mistä tietää linnun ikä?

shaku-

hei mistä tietää että minkä ikäinen lintu on esim undulaatti?

4

491

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Jos linnulla on rengas jalassa siitä saattaa löytyä vuosiluku joka saattaa kertoa linnun syntymävuoden tai sitten ei. Rekisteröidyn renkaallisen linnun syntymäaika pitäisi myös löytyä lemmikkilinturekisteristä.

Renkaattomasta linnusta, jonka historiaa ei tunneta, ikää on käytännössä mahdoton määrittää muuten kuin tasolla "nuori" (ihan poikanen, undun tapauksessa niillä on vielä otsassa raidat nokkaan asti ja tummat silmät) tai "aikuinen" tai "hyvin vanha" (ja tämäkään ei ole mitenkään selvää).

• hshsh

okei no katselen minun linnun rengastetta mutta kiitos sinulle..

• undun rengas

Mun lintu nukku pois torstai aamuna mutta otin renkaan pois muistoksi. En tiiä miltä vuodelta se rengas on ja en tiiä minkä ikäinen se lintu oli koska en ymmärrä mitään siitä renkaasta voisittekohan auttaa kun mulla on semmonen harmaa rengas ja en löytäny miltä vuodelta se on tietääkö kukaan teistä miltä vuodelta se on?

• -M-

Jossei siinä renkaassa ole jotain selkeää numeroa jonka voisi vuosiluvuksi tulkata noin linnun eliniän pituisella ajalla niin eipä tuota mitenkään voi tietää. Vuosiluvullisissa renkaissa se vuosi on usein kahdella numerolla poikittain merkitty, mutta monethan käyttää ihan vaan juoksevaa numeroa tai pelkkää värirengasta josta ei syntymäaikaa selviä. Avorenkaan on myös voinut laittaa vaikka linnun maahantuoja tai myyvä tukkuri, jolloin se on ihan vaan maahantuontia varten eikä juuri sen yksilön alkuperästä kerro mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe