En ole varma, kuuluuko tämä nyt tänne, mutta en keksinyt parempaakaan paikkaa. Siirtäkää, jos tarvis.
Eli siis ostimme akvaarioomme ennen joulua uusia leväbarbeja, kun edelliset vanhukset olivat kaikki jo kuolleet. Tammikuun aikana huomasin, että yksi niistä ei olekaan leväbarbi, vaan jokin ihan muu. Äkkiä katsottuna se kyllä näyttää ihan levikseltä, mutta kun sitä alkaa seuraamaan tarkemmin, ei se ihan sitä ole.
Tämä "kummakala" on suunnilleen muiden leviksen poikasten kokoinen, noin 3-4 senttiä. Sillä on kyljessä tumma raita, kuten leviksilläkin, mutta tumman raidan yläpuolella näyttäisi olevan toinen vaalea raita. Ruumiin muoto ja evät ovat samanlaiset kuin leväbarbeillakin, mutta tämän evät ovat värilliset. Etenkin selkäevässä on tummia juovia, hieman punaista ja muuten kellertävä. Myös peräevässä on hieman punertavaa. Kalalla on suunsa vieressä yksi viiksipari, kuten leviksilläkin, mutta se ei pidä niitä koko ajan "esillä". "Kummakalan" suu on ihan erilainen kuin leväbarbeilla. Se näyttää ihan monnin suulta, ja on punainen/punertava. Kaiken lisäksi sillä on luonnekin erilainen kuin oikeilla leväbarbeilla. Tämä on vilkkaampi ja touhukkaampi, se ei kulje levisten kanssa ryhmänä ja välillä jopa härnää niitä.
Osaisikohan joku sanoa, mikä tämä "kummakala" voisi olla? Jos jollakulla olisi näyttää vaikka jotain kuvaa. Itse en saa siitä otettua mitään kuvaa, sillä se ei pysy paikallaan juuri lainkaan, silloinkin vain hetken. Se näyttää hyvin viihtyvän akvaariossamme, jossa on pehmeä vesi. Muita arvoja en nyt muista.
"Kummakala", mikä laji?
5
832
Vastaukset
- siru
taitaa olla juovaimuparbi.
- RRR
http://www.aquaworldnet.com/awmag/siamfin.htm
Katsoppa tuolta olisiko tuo kyseessä???
Siellä juttua molemmista siis leviksestä ja juovaimubarbista... - fish KING
http://www.aqua-global.de/Bilder/Gyrinocheilus_aymonieri.jpg .. vaikka itekkin oon ton imubarbin kannalla.
Kiitos vastauksista! Se on siis juovaimubarbi. Kaikki tuntomerkit pitivät paikkaansa. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465837Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6082296Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821181Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591048- 771023
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä531001Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61946- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778