Kuuluuko reggaen edeltäjiin muita musiikkia tyylejä kuin Ska- ja rocksteady – musiikki?? Toivottavasti reggae nousee vieläkin suuremmaksi!
http://www.kookas.fi/articles/read/6095
Reggaen edeltäjät
5
605
Vastaukset
- ???
reggein pitäis "nousta suuremmaksi"?
- Roscoe G
Muistelen hämärästi, että Suomen Radiossa 1960-luvulla käytettiin Jamaikalaisesta musiikista nimitysta "bluebeat". Joskus kuulin semmoisenkin nimen kuin "roscoe", joka tulee rhythm&blues-esiintyjä Roscoe Gordonista. Jamaikalla kuunneltiin innolla USA:n r&b-radioasemia ja alettiin soittaa samaa niinkuin omalta pohjalta, polyrytmisesti (USA:ssa herrat ottivat orjilta rummut pois ja musiikista tuli monorytmistä).
Roscoe Gordon mainitaan vaikkapa tuolla:
http://www.scaruffi.com/history/reggae.html
The "ska" beat had actually been invented by Roscoe Gordon, a Memphis pianist, with No More Doggin' (1951).
Olen kuullut Desmond Dekkerin ska-esityksiä jostain 1960-luvun puolivälistä. Ne ovat jotenkin voimakasiskuisempia kuin myöhemmät reggae-hitit. - rucurar
tulee rnbeestä, joka juontaa juurensa alkumusiikista calypsosta.
- Nimetön
olen hirveä bob marley fani ja varmaa musta tuleeki bob marley 2 x)
- tootsie lyömätön lyyli
väsyt kummiskin joskus ja sitte susta tulee hirmuinen toots and the maytals -fani... näin siinä aina käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e692223- 1041911
- 1451671
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161649- 1051622
- 851587
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2851377- 1191289
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä201220Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241170