasismiin en juuri törmää muuten kuin että saan kaikenlaisia erivapauksia.... Ei ne näin ikäloppua kehtaa lähettää hakemaan kaupasta pullaa jne...
Sitäpaitsi olen OTO työpaikan mikrotuki, joten jonkinlainen riippuuvuus on myös rasismiesteenä.- tomppa2006
...työpaikallani tapahtuvan saman ikärakenteen muutoksen 10 vuoden kuluessa. Vanhat lähtee ja ihan nuorta porukkaa tilalle...
Onneksi sentään ammattitaito on vielä arvossaan. Tuntuu hyvältä, kun joku aloittaa lauseensa sanoilla....sinä kun tiedät.
- HiljaR
Haarukka heilahtelee nuoresta ikäluokasta vanhempaan ikäluokkaan. Elikkä joka lähtöön löytyy menijöitä.
Äsken kukitettiin henkilö joka oli ollut 40 vuotta töissä. Ajatelkaa... Ei kovinkaan usein enää kukiteta noinkin kauanaikaa olleita. Hattua täytyy nostaa ko. henkilölle, että on jaksanut :)- tomppa2006
...parasta, jos ikähaarukka olisi tasaisesti jakautunut. Eläkeiän nostaminen toisaalta pitää vanhoja käppäniä työelämässä ehkä liiankin pitkään.
Nostan hattua ja kumarran 40 vuotta töissä olleille. - HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...parasta, jos ikähaarukka olisi tasaisesti jakautunut. Eläkeiän nostaminen toisaalta pitää vanhoja käppäniä työelämässä ehkä liiankin pitkään.
Nostan hattua ja kumarran 40 vuotta töissä olleille....saattavat olla sellaisia, jotka eivät kirveelläkään haluaisi eläkeelle. Miksiköhän?
Täällä kaikki on kuin "yksi suuri perhe", autetaan tasapuolisesti ilman mitään nenän nyrpistystä tai ikään katsomatta. - tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
...saattavat olla sellaisia, jotka eivät kirveelläkään haluaisi eläkeelle. Miksiköhän?
Täällä kaikki on kuin "yksi suuri perhe", autetaan tasapuolisesti ilman mitään nenän nyrpistystä tai ikään katsomatta....kertoi minulle, että hänellä ei ole siviilissä mitään. Ei ystäviä, ei tuttuja, eikä edes sukulaisia. Työelämässä hän sentään on jotain. Häntä kuunnellaan ja hänen mielipidettään arvostetaan. En haluaisi ajautua tälläiseen jamaan...
- HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...kertoi minulle, että hänellä ei ole siviilissä mitään. Ei ystäviä, ei tuttuja, eikä edes sukulaisia. Työelämässä hän sentään on jotain. Häntä kuunnellaan ja hänen mielipidettään arvostetaan. En haluaisi ajautua tälläiseen jamaan...
ikävää kuulla, jotain tuollaista. En itsellenikään sitä toivo.
- tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
ikävää kuulla, jotain tuollaista. En itsellenikään sitä toivo.
...sillä on päiviä, jolloin jo nyt odotan eläkkeelle pääsyä. En silti mitään aamukampaa ole vielä tehnyt, ainakin 15 vuotta vielä jäljellä...
- HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...sillä on päiviä, jolloin jo nyt odotan eläkkeelle pääsyä. En silti mitään aamukampaa ole vielä tehnyt, ainakin 15 vuotta vielä jäljellä...
sitä aikaa on, ennen kuin se päivä koittaa... Itse olen ollut työttömänä jonkun aikaa, mutta nelisen vuotta sitten sain tämän paikan (vakkari), jota olen yläkertaa kiittänyt. Vielä siis voin olla töissä, enkä halaja vielä eläkkeelle. Ehkä sitten joskus... :D
- tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
sitä aikaa on, ennen kuin se päivä koittaa... Itse olen ollut työttömänä jonkun aikaa, mutta nelisen vuotta sitten sain tämän paikan (vakkari), jota olen yläkertaa kiittänyt. Vielä siis voin olla töissä, enkä halaja vielä eläkkeelle. Ehkä sitten joskus... :D
...aikoina (työmarkkinoiden kannalta) saa olla kiitollinen omasta työpaikastaan. Minun on vaikea kuvitella tässä ja nyt itselleni kokopäivä ohjelmaa, jos en kävisisi töissä. Eläkkeelle pääsyn suunnittelu kannattaa aloittaa kyllä hyvissä ajoin, ettei jää sitten tulevaisuudessa liikaa luppoaikaa. Ehkä en sitä kuitenkaan aivan vielä nyt ala suunnittelemaan...
- HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...aikoina (työmarkkinoiden kannalta) saa olla kiitollinen omasta työpaikastaan. Minun on vaikea kuvitella tässä ja nyt itselleni kokopäivä ohjelmaa, jos en kävisisi töissä. Eläkkeelle pääsyn suunnittelu kannattaa aloittaa kyllä hyvissä ajoin, ettei jää sitten tulevaisuudessa liikaa luppoaikaa. Ehkä en sitä kuitenkaan aivan vielä nyt ala suunnittelemaan...
uskon vakaasti, että niitä luppoaikoija ei tule olemaan.
Jaahas, kyllä sitä suunnitella aina voi, mutta sen toteuttaminen ja muistaminen voikin aiheuttaa ison hankaluuden... :) Kun tuntuu, ettei nyky päivänä eilistä päivää muista. Saatikka sitten muistaisi vuonna yks ja kaks suunnitellut asiat :D - tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
uskon vakaasti, että niitä luppoaikoija ei tule olemaan.
Jaahas, kyllä sitä suunnitella aina voi, mutta sen toteuttaminen ja muistaminen voikin aiheuttaa ison hankaluuden... :) Kun tuntuu, ettei nyky päivänä eilistä päivää muista. Saatikka sitten muistaisi vuonna yks ja kaks suunnitellut asiat :D...matkailuakaan eri maissa kovin montaa vuotta jaksa jatkaa. Sen pitäisi olla jotain suuritöisempää, jotain mihin voisi todella paneutua, olisi kerrankin aikaa...
Aikaa on vielä miettiä, on minulla mielessä muutamia juttuja, mutta ei varmaan kannata ihan vielä päättää. Toteuttaminen ja muistaminen voivat tosiaan aiheuttaa ison hankaluuden.
Sen olen päättänyt, että lapsen lapsia en tule koskaan hoitamaan. Omat vanhempana ja samoin puolisoni vanhemmat kieltäytyivät tehtävästä ja niin aion myös minä tehdä. - HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...matkailuakaan eri maissa kovin montaa vuotta jaksa jatkaa. Sen pitäisi olla jotain suuritöisempää, jotain mihin voisi todella paneutua, olisi kerrankin aikaa...
Aikaa on vielä miettiä, on minulla mielessä muutamia juttuja, mutta ei varmaan kannata ihan vielä päättää. Toteuttaminen ja muistaminen voivat tosiaan aiheuttaa ison hankaluuden.
Sen olen päättänyt, että lapsen lapsia en tule koskaan hoitamaan. Omat vanhempana ja samoin puolisoni vanhemmat kieltäytyivät tehtävästä ja niin aion myös minä tehdä.Elämä tuo ja vie... Kyyhöttämään ei parane jäädä, pitää olla jotain erikoista aktiviteettia.
Meillä on lasten hoitaminen jäänyt kontollemme, kun suku ei ole täällä missä me asumme. Vanhempieni luokse on palttikarallaa 260 km ja toinen sukupaikka onkin 100 km päässä. Joten jos ja kun niitä jälkeläisen jälkeläisiä syntyy tähän maailmaan, voin ottaa niitä hoitoon, mutta kasvattamaan en niitä ala. Tai siis nyt on sellainen ajatus maailma. Katsotaan sitten mitä se on silloin vuonna jotain... - tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
Elämä tuo ja vie... Kyyhöttämään ei parane jäädä, pitää olla jotain erikoista aktiviteettia.
Meillä on lasten hoitaminen jäänyt kontollemme, kun suku ei ole täällä missä me asumme. Vanhempieni luokse on palttikarallaa 260 km ja toinen sukupaikka onkin 100 km päässä. Joten jos ja kun niitä jälkeläisen jälkeläisiä syntyy tähän maailmaan, voin ottaa niitä hoitoon, mutta kasvattamaan en niitä ala. Tai siis nyt on sellainen ajatus maailma. Katsotaan sitten mitä se on silloin vuonna jotain......voisi kirjoittaa vaikka runokokoelman tai kirjan? Aivoille pitää saada työtä. Liikunnalliseen puoleen mielestäni kunnon kävelylenkit riittää hyvin. Ei 60-vuotiaan tarvitse harrastaa mitään kalliokiipeilyä?
- HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...voisi kirjoittaa vaikka runokokoelman tai kirjan? Aivoille pitää saada työtä. Liikunnalliseen puoleen mielestäni kunnon kävelylenkit riittää hyvin. Ei 60-vuotiaan tarvitse harrastaa mitään kalliokiipeilyä?
tiedä, jos vaikka koulunpenkille vielä lähtisi sitten vanhoilla päivillä. Katselin jokin aika sitten ohjelmaa Japanilaisista vaiko Kiinalaisista.. anyway... Heidän ikänsa oli 90-99 vuotiata, ja heillä oli aktiviteettina, jokin mikä voimisti/kehtitti aivojen toimintaa. Ja heillä todettiin aivojen ikäluokaksi 60-70 tai jotain siihen suuntaa.
Ja yli 90 vuotias oli vielä opettajana... Heillä ei ole tätä eläkeputkea näköjään.... Huh huh sanon minä! - tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
tiedä, jos vaikka koulunpenkille vielä lähtisi sitten vanhoilla päivillä. Katselin jokin aika sitten ohjelmaa Japanilaisista vaiko Kiinalaisista.. anyway... Heidän ikänsa oli 90-99 vuotiata, ja heillä oli aktiviteettina, jokin mikä voimisti/kehtitti aivojen toimintaa. Ja heillä todettiin aivojen ikäluokaksi 60-70 tai jotain siihen suuntaa.
Ja yli 90 vuotias oli vielä opettajana... Heillä ei ole tätä eläkeputkea näköjään.... Huh huh sanon minä!...huono vaihtoehto, ei opiskella voi koskaan liikaa ja opittavaa riittää kyllä. Lapsen myötä on tullut koulukin käytyä tavallaan toiseen kertaan, olen hyvin mukana läksyjen tekemisessä...
Aivojumppaa pitää olla, harrastan itse sudoku-ristikoiden täyttämistä, ihan kelpo hommaa. - HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...huono vaihtoehto, ei opiskella voi koskaan liikaa ja opittavaa riittää kyllä. Lapsen myötä on tullut koulukin käytyä tavallaan toiseen kertaan, olen hyvin mukana läksyjen tekemisessä...
Aivojumppaa pitää olla, harrastan itse sudoku-ristikoiden täyttämistä, ihan kelpo hommaa.Huomenta...
Kyllä sitä huomaa, että rapistuuhan sitä, jos jotain ei tee. Töissä niitä hoksottimiakin saa äärimmilleen käyttää loppuun ja kyllä sen huomaa... Kotimatkalla bussissa istuu autuaallisesti ohi oman bussipysäkin (joskus) :))))
Niinpä niin...Lapsen läksyjä täälläkin katsellaan ja kuulostellaan :D
Iltasatuna/aivojumppana itselleni pidän ristikoiden tekoa sekä lukemisen... vaan harvoin sitä ehtii 10 min. enempää tehdä ristikoita, kun jo heittää väsyn :))) - tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
Huomenta...
Kyllä sitä huomaa, että rapistuuhan sitä, jos jotain ei tee. Töissä niitä hoksottimiakin saa äärimmilleen käyttää loppuun ja kyllä sen huomaa... Kotimatkalla bussissa istuu autuaallisesti ohi oman bussipysäkin (joskus) :))))
Niinpä niin...Lapsen läksyjä täälläkin katsellaan ja kuulostellaan :D
Iltasatuna/aivojumppana itselleni pidän ristikoiden tekoa sekä lukemisen... vaan harvoin sitä ehtii 10 min. enempää tehdä ristikoita, kun jo heittää väsyn :)))...täällä keskustelupalstoilla saa myös melkoista aivojumppaa. Ainakin itse pyrin vastaamaan viestin lähettäneille.
Tänä aamuna on vaikeaa. Illan ja yön aikana tähän keskusteluun on tullut niin paljon roskapostia, ettei ole tosikaan... - HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...täällä keskustelupalstoilla saa myös melkoista aivojumppaa. Ainakin itse pyrin vastaamaan viestin lähettäneille.
Tänä aamuna on vaikeaa. Illan ja yön aikana tähän keskusteluun on tullut niin paljon roskapostia, ettei ole tosikaan...tämän hyväksi, vaikkakin olen vasta pari viikkoa täällä kiertänyt ja kaartanut. Tullut enemmän varmemman oloiseksi ja iloiseksi :))))
Niitä näköjään tulee, huomannut olen. Noteeraaminen onkin sitten toinen juttu.
Hyvin olen täällä viihtynyt ja jäänyt koukkuun:D... koukkuun iloisesti :)))) - tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
tämän hyväksi, vaikkakin olen vasta pari viikkoa täällä kiertänyt ja kaartanut. Tullut enemmän varmemman oloiseksi ja iloiseksi :))))
Niitä näköjään tulee, huomannut olen. Noteeraaminen onkin sitten toinen juttu.
Hyvin olen täällä viihtynyt ja jäänyt koukkuun:D... koukkuun iloisesti :))))...kirjoitellut täällä viime kesästä saakka. Aluksi kirjoittelin nikittömänä, pelkällä tomppa nimimerkillä, kunnes joku koiranleuka alkoi kirjoitella törkeyksiä samalla nimimerkillä.
Hyvin minäkin olen viihtynyt... - HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
Nostan hattua ja kumarran 40 vuotta töissä olleille.on tullut tiemmepäähän... :) Piti täältä laitaa kiitokset tämän hetkisestä sanan vaihdostasi. Varmaankin törmäämme täällä toistekki. Ja
Hyvää ystävänpäivää sinulle! - tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
on tullut tiemmepäähän... :) Piti täältä laitaa kiitokset tämän hetkisestä sanan vaihdostasi. Varmaankin törmäämme täällä toistekki. Ja
Hyvää ystävänpäivää sinulle!...tämä olikin mukava piristys muuten niin ankeaan iltapäivään.
Varmasti kirjoittelemme vielä toistekin, törmäämisiin!
Hyvää ystävänpäivää sinulle!
sanotaan näin, että mie kutsun miespuolisia melkein aina: pojiksi, pojaksi, vaikka kyseessä olisikin vanhempi henkilö; hei poika, voisitko j. n. e, näin. Toisinaan saan aika tuhinat, poika..thhuumm, mutta kyllä se siitä, hymyillään sit päälle päätteeksi toisillemme.
- tomppa2006
...toisillemme. Pojaksi kutsuminen aiheuttaa miehessä useimmiten reaktion, mikä poika minä sinulle olen? Ei kuitenkaan naisen suusta sanottuna tunnu lähellekään niin pahalta. Ei minua ole kyllä vuosiin pojaksi sanottukaan, ei sen puoleen, luultavasti en voisi täyttää kyseistä toivettasi, vaan jatkaisin matkaani...
tomppa2006 kirjoitti:
...toisillemme. Pojaksi kutsuminen aiheuttaa miehessä useimmiten reaktion, mikä poika minä sinulle olen? Ei kuitenkaan naisen suusta sanottuna tunnu lähellekään niin pahalta. Ei minua ole kyllä vuosiin pojaksi sanottukaan, ei sen puoleen, luultavasti en voisi täyttää kyseistä toivettasi, vaan jatkaisin matkaani...
luulit arvannees, mitä muori kyselee??; Voisitko??
Mie olen sen iän ylittäny, ku miestä sanotaan äijäksi, ny hyö ovat poikii. Hyö sannoo meitäki tyttölöiksi, iha mukavalta kuulostaa itestäki ja hymyn kare suu pielessä heille tokastaan, mitäpäs pojiille kuulumas, tätä vasta vuoroisuutta, monel tapaa saa mielen hilpeeksi, hymy sulle, hymy mulle!- tomppa2006
mixmaxi kirjoitti:
luulit arvannees, mitä muori kyselee??; Voisitko??
Mie olen sen iän ylittäny, ku miestä sanotaan äijäksi, ny hyö ovat poikii. Hyö sannoo meitäki tyttölöiksi, iha mukavalta kuulostaa itestäki ja hymyn kare suu pielessä heille tokastaan, mitäpäs pojiille kuulumas, tätä vasta vuoroisuutta, monel tapaa saa mielen hilpeeksi, hymy sulle, hymy mulle!...aika kiva murre sinulla. Veikkaisin tuonne Karjalan suuntaan? Mukavaa kuunneltavaa ja luettavaa. Voisin minä suostuakin, jos muori pyytäisi poikaa auttamaan, ei tiedä...
tomppa2006 kirjoitti:
...aika kiva murre sinulla. Veikkaisin tuonne Karjalan suuntaan? Mukavaa kuunneltavaa ja luettavaa. Voisin minä suostuakin, jos muori pyytäisi poikaa auttamaan, ei tiedä...
piti oikeen kirjautua, ku mie luin tään siun sepustuksen, tää miun murre o sellasta sekasotkusta, sana sielt, toinen täält, eri murteist tulloo sanoja, mut ihan hauska lukkee siunki kirjotuksii, jaaa'a jos muori pyytäis...hhmm, mihi sie viel jouvutkaa miun kansain, ku alat melkeen luppaileen, suostuvas, niinpä poikasein...mut hyvvää illan jatkoo sinne, mis täl hetkel lienetkää.
- tomppa2006
mixmaxi kirjoitti:
piti oikeen kirjautua, ku mie luin tään siun sepustuksen, tää miun murre o sellasta sekasotkusta, sana sielt, toinen täält, eri murteist tulloo sanoja, mut ihan hauska lukkee siunki kirjotuksii, jaaa'a jos muori pyytäis...hhmm, mihi sie viel jouvutkaa miun kansain, ku alat melkeen luppaileen, suostuvas, niinpä poikasein...mut hyvvää illan jatkoo sinne, mis täl hetkel lienetkää.
...tiedä mihin minä sinun kanssa joutuisin, monet 50-vuotiaat naiset antaa vielä kovaa kyytiä "pojille"?
tomppa2006 kirjoitti:
...tiedä mihin minä sinun kanssa joutuisin, monet 50-vuotiaat naiset antaa vielä kovaa kyytiä "pojille"?
kiitti vaa , et sie tiiä, minkä ikänen mie oon, prrroffiili näyttää vain suuntaa jonneki päin, nii enhä miekä tiiä siusta kummenpaa, mut mahdottaman korrektisti ossaat meil kirjotella, tyttöset kaipaa joskus mukavaa sanan heinää, siitä siul parraat pallautukset. Mut muori ei sinnuu lennätä, muute vaa niinko ymmärrät, pölistään. Jatkaha juttujais
- tomppa2006
mixmaxi kirjoitti:
kiitti vaa , et sie tiiä, minkä ikänen mie oon, prrroffiili näyttää vain suuntaa jonneki päin, nii enhä miekä tiiä siusta kummenpaa, mut mahdottaman korrektisti ossaat meil kirjotella, tyttöset kaipaa joskus mukavaa sanan heinää, siitä siul parraat pallautukset. Mut muori ei sinnuu lennätä, muute vaa niinko ymmärrät, pölistään. Jatkaha juttujais
...ja meil päi tota pölisemistä kutsutaa käkisemiseksi.
"Kuhan käkise...", niin sanotaan länsirannikolla.
Teillä päin vaan kuljetaan käet taskuissa. Olen sanonut muutamalla mie/sie ihmiselle, että sinä olet oikein yksi käkitasku. Eivät ainakaan vielä ole loukkaantuneet, toivottavasti et sinäkään... tomppa2006 kirjoitti:
...ja meil päi tota pölisemistä kutsutaa käkisemiseksi.
"Kuhan käkise...", niin sanotaan länsirannikolla.
Teillä päin vaan kuljetaan käet taskuissa. Olen sanonut muutamalla mie/sie ihmiselle, että sinä olet oikein yksi käkitasku. Eivät ainakaan vielä ole loukkaantuneet, toivottavasti et sinäkään...en olekaa kuullu sellasta sannaa, tai on mänt ohi korvien, suhinalla pyyhkässy. Emmie taho tälläsest kiukkuu ottaa, pittäähä aikuisen (oon ainaki) ihmisen pyrstö kestää kovempiaki kolhuja, mitä näist pienistä, ei näist tarvii lukuu ottaa, sanallinen solvailu ja turhaan jäkistely, järjetöntä ajan haaskausta. Leppoisa löpinä on huomattavasti antoisampaa.
- tomppa2006
mixmaxi kirjoitti:
en olekaa kuullu sellasta sannaa, tai on mänt ohi korvien, suhinalla pyyhkässy. Emmie taho tälläsest kiukkuu ottaa, pittäähä aikuisen (oon ainaki) ihmisen pyrstö kestää kovempiaki kolhuja, mitä näist pienistä, ei näist tarvii lukuu ottaa, sanallinen solvailu ja turhaan jäkistely, järjetöntä ajan haaskausta. Leppoisa löpinä on huomattavasti antoisampaa.
...murresana teemaan liittyen, voisin opettaa sinulle toisenkin sanan, ihan vaan silmällä pitäen, että sattuisit tulemaan joskus länteen. Nuotion kohentaminen hiilihangolla tai jollain kepillä, on sitten kähjäämistä.
Leppoisaa tarinointia olen myös minä tullut täältä hakemaan. Jos jollain on nuttura liian tiukalla, en suostu omaa päätäni sillä vaivaamaan... tomppa2006 kirjoitti:
...murresana teemaan liittyen, voisin opettaa sinulle toisenkin sanan, ihan vaan silmällä pitäen, että sattuisit tulemaan joskus länteen. Nuotion kohentaminen hiilihangolla tai jollain kepillä, on sitten kähjäämistä.
Leppoisaa tarinointia olen myös minä tullut täältä hakemaan. Jos jollain on nuttura liian tiukalla, en suostu omaa päätäni sillä vaivaamaan...vai nuttura,...hhmmm...ettei vaa olis noil nahkatukil enempi nahka tiukal..
- tomppa2006
mixmaxi kirjoitti:
vai nuttura,...hhmmm...ettei vaa olis noil nahkatukil enempi nahka tiukal..
...nahkatukalla on yllättävän paljon järkeä keskusteluissaan, ei tietysti voi yleistää, että kaikilla olisi...
Naiset minä arvostan yleensä arvoasteikossani erittäin korkealle. Täällä kirjoittelevista suurin osa vaan sattuu olemaan naisia, sen vuoksi tuo nuttura vertaus... tomppa2006 kirjoitti:
...nahkatukalla on yllättävän paljon järkeä keskusteluissaan, ei tietysti voi yleistää, että kaikilla olisi...
Naiset minä arvostan yleensä arvoasteikossani erittäin korkealle. Täällä kirjoittelevista suurin osa vaan sattuu olemaan naisia, sen vuoksi tuo nuttura vertaus...käytin vaa vertailun ja tasa-arvosuuden nimissä, arvailuani, se siitä, näkemii, kirjoitellaan taas.
- tomppa2006
mixmaxi kirjoitti:
käytin vaa vertailun ja tasa-arvosuuden nimissä, arvailuani, se siitä, näkemii, kirjoitellaan taas.
...ja kirjoitellaan taas. Jätän tähän härsyksi, vaikka sellaisen kysymyksen, että mitäs mielipuolta olet siitä, kun nainen on sitten antamassa oikein kunnon kyytiä ja mies kieltäytyy? Ilmoittaa ettei huvita tai on väsynyt...
- fin-landia
Empä oikestaan, lapissa kun käyn kutsuvat pojaksi, nuoremmat seka vähemmat.
Muualla nimeni on: turisti, jäpä, motoristi, ukko, mies, sika, viuhahtaja, kusipää, jne... monta nimeä ja yleensä aina tunnistan, et kenestäkähän on kysymys :D- tomppa2006
...eri maakuntien mukaan, mitä sanaa keski-ikäisestä miehestä käytetään.
Heh, aika monella eri tavalla siedät itseäsi kutsuttavan. Tietysti riippuu siitä, että kuka kutsuu? - fin-landia
tomppa2006 kirjoitti:
...eri maakuntien mukaan, mitä sanaa keski-ikäisestä miehestä käytetään.
Heh, aika monella eri tavalla siedät itseäsi kutsuttavan. Tietysti riippuu siitä, että kuka kutsuu?ne nimet :))
No, siitä siedosta..ei aina tiedä, mutta kun ehtivät sanoa, "pakko niellä" toki joskus pitää hieman oikaista sanojaa :))
Aivan, kuka kutsuu ja millä kutsuu, mut tänä-päivänä moni on sanonut ystävä, enkä ole viitsinyt alkaa siitä sitten sen enempää..oikaiseen :))) - tomppa2006
fin-landia kirjoitti:
ne nimet :))
No, siitä siedosta..ei aina tiedä, mutta kun ehtivät sanoa, "pakko niellä" toki joskus pitää hieman oikaista sanojaa :))
Aivan, kuka kutsuu ja millä kutsuu, mut tänä-päivänä moni on sanonut ystävä, enkä ole viitsinyt alkaa siitä sitten sen enempää..oikaiseen :)))...että on ystäviä, toiset parempia, toiset vähemmän. Tälläinen ystävänpäivä ei loppujen lopuksi ole yhtään hassumpi juttu. Tulee ainakin ainakin ne parhaimmat muistettua...
Noista kutsumanimien sietämisestä tulee mieleen, että vaatii luonnetta kestää esim. veltto nimitystä. Mielialasta riippuen joko nielee, tai sitten oikaisee sanojaa.
Jos ei ole vaihtuvuutta duunipaikalla...=))))
Niin kuin meillä... aivan liian hyvä henki että lähtis vaihtamaan muualle...=))))
Meillä toimitalossa on muitakin firmoja ja yhtä pyörittää kaksi yli 80-vuotiasta pappareaista. Taitaa kuules olla super-papoista kysy, kun tulevat ysin pintaa duuniin ja poistuvat kuuden maissa. Tulevat aika ajoin kyselemään apua ja kun minut näkevät naureskellen sanovat, voisko voimamies tulla pikkasen auttamaan...=))))
Ikärasismiin en ole törmännyt.- tomppa2006
...mitään mahda, että aika vanha kääkkä tässä alkaa olemaan?
Mutta jos yhteishenki pelaa, niin kyllä tälläinen keski-ikäinen siinä mukana menee missä nuoremmatkin. Oikein hyvin!
Kaksi 80-vuotiasta? Siinä on jo yritystä. Ehkä fyysiset voimat alkavat heiltä vähentyä, mutta pää on kuin partaveitsi. Auta vaan mohna the strong man papparaisia, jonain päivänä voi olla, että mekin tarvitsemme hjelppiä... tomppa2006 kirjoitti:
...mitään mahda, että aika vanha kääkkä tässä alkaa olemaan?
Mutta jos yhteishenki pelaa, niin kyllä tälläinen keski-ikäinen siinä mukana menee missä nuoremmatkin. Oikein hyvin!
Kaksi 80-vuotiasta? Siinä on jo yritystä. Ehkä fyysiset voimat alkavat heiltä vähentyä, mutta pää on kuin partaveitsi. Auta vaan mohna the strong man papparaisia, jonain päivänä voi olla, että mekin tarvitsemme hjelppiä...On meille tomppa haastetta, että mekin jaksamme samanlailla yhtä vanhana...=))))
Kyllä mä heitä auttelenkin, aina kun voin.- tomppa2006
mohna kirjoitti:
On meille tomppa haastetta, että mekin jaksamme samanlailla yhtä vanhana...=))))
Kyllä mä heitä auttelenkin, aina kun voin....tunne, että minä en edes elä 80-vuotiaaksi. Epäterveelliset elämäntavat nääs.
Vanhempia autetaan aina sekä miehiä, että naisia! tomppa2006 kirjoitti:
...tunne, että minä en edes elä 80-vuotiaaksi. Epäterveelliset elämäntavat nääs.
Vanhempia autetaan aina sekä miehiä, että naisia!Älä heitä pyyhettä kehään, älä ainakaan näin nuorena kuin olemme...=))))
Aina voi parantaa tapansa, eli ottaa itseäään niskasta kiinni...=))))- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Älä heitä pyyhettä kehään, älä ainakaan näin nuorena kuin olemme...=))))
Aina voi parantaa tapansa, eli ottaa itseäään niskasta kiinni...=))))...sinun viestisi oli minulle hyvä viesti. Olen kokenut tällä palstalla vähän suruja ja paljon iloja. Hyvin paljon mukavia hetkiä mukavien ihmisten parissa.
Periksiantamattomuus on yksi luonteenpiirteeni, ei lennä pyyhe helpolla kehään.
*ottaa itseään niskasta kiinni* tomppa2006 kirjoitti:
...sinun viestisi oli minulle hyvä viesti. Olen kokenut tällä palstalla vähän suruja ja paljon iloja. Hyvin paljon mukavia hetkiä mukavien ihmisten parissa.
Periksiantamattomuus on yksi luonteenpiirteeni, ei lennä pyyhe helpolla kehään.
*ottaa itseään niskasta kiinni*Noinhan se menee, ei joka päivä voi hymyillä... en minäkään, mutta kun ajattelee positiivisesti, on helpompaa...
Meistä jokainen saa turpiinsa jossain vaiheessa elämää... oli se sitten oma vika tai ei...
Hyvä että ryhdistäydyt, siitä saa sekä ruumis että mieli lisää potkua päivään ja jaksaa paremmin karikkoiset paikat...=))))- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Noinhan se menee, ei joka päivä voi hymyillä... en minäkään, mutta kun ajattelee positiivisesti, on helpompaa...
Meistä jokainen saa turpiinsa jossain vaiheessa elämää... oli se sitten oma vika tai ei...
Hyvä että ryhdistäydyt, siitä saa sekä ruumis että mieli lisää potkua päivään ja jaksaa paremmin karikkoiset paikat...=))))...kaikkien kuullen, että olen saanut sinulta kimmokkeen positiivisemman ajattelun piirin, vilpitön kiitos sinulle.
Jos luonteenpiirteenä on jääräpäisyys, täytyy myös varautua saamaan turpaansa, minä olen...
Hyvällä ja pirteällä mielellä olen. Vapaapäivä minulla, lähden kohta hiihtämään, kunhan päivä valkenee. Toivottavasti sinun päivästäsi tulee hyvä päivä. tomppa2006 kirjoitti:
...kaikkien kuullen, että olen saanut sinulta kimmokkeen positiivisemman ajattelun piirin, vilpitön kiitos sinulle.
Jos luonteenpiirteenä on jääräpäisyys, täytyy myös varautua saamaan turpaansa, minä olen...
Hyvällä ja pirteällä mielellä olen. Vapaapäivä minulla, lähden kohta hiihtämään, kunhan päivä valkenee. Toivottavasti sinun päivästäsi tulee hyvä päivä.Jo tuo mitä kirjoittelit tuo hyvää mieltä...=))))
Tästä päivä vaan paranee... kohta duuniin, itseasiassa olen jo myöhässä, mutta haittaako tuo jos kerra vuoteen pikkasen venähtää...=))))- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Jo tuo mitä kirjoittelit tuo hyvää mieltä...=))))
Tästä päivä vaan paranee... kohta duuniin, itseasiassa olen jo myöhässä, mutta haittaako tuo jos kerra vuoteen pikkasen venähtää...=))))...kiirehdi suotta, pakoon ei pääse kohtaloaan. Siellä se pomo jo odottaa ahkeraa duunaria...
Tälläisillä talvikeleilla ihmiset on ihan ymmärtäväisiä, että ei voi ihan ajoissa keritä joka paikkaan? tomppa2006 kirjoitti:
...kiirehdi suotta, pakoon ei pääse kohtaloaan. Siellä se pomo jo odottaa ahkeraa duunaria...
Tälläisillä talvikeleilla ihmiset on ihan ymmärtäväisiä, että ei voi ihan ajoissa keritä joka paikkaan?ja ahkeraa... tiedä häntä...=))))
Ei taitais ihan mennä läpi jos sanoisi myöhästymisen syyksi liukkaus tai lumi...=))))
On ollut mukiin menevä päivä... kuis sulla????- tomppa2006
mohna kirjoitti:
ja ahkeraa... tiedä häntä...=))))
Ei taitais ihan mennä läpi jos sanoisi myöhästymisen syyksi liukkaus tai lumi...=))))
On ollut mukiin menevä päivä... kuis sulla????...täällä on ollut. Kävin niinku lupasin aamulla hiihtämässä (5 km). Sen jälkeen kävin ostamassa 32" taulutelevision, jonka kytkennässä ja virittelyssä on mennyt koko päivä...
tomppa2006 kirjoitti:
...täällä on ollut. Kävin niinku lupasin aamulla hiihtämässä (5 km). Sen jälkeen kävin ostamassa 32" taulutelevision, jonka kytkennässä ja virittelyssä on mennyt koko päivä...
Kävit suksimassa... hyvä. Mä en intin jälkeen ole kuin kerran ollut suksilla. Johan on sukset kaventuneet sitten suksi muodin SA-INT -80... Silloin muistuttivat enemmän nykyisiä vesisuksia kuin normaaleita suksia...=))))
Mulle ei vielä ole ajankohtana ostaa taulutelkkua, toi potki malli on viitisen vuotta vanha... katsellaan sitten kun sanoo sopimuksensa irti...=))))
Joko olet digiaikaan siirtynyt????- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Kävit suksimassa... hyvä. Mä en intin jälkeen ole kuin kerran ollut suksilla. Johan on sukset kaventuneet sitten suksi muodin SA-INT -80... Silloin muistuttivat enemmän nykyisiä vesisuksia kuin normaaleita suksia...=))))
Mulle ei vielä ole ajankohtana ostaa taulutelkkua, toi potki malli on viitisen vuotta vanha... katsellaan sitten kun sanoo sopimuksensa irti...=))))
Joko olet digiaikaan siirtynyt????...seuraamaan aikaa, jälkikasvu vaatii ja velvoittaa. Ajan viimeisimmät pelit ja vempaimet on oltava. Ihan hauskaa se silti loppujen lopuksi on, ainakin on hyvin selvillä missä mennään...Vanha telkkari meni pojan huoneeseen.
Oli minullakin 15 vuotta hiihtämisessä väliä armeijan jälkeen. Ehkä suksisulkeisista jäi jokin kammo?
Nyt on juuri sellainen ilma, minkä minä toivoisin talvisään olevan... tomppa2006 kirjoitti:
...seuraamaan aikaa, jälkikasvu vaatii ja velvoittaa. Ajan viimeisimmät pelit ja vempaimet on oltava. Ihan hauskaa se silti loppujen lopuksi on, ainakin on hyvin selvillä missä mennään...Vanha telkkari meni pojan huoneeseen.
Oli minullakin 15 vuotta hiihtämisessä väliä armeijan jälkeen. Ehkä suksisulkeisista jäi jokin kammo?
Nyt on juuri sellainen ilma, minkä minä toivoisin talvisään olevan...Ne jälkikasvut ovat... minunkin tytär haki multa digiboxin, en kuulemma tarvi ja hyvin on tullut toimeen ilmankin... eipähän tarvi nauhoitella hänelle elokuvia...=))))
Kammo... niinkuin telttailuun...=))))
Pahus vaan tomppa.. ensi viikolla ovat taas luvanneet pakkasia jopa -20:n, tänne eteläänkin...=))))- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Ne jälkikasvut ovat... minunkin tytär haki multa digiboxin, en kuulemma tarvi ja hyvin on tullut toimeen ilmankin... eipähän tarvi nauhoitella hänelle elokuvia...=))))
Kammo... niinkuin telttailuun...=))))
Pahus vaan tomppa.. ensi viikolla ovat taas luvanneet pakkasia jopa -20:n, tänne eteläänkin...=))))...ei enää pakkasia, minä en halua taas palella. Järkyttävä tieto! Valmistauduin henkisesti jo kevään odotukseen.
En muista, koska itse olisin nauhoittanut elokuvan. Minä vaan katson leffan, jos satun olemaan sopivasti kotona. En tee suunnitelmia sen mukaan, mitä telkkarista tulee... tomppa2006 kirjoitti:
...ei enää pakkasia, minä en halua taas palella. Järkyttävä tieto! Valmistauduin henkisesti jo kevään odotukseen.
En muista, koska itse olisin nauhoittanut elokuvan. Minä vaan katson leffan, jos satun olemaan sopivasti kotona. En tee suunnitelmia sen mukaan, mitä telkkarista tulee...Se näyttää pahalta että joudut taas kerran koko vaatehuoneen pukemaan päällesi...=))))
En mäkään niitä nauhoita... ja harvoin telkusta edes katselen...=))))- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Se näyttää pahalta että joudut taas kerran koko vaatehuoneen pukemaan päällesi...=))))
En mäkään niitä nauhoita... ja harvoin telkusta edes katselen...=))))...totta se on! Kävin ilmatieteenlaitoksen sivuilta kurkkimassa. Tiistaina kylmenee, voihan vidalis...
Heh, toteamuksesi vaatehuoneesta oli hyvä! Sitten seuraavaksi, kun perheeni on lähdössä ulos pakkaseen ja huhuilee minua, totean "kylmän" rauhallisesti: - pieni hetki, käyn pukemassa vaatehuoneen päälleni.
Ainoa hyvä puoli näissä pakkaskeleissä on, että auto pysyy puhtaana. Ei tarvi murehtia pesemistä... - EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
...ei enää pakkasia, minä en halua taas palella. Järkyttävä tieto! Valmistauduin henkisesti jo kevään odotukseen.
En muista, koska itse olisin nauhoittanut elokuvan. Minä vaan katson leffan, jos satun olemaan sopivasti kotona. En tee suunnitelmia sen mukaan, mitä telkkarista tulee...tultava taas mun luo lämmittelemään:))
- tomppa2006
EksynytMustalammas kirjoitti:
tultava taas mun luo lämmittelemään:))
...pääsen tällä kertaa luultavasti eri nimisen naisen luokse?
- F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
En muista, koska itse olisin nauhoittanut elokuvan. Minä vaan katson leffan, jos satun olemaan sopivasti kotona. En tee suunnitelmia sen mukaan, mitä telkkarista tulee...tosiaan olen nyt eri nainen:))...mutta yhtä lämmin kuin edellinen:))
- tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
tosiaan olen nyt eri nainen:))...mutta yhtä lämmin kuin edellinen:))
...ihanaa, että olen tavannut sinun ylhäisessä hahmossasi jo kolmannessa eri persoonassa. Näin kyllä sinun kirjoituksesi nimimerkin kadottamisesta. Olin silloin kiireinen, kävi mielessä ehdottaa uudeksi nimeksi Tok-Fia II, mutta olen aivan tyytyväinen pelkkään F-i-A:aan.
Täällä on 20°C pakkasta, onko teillä kylmä?
- jane.london
Rikkautta se vaan on kun vanhat pitää huolta.
Itse lähestulkoon nuorempien kanssa,muutama melkein samanikäinen ja hyvin menee,koska tässä työssä ei ikä ratkaise vaan nopeus ja työn organisointi.Lähinnä siis samankaltaiset ihmistyypit on se juttu työn sujumisen kannalta.- tomppa2006
...aion painaa tuon aamullisen lauseen mieleeni ja ilahduttaa jotakin 4-kymppistä, sitten kun itse olen 6-kymppinen.
On niissä nuorissakin kadehdittavia piirteitä. Tavattomasti yritteliäisyyttä ja voimaa. Jaksetaan vielä tehdä asiat, vaikka vaikeimmankin kautta... - jane.london
tomppa2006 kirjoitti:
...aion painaa tuon aamullisen lauseen mieleeni ja ilahduttaa jotakin 4-kymppistä, sitten kun itse olen 6-kymppinen.
On niissä nuorissakin kadehdittavia piirteitä. Tavattomasti yritteliäisyyttä ja voimaa. Jaksetaan vielä tehdä asiat, vaikka vaikeimmankin kautta...hei nainen,kuulosti ihan kivalta:)
- tomppa2006
jane.london kirjoitti:
hei nainen,kuulosti ihan kivalta:)
...se tuntui minusta sopivalta juuri sinulle.
- Mysteriet
Pakko selittää heti - nikkisi vuosiluku tuon toteamuksen sai aikaan... ;D
Nuorihan Sinä vielä olet - poikanen suorastaan ;D
Meillä töissä noita kategorioita on useampia, kuin pelkästään nuori ja vanha...
On käppänät, kalkkunat, pappasmurffit, piirikäävät, paikallispöntöt...
Et ehkä arvaa, mihin ryhmään kuulun ;D- jane.london
kalkkuna tietty:D
- Mysteriet
jane.london kirjoitti:
kalkkuna tietty:D
Jostain syystä meitä naisia sanotaan työpaikallamme kalkkunoiksi *virnuilee*
Tämä kaikki tietenkin hyvässä hengessä (ja hampaidenmenetyksen pelossa ;D) - jane.london
Mysteriet kirjoitti:
Jostain syystä meitä naisia sanotaan työpaikallamme kalkkunoiksi *virnuilee*
Tämä kaikki tietenkin hyvässä hengessä (ja hampaidenmenetyksen pelossa ;D)legopellet ja kalkkunat;D
- jane.london
jane.london kirjoitti:
legopellet ja kalkkunat;D
menikö överiks?
- Mysteriet
jane.london kirjoitti:
legopellet ja kalkkunat;D
Ovat nämä työnkarttajat alkaneet osoittaa luonnotonta rohkeutta, kutsumalla meitä kotkoiksi ;D
Onko niin, että pieni kilpailutilanne pitää vireessä... - Mysteriet
jane.london kirjoitti:
menikö överiks?
Ei toki vielä... kunhan pysyt kalkkunoitten puolella ;D
- tomppa2006
...kutsua minua viimevuoden tompaksi, ole hyvä vaan, mutta en minä nyt enää mikään nuori poika ole?
Piirikääpä on minulle uusi nimitys, et kai sinä ole? - jane.london
Mysteriet kirjoitti:
Ovat nämä työnkarttajat alkaneet osoittaa luonnotonta rohkeutta, kutsumalla meitä kotkoiksi ;D
Onko niin, että pieni kilpailutilanne pitää vireessä...kun pitäisi ottaa itseään rinnuksista kiinni!
- Mysteriet
tomppa2006 kirjoitti:
...kutsua minua viimevuoden tompaksi, ole hyvä vaan, mutta en minä nyt enää mikään nuori poika ole?
Piirikääpä on minulle uusi nimitys, et kai sinä ole?Sekä kalkkuna (tuossa jane sen jo arvasikin ;D)
Ei, nuori poika et enää ole, mutta nuori mies kylläkin ;D
Meillä tuo "nimittely" liittyy enemmän työnkuvaan, -kokemukseen ja sukupuoleen, kuin ikään...
Kaikenlaisia nimiä rakkaalla lapsella ;D - Mysteriet
jane.london kirjoitti:
kun pitäisi ottaa itseään rinnuksista kiinni!
Joskus naurattaa, kun joukkoomme tulee uusi kyky, jolle ei ihan heti selviä tapamme kiusoitella toisiamme... ;D
- jane.london
Mysteriet kirjoitti:
Joskus naurattaa, kun joukkoomme tulee uusi kyky, jolle ei ihan heti selviä tapamme kiusoitella toisiamme... ;D
ymmärrettävää kyllä;D
- Teclado
Mysteriet kirjoitti:
Onko niin, että pieni kilpailutilanne pitää vireessä...???
- tomppa2006
Mysteriet kirjoitti:
Sekä kalkkuna (tuossa jane sen jo arvasikin ;D)
Ei, nuori poika et enää ole, mutta nuori mies kylläkin ;D
Meillä tuo "nimittely" liittyy enemmän työnkuvaan, -kokemukseen ja sukupuoleen, kuin ikään...
Kaikenlaisia nimiä rakkaalla lapsella ;D...kalkkuna on kyllä vähän loukkaava. Itse en varmasti käyttäisi sanaa naisesta. Eri työpaikoissa tosin on yleiseen käytäntöön tullut erilaisia nimittelyjä...
- HiljaR
Mysteriet kirjoitti:
tääl ollunna on vähän, mut hykerryttävän hauskaa teitiö on ollu "kattella"... Elekee työ siellä... :) Vaik ei jyvälle pääsekkännä piän hatusta kii ja tuun mukkaan vaik en tiiä mitää :D
- niisku-myy46
Olet varmasti aikas otettu, Tomppa.
Ei ole kauankaan, kun naapurin vanha täti, ikää 77 vee, kutsui minua tytöksi ;) Komensi naapurin setä miestä kurkkaamaan autoni konepellin alle sanoen: "Mene nyt auttamaan tuota tyttöä".
Jes, että hiveli "keski-ikäistä" sydäntä ;)- tomppa2006
...niisku. Se suorastaan hivelee keski-ikäisen sydäntä. Olen oikein otettu...nuori, heh!
ettei Sinulle "Sopu Peli" kelpaa...
ja ilman juuri niitä "tsyndejä...
Vaan teet...Juuri Kuten Sinä Itse Haluat...
otat ennemmin juuri sen Puukon Tupestasi...
ja alat heti juhlimaan poistoillasi...Suosittelen jo lopettamaan tämän väännön,kiitos..
Täysin turhaa ja tarpeetonta.Keskitytään juttelemaan mukavia..jos jonkun kirjoitukset ei miellytä,ne voi ohittaa sujuvasti :)
Terkuin ZamioZamio kirjoitti:
Suosittelen jo lopettamaan tämän väännön,kiitos..
Täysin turhaa ja tarpeetonta.Keskitytään juttelemaan mukavia..jos jonkun kirjoitukset ei miellytä,ne voi ohittaa sujuvasti :)
Terkuin ZamioAivan... olet oikeassa...
noiden sarvipäiden suhteen... ;)))
Eli... ei muuta ku vilkku päälle...
ja ohi vaan... ;)))
Vaikka... kerkisin mä jo "tsynditki" hommata...
erään puukottelua ja kyynerpäitä varten...
Et sillee... ai niin... piti vielä kysymän...
että onko tutkimukset johtaneet jo johonkin...?
Vai onko aihe jo unohdettu...?
Terkuin... mä vaan... eli Wiljami... ;)))
- Sivusta seurannut
Olen kokenut saman miellyttävän lausahduksen vanhemman miehen suusta muutamia vuosia sitten. Oliko tapauksessasi kyse varsinais-suomalaisesta miehestä?
- tomppa2006
...kyse varsinais-suomalaisesta, vaan hämäläisestä herrasmiehestä.
Tosiaan erittäin mukavasti ja miellyttävästi aloitettu lause, jota sopivan tilaisuuden tullen kannattaa varmaan itse kunkin käyttää... - Sivusta seurannut
tomppa2006 kirjoitti:
...kyse varsinais-suomalaisesta, vaan hämäläisestä herrasmiehestä.
Tosiaan erittäin mukavasti ja miellyttävästi aloitettu lause, jota sopivan tilaisuuden tullen kannattaa varmaan itse kunkin käyttää...Itse kullekkin on suositeltavaa lausua työkaverille joskus muutama mukava sananen, ei vaadi itseltä paljoa ja voi merkitä lähimmäiselle enemmän kuin aavistatkaan.
- tomppa2006
Sivusta seurannut kirjoitti:
Itse kullekkin on suositeltavaa lausua työkaverille joskus muutama mukava sananen, ei vaadi itseltä paljoa ja voi merkitä lähimmäiselle enemmän kuin aavistatkaan.
...ja lyhyet lauseet. Ei tarvita mitään pitkiä korulauseita. Monella yksinäisellä ihmisellä ei ole kotona odottamassa ketään, ainoat sanat päivän mittaan lausutaan työkavereiden kesken...
- Milana
Olen töissä keikkaluontoisesti kahdessa eri työpaikassa ja kummassakin sijoitun iältäni varmaan aika lähelle keskiarvoa - en tiedä kaikkien työtovereitteni ikää ja olen tosi surkea sitä arvioimaan. Työssäni kokemus on tärkeää, joten itsekin suhtaudun kunnioituksella vanhempiin ja kokeneempiin kollegoihin enkä taida oikein tajuta, että ihan kohta olen samaa kastia!
Koska olen aika pienikokoinen, tytöittely on ihan tavallista ja olen siihen tottunut. Omien veljien silmissä olen 42-vuotiaana tainnut juuri ja juuri ylittää täysi-ikäisyyden rajat ;-))
Luin tämän päivän keskusteluja. Sinulla,Tomppa, on tänään ollut varmasti aika rankka päivä. Hyvää ystävänpäivän jatkoa ja parempaa huomista :-))- tomppa2006
...taas kerran kiitän sinua ystävällisistä sanoistasi, laitan ne ikuisesti sydämeeni tuomaan lohtua ja valoa tähän rankkaan ja kylmään maailmaan.
Tytöittely on melko yleistä, mutta ajattelepas, jos sinua kutsuttaisiin nuoreksi naiseksi?
Arvostan ja kunnioitan vanhempia työtovereitani suuresti sekä naisia, että miehiä. Tieto ja ammattitaito jyllää. Olemme samaa porukkaa kymmenen tai viidentoista vuoden päästä?
Minua kutsuu nyt sänky! Hyvää yötä, Milana, kiitos vielä kerran lämpimistä ajatuksista. - Milana
tomppa2006 kirjoitti:
...taas kerran kiitän sinua ystävällisistä sanoistasi, laitan ne ikuisesti sydämeeni tuomaan lohtua ja valoa tähän rankkaan ja kylmään maailmaan.
Tytöittely on melko yleistä, mutta ajattelepas, jos sinua kutsuttaisiin nuoreksi naiseksi?
Arvostan ja kunnioitan vanhempia työtovereitani suuresti sekä naisia, että miehiä. Tieto ja ammattitaito jyllää. Olemme samaa porukkaa kymmenen tai viidentoista vuoden päästä?
Minua kutsuu nyt sänky! Hyvää yötä, Milana, kiitos vielä kerran lämpimistä ajatuksista.Naapurini, mies, vähän yli 70 vuotta, kutsuu minua nuoreksi naiseksi, mutta se on osa meidän tapaamme keskustella kevyesti... muuten en tuota nimitystä kyllä ole aikoihin kuullut...
Kiitos sinulle. Minulla on vielä paljon ystävällisiä ja kauniita sanoja varattuna sinulle. Otan ne käyttöön ja tuon julki tarvittaessa... - tomppa2006
Milana kirjoitti:
Naapurini, mies, vähän yli 70 vuotta, kutsuu minua nuoreksi naiseksi, mutta se on osa meidän tapaamme keskustella kevyesti... muuten en tuota nimitystä kyllä ole aikoihin kuullut...
Kiitos sinulle. Minulla on vielä paljon ystävällisiä ja kauniita sanoja varattuna sinulle. Otan ne käyttöön ja tuon julki tarvittaessa......epäilemättä naapurisi. Olen vähän harkinnut samanlaisen kutsumistavan käyttöönottoa tässä lähivuosina. Kutsuisin itseäni 10 vuotta nuorempi naisia: "Hei nuori nainen...". Voisi tehdä vaikutuksen...
Hyvää keskipäivää ja tätä päivää, Milana. - Milana
tomppa2006 kirjoitti:
...epäilemättä naapurisi. Olen vähän harkinnut samanlaisen kutsumistavan käyttöönottoa tässä lähivuosina. Kutsuisin itseäni 10 vuotta nuorempi naisia: "Hei nuori nainen...". Voisi tehdä vaikutuksen...
Hyvää keskipäivää ja tätä päivää, Milana....siis naapurini, todellinen vanhanajan herrasmies ;-)) Ei riitä, että hän kutsuu minua nuoreksi naiseksi: hän myös saa minut tuntemaan itseni sellaiseksi :-))
Suosittelen kyllä sinullekin, että kun vähän vanhenet ja harmaannut ja charmisi moninkertaistuu, otat nuori nainen -puhuttelun käyttöön - mutta vain tarkoin harkituissa tilanteissa ;-))
Aurinkoista iltapäivän jatkoa :-)) - tomppa2006
Milana kirjoitti:
...siis naapurini, todellinen vanhanajan herrasmies ;-)) Ei riitä, että hän kutsuu minua nuoreksi naiseksi: hän myös saa minut tuntemaan itseni sellaiseksi :-))
Suosittelen kyllä sinullekin, että kun vähän vanhenet ja harmaannut ja charmisi moninkertaistuu, otat nuori nainen -puhuttelun käyttöön - mutta vain tarkoin harkituissa tilanteissa ;-))
Aurinkoista iltapäivän jatkoa :-))...miehessä ja herramiehessä juuri on. Tavalliset miehet aiheuttavat päivittäin naisille ongelmatilanteita ja vaikeuksia, kun taas herrasmies saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi, jopa nuoreksi, jos sen riittävän vakuuttavasti pystyy esittämään...
Charmia löytyy jo nyt melko tavalla, mutta taidan tosiaan odottaa vielä muutaman vuoden ennenkuin otan nuori nainen -puhuttelun käyttöön. En missään tapauksessa halua tulla miksikään omituiseksi höpöttelijäksi, joka muiden silmissä kutsuu kaikkia naisia nuoriksi! Asia täytyy tehdä tarkoin harkiten ja riittävällä vakuuttavuudella. Siis oikein vilpittömästi.
- tuffe
Kun täytin 40, lapset kehuskeli että "äippä täyttää 90v".. kai se heidän silmissä olikin ihan samaa, kaikki mikä oli yli 6v oli paljon :)
Ja toisinpäin, isoäitini oli terävä päässä vielä yhdeksänkymppisenäkin, mutta valitti että ei ole samanikäistä seuraa. 60 vuotiaat oli kuulemma ihan muksuja :)) Muunlaiseen ikärasismiin en ole törmännyt..- tomppa2006
...yllättynyt viestistäsi, kiitos siitä sinulle.
Ikä on vain numero sosialliturvatunnuksessa. Muuten kaikki on juuri niin suhteellista kuin mainitsit. Ikä on enemmänkin toisen ihmisen arvioitava asia. Lapset arvioivat meidät ikälopuiksi ja vanhusten mielestä osa meistä on vielä nuoria.
Tunnen itseni usein poikamaiseksi, läheisten ihmisten suusta on jopa tullut kommentteja, älä ole lapsellinen. Pakko ottaa siviliissä hieman rennommin, kun työpaikalla ei oikein kehtaa olla lapsellinen... - tuffe
tomppa2006 kirjoitti:
...yllättynyt viestistäsi, kiitos siitä sinulle.
Ikä on vain numero sosialliturvatunnuksessa. Muuten kaikki on juuri niin suhteellista kuin mainitsit. Ikä on enemmänkin toisen ihmisen arvioitava asia. Lapset arvioivat meidät ikälopuiksi ja vanhusten mielestä osa meistä on vielä nuoria.
Tunnen itseni usein poikamaiseksi, läheisten ihmisten suusta on jopa tullut kommentteja, älä ole lapsellinen. Pakko ottaa siviliissä hieman rennommin, kun työpaikalla ei oikein kehtaa olla lapsellinen...että aikuisia sentään ollaan :) Jos tuomitsee jonkun käytöstä, ei tarvi tuomita koko ihmistä. Joku viisas ihminen täällä *kröhöm* väitti että asiat riitelee, ei ihmiset ;))
- tomppa2006
tuffe kirjoitti:
että aikuisia sentään ollaan :) Jos tuomitsee jonkun käytöstä, ei tarvi tuomita koko ihmistä. Joku viisas ihminen täällä *kröhöm* väitti että asiat riitelee, ei ihmiset ;))
...kröhöm -viisaan sanoneen juuri noin. Oma muistini palailee pätkittäin ja epäilen oivaltaneeni jotain virtuaalielämästä keskustelupalstalla.
Ei kannata uhota täällä suureen ääneen, että ei poista viestejään. Jos sen poistamisen joutuu tekemään (ymmärrettävistä syistä tietenkin), vaikka vain yhdenkin kerran, ei enää ole sanojensa mittainen.
Rekatuille käyttäjille tehdyssä poistamis toiminnossahan ei sinänsä ole mitään tuomittavaa, mutta silti olen sitä mieltä, että poista näppäintä kannattaa käyttää erittäin harkiten. - ArcticEli
tomppa2006 kirjoitti:
...kröhöm -viisaan sanoneen juuri noin. Oma muistini palailee pätkittäin ja epäilen oivaltaneeni jotain virtuaalielämästä keskustelupalstalla.
Ei kannata uhota täällä suureen ääneen, että ei poista viestejään. Jos sen poistamisen joutuu tekemään (ymmärrettävistä syistä tietenkin), vaikka vain yhdenkin kerran, ei enää ole sanojensa mittainen.
Rekatuille käyttäjille tehdyssä poistamis toiminnossahan ei sinänsä ole mitään tuomittavaa, mutta silti olen sitä mieltä, että poista näppäintä kannattaa käyttää erittäin harkiten.edes, miten sen oman viestinsä voi poistaa...
en ole löytänyt sitä nappia mistään ;)) - tuffe
tomppa2006 kirjoitti:
Rekatuille käyttäjille tehdyssä poistamis toiminnossahan ei sinänsä ole mitään tuomittavaa, mutta silti olen sitä mieltä, että poista näppäintä kannattaa käyttää erittäin harkiten.nyt mulla on kyllä vähän sellainen tunne että sinä juokset päin minun paistinpannua :))
En aio inttää sun kanssa. Sanoin eilen sanottavani tästä asiasta, ja se pysyy.
En vastannut sulle siksi että aloittaisimme tämän eilisen keskustelut (huomasin muuten että olin eilen kirjoittanut keskustulet ;)) uudestaan, vaan näyttääkseni että voi olla eri mieltä tai jopa tuomita toista, ja silti olla puheväleissä. - tuffe
ArcticEli kirjoitti:
edes, miten sen oman viestinsä voi poistaa...
en ole löytänyt sitä nappia mistään ;))ihan oikealta henkilöltä ;))))
Tomppa, EII piiskaa.. se oli vitsi *anelee* - tomppa2006
tuffe kirjoitti:
nyt mulla on kyllä vähän sellainen tunne että sinä juokset päin minun paistinpannua :))
En aio inttää sun kanssa. Sanoin eilen sanottavani tästä asiasta, ja se pysyy.
En vastannut sulle siksi että aloittaisimme tämän eilisen keskustelut (huomasin muuten että olin eilen kirjoittanut keskustulet ;)) uudestaan, vaan näyttääkseni että voi olla eri mieltä tai jopa tuomita toista, ja silti olla puheväleissä....ihmisessä, että pystyy olemaan puheväleissä ja myös kuuntelemaan ja kestämään toisten erilaisia mielipiteitä.
Vilpittömästi arvostan huomaavaisuuttasi ja pyydän anteeksi, että olin taas kääntämässä keskustelun kelkkaa väärään suuntaan, sorry.
*ei paistinpannua, ei joka päivä...* - tomppa2006
tuffe kirjoitti:
ihan oikealta henkilöltä ;))))
Tomppa, EII piiskaa.. se oli vitsi *anelee*...vitsisi...*toteaa jäätävällä äänellä*
ArticElille tiedoksi, että kun katsot kirjoittamaasi viestiä, näet siinä oman nimimerkkisi alapuolella tekstin: Poista oma viesti. Sitä näppäintä älä käytä koskaan paina... - tuffe
tomppa2006 kirjoitti:
...ihmisessä, että pystyy olemaan puheväleissä ja myös kuuntelemaan ja kestämään toisten erilaisia mielipiteitä.
Vilpittömästi arvostan huomaavaisuuttasi ja pyydän anteeksi, että olin taas kääntämässä keskustelun kelkkaa väärään suuntaan, sorry.
*ei paistinpannua, ei joka päivä...*paistinpannu saa levätä jonkun päivän :))
- tuffe
tomppa2006 kirjoitti:
...vitsisi...*toteaa jäätävällä äänellä*
ArticElille tiedoksi, että kun katsot kirjoittamaasi viestiä, näet siinä oman nimimerkkisi alapuolella tekstin: Poista oma viesti. Sitä näppäintä älä käytä koskaan paina...Hyrrrr.. tulipa kylymä... :)))
- tomppa2006
tuffe kirjoitti:
Hyrrrr.. tulipa kylymä... :)))
...lämmintä aamukaakaota, ole hyvä!
*pieni hymyn virne havaittavissa* - tomppa2006
tuffe kirjoitti:
paistinpannu saa levätä jonkun päivän :))
...välirauha?
- tuffe
tomppa2006 kirjoitti:
...välirauha?
ja hty67uuuuuuuuu.. oho, kissa käveli näppiksen yli.. laittoi sulle terveisiä? Osaatko koodata?Piti kirjoittaa että hörpätään kaakaota :)
- tomppa2006
tuffe kirjoitti:
ja hty67uuuuuuuuu.. oho, kissa käveli näppiksen yli.. laittoi sulle terveisiä? Osaatko koodata?Piti kirjoittaa että hörpätään kaakaota :)
...meidän kisuli kävelee myös välillä minun näppäimistön yli. Häntä pystyssä, kevyt vilkaisu...*minä menen tästä*...loukkaantuu, jos ottaa kiinni ja siirtää lattialle...
Tähän on nyt pakko kertoa pojastani, joka alkoi eilen kysellä palstatutuistani, millaisia ihmisiä he ovat? Kerroin hänelle, että täällä on mm. yksi nainen, jonka kanssa ajelemme ambulanssilla ihmisiä klinikalle..
- HiljaR
On näköjään muitakin aikaisen madon syöjiä täällä näin nikkäänsä. Huomenta tomppa ja mohna!
- tomppa2006
...HijaR, mitäs teidän rauhaanne kuuluu? Onko aamiaisleivän päällä lauantai- vai meetwurstimakkaraa...
- HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...HijaR, mitäs teidän rauhaanne kuuluu? Onko aamiaisleivän päällä lauantai- vai meetwurstimakkaraa...
tästä pukeutumaan ja muksua tarhaan... vaan kohta sitten... :))
Kyllä se kinkunpuolikas siihen män ja hitusen oivaa ja hyppysellinen juustoa, mutta kaurapuuron söin ihan kiltisti... kaik män :D
Onkos kalkkunaa Teillä? - tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
tästä pukeutumaan ja muksua tarhaan... vaan kohta sitten... :))
Kyllä se kinkunpuolikas siihen män ja hitusen oivaa ja hyppysellinen juustoa, mutta kaurapuuron söin ihan kiltisti... kaik män :D
Onkos kalkkunaa Teillä?...me 40 ihmiset oppineet terveellisempien ruokailutottumusten tavoille. Ylikypsää kinkkua söin leivän päällä, mutta hyvin pienen siivun ja salaatinlehti oli vielä korostamassa koko komeutta...
- HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...me 40 ihmiset oppineet terveellisempien ruokailutottumusten tavoille. Ylikypsää kinkkua söin leivän päällä, mutta hyvin pienen siivun ja salaatinlehti oli vielä korostamassa koko komeutta...
Kun sanotaan että tietyllä iällä alkaa villitys, minulla alkoi tämä lenkki villitys :)
Salaatin laitoin minäkin, mutta työevään väliin. Mutta työpäivä kutsuu...
Hyviä lokopäiviä sinulle :) - tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
Kun sanotaan että tietyllä iällä alkaa villitys, minulla alkoi tämä lenkki villitys :)
Salaatin laitoin minäkin, mutta työevään väliin. Mutta työpäivä kutsuu...
Hyviä lokopäiviä sinulle :)...minulla tuon liikunnan suhteen. Tulin juuri hiihtolenkiltä. Oikein hyvä keli ja luistava suksi. Hyvän mielen saa itselleen tälläisillä villityksillä...
- HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...minulla tuon liikunnan suhteen. Tulin juuri hiihtolenkiltä. Oikein hyvä keli ja luistava suksi. Hyvän mielen saa itselleen tälläisillä villityksillä...
pitää ruokatunnilla...:)
Kukahan se törkkäisi ne sukset jalkaan... huh huh itte ne kai on sinne laitettava. Jos saisi viikonloppuna kipinän suksien kokeiluun, että pysyykö sitä enää pystyssä. No onneksi on ne "nojapuut" keksitty, jotka hiukan pitää tasapainon koossa :D - tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
pitää ruokatunnilla...:)
Kukahan se törkkäisi ne sukset jalkaan... huh huh itte ne kai on sinne laitettava. Jos saisi viikonloppuna kipinän suksien kokeiluun, että pysyykö sitä enää pystyssä. No onneksi on ne "nojapuut" keksitty, jotka hiukan pitää tasapainon koossa :D...hiihtäminen on hyvin helppoa, jos sen vaan on joskus opetellut. Suosittelen vetristämään taitoja...on muuten paljon kävelyä turvallisempaa näinä liukkaina pyörä- ja kävelytie aikoina.
Luistelu yök, hiihto ihan yes! - HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...hiihtäminen on hyvin helppoa, jos sen vaan on joskus opetellut. Suosittelen vetristämään taitoja...on muuten paljon kävelyä turvallisempaa näinä liukkaina pyörä- ja kävelytie aikoina.
Luistelu yök, hiihto ihan yes!nuoruudessani olen kilpaa hiihtänytkin, joten hiihto taitoa löytyy vaikka onkin hiukan ruostunut, hiotaan hiukan, niin...Ja löytyy sitä muutankin osaamista. Melkein kaikkee on kokeiltu ja kilpailtu... Nyt kilpaillaan kiloja vastaan... haasteellinen juttu :D
- tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
nuoruudessani olen kilpaa hiihtänytkin, joten hiihto taitoa löytyy vaikka onkin hiukan ruostunut, hiotaan hiukan, niin...Ja löytyy sitä muutankin osaamista. Melkein kaikkee on kokeiltu ja kilpailtu... Nyt kilpaillaan kiloja vastaan... haasteellinen juttu :D
...vaatii vuosi vuodelta enemmän huomiota. Pitäisi koko ajan vähentää syömistä aineenvaihdunnanhidastumisen myötä. En usko suureen liikunnan lisäämiseen.
Syöminen toisaalta on niin suuri nautinto, että vaatii tahtoa ja kovaa luontoa kieltäytyä... - HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...vaatii vuosi vuodelta enemmän huomiota. Pitäisi koko ajan vähentää syömistä aineenvaihdunnanhidastumisen myötä. En usko suureen liikunnan lisäämiseen.
Syöminen toisaalta on niin suuri nautinto, että vaatii tahtoa ja kovaa luontoa kieltäytyä...saa mennä omia menojaan, vaikka asiaahan se on. En vain itse viitsi maksaa siitä, että laihdun. Jos ei omaa tahtoa ole, niin ole sitten sellainen kuin olet. Minä sain elämäni taasen kuntoon ja aion pitää siitä kiinni.
Aivan ihanaa ruokaa on turha tuhlata... suuhun se menee ja sitä ei katsota mitä sinne menee, vaan milloin sitä menee... :))))) - tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
saa mennä omia menojaan, vaikka asiaahan se on. En vain itse viitsi maksaa siitä, että laihdun. Jos ei omaa tahtoa ole, niin ole sitten sellainen kuin olet. Minä sain elämäni taasen kuntoon ja aion pitää siitä kiinni.
Aivan ihanaa ruokaa on turha tuhlata... suuhun se menee ja sitä ei katsota mitä sinne menee, vaan milloin sitä menee... :)))))...korjannut omaa elämääni ihan omin methodein, ei tarvitse muille siitä maksaa...Päinvastoin omat ruokalaskut pienevät, kun syö vähemmän...
Tarkkana silti saa olla? - HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...korjannut omaa elämääni ihan omin methodein, ei tarvitse muille siitä maksaa...Päinvastoin omat ruokalaskut pienevät, kun syö vähemmän...
Tarkkana silti saa olla?... Niiden vähentäminen... :))) huh huh... nytkin joku selän takana rouskuttaa raksuja... :(((( herkkupäivä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa :) ei vainenkaan. Herkutella saa mutta kohtuudella :))
- tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
... Niiden vähentäminen... :))) huh huh... nytkin joku selän takana rouskuttaa raksuja... :(((( herkkupäivä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa :) ei vainenkaan. Herkutella saa mutta kohtuudella :))
...meteli, mitä jotkut pitää syödessään. Tietää tasan tarkkaan, mitä toinen siellä mussuttaa, joskus saa melkein maun suuhun...?
Herkuttelupäiviä pitää olla, mutta ei todellakaan joka päivä tarvitse tunkea suuhunsa vähän väliä jotain makeaa. Kohtuus kaikessa.
Hedelmät on hyviä, olen oppinut syömään niitä oikeastaan vasta vanhempana... - HiljaR
tomppa2006 kirjoitti:
...meteli, mitä jotkut pitää syödessään. Tietää tasan tarkkaan, mitä toinen siellä mussuttaa, joskus saa melkein maun suuhun...?
Herkuttelupäiviä pitää olla, mutta ei todellakaan joka päivä tarvitse tunkea suuhunsa vähän väliä jotain makeaa. Kohtuus kaikessa.
Hedelmät on hyviä, olen oppinut syömään niitä oikeastaan vasta vanhempana...... ääntelyähän ei kestä kukaan :))) Onneksi korvatulpat oli näkösällä...)) ei ihan mutta olisi saanut olla. Sen verran kuola valui :)))
Karkkien syönnin osasin vähentää vasta tässä iässä... miksiköhän??? No parempi myöhään kuin ei milloinkaan... Ja salaatinkin pääsi lautasella voitolle... :))) - tomppa2006
HiljaR kirjoitti:
... ääntelyähän ei kestä kukaan :))) Onneksi korvatulpat oli näkösällä...)) ei ihan mutta olisi saanut olla. Sen verran kuola valui :)))
Karkkien syönnin osasin vähentää vasta tässä iässä... miksiköhän??? No parempi myöhään kuin ei milloinkaan... Ja salaatinkin pääsi lautasella voitolle... :)))...tulee kyllä sellainen himo, että siinä ei yksi suklaalevy kauaa vanhene tai konvehtirasia...? Aaaah, mikä nautinto! Mutta vain joskus hyvin harvoin...
- F-i-a
minä sinut huomaan:))Tuo F-i-a onkin helpompi kirjoittaa...täällä -14..kylmä viima joten sinä voisit nyt tulla tänne niin voidaan lämmittää toisiamme;))
- tomppa2006
...me kylmät ihmiset toisiamme pystyisimme lämmittämään? Onko mielessä jotain kuumaa ja tulista...
- F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...me kylmät ihmiset toisiamme pystyisimme lämmittämään? Onko mielessä jotain kuumaa ja tulista...
tomppa...kyllä me keinot keksitään tarpeen tullen...hieman mielikuvitusta vaan liikkeelle;))
Hiki meille tulee loppujen lopuksi sen voin sulle taata;)) - tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
tomppa...kyllä me keinot keksitään tarpeen tullen...hieman mielikuvitusta vaan liikkeelle;))
Hiki meille tulee loppujen lopuksi sen voin sulle taata;))...että painimisessa tulee lämmin. Mitäs tykkäisit painimatsista?
- F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...että painimisessa tulee lämmin. Mitäs tykkäisit painimatsista?
Mutapainia olen aina halunnut kokeilla:))...sitähän sä varmaan tarkoitat;)
- tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
Mutapainia olen aina halunnut kokeilla:))...sitähän sä varmaan tarkoitat;)
...en kyllä ihan tarkoittanut. Ole erittäin siisti mies, enkä mistään hinnasta suostuisi tahrimaan itseäni mihinkään mutaan.
Eikö ihan perinteinen s-paini kävisi? - F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...en kyllä ihan tarkoittanut. Ole erittäin siisti mies, enkä mistään hinnasta suostuisi tahrimaan itseäni mihinkään mutaan.
Eikö ihan perinteinen s-paini kävisi?ymmärtänyt että tarkoitat tuolla s-painilla savipainia:))...sehän on terveellistä meidän herkille ihoille;))
- tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
ymmärtänyt että tarkoitat tuolla s-painilla savipainia:))...sehän on terveellistä meidän herkille ihoille;))
...tai puolinelson! Kun en nyt tarkoittanut savipainiakaan. Tässähän alkaa kyllä lämmetä ihan mukavasta, kun yrittää selittää tarkoitusperiään, siis mitä oikein ajaa takaa, sanomatta sitä ääneen, jospa piirtäisin...
I----I
Auttaisiko tämä s-painiin? - F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...tai puolinelson! Kun en nyt tarkoittanut savipainiakaan. Tässähän alkaa kyllä lämmetä ihan mukavasta, kun yrittää selittää tarkoitusperiään, siis mitä oikein ajaa takaa, sanomatta sitä ääneen, jospa piirtäisin...
I----I
Auttaisiko tämä s-painiin?tuota,tuota...iistä iihin:))
Ha ha..kyllä mä ymmärsin heti eka kerralla mitä sä tarkoitit...halusin vaan kiusia vähän:)))
Mutta kerro mitä tuo I----I tarkoittaa:))) - tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
tuota,tuota...iistä iihin:))
Ha ha..kyllä mä ymmärsin heti eka kerralla mitä sä tarkoitit...halusin vaan kiusia vähän:)))
Mutta kerro mitä tuo I----I tarkoittaa:)))...missä painitaan. Et kai kuvittele minun sinua tatamille haluavan. Perinteinen suomalainen s-paini paikka, alkaako lämmetä vai joko polttaa...?
- F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...missä painitaan. Et kai kuvittele minun sinua tatamille haluavan. Perinteinen suomalainen s-paini paikka, alkaako lämmetä vai joko polttaa...?
ai se:)) kyllhä tuolla tuntuu vähä "kutinaa":))...siis...varpaitten välissä.
- tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
ai se:)) kyllhä tuolla tuntuu vähä "kutinaa":))...siis...varpaitten välissä.
...jokos teillä on alkanut pakkanen hellittää. Kannattaisiko minun lähteä sinne lämpimään?
- F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...jokos teillä on alkanut pakkanen hellittää. Kannattaisiko minun lähteä sinne lämpimään?
kova pakkanen n.-8 ja ajattele..maanantaiksi luvanneet 3 :)) paljos siellä on pakkasta?
- tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
kova pakkanen n.-8 ja ajattele..maanantaiksi luvanneet 3 :)) paljos siellä on pakkasta?
... täällä on -17°C. Minä voisin kerätä tavarani ja tulla teille kylään, sikäli mikäli vielä olen tervetullut? Oletko suunnitellut viettäväsi miten perjantai-iltaa...
- F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
... täällä on -17°C. Minä voisin kerätä tavarani ja tulla teille kylään, sikäli mikäli vielä olen tervetullut? Oletko suunnitellut viettäväsi miten perjantai-iltaa...
olet tervetullut...niin että kalsareita vaan kassiin..niin,siltä varalta jos uskallat ne vaihtaa:)))
Perjantai-ilta...hmmm...en vielä tiedä miten vietän. Voi olla että istun tässä:)) - tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
olet tervetullut...niin että kalsareita vaan kassiin..niin,siltä varalta jos uskallat ne vaihtaa:)))
Perjantai-ilta...hmmm...en vielä tiedä miten vietän. Voi olla että istun tässä:))...ottaa pitkien kalsareitten lisäksi sellaset lyhyet stringi-kalsarit, jos sattuu tulemaan liian kuuma tunnelma?
- F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...ottaa pitkien kalsareitten lisäksi sellaset lyhyet stringi-kalsarit, jos sattuu tulemaan liian kuuma tunnelma?
onks sulla sellaiset leopardi kuviolliset:))
Nyt kuule tomppa, mä meen nukkumaan ja näkemään unia sun stringeistä;)
Hyvää yötä...ja en nuku samanlailla kuin sinä:)) - tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
onks sulla sellaiset leopardi kuviolliset:))
Nyt kuule tomppa, mä meen nukkumaan ja näkemään unia sun stringeistä;)
Hyvää yötä...ja en nuku samanlailla kuin sinä:))...ajattelen sinua lämmöllä. Toivottavasti huomenna nähdään...
- tomppa2006
...kalsareissa on Harald Hirmuisen kuva!
- F-i-a
mikäs toi Harald Hirmunen on? Ilmankos mä en nähnytkään sun stringeistä unta:))
- tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
mikäs toi Harald Hirmunen on? Ilmankos mä en nähnytkään sun stringeistä unta:))
...on sarjakuvahahmona seikkaileva viikinki. Turun murteella, Haaralt niin pal kauhia...
Mielestäni samaa seikkailija luonnetta kuin minulla. Koska sinä pääset töistä, että seikkailija voisi niinku saapua...? - F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...on sarjakuvahahmona seikkaileva viikinki. Turun murteella, Haaralt niin pal kauhia...
Mielestäni samaa seikkailija luonnetta kuin minulla. Koska sinä pääset töistä, että seikkailija voisi niinku saapua...?minä pääsen töistä klo.15.00 meidän aikaa..oletko odottamassa portin pielessä:))
- tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
minä pääsen töistä klo.15.00 meidän aikaa..oletko odottamassa portin pielessä:))
...että siellähän on kauhea lumimyrsky. En halua mennä kylmästä suomesta tuuliseen ja lumiseen naapurimaahan!
Miten olisi, sain matkatoimistosta tiedon, että Intian valtamerellä sijaitsevassa Mauritiuksen matkaan olisi 2 paikkaa vapaana. Lento tapahtuu Tukholman kautta...
Lähtisitkö sinä kanssani päiväntasaajan eteläpuolelle? - F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...että siellähän on kauhea lumimyrsky. En halua mennä kylmästä suomesta tuuliseen ja lumiseen naapurimaahan!
Miten olisi, sain matkatoimistosta tiedon, että Intian valtamerellä sijaitsevassa Mauritiuksen matkaan olisi 2 paikkaa vapaana. Lento tapahtuu Tukholman kautta...
Lähtisitkö sinä kanssani päiväntasaajan eteläpuolelle?niin kamala lumimyrsky ollut,vähän satoi sellaista valkeaa pumpulia:))...eikä sada enää joten tule vaan.
En mä mihinkää ulkomaille lähde....tulee koti ikävä:(( - tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
niin kamala lumimyrsky ollut,vähän satoi sellaista valkeaa pumpulia:))...eikä sada enää joten tule vaan.
En mä mihinkää ulkomaille lähde....tulee koti ikävä:((...ei tälläinen virtuaalimatka niin kamala paikka ole?
Tule vaan istumaan tänne lentokoneeseen, olen varannut sinulle ikkunapaikan ja sen jälkeen...Lentoon... Mauritiukselle? - F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...ei tälläinen virtuaalimatka niin kamala paikka ole?
Tule vaan istumaan tänne lentokoneeseen, olen varannut sinulle ikkunapaikan ja sen jälkeen...Lentoon... Mauritiukselle?mä en ennätä ostaa bikineitä ja noi mun entiset on niin huonot:(( en kyllä ala nakuna uimaan ja rannalla makaamaan;)
- tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
mä en ennätä ostaa bikineitä ja noi mun entiset on niin huonot:(( en kyllä ala nakuna uimaan ja rannalla makaamaan;)
...ei mitään muttia, lennolla on välilasku Ateenassa, me ehditään aivan hyvin hakea sulle viimeisintä muotia olevat bikinit sieltä tax-free kaupasta...!
- F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...ei mitään muttia, lennolla on välilasku Ateenassa, me ehditään aivan hyvin hakea sulle viimeisintä muotia olevat bikinit sieltä tax-free kaupasta...!
ei ku menoks...ai,mutta mä heitän muutaman rätin tuonne matkalaukkuun....niin siis kahteen laukkuun:))
Huhuilin tuossa lapsia rahanjaolle,pitäähän heille ruokarahaa jättää.
Hyvä että tänään on tilipäivä:))
*kylläpä vaatekaappi tyhjeni* - tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
ei ku menoks...ai,mutta mä heitän muutaman rätin tuonne matkalaukkuun....niin siis kahteen laukkuun:))
Huhuilin tuossa lapsia rahanjaolle,pitäähän heille ruokarahaa jättää.
Hyvä että tänään on tilipäivä:))
*kylläpä vaatekaappi tyhjeni*tässä vähän ennakkomainosta...
http://www.mauritius.com/
Tuonne me mennään...
PS.poistan tuon edellisen viestin, ei linkki auennut! - F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
tässä vähän ennakkomainosta...
http://www.mauritius.com/
Tuonne me mennään...
PS.poistan tuon edellisen viestin, ei linkki auennut!miten iiihhhanan näköiset hiekkarannat ja maisemat:))..mikäs meidän on tuolla rannoilla kelliä ja helliä:))
- tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
miten iiihhhanan näköiset hiekkarannat ja maisemat:))..mikäs meidän on tuolla rannoilla kelliä ja helliä:))
...matkat ovat siitä hyviä, että matkanteko edistyy paljon normaalia nopeampaa.
Me olemme nyt jo lähestymässä Mauritiuksen lentokenttää ja kone aloittaa kohta laskeutumisen. F-i-a ja tomppa tuskailevat toisiinsa tarrautuneina tupakantuskaansa (9 tunnin lento), mutta he saavat toisiltaan tukea ja nicorettiä... - F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...matkat ovat siitä hyviä, että matkanteko edistyy paljon normaalia nopeampaa.
Me olemme nyt jo lähestymässä Mauritiuksen lentokenttää ja kone aloittaa kohta laskeutumisen. F-i-a ja tomppa tuskailevat toisiinsa tarrautuneina tupakantuskaansa (9 tunnin lento), mutta he saavat toisiltaan tukea ja nicorettiä...sillä ei haittaa vaikka näitä katkoksia tulee välillä:))
Siis..nyt olemme jo ulkona koneesta...ja kamala tupakantuska,varmaan pyörryn ensimmäisen tupakan jälkeen.
Parempi varmaan istahtaa johonkin ennenkuin sytytämme tupakat;)) - tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
sillä ei haittaa vaikka näitä katkoksia tulee välillä:))
Siis..nyt olemme jo ulkona koneesta...ja kamala tupakantuska,varmaan pyörryn ensimmäisen tupakan jälkeen.
Parempi varmaan istahtaa johonkin ennenkuin sytytämme tupakat;))...sitten matkatavarat, passintarkastukseen ja eikun hotelliin. Meillä on sellainen bungalow-huoneisto omalla sisäänkäynnillä ihan merenrannassa.
Pidä kiirettä, oppaat odottaa jo tuolla linja-autojen luona. Tosi lämmintä täällä on, 30°C, huhu..huh! - F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...sitten matkatavarat, passintarkastukseen ja eikun hotelliin. Meillä on sellainen bungalow-huoneisto omalla sisäänkäynnillä ihan merenrannassa.
Pidä kiirettä, oppaat odottaa jo tuolla linja-autojen luona. Tosi lämmintä täällä on, 30°C, huhu..huh!tupakka maistui taivaalliselle.
Hitsi..odota mua mulla sattuu jalkoihin tuo pitkään istuminen:(( ja vaatteet liimautuu kiinni ihoon.
Mä haluan suihkuun ja äkkiä. - tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
tupakka maistui taivaalliselle.
Hitsi..odota mua mulla sattuu jalkoihin tuo pitkään istuminen:(( ja vaatteet liimautuu kiinni ihoon.
Mä haluan suihkuun ja äkkiä....mennään uimaan. Haluatko mennä uima-altaalle vai mennäänkö suoraa päätä mereen?
- F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...mennään uimaan. Haluatko mennä uima-altaalle vai mennäänkö suoraa päätä mereen?
suoraan mereen haluan. menen nyt suihkuun ja sitten mentiin...voitko etsiä sillä aikaa mun bikinit?
- tomppa2006
...kassien ja matkalaukkujen sisällön kaappeihin. Mene sinä vaan suihkuun ihan rauhassa. Tässähän nämä sähkönsiniset bikinit ovat, tosi seksikkäät. Teen sinulle tervetuliaisdrinkin valmiiksi, kävisikö Bacardi-cola?
- F-i-a
kyllä käy...se on minun mielijuomaa:))
Olet tosi ihana ja huomaavainen tomppa;))
Mä meen nyt että ehdimme uimaan ja hiekalle lepäämään. - tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
kyllä käy...se on minun mielijuomaa:))
Olet tosi ihana ja huomaavainen tomppa;))
Mä meen nyt että ehdimme uimaan ja hiekalle lepäämään.Kylläpä tuli nukuttua pitkään. Matkarasitusta varmaan...
Ihana ilta oli kanssasi, suurenmoinen hiekkaranta ja wau miten sininen meri...Kynttiläillallinen oli mieleenpaunuva ja sen jälkeen sänkyyn...
Nukuitko sinä F-i-a hyvin...? - F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
Kylläpä tuli nukuttua pitkään. Matkarasitusta varmaan...
Ihana ilta oli kanssasi, suurenmoinen hiekkaranta ja wau miten sininen meri...Kynttiläillallinen oli mieleenpaunuva ja sen jälkeen sänkyyn...
Nukuitko sinä F-i-a hyvin...?kyllä..nukuin kuin pieni porsas:)) Toivottavasti sinä sait nukkua hyvin,ajattelin jos minä kuorsasin.
Ihanaa täällä on,tänne haluan toistekkin.
vautsi miten pitkään me ollaan nukuttu.
Nyt kiireesti suihkuun ja sitten aamiaiselle. Meri odottaa meitä:)) - tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
kyllä..nukuin kuin pieni porsas:)) Toivottavasti sinä sait nukkua hyvin,ajattelin jos minä kuorsasin.
Ihanaa täällä on,tänne haluan toistekkin.
vautsi miten pitkään me ollaan nukuttu.
Nyt kiireesti suihkuun ja sitten aamiaiselle. Meri odottaa meitä:))...englantilainen aamiainen. Tykkään makkarasta, munasta, tomaatista, pavuista ja paahtoleivästä...
Tänään on hieman tuulisempaa, ihanaa uida mainingeissa, aallot lyövät ylitsemme ja huuhtovat kaikki elämämme murheet kauas pois...ihanaa!
Sitten lähdemme iltapäiväkävelylle, tutustumaan paikkaan ja nähtävyyksiin... - F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...englantilainen aamiainen. Tykkään makkarasta, munasta, tomaatista, pavuista ja paahtoleivästä...
Tänään on hieman tuulisempaa, ihanaa uida mainingeissa, aallot lyövät ylitsemme ja huuhtovat kaikki elämämme murheet kauas pois...ihanaa!
Sitten lähdemme iltapäiväkävelylle, tutustumaan paikkaan ja nähtävyyksiin...ja massut täynnä:))
Hui, tomppa! älä räiskyttele vettä,mä en näe mitään. Ihanaa olla uimassa taas. Uidaan vielä vähän ja mennään sitten rannalle lepäämään:))
Noi sun uikkarit sopivat hyvin sulle...ne tuo esiin sinun kiinteän peffan...oih...mun mielikuvitus karkasi taas...:))
ja nythän tulee se pallukka:(( - tomppa2006
tomppa2006 kirjoitti:
...englantilainen aamiainen. Tykkään makkarasta, munasta, tomaatista, pavuista ja paahtoleivästä...
Sitten lähdemme iltapäiväkävelylle, tutustumaan paikkaan ja nähtävyyksiin......jatkaa Ensirakkaus keskustelussa, jos löytyy vielä herkkyyttä...?
- tompan suuri ihailija
mukava yllätys!
- ...sama...
Kun kirjoitat viestien katoamisesta sinun täyteen vastatuista keskusteluista.
- ...sama...
Löytyy aina ystäviä täyttämään keskutelut uudelleen.
Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394953Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6724188Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671461OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911164
- 941144