Tallink on kyllä syvältä

Raimohärkä

Olen tätä jo aiemminkin käynyt avautumassa. nimittäin Tallinkin sivuista. Ei helvetti! Olen tässä matkaa aamuksi varaamassa. Mutta näemmä opiskelija-alennus on poistunut Tallinkin tarjonnasta nyt kokonaan. Ainakaa sitä ei ole mahdollista valita matkaa varatessa. Ja "reitit ja hinnat" -kohdassa on taas "alennukset 1.4. alkaen" eikä tämän maaliskuun hinnoista halaistua sanaa! Kylläpä odotan, että se Nordic jet line taas pääsee liikkumaan ja tietenkin olemassa myös ihana TOIMIVA SUOMALAINEN ROSELLA. Ikävä kyllä nyt ei aikataulut anna periksi sitä käyttää:(

17

1419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raimohärkä

      Jouduin soittaa tuohon varausnroon (ja tulen varmasti tuon rahan vielä jostain takaisin ottamaan) kysyäkseni matkaa ja varatakseni matkan. Palvelija teki varasi minulle opiskelijapaikan, ja kehoitti maksamaan joko nettipankissa ja printtaamaan kuitin tuosta. Tai maksamaan aamulla tiskillä, myös palvelumaksun. lähde jää, lähde!

      • ja porot maksaa

        Joo, olen tuota samaa rahastusta seuraillut. Lähes jokaisessa matkan käänteessä on Tallink-Siljalla joku lisämaksu tai sitten maininta malliin "juomat ei kuulu hintaan". Ja kaiken lisäksi homma (esim. varaus puhelimitse) menee 50% varmuudella joltakin osin pyllylleen.

        Näitä uusia piilomaksuja ne kehittelevät jatkuvasti. Ihme on, jos ihmiset suostuvat menemään noille laivoille lypsettäviksi.

        Yhä korkeammille maksuille olisi ihan kiva joskus saada jotain vastinettakin. Nyt menee päinvastoin, laatu heikkenee.


      • Ville-Viikinki
        ja porot maksaa kirjoitti:

        Joo, olen tuota samaa rahastusta seuraillut. Lähes jokaisessa matkan käänteessä on Tallink-Siljalla joku lisämaksu tai sitten maininta malliin "juomat ei kuulu hintaan". Ja kaiken lisäksi homma (esim. varaus puhelimitse) menee 50% varmuudella joltakin osin pyllylleen.

        Näitä uusia piilomaksuja ne kehittelevät jatkuvasti. Ihme on, jos ihmiset suostuvat menemään noille laivoille lypsettäviksi.

        Yhä korkeammille maksuille olisi ihan kiva joskus saada jotain vastinettakin. Nyt menee päinvastoin, laatu heikkenee.

        kaikenlaiset lisämaksut ovat kyllä erittäin ärsyttäviä. Itse ainakin yleensä pistän risteilyllä senverran reilusti rahaa menemään, että luulisi, ettei sitten erikseen enää tarvitsisi, mitään p-leen palvelumaksuja maksaa.(enkä muuten ole kyllä maksanutkaan, ainakin toistaiseksi nettipalvelut ovat käsittääkseni maksuttomia jopa Tallinkilla, Vikingillä ainakin ovat)


      • hgfhfg
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        kaikenlaiset lisämaksut ovat kyllä erittäin ärsyttäviä. Itse ainakin yleensä pistän risteilyllä senverran reilusti rahaa menemään, että luulisi, ettei sitten erikseen enää tarvitsisi, mitään p-leen palvelumaksuja maksaa.(enkä muuten ole kyllä maksanutkaan, ainakin toistaiseksi nettipalvelut ovat käsittääkseni maksuttomia jopa Tallinkilla, Vikingillä ainakin ovat)

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000000436&posting=22000000024248601

        Niin, eikö ole ikävää, kun Viking Linekin otti käyttöön maksullisen puhelinpalvelun ja perii myös palvelumaksua?

        Eipä eroa tässä mitenkään Tallinkista tai Siljasta. Eikö ole ikävää myöntää tämäkin tosiasia?


      • mutta,,,,,,,mutta...
        hgfhfg kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000000436&posting=22000000024248601

        Niin, eikö ole ikävää, kun Viking Linekin otti käyttöön maksullisen puhelinpalvelun ja perii myös palvelumaksua?

        Eipä eroa tässä mitenkään Tallinkista tai Siljasta. Eikö ole ikävää myöntää tämäkin tosiasia?

        se on vain per alkava puhelu, ei minuuttihinta,
        kuten tallinksiljalla.
        JA JA JA vikingillä toimii myös asiakaspalvelu niin maissa kuin laivoilla.

        Eikö olisi kannattanut lukea juttu loppuun eikä ilakoida liian aikaisin...


      • Ville-Viikinki
        hgfhfg kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000000436&posting=22000000024248601

        Niin, eikö ole ikävää, kun Viking Linekin otti käyttöön maksullisen puhelinpalvelun ja perii myös palvelumaksua?

        Eipä eroa tässä mitenkään Tallinkista tai Siljasta. Eikö ole ikävää myöntää tämäkin tosiasia?

        harmillista, että Viikkarikin on lähtenyt tähän typerään palvelumaksujen keräämiseen. Mun mielestäni tällaisen palvelun kyllä pitäisi sisältyä matkan kokonaishinnoitteluun. Tämmöisestä rahan nyhtämisestä jää kyllä paskan maku suuhun. Ja jos muuttuu vielä sellaiseksi, ettei näitä lisämaksuja pysty välttämään, niin varmasti tulen sen jollakin tavalla takaisin ottamaan.


      • Deipyle
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        harmillista, että Viikkarikin on lähtenyt tähän typerään palvelumaksujen keräämiseen. Mun mielestäni tällaisen palvelun kyllä pitäisi sisältyä matkan kokonaishinnoitteluun. Tämmöisestä rahan nyhtämisestä jää kyllä paskan maku suuhun. Ja jos muuttuu vielä sellaiseksi, ettei näitä lisämaksuja pysty välttämään, niin varmasti tulen sen jollakin tavalla takaisin ottamaan.

        inhottava tunne tulee kun tuollaisen "epäselvän hinnoittelun" olen aina yhdistänyt ns. halvan tavaran firmoihin (Gigantti nyt tule ekana mieleen). No, toisaalta tulee harvemmin tehtyä ex tempore -matkoja, kun kokonaishinnan selvittämiseen kuluu aikaa, aikaa..

        Silja Symphonylla/tietysti ketjun muillakin olivat (kusipäät..) tuplanneet automaattilimujen hinnat, vuosi sitten 0,33l tölkki maksoi euron, nykyään kaksi!! Sen kun muuttaa markoiksi, korotus on..


      • Tepi.
        mutta,,,,,,,mutta... kirjoitti:

        se on vain per alkava puhelu, ei minuuttihinta,
        kuten tallinksiljalla.
        JA JA JA vikingillä toimii myös asiakaspalvelu niin maissa kuin laivoilla.

        Eikö olisi kannattanut lukea juttu loppuun eikä ilakoida liian aikaisin...

        Kyllä se Tallinksiljallakin on per puhelu, samoin kuin viikkarilla. Ja ex-siljan laivoilla palvelukin pelaa vielä...


    • Deipyle

      kun joudut näköjään olosuhteiden pakosta väkisin käyttämään Tallinkin laivoja:( Negatiivisella asenteella kaikki kyllä menee pieleen ja luulenpa että saamme lukea "Raimohärän" entistä kiukkuisempia kirjoituksia.

      Omalla kohdallamme kaikki on kyllä aina toiminut: nettivaraus (myös näillä uusilla sivuilla), puhelinpalvelu ja laivan infopisteen asiantunteva neuvonta tarvittaessa.

      • Raimohärkä

        kaikki ei tunnu toimivan niin kuin pitäisi tällä firmalla... Minun täytyi olla(niinkuin joka viikko) ennen kahtatoista Tallinnassa. Ja aamulla lähtien säästää ainakin ylimääräisen hotelliyön, jos ei muuta. Yritin sanoa, että mikäli luodaan tilanteita, että asiakas on "pakotettu" käyttämään nettiä, olisi hyvä, että pidettäisiin sen verran huolta, että on mitä käyttää. Kun ensin lisätään luukkuhintoihin korotuksia ja yritetään saada kaikki nettiin, on helvetin epäoikeudenmukaista, että asiasta pitää vielä ruveta soittelemaan maksullisiin numeroihin ja maksaa sama palvelumaksu tiskillä, eikö vaan? Viimeksi kun sivustoissa oli vikaa, yritin saada ostettua lipun tiskiltä ilman palvelumaksua, koska mielestäni se nyt vaan kuuluu saada ilman ylimääräisiä maksuja jos ei yhtiö pidä huolta että tuo vaihtoehto mitä ihmiset yritetään käyttämään on oikeasti toimiva vaihtoehto. Mielestäni tuo on hivenen asiakkaan aliarvioimista. Mutta "monopoliasemassa" voi tehdä aika pitkästi mitä huvittaa


      • ...........
        Raimohärkä kirjoitti:

        kaikki ei tunnu toimivan niin kuin pitäisi tällä firmalla... Minun täytyi olla(niinkuin joka viikko) ennen kahtatoista Tallinnassa. Ja aamulla lähtien säästää ainakin ylimääräisen hotelliyön, jos ei muuta. Yritin sanoa, että mikäli luodaan tilanteita, että asiakas on "pakotettu" käyttämään nettiä, olisi hyvä, että pidettäisiin sen verran huolta, että on mitä käyttää. Kun ensin lisätään luukkuhintoihin korotuksia ja yritetään saada kaikki nettiin, on helvetin epäoikeudenmukaista, että asiasta pitää vielä ruveta soittelemaan maksullisiin numeroihin ja maksaa sama palvelumaksu tiskillä, eikö vaan? Viimeksi kun sivustoissa oli vikaa, yritin saada ostettua lipun tiskiltä ilman palvelumaksua, koska mielestäni se nyt vaan kuuluu saada ilman ylimääräisiä maksuja jos ei yhtiö pidä huolta että tuo vaihtoehto mitä ihmiset yritetään käyttämään on oikeasti toimiva vaihtoehto. Mielestäni tuo on hivenen asiakkaan aliarvioimista. Mutta "monopoliasemassa" voi tehdä aika pitkästi mitä huvittaa

        Ihan sitä että et matkusta enään ollenkaan sinne Tallinnaan vaikka pakko olisi. Kun et kerran raaski maksaa sitä 1,64e tai 5e ylimääräistä.


      • pyydetään...
        ........... kirjoitti:

        Ihan sitä että et matkusta enään ollenkaan sinne Tallinnaan vaikka pakko olisi. Kun et kerran raaski maksaa sitä 1,64e tai 5e ylimääräistä.

        Nykyään asiakkaat suostuvat maksamaan törkeitäkin hintoja. Korotuksiin ei ragoida mitenkään.

        Siksi hintoja nostetaankin tätä vauhtia... ei siis ihme, että suomalaisten velkataakka kasvaa 10-15% vuodessa! Hyvä Raimo, että vielä joku vaatii rahoilleen vastinetta!


      • näiden korotajien on
        pyydetään... kirjoitti:

        Nykyään asiakkaat suostuvat maksamaan törkeitäkin hintoja. Korotuksiin ei ragoida mitenkään.

        Siksi hintoja nostetaankin tätä vauhtia... ei siis ihme, että suomalaisten velkataakka kasvaa 10-15% vuodessa! Hyvä Raimo, että vielä joku vaatii rahoilleen vastinetta!

        pakko nostaa hintoja kun muutkin niin tekevät; Tavaran toimittajat, polttoaineen toimittajat, jne... Jotta silleen, sitä en kyllä ymmärrä miksi (Tallink) Silja voi myydä tukholmasta helsinkiin risteilyt paljon halvemmalla kuin vastaavat täältä meidän suunnasta tukholmaan.

        Mutta olihan se odotettavissa että palvelu maksuja tulee myös laiva matkojen varaamisiin, onhan näin muissakin matkoja myyviä toimistoissa. Ja onhan se jo nähty pankki maailmassa että kaikilla mahdollisilla palvelumaksuilla yritetää asiakkaat ajaa nettiin ja näin voidaan potkia pihalle toimisto väkeä.


      • Raimohärkä
        ........... kirjoitti:

        Ihan sitä että et matkusta enään ollenkaan sinne Tallinnaan vaikka pakko olisi. Kun et kerran raaski maksaa sitä 1,64e tai 5e ylimääräistä.

        Mikäli liput olisivat tuon verran kalliimpia, joutuisin tietenkin sen mukisematta maksamaan, enkä sitä sen enempiä kyseenalaistaisi. Mutta koska se on maksu asioista mitä en tarvi enkä halua maksaa, vaan minut ikään kuin pakotetaan siihen, on se mielestäni todella väärin.


    • pp10

      Hinnasta en vielä valita, mutta palvelu on todella ala-arvoista!
      Monen suusta olen kuullut miten töykeitä ja palveluhaluttomia henkilökunta on Tallinkilla on ja saman kokenut myös itse. Myös meidän työpaikka alkoi käyttämään vain "punaisia laivoja"!

    • Anonyymi

      Nordic jet line oli pikapaateista mukavin ja paras!

    • Anonyymi

      Ei Eestissä ole karttaan piirretty, että Virossa on rasputto.
      Virolaisten geeneissä olisi ollut rasputto geeni.
      Mutta virolainen käyttäytyy kuin sellainen.
      Onko käytös opittua, hankittua tai todellakin Viron syviä perinteitä?

      Ja mitkä ovat syvät Viron perinne arvot?

      Virossa juopotellaan jos ei enemmän kuin Suomessa.
      Virossa myydään seksiä avoimemmin. Kauppa käy.
      Onko seksiturismi köyhien maiden yrittäjyyttä?
      Silloin Viroa on hyväksikäytetty.

      Onko Viro joka joskus on ollut CCCP ja osa isoa kakkua, onko sellainen pieni Viro kärsinyt eron myötä, koska ison maan mentaliteetti ihmisissä näkyy käytöksessä. Pieni virolainen käyttäytyy edelleen kuin CCCPssä isosti, vaikka on pieni alle 2 miljoonainen ihminen.
      Viro ymmärtäisi että ei ole iso kooltaan, mutta pieni, joka on aidompi virolainen luonteen piirre.
      Voiko sen kutsua rauhallisuudeksi, pelokkuudeksi, omaan napaansa katsomiseksi.
      Mutta ei, koska virolainen on oikea matkustaja hullu, joka jättää maansa muille.
      Ei sekään ole isänmaa ajattelulle edullinen toiminta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe