Meidät vihitään pappilassa kahden todistajan läsnäollessa. Onko tilaisuuteen kuuluttava virrenveisuuta / musiikkia noin "lain mukaan" ?
Musiikki ?
3
441
Vastaukset
- äippä
Ainakin me saatiin itse päättää tuleeko mitään musiikkia kun mentiin kotona naimiisiin. Ei kai se laki sitä mitenkään määrää.
- anni
Musiikki ja virrenveisuu ovat vapaaehtoisia vihkikaavan osia, joten pakko niitä ei ole vihmiseen ottaa mukaan. Tiedän kuitenkin, että jotkut papit väkisin tahtovat yhden virren. Joten papin kanssa juttelemalla selviää.
- tehtävä
Musiikki juhlistaa, tuo oman sanomansa, tuo yhteistä osallistumista, kokoaa joukon, aloittaa ja päättää tilaisuuden selkeästi.
Jos paikalla ei ole yhtäkään ihmistä, joka osaa laulaa tai soittaa, silloin kannattaa harkita musiikista luopumista... tai ehkä silloinkin konemusiikki voisi toimia. Itse en luopuisi musiikista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743062
- 742944
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191772- 271681
- 241667
- 201640
- 481317
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi311295