Onko kenellekään muulle öljy aiheuttanut suolistovaivoja?
Huomasin ensimmäisen kerran Bulgariassa käydessämme, kun ruoissa käytettiin hirveän paljon öljyjä. Eli vatsani menee ihan sekaisin. Saan juosta vessassa koko ajan ja ”koostumus” on aivan löysää.
Saman olen huomannut, kun valmistan ruokaa, johon käytetään öljyä, esim. paistettaessa.
Viimeinen vitsaus oli, kun ostin aurikokuivattuja tomaatteja, jotka lelluivat öljyssä - ihan tajuton ripuli.
Voikohan öljylle olla allerginen? Vai mikä siinä mättää?
öljyistä ripulia
4
1084
Vastaukset
- Gunillla.
Olisikohan öljyä yksinkertaisesti vaan niin paljon liikaa, että se ei imeydy suolistosta?
Joissakin sairauksissa on rasvan imeytymishäiriöitä, mm. haimatulehduksessa. Xenical-laihdutusvalmiste aiheuttaa myös öljyisiä ulosteita, joita ei pysty pidättelemään.- Anonyymi
Joitain aikoja sitten jäi italialaiset kiinni myymästään ruokaöljystä, joka oli lähinnä moottoriöljyä tai muuta ihmisravinnoksi kelpaamatonta paskaa. Jos ei henki lähtenyt, niin suolisto ei kuitenkaan nauttinut myrkyistä.
- Anonyymi
Mulla myös varsinkin ulkomailla tulee öljyisistä salaateista tms. ruuista missä öljyä usein vatsan bäänteitä.
Myös kotimaassa joidenkin ulkomaisten pitämissä ruokapaikoissa käytetään jotain sellaista öljyä mistä menee vatsa heti sekaisin. - Anonyymi
Meillä kanssa yritetty siirtyä öljyihin mutta vaimon vatsa ei sidä öljyjä.
Voissa paistetut eivät aihuta vatsavaivoja mutta jos korvaan voin öljykllä niin heti tulee ongelmat.
Itselle ei aiheuta ongelmia ja monesti valmistankin ruuan siten että vaimolle voissa paistettu ja mulle öljyssä paistettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209