partamonniparka

partatyttö

Ostin harrastajalta 60-litraisen ja mukana tuli 3(!!) partamonnia. Uskoin kaiken olevan ok, sillä ne olivat käsittääkseni jo kauan, ehkä vuosia olleet siinä, ja niin sai jatkua.
Kunnes sain tietää niitä olevan liikaa; yhden tappoi isä, yksi annettiin isoon akvaarioon eräälle toiselle harrastajalle, yksi jäi: mitä teen sille?

Tyttö on ollut minulla pari vuotta ja entisellä omistajalla kauan. Minulle tullessaan oli kymmenen-kaksitoistacenttinen eikä ole oikeastaan siitä kasvnut parissa vuodessa. Täytyykö se lahjoittaa pois vai onko siitä enää mitään hyötyä, jos se on kidutuksessaan jäänyt ikuisesti tuohon kokoon? Kasvaneeko se enää ikinä?
Tiedän olleeni tyhmä, mutta haluan korjata jatjamani erehdyksen, jos suinkin mahdollista. Vastata en pysty pariin viikkoon, mutta katson kiitollisena, mitä olette vastanneet!
Tähän asti voinut hyvin, syönyt hyvin, ei sairasteluja tai apatiaa, mutta mikäli luovuttava, sen teen!
Kiitos!

2

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

Vastuun kaloistasi.Ikävä kyllä se on jäänyt jo kitukasvuiseksi.
      Partikselle minimi allaskoko 100L/partis minkä jo varmaan tiesitkin koska olit hankkiutunut noista kahdesta eroon..

Onko sulla mahdollisuutta ostaa vaikka tuollainen 100 litrainen tai isompi allas???

Silloinhan voisit tuon kalankin pitää ;OD

Mutta muuten kyllä se pitäisi saada isompaan tai niin no???..Tuskimpa siittä enään on kauheesti hyötyä koska on kitunut jo...Hmmm???

Sanokoot viisaammat tähän jotain muuta!!!!

• hoitaja

Viisaudesta, mutta kun tuo partis on kuitenkin ihan hyvään kokoon tuollakin kasvanut ja ikää alkaa oleen, niin itse en lähtis siirteleen enään. Voi olla, että se siellä vielä kymmenen vuoden päästäkin on mutta kaiken järjen mukaan se on sopeutunut oloihinsa ja partikset ei nyt hirveästi liikuskeli. Tee sille onnellinen loppu elämä, paljon kurkkua ja kesäkurpitsaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1505
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe