En tiedä kuuluuko tämä tänne keskustelualueelle. Mutta olen lähdössä huhtikuussa bulgariaan ja olen ottamassa A-hepatiitti rokotteen matkaa varten. Mutta mieitin sitä: että kuin paljon aikaisemmin se ensimmäinen osia rokotteesta pitää laittaa?
Havrix rokotteesta
4
3101
Vastaukset
- ...
Tässä Kansanterveyslaitoksen sivuilta Matkailijan terveysoppaasta http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/matkailijan_terveysopas/
"Havrix® 1440 ELISA U/ml- rokotetta ja Epaxal®-rokotetta annetaan aikaisemmin rokottamattomille lapsille ja aikuisille kaksi annosta. Suojan maksimoimiseksi ensimmäinen annos tulisi mielellään antaa vähintään kaksi viikkoa ennen matkalle lähtöä. Kahden viikon kuluttua ensimmäisestä pistoksesta suojaava määrä vasta-aineita on kehittynyt yli 80 %:lle rokotetuista ja kuukauden kuluttua rokotuksesta yli 90 %:lle. Toinen annos suositellaan annettavaksi 6-12 kuukauden kuluttua ensimmäisestä. Havrix® 1440 ELISA U/ml -rokotetta annetaan 1-15-vuotiaille puolet aikuisen annoksesta." - virukset
Kysypä omalta lääkäriltäsi tai terveydenhoitajalta.
Tällä palstalla ei voi olla varma saako aina ihan oikeita neuvoja. Hyviä sen sijaan tuntuu satelevan pilvin pimein.- kun on aikaa
Jos vasta huhtikuussa lähdet,miksi et mene heti otamaan rokotetta ?
Repepti pitää ensin hakea terveydenhoitajalta tai mistä sitten haetkin, sitten lääke ja senjälkeen piikitettäväksi.Olkavarteen lykkäsivät piikin.
Itse otin sen kolmea viikkoa enen lähtöä ja seuraavan otan puolenvuoden päästä. - ottaa
kun on aikaa kirjoitti:
Jos vasta huhtikuussa lähdet,miksi et mene heti otamaan rokotetta ?
Repepti pitää ensin hakea terveydenhoitajalta tai mistä sitten haetkin, sitten lääke ja senjälkeen piikitettäväksi.Olkavarteen lykkäsivät piikin.
Itse otin sen kolmea viikkoa enen lähtöä ja seuraavan otan puolenvuoden päästä.A ja B-hepatiitti rokotus mielestäni. Ovat samassa rokotteessa. Täyteen tehoon tarvitsee 3 rokotusta. Kuukauden kuluttua ensimmäisestä toinen ja vuoden kuluttua kolmas,Twinrikx.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732845
- 642723
- 681802
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161610- 201570
- 151422
- 481277
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239