s kirjain

nalpöh

poikani on 4.5v pojalla puhuessaan ns.suhahtaa S kirjain esim.sika kuulostaa shika tätä vaikea selittää mutta ns.s kirjain tulee ulos suhinalla.tämä s kirj.suhahtaminen alkoi ennen joulua ja tätä ennen s kuitenkin tuli pojalla oikein mistähän nyt yht äkkiä voisi olla kyse?

4

1384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puheope

Arvailen...
      Onkohan poika kuullut jostain ns. mallin, jonka takia ääntää s:n nyt eri tavalla kuin ennen?
      Vaikea sanoa kun ei näe poikaa, mutta kannattaa kokeilla muutamaa kikkaa: pillin laittaminen poikittain suuhun niin, että kieli jää suun sisälle, pillin päälle. Tämä on S:n oikea ääntöasento ja sitten vain suhisemaan... Tuleeko s nyt oikein?
      Oikeassa s:ssä leuka liikkuu aavistuksen eteenpäin, joten kannattaa leikkien liikuttaa leukaa eteenpäin ja sihistä samalla.

Tässä muutamia kokeiluja, josko oikea s taas palautuisi mieleen. Sh:ta äännettäessä huulet ns. ovat törröllä ja kannattaa muistuttaa poikaa, että s on iloinen kirjain! Oikea s lausutaan "hymyssä suin".

Innostusta sihisemiseen! :)

• äityli 5

nyt hoksasin poika aloitti lokakuussa tarhan ja tämän huomasin ennen joulua syy voi ehkä selvästi kyllä löytyä sieltä!aloitamme heti huomenna iloisen s kirj.opettelun toivotaan et selvitään näin:)

• peutti

6-vuotiaana alkaneeni tahallaan sössöttää (kieli hampaiden välissä), kun olin kuullut jonkun niin puhuvan ja se tuntui niin jännittävältä. Ihmettelin kun äiti huomautteli siitä tyyliin "älä opettele noin hassusti sanomaann, et kohta enää muista miten puhutaan oikein"

Omille lapsilleni olen puhunut "erilaisista" tavoista sanoa äänteitä (olen alalla töissä...). Nelivuotias tyttäreni käyttää vielä osittain hampaiden väliin ääntyvää ässää (sitä sössötystä), mutta haluaa joskus käyttää "isojen" ässää, jolloin äänikin muuttuu korkeammaksi ja pehmeämmäksi, siis hienostelevan kuuloiseksi. S on tällöin terävästi sihahtava "tyttöjen ässä". Olen vielä lisännyt, että ihan ihan oikeasti kieli nousee ylös eikä jää hampaita vasten ja näyttänyt mallia, mutta hän haluaa ehdottomasti käyttää sitä hienoa tyttöjen ässää...

• puh.

Puhuessamme emme käytä s-kirjaimia vaan s-äänteitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1881
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1639
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1599
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1567
    6. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      56
      1558
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1327
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1279
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1150
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1101
    Aihe