"Nimettömän" aloituksessa mainittiin minullekin lapsuudesta tutut onnellisen tapahtuman enteet:
aurinko, kuu ja valkoinen hevonen. Jos ne näki samanaikaisesti, tapahtui jotakin hyvää.
Monelle muullekin ne varmasti ovat tuttuja, mutta mitä muita hyviä enteitä teidätte?
AURINKO, KUU JA VALKOINEN HEVONEN
25
3935
Vastaukset
- Kirveli
"Huurteinen hevonen veräjän takana
hengittää usvan niitylle.
Sen ääriviivat väreilevät, katoavat,
se on jo pilvi ruohossa,
ei kai se olekaan kotoisin täältä."
Eeva-Liisa Manner
Minulla on 'kauneuskirjassani' tuo Mannerin runo ja vieressä kuva Risto Suomen "Runoilijan hevonen" jossa on kaunis punainen hevonen, takana töysikuu ja pyramidi-
ja Alice Kairan " Valkoinen hevonen"
ihania kuvia olen kerännyt vuosien mittaan ja runoja- onkkelis
"Pyri kuuhun.
Jos osut harhaan,
putoat keskelle tähtiä "
L.Brown - Rouva Remander
onkkelis kirjoitti:
"Pyri kuuhun.
Jos osut harhaan,
putoat keskelle tähtiä "
L.BrownOikein kauniita runoja. Niistä tuli ihan herkkään mielentilaan.
Piti kuitenkin palata aloitukseen, kun luulin erehtyneeni, mutta erehdyin. Ymmärsin ihan oikein, että tässä kysyttiin onnea tietäviä asioita.
Neliapilat tuovat onnea, ja tähden lentäessä voi toivoa. - Valkoapila
Rouva Remander kirjoitti:
Oikein kauniita runoja. Niistä tuli ihan herkkään mielentilaan.
Piti kuitenkin palata aloitukseen, kun luulin erehtyneeni, mutta erehdyin. Ymmärsin ihan oikein, että tässä kysyttiin onnea tietäviä asioita.
Neliapilat tuovat onnea, ja tähden lentäessä voi toivoa.tähden lentäessä toivomus toteutuu,
hevosenkengän löytyminen,
kaikki onnea tuottavia enteitä!
Hevosenkengän voi sijoittaa kesämökillä oven päälle kaareva puoli alaspäin, silloin onnea riittää mökillä koko kesän ajan! - huuhkailija
Rouva Remander kirjoitti:
Oikein kauniita runoja. Niistä tuli ihan herkkään mielentilaan.
Neliapilat tuovat onnea, ja tähden lentäessä voi toivoa.Kauniita nuo kirjoitukset, mutta tosiaan poikkesivat aiheesta. Sellaisia kirjoittajia
kutsutaan nimellä keskustelun kaapparit. Eikö olisikin mukavampaa kun kaikki kirjoittaisivat
aloitetusta aiheesta ja myöskin se on kohteliasta käytöstä.
Onnea minä koen tuovan tähdenlennot, neliapilan,
metsäkauriit, perjantai 13:sta päivä on minun onnenpäiväni sen olen tullut huomaamaan. Olen myös huomannut kun näen täysmustan kissan sen jälkeen
tapahtuu mukavia asioita. Varmaan meillä kaikilla on omat onnea tuottavat asiat. Olisi hauska lukea niistä lisää. Mukavia kirjoitteluhetkiä kaikille.
- Reino
Hautausmaalla.
- fiiuliN
Myös sireeninpensaan kukkasesta löytyvä kuusiosainen terälehdykkä tiesi hyvää onnea.
Mutta oikeasti,, naapurissamme pellolla oli valkoinen hevonen aivan ikkunastamme katsottavissa joskus -50 luvun vaihteissa.
Aika useasti illan jo alkaessa kuulastua satuin nuorena tyttönä näkemään auringon kuun ja valkoisen hevosen yhtä aikaa.
Koska sanottiin että silloin lausutut toiveet toteutuvat, toivoin paljonkin.
Sitä en ole huomannut toteutuivatko toiveeni. - Taikapiiri
fiiuliN kirjoitti:
Myös sireeninpensaan kukkasesta löytyvä kuusiosainen terälehdykkä tiesi hyvää onnea.
Mutta oikeasti,, naapurissamme pellolla oli valkoinen hevonen aivan ikkunastamme katsottavissa joskus -50 luvun vaihteissa.
Aika useasti illan jo alkaessa kuulastua satuin nuorena tyttönä näkemään auringon kuun ja valkoisen hevosen yhtä aikaa.
Koska sanottiin että silloin lausutut toiveet toteutuvat, toivoin paljonkin.
Sitä en ole huomannut toteutuivatko toiveeni.Muuten toive eikä hyvä toteutunut. Sireenin kukka on vähän karvas, mutta paljon niitä lapsena syötiin, kun osui eteen oikeanlainen.
- Likka321
Morsiamella pitää olla jotain lainattua, sinistä ja vanhaa hääasussaan. Rikkoutunut lasi tietää onnea, samoin sade hääpäivänä.Onnea tuottaa myös se,ettei sulhanen näe morsiuspukua ennen häitä,vanhat kengät hääauton perässä niin ikään sekä riisien heitto kirkon ovella.
- Kirjoittanut: AAroninparta ...
Noinhan se menee, mutta pysytään nyt aiheessa,kun kerrankin on kyse ONNEA TUOTTAVISTA asioista.
Ne neliapilat pitää syödä että tuottaisivat onnea.
Jaa ja samalla pitää myös toivoa. - Kirjoittanut: kaikkea hyvää...
Kirjoittanut: AAroninparta ... kirjoitti:
Noinhan se menee, mutta pysytään nyt aiheessa,kun kerrankin on kyse ONNEA TUOTTAVISTA asioista.
Ne neliapilat pitää syödä että tuottaisivat onnea.
Jaa ja samalla pitää myös toivoa.silloin ja tapahtuu...
Yksi rauhakin on solmittu 13.päivä huhtikuuta, nimittäin kauhean talvisodan jälkeen!
Mikään sota ei ole syttynyt sinä päivänä.
ANTEEKSI seuraava!
(Aiheesta poiketen: Kiinassa 4. on epäonnen päivä, se äännetään samoin kuin kuolema.Myös 8 kartetaan suuressa Kiinan maassa.) - Likka321
Kirjoittanut: kaikkea hyvää... kirjoitti:
silloin ja tapahtuu...
Yksi rauhakin on solmittu 13.päivä huhtikuuta, nimittäin kauhean talvisodan jälkeen!
Mikään sota ei ole syttynyt sinä päivänä.
ANTEEKSI seuraava!
(Aiheesta poiketen: Kiinassa 4. on epäonnen päivä, se äännetään samoin kuin kuolema.Myös 8 kartetaan suuressa Kiinan maassa.)Eikös se ollut maaliskuun 13. päivä?
- Mie ihan ite
Minä tein nuorena sellaisen taian, että laitoin jyvän oven yläkarmin päälle ja kuka vieras mieshenkilö tulee ensimmäisenä ovesta niin sen niminen on tuleva mieheni.
Mies oli nimeltään Hannes
Minun ensimmäisen 'mieheni' toinen nimi oli
JoHANNES
Oliko se onnen enne ? Ensin oli , sitten ei !Jos oli jokin edes varjostansa tunnistettava muoto, siitä keksittiin onnea tuottavia enteitä, mutta jos meni ihan pieneksi silpuksi, silloin sai rahaa. :)
- Toinennikki
Muistan minäkin lapsuudesta tuon kolmiyhteisyyden. Myöhemmin jo maaseudullakin näki autoja enemmän kun sekkurin aamuin illoin ja maitoauton kerran päivässä. Silloin kaverini oli tietävinään, että merkitsi hyvää onnea, jos auton rekisterinumero on 21.
Killittelen pelkääjän paikalla istuessani silmä kovana rekkareita, sillä keksimme aikoinaan työtoverini kanssa, että päivä on pelastettu, jos näemme jotakin merkitsevän rekisterilaatan.
Viime viikolla näin peräti kolme, mutta ahneella on se tunnettu loppu: sain 40 euron paikoitussakon.
Tänään tuli vastaan ISI, ja paluumatkalla saimme makeat naurut poiketessamme ostoksille.
Tapasimme vanhan tutun, vaihdoimme muutaman sanan ja lähetimme terveisiä vaimolle.
Mies meni ihan pöllähtäneen näköiseksi, palasi juosten kauppaan ja huusi mennessään: - Perkele, mullahan oli vaimo matkassa!Mutta niin oli meidän upea kullanruskea englantilainen De Luxemmekin. Siinä oli kaikki viat, mitä autossa voi olla, ja talvella se oli niin kylmä, että varpaat ja sormet olivat jäätyä.
Yksi talvi riitti. Ennen kuin takuuaika meni umpeen vaihdoimme sen Siperiassa testattuun Ladaan, jossa tarkeni pahimmallakin pakkasella vaikka ilman takkia.
Tämän brittiupeuden rekkari oli 21.
- Turisija
(tämän kirjoitin jo viime vuosituhannella)
Valitsin valkean hevosen
kaarikaulan katsastelin
niityltä nimeltä kutsuin
lakialta laitumelta.
Hörähti hepo hopia
korskahti komia orhi.
Nosti päänsä päin minua
laukaten likelle laski
eteheni ennätteli,
tuli kätten tuntumalle.
Hamusi jo höplähuuli,
sai sokerin sormistani.
Otin orhin orjakseni
valkokyljen voimakseni.
Vedin päitset pään ylite
satulan sain selkähänsä
ohjakset otin käsihin,
kiipesin jo ratsahille.
Vauhti on nyt vallassani
ohjakset on otteessani.
Orhi on osa minua
kone allani komia
itseäni korostamassa,
arvoani ylentämässä.
Tunsin voiman tunnossani
raisun riemun rinnassani
vauhdin vimmasta vavahdin,
riuhtaisin ravihin ratsun
karahutin kannuksilla.
Kenttä kimmoinen kumisi
tanner taipui ja tömisi
maata raastoi rautakenkä
kipunoiden kirskuessa,
kavioiden kapsuessa
menon hirmuisen himossa,
hillittömän hurmiossa.
Uupuu viimein uljas orhi
vapisee jo vaahtokylki.
Itse urhona uhoan,
sankarina saapastelen.Olihan tosi upea runo, eläydyin itsekin siihen menoon.
Aivan kuin joskus Kalevalaa lukiessani, kun Lemminkäisen äiti juoksi pelastamaan poikaansa:
"Kourin helmansa kokosi,
käsivarsin vaattehensa,
pian juoksi matkan pitkän,
sekä juoksi jotta joutui.
Mäet mätkyi mennessänsä,
notkot nousi, vaarat vaipui,
alhaiset maat yleni,
ylhäiset maat aleni..."
Kuvaus äidinrakkauden voimasta.
Voisi luetella runostasi paljon hyviä yksiyiskohtia,
'höplähuuli' ja muita hyviä kielikuvia!
Aivan Kalevalan tasoa mielestäni.- Turisija
satu kirjoitti:
Olihan tosi upea runo, eläydyin itsekin siihen menoon.
Aivan kuin joskus Kalevalaa lukiessani, kun Lemminkäisen äiti juoksi pelastamaan poikaansa:
"Kourin helmansa kokosi,
käsivarsin vaattehensa,
Mäet mätkyi mennessänsä,
alhaiset maat yleni,
ylhäiset maat aleni..."
Aivan Kalevalan tasoa mielestäni.on valkoisessa hevosessa! Innostuin joskus kirjoittamaan, kun valkea hepo pyörähti mieleen jostakin.
Mutta näkyy avautuneen ketju kalevaisesta aiheesta. Taidanpa jatkaa juttua sinne vähän myöhemmin... satu kirjoitti:
Olihan tosi upea runo, eläydyin itsekin siihen menoon.
"Kourin helmansa kokosi,
käsivarsin vaattehensa,
Mäet mätkyi mennessänsä,
alhaiset maat yleni,
ylhäiset maat aleni..."
Aivan Kalevalan tasoa mielestäni.lukiessani tuon edelliseen viestiini kirjoittamani kohdan, missä Lemminkäisen äiti jytistää läpi Suomen etelästä Pohjolaan niin että mäet mätkyvät,
kuvittelin hänet jättiläisnaiseksi suurine rintoineen ja huolestuneine ilmeineen, pelkäsin melkein kuvitellessani hänen menevän isoine jalkoineen niin että mäet vaipuvat ja maa kohoilee toisaalla.
Äitini selitteli, että se kai kuvaa vain äidin ralkkauden suuruutta ja voimaa, sitä olisi muuten vaikeampi kuvata.
Aikuisena vasta olen käsittänyt, ymmärtänyt runon. Tällainen hoikempikin nainen voisi olla tuo Lemminkäisen äiti ainakin mielikuvissaan.
Ehkäpä Kalevala ei ole lasten kirja.
.
ennen vierasta on hyvä vieras tulossa.Jos tulee jälkeen on huono vieras.
- kirveli
Kun veitsi putoaa lattialle, tulee miesvieraita,
jos haarukka tulee naisvieraita ja pikkulusikka kai lapsia. Oliko se niin? kirveli kirjoitti:
Kun veitsi putoaa lattialle, tulee miesvieraita,
jos haarukka tulee naisvieraita ja pikkulusikka kai lapsia. Oliko se niin?on tulossa nälkäisiä vieraita.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465787Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6042265Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821171Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591048- 771013
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä531001Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61936- 61905
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778