onko kellään tietoa/keinoa jolla viton (2005) rengasmelua saisi pienennettyä ?
Viton äänieristys
15
8069
Vastaukset
- HILJANEN
OSTASIT AUTON JO JOKA ON HILJANEN JO ILMAN LISÄ ÄÄNIERISTYSTÄ...
- reino
oot ajellu kun pitää huutaa?
Hanki sinäkin sellainen auto, ettei ajon jälkeen ole korvat lukossa. - ei ole
mersu se on barse-auto.
- Mersu alla
ja ei se hiljainen ole ei todellakaan mutta on se muuten ylivoimanen verratuna esim.Chevrolet starcraft, Hiace ja Ford Transit. Nämä ollut minulla kaikki uusina autoina.
- ^^^^^^^^^^
Mersu alla kirjoitti:
ja ei se hiljainen ole ei todellakaan mutta on se muuten ylivoimanen verratuna esim.Chevrolet starcraft, Hiace ja Ford Transit. Nämä ollut minulla kaikki uusina autoina.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millä tavalla Vito on ylivoimainen Chevrolet Vaniin verrattuna?
Itse vaihdoin -97 Vanista Vitoon(uuteen)ja ainoat asiat joissa Vitoa voi pitää parempana, oli n.3l/100km pienempi polttoaineen kulutus, pienempi kääntösäde ja halvemmat huollot.
Kaikissa muissa ominaisuuksissa Vito oli Vaniin verrattuna suorastaan alkeellinen.
Syy miksi puhun Vitosta menneessä aikamuodossa johtuu siitä, että 2 vuotta sillä ajettuani, vaihdoin sen viime syksynä amerikkalaiseen nelivetoon. Vitoa ei tule enää ikinä. - latelit pitkän listan
^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millä tavalla Vito on ylivoimainen Chevrolet Vaniin verrattuna?
Itse vaihdoin -97 Vanista Vitoon(uuteen)ja ainoat asiat joissa Vitoa voi pitää parempana, oli n.3l/100km pienempi polttoaineen kulutus, pienempi kääntösäde ja halvemmat huollot.
Kaikissa muissa ominaisuuksissa Vito oli Vaniin verrattuna suorastaan alkeellinen.
Syy miksi puhun Vitosta menneessä aikamuodossa johtuu siitä, että 2 vuotta sillä ajettuani, vaihdoin sen viime syksynä amerikkalaiseen nelivetoon. Vitoa ei tule enää ikinä.chewin huonoista puolista.Lisäksi chewin penkit on ihan pas..t. Maalit iroilevat. Kalliit renkaat jotka kuluvat tosi nopeasti. Raskas auto muutenkin. Miksi et vaihtanut takaisin chewyyn???
- ^^^^^^^^^^
latelit pitkän listan kirjoitti:
chewin huonoista puolista.Lisäksi chewin penkit on ihan pas..t. Maalit iroilevat. Kalliit renkaat jotka kuluvat tosi nopeasti. Raskas auto muutenkin. Miksi et vaihtanut takaisin chewyyn???
Penkit saattaa olla makuasia, mutta itse istun mieluummin Chevyn penkillä, joka on paremmin pehmustettu, ja penkissä on enemmän säätövaraa joka suuntaan, kuin Viton penkissä. Vanilla ajoin helposti 1000km päivässä, Vitolla 400km tuotti tuskaa, huonon penkin takia.
En tiedä miten perustelet tuota maalin irtoamista, kun ei minulla, eikä yhdelläkään tutuistani ole Vaneissa ollut mitään ongelmaa maalipinnan kanssa. Vitoissa sen sijaan on maalipinnan pehmeyden takia ongelmia, mm.naarmuuntuminen ja ruostuminen.
Renkaat on sellainen asia, että niiden hintahaitari on suuri. Renkaiden nopea kuluminen ei johdu autosta, vaan huonosta renkaasta. Omassani oli hyvät renkaat, ne eivät kuluneet nopeasti.
Kyllä, auto on raskas, omapaino n.3000kg. Mutta yhdessä kevyessä kolarissa (Vani vs. V40 Volvo), en pitänyt painoa ollenkaan huonona asiana.
Vaniin päivän remontti maalaus, volvo lunastukseen(Volvoilija oli kolarin aiheuttaja).
Kerroin vaihtaneeni amerikkalaiseen nelivetoon, Chevrolet valmistaa myös sellaisia.
Olisin luullut sinun tietävän sen, koska vaikutit "tietävän" paljon chevyistä.
- ex-Mosse
En juuri Vitoa ole rukannut eristäen, mutta pakettiautoja yleisesti kyllä.
Seuraavat ovat yleensä auttaneet melun vähentämisessä:
- ohjaamon lattian raskasmattoeristys
- väliseinän eristys jollain huokoisella materiaalilla - huopakin käy, mutta eristää vähiten
- sisälokarien hankkiminen ja/tai niiden äänieristys raskasmatolla ja/tai nestemäisillä ääneneristeillä
- tavaratilan vanerointien taakse villat (ja tietenkin vanerointi jos ne puuttuvat)
- takalokarien päälle tavaratilaan jotkut tekevät kotelot tai hankkivat niihin valmiit muovisuojat ja eristävät ne raskasmatolla ja/tai nestemäisellä ääneneristeellä
- ohjaamon koteloita, kattoa yms. voi vielä koittaa eristää eri ääneneristeillä riippuen miten paljon ko. automallissa on käytetty jo valmiiksi erilaisia materiaaleja äänen eristämiseen.
Noita tapoja on monia ja aineita on useita millä tuon voi toteuttaa. Autoverhoomot noita osaa yleensä tehdä aika hyvin ja tietävät joskus jopa mitä kannattaa mihinkin automalliin kannattaa tehdä.- MBA
asiallisesta vietistä, käykö vanerien taakse ihan tavallinen lasivilla vai joku muu.
- ex-Mosse
MBA kirjoitti:
asiallisesta vietistä, käykö vanerien taakse ihan tavallinen lasivilla vai joku muu.
Toiset käyttää lasivillaa toiset 'kivivillaa' tai mitä se nyt on. Väittävät jälkimmäistä paremmaksi, mutta en osaa sanoa kun en ole vertaillut. Villan valmistaja varmaan voi esittää vertailutuloksia siitä mikä villa laatu eristää paremmin ääntä. Lämmöneristyskykyhän on tässä tapauksessa toissijainen asia.
Niin se meinasi unohtua, että pellin ja villan väliin kannattaa laittaa solumuovi kosteuden tiivistymisen estämiseksi ja sekin tuo hieman lisää äänieritystä.
- Renkaat
ja koko paska hevon kuuseen, ja osta uusi masina,
saat jopa kaksi edellisen komeuden hinnalla.
Vai VITO ? heh heh hee. - anu saukko
vitot ruostuu helposti, uusista en tiedä ?
- Anonyymi
Hienoa kansaa, asialliseen kysymykseen idiootit oksentavat oman tuskansa, kiinnostaa itseäkin sinänsä hyvän auton äänieristyksen parantaminen. Sentään jollakin oli järkevää sanottavaa.
- Anonyymi
Apurungon kumipuslat on syynä huminaan korvien välissä.
- Anonyymi
Vanhaan avaukseen : jopa tokmannilta saa nykyään äänieristettä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692663
- 632614
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106