harkintakykyänne siinä, mitä aineita näillä sivuilla mainitsette ja miten neuvotte taviksia aineiden maailmaan. heillä ei ole siihen mitään koulutusta, ja lopputulos ei välttämättä ole toivotunkaltainen, vaikka hyvää tarkoittaisittekin.
joten kemiallisten aineiden käsittelyyn liittyviin kysymyksiin ei kannata vastata. jos vastaatte, ja henkilö ei osaakaan käsitellä aineita, voitte joutua edesvastuuseen.
kaikille kemisteille
19
1328
Vastaukset
- drtf7gjiop
Kerroppa taustasi ja koulutuksesi, sekä mihin lainkohtiin viittaat.
- taas näitä
lintsaripoikia...
tehdäänkö niin, että sää ensin luet kaiken mahdollisen netistä kyseisestä aihealueesta ja sitten keskustellaan..levennetään molemmat tietotaitoo...
tällään tää on niin, kuin kopsaisit mun laskareita.
kyykkyyn lintsaripojat!!!! - rftgujloö
taas näitä kirjoitti:
lintsaripoikia...
tehdäänkö niin, että sää ensin luet kaiken mahdollisen netistä kyseisestä aihealueesta ja sitten keskustellaan..levennetään molemmat tietotaitoo...
tällään tää on niin, kuin kopsaisit mun laskareita.
kyykkyyn lintsaripojat!!!!Näyttävät nuo viestit käyvän yhä kummallisemmiksi. Mistähän tuossakin viestissä yrittää olla puhe.
- älä valita
rftgujloö kirjoitti:
Näyttävät nuo viestit käyvän yhä kummallisemmiksi. Mistähän tuossakin viestissä yrittää olla puhe.
kun itse ensin kysyit. siinä on kyse siitä, että sä kyselet asioita, joita voi lukea netistä itse ensin jos viitsii.
aika olennainen osa kemistin ammattitaitoa ymmärtää se, että ei levittele aineista tietoa ihmisille, jotka ei ehkä tiedä, miten käsitellä niitä, ja sitä suuremmalla syyllä, jos se on vielä laitonta, vaatii laboratorio-olosuhteet tms..
ja sitte niistä voidaan keskustella, kun kaikilla on jonkinlainen pohjatieto. tilannehan on se, että te yleensä "pojat", lintsaatte kaiken mahdollisen, mitä voi. ja sen jälkeen uhittelemalla ja painostamalla haette päällikkiyttä asiassa, kuin asiassa, nyt sinä kemian saralla. eteenin valmistuksessa. lue hyvänen aika hieman, ennen kuin kyselet.
ja mitä kummallista tässä nyt on. itse aloitit agressiivisen lähestymisen, pyysit minua käyttämään sitä m:llä alkavaa ainetta, mikä voi olla tappavaa.
nyt saat sitte takasi korkojen keran, itseäsi fiksummalta sivistyneeltä naiselta. luuletko tosiaan, että täällä netissä voit esittää fiksua fiksummille. tyhmä olet kuin saapas, sen nyt jo näkee kysymystesi tasosta. sama, kuin joku taloustieteilijä tulisi kyseleen, että mikä se yrityksen kirjanpito olikaan. älä valita kirjoitti:
kun itse ensin kysyit. siinä on kyse siitä, että sä kyselet asioita, joita voi lukea netistä itse ensin jos viitsii.
aika olennainen osa kemistin ammattitaitoa ymmärtää se, että ei levittele aineista tietoa ihmisille, jotka ei ehkä tiedä, miten käsitellä niitä, ja sitä suuremmalla syyllä, jos se on vielä laitonta, vaatii laboratorio-olosuhteet tms..
ja sitte niistä voidaan keskustella, kun kaikilla on jonkinlainen pohjatieto. tilannehan on se, että te yleensä "pojat", lintsaatte kaiken mahdollisen, mitä voi. ja sen jälkeen uhittelemalla ja painostamalla haette päällikkiyttä asiassa, kuin asiassa, nyt sinä kemian saralla. eteenin valmistuksessa. lue hyvänen aika hieman, ennen kuin kyselet.
ja mitä kummallista tässä nyt on. itse aloitit agressiivisen lähestymisen, pyysit minua käyttämään sitä m:llä alkavaa ainetta, mikä voi olla tappavaa.
nyt saat sitte takasi korkojen keran, itseäsi fiksummalta sivistyneeltä naiselta. luuletko tosiaan, että täällä netissä voit esittää fiksua fiksummille. tyhmä olet kuin saapas, sen nyt jo näkee kysymystesi tasosta. sama, kuin joku taloustieteilijä tulisi kyseleen, että mikä se yrityksen kirjanpito olikaan."kun itse ensin kysyit. siinä on kyse siitä, että sä kyselet asioita, joita voi lukea netistä itse ensin jos viitsii."
Itseasiassa kaiken voi lukea netistä jos vitsii, keskustelufoorumin tavoite onkin tiedon jako käyttäjien kesken.
Ja toisten lintsaamisesta tuskin kannattaa välittää muuta kuin vastata asiallisesti. (mikään ei ota päähän niin kun jonkun wannaben vastaukset "määpäs tiedän lälä lälä lää".
Ja turhaan sitä on ruveta yhteiskuntavastuulliseksi jollain keskustelufoorumilla.
Ei tietoa tarvitse pihdata koska vaaratonta tietoa ei ole olemassakaan.
Muutenhan wikipediakin täytyisi sulkea. (taisin nähdä kerran nitroglyceriinin teko ohjeet siellä ja sehän vasta on vaarallista puuhaa)- rftgujloö
älä valita kirjoitti:
nyt saat sitte takasi korkojen keran, itseäsi fiksummalta sivistyneeltä naiselta. luuletko tosiaan, että täällä netissä voit esittää fiksua fiksummille. tyhmä olet kuin saapas, sen nyt jo näkee kysymystesi tasosta. sama, kuin joku taloustieteilijä tulisi kyseleen, että mikä se yrityksen kirjanpito olikaan.Usein naiset ihmettelevät mikseivät miehet voi kysyä mitään. Huomaan sinun olevan osa vastauksesta.
Hauska nähdä että tosiaan noin sivistynyt ja kokenut henkilö ehtii jakamaan oppejaan näillä palstoilla ja vielä kaikentasoisille kysyjille sovitettuna.
Metyyli-merkaptaani on muuten ominaisuuksiensa puolesta sellainen aine, että sillä on erittäin hankala saada minkäänlaista myrkytystä. Tämähän tietysti on sinulle alaan perehtyneenä selvää ja vain teeskentelet tietämätöntä. Metaanin yhdisteisiinhän tuokin liittyy ja olet siis kemistinä täysin perillä asiasta.
Myönnän kyllä olevani agressiivinen kysyessäni miten se eteenin synteesi metaanista toimii. Kemia aiheuttaa minussa arvaamattomia intohimoja jotka ilmenevät juuri tuollaisina uhkaavina ja yhteiskuntajärjestystä mullistavina kysymyksinä. Valitan että olen järkyttänyt turvallisuuttasi ja uskon että jatkossa voimme kehittää sopivia tapoja vähentää uhkakuvia, esimerkiksi tiettyjä kemiassa käytettyjä aakkosia eliminoimalla. - rftgujloö
rftgujloö kirjoitti:
Usein naiset ihmettelevät mikseivät miehet voi kysyä mitään. Huomaan sinun olevan osa vastauksesta.
Hauska nähdä että tosiaan noin sivistynyt ja kokenut henkilö ehtii jakamaan oppejaan näillä palstoilla ja vielä kaikentasoisille kysyjille sovitettuna.
Metyyli-merkaptaani on muuten ominaisuuksiensa puolesta sellainen aine, että sillä on erittäin hankala saada minkäänlaista myrkytystä. Tämähän tietysti on sinulle alaan perehtyneenä selvää ja vain teeskentelet tietämätöntä. Metaanin yhdisteisiinhän tuokin liittyy ja olet siis kemistinä täysin perillä asiasta.
Myönnän kyllä olevani agressiivinen kysyessäni miten se eteenin synteesi metaanista toimii. Kemia aiheuttaa minussa arvaamattomia intohimoja jotka ilmenevät juuri tuollaisina uhkaavina ja yhteiskuntajärjestystä mullistavina kysymyksinä. Valitan että olen järkyttänyt turvallisuuttasi ja uskon että jatkossa voimme kehittää sopivia tapoja vähentää uhkakuvia, esimerkiksi tiettyjä kemiassa käytettyjä aakkosia eliminoimalla.Säikähtikös tuo nyt ja sain siis viimeisen sanan.
- Kotikokkailija
Yksi tavispalikka sinäkin vain olet tässä hiilen kiertokulussa.
- taas ne pojat uhittelee
ajattelinkin, että milloin ne sanat ja kemiallinen osaaminen loppuu. eipä tarttenut kauaa odottaa.
juu, juu. pitäisikö luovuttaa saman tien. ollaan kaikki vaan taviksia. ei se niin kuule koskaan ole ollut. aina on fiksumpia ja sille ei voi mitään. myönnän aina, jos olen väärässä. sitä te miehet, ette tee.
myönnätkö sinä jossain välissä, että et osaa kemiaa niin hyvin, mitä keskiverto nainen kemian opiskelijana? - hanki elämä
taas ne pojat uhittelee kirjoitti:
ajattelinkin, että milloin ne sanat ja kemiallinen osaaminen loppuu. eipä tarttenut kauaa odottaa.
juu, juu. pitäisikö luovuttaa saman tien. ollaan kaikki vaan taviksia. ei se niin kuule koskaan ole ollut. aina on fiksumpia ja sille ei voi mitään. myönnän aina, jos olen väärässä. sitä te miehet, ette tee.
myönnätkö sinä jossain välissä, että et osaa kemiaa niin hyvin, mitä keskiverto nainen kemian opiskelijana?Noniin täällä taitaa pyöriä jokin feministi trolli, jolla on todella huono itsetunto ja alemmuuskompleksi. Ette te naiset kovin paljon miehiä tyhmempiä ole. Eroa tuskin huomaa enää nykyään. Tuskin.
Fiksun ihmisen tunnistaa siitä, että hänen ei tarvitse tuoda tietämystään joka tilanteessa esille, koska hän tietää osaavansa, vaikka jättääkin pätemisen vähemmälle. Mene ja hanki vähän itseluottamusta. - dfgyjuil
hanki elämä kirjoitti:
Noniin täällä taitaa pyöriä jokin feministi trolli, jolla on todella huono itsetunto ja alemmuuskompleksi. Ette te naiset kovin paljon miehiä tyhmempiä ole. Eroa tuskin huomaa enää nykyään. Tuskin.
Fiksun ihmisen tunnistaa siitä, että hänen ei tarvitse tuoda tietämystään joka tilanteessa esille, koska hän tietää osaavansa, vaikka jättääkin pätemisen vähemmälle. Mene ja hanki vähän itseluottamusta.Tuo tapaus on jotenkin niin kompleksinen ja karrikoitu, että sen täytyy olla hämäystä. Siis todennäköisesti kyseessä on joku yläasteelainen, joka on huonoissa väleissä opettajansa kanssa ja yrittää jotenkin kompensoida sitä täällä. Luultavasti ei edes nainen. Laskareistahan hän puhui, joten siis korkeintaan fuksi. Fiksuuttankin korostaa kovasti, sitä kuitenkaan mitenkään ilmentämättä. Testasin häntä tuolla metyyli-merkaptaanilla ja vielä vihjaisin aika suoraan, silti reaktio ei mitenkään kuvastanut tietämystä edes peruskemiasta. Varsinkin hänen vaatimuksensa siitä että ensin tutkisin asiaa verkosta on asiaa tuntematon, sillä helposti jo ensimmäisillä hauilla on nähtävissä että metaanin käsittelymenetelmiä kehitetään juuri nyt kovasti, eikä optimaalisia reaktioita ole vielä edes löydetty.
Toivoisin tosiaan että hän edes yrittäisi tuoda tietojaan esille, sillä tuo nykyinen menetelmä vaikuttaa aika epätoivoiselta (eikä hän oikein kykene verbaaliakrobatiaankaan). - gvjklö
taas ne pojat uhittelee kirjoitti:
myönnätkö sinä jossain välissä, että et osaa kemiaa niin hyvin, mitä keskiverto nainen kemian opiskelijana?Osoita fiksuutesi; mikäli sitä on.
- trolleja
hanki elämä kirjoitti:
Noniin täällä taitaa pyöriä jokin feministi trolli, jolla on todella huono itsetunto ja alemmuuskompleksi. Ette te naiset kovin paljon miehiä tyhmempiä ole. Eroa tuskin huomaa enää nykyään. Tuskin.
Fiksun ihmisen tunnistaa siitä, että hänen ei tarvitse tuoda tietämystään joka tilanteessa esille, koska hän tietää osaavansa, vaikka jättääkin pätemisen vähemmälle. Mene ja hanki vähän itseluottamusta.olette itse. johan sen näkee kokeiden tuloksista yliopistolla. olisi hauska tehdä statistiikkaa siitä, kuinka huonoja pojat/miehet ovat yliopistolla määrätyissä aineissa:-)
- no taas
trolleja kirjoitti:
olette itse. johan sen näkee kokeiden tuloksista yliopistolla. olisi hauska tehdä statistiikkaa siitä, kuinka huonoja pojat/miehet ovat yliopistolla määrätyissä aineissa:-)
Onhan se tietenkin niin, että naiset ovat joissakin asioissa parempia kuin miehet ja taas toisinpäin.
Esimerkiksi miehet ovat parempia loogisessa päättelyssä, kuten matematiikkassa, kemiassa ja fysiikkassa ja taas naiset humanistisissa tieteissä, siivoamisessa ja ruoanvalmistuksessa.
Jos vieläkin alemmuuskompleksi painaa niin ehdotan, että menet siellä yliopistolla jonkun miespuolisen proffan puheille, kiskaiset häntä kravatista ja huudat "Kunnioita ylivertaista älykkyyttäni!" Kyllä pitäsi mieli parantua kun tuokin uros tietää, kuka on kuka ja kenellä sitä älyä on ja kenellä ei. - dfghjklö
trolleja kirjoitti:
olette itse. johan sen näkee kokeiden tuloksista yliopistolla. olisi hauska tehdä statistiikkaa siitä, kuinka huonoja pojat/miehet ovat yliopistolla määrätyissä aineissa:-)
Määrätäänkö yliopistolla nykyään missä aineissa miesten pitää olla huonompia? Eikös tuo ole hiukan tasa-arvon vastaista.
- jhanna
no taas kirjoitti:
Onhan se tietenkin niin, että naiset ovat joissakin asioissa parempia kuin miehet ja taas toisinpäin.
Esimerkiksi miehet ovat parempia loogisessa päättelyssä, kuten matematiikkassa, kemiassa ja fysiikkassa ja taas naiset humanistisissa tieteissä, siivoamisessa ja ruoanvalmistuksessa.
Jos vieläkin alemmuuskompleksi painaa niin ehdotan, että menet siellä yliopistolla jonkun miespuolisen proffan puheille, kiskaiset häntä kravatista ja huudat "Kunnioita ylivertaista älykkyyttäni!" Kyllä pitäsi mieli parantua kun tuokin uros tietää, kuka on kuka ja kenellä sitä älyä on ja kenellä ei.Mut eix ruanlaitto rimpuleeraa hyvi kemian kanz? Eix sdiin snadis rengasvihkos just enempi ooki miähhi kui naissi? Nziis huippukokkein nziis?
- tuo on
jhanna kirjoitti:
Mut eix ruanlaitto rimpuleeraa hyvi kemian kanz? Eix sdiin snadis rengasvihkos just enempi ooki miähhi kui naissi? Nziis huippukokkein nziis?
Itsehän lintsaan aina jätkien kans kaikki matikan, fyssan ja kemiantunnit skolessa. Tää aika me käytetään kattomalla telkusta erilaisii kokkiohjelmii ja täytyy myöntää, et melki kaikki huippukokit on miähii niinku just tää Sukkula vai mikä se nyt on. Kaikki kaverit sanoo et se on tosi ihq, mut mä en hirveesti diggaa siitä.
Sit tätä ruuanlaiton kemiaa tutkitaa nykyää hirveesti, mut mä vaan en ymmärrä, et miten koeputkessa saa kypsennettyy esmes joulukinkun? No nää fiksummat kemistinaiset voi varmaan valasta mulle tätä asiaa.
Onkos herännyt epäilyjä, että joku kemisti ei olisi käyttänyt harkintakykyään?
Sitä on tietenkin hyvä käyttää, ei siinä mitään. Siis harkintakykyä. Jos se taas puuttuu, sitä ei voine käyttää?
Mutta noin lakiteknisesti arvelisin, että pelottelet liikaa tässä kohtaa:
[...jos vastaatte, ja henkilö ei osaakaan käsitellä aineita, voitte joutua edesvastuuseen.]
Jos sanoisin, että KCl voi käyttää ruokasuolan korvikkeena ja henkilö käyttäisikin KCN, niin enpä usko, että saisin tuomiota. (En ole laskenut, riittäisikö annostus hengen lähtöön, mutta voisi olettaa).
Jos ohje on oikea, ei siitä voi joutua väärinkäyttäjän töppöilyistä vastuuseen. Tämän sanoon minun oikeustajuni, joka on monasti ollut väärässä lehdestä luettujen yms. oikeuden päätösten suhteen.
Mutta tietenkin, jos sattuisin kirjoittamaan virheellisesti KCN ohjeeseen, olisikin tuomio jo aika lähellä, vaikka henkilö ei edes käyttäisi ohjettani. Näin siis varminta tietenkin olisi, ettei neuvoisi koskaan ketään tekemään mitään, vaan ainoastaa kieltäisi ja varoittaisi.- kaikki on kirjatietoa?
Muuten kannetaan vastuuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164