Onkos tuo BIOSin sormeileminen ollenkaan järkevää?
Oon saanut koneeni jo useamman kerran sekaisin,kun olen muuttanut BIOSarvoja.
Imuroin Everest nimisen ohjelman ja se kehoittaa päivittämään BIOSin.
Oon päivittänyt ja yrittänyt ominkin avuin muuttaa asetuksia, mutta kuitenkin se yhä edelleen huomauttaa, että Bios pitäis päivittää.
Ikuinen ongelma BIOS
10
773
Vastaukset
- xyx
Ole mitään epäselvää, mutta jos et kerran ymmärrä pätkääkään niin pidä näppisi erossa.
BIOSin räpläileminen on ollut järkevää kun prosessorin nopeus kasvanut 35%. Voltteja on myös laskettu liiallisen lämmöntuoton ehkäisemiseksi.Prosessorinntuuletin on myös sitä kautta säädetty pyörimään mieleisesti.Muistiasetuksia viilailtu ja kaikennäköistä muutakin säädetty.
Lisäksi BIOSIn päivittäminen on mahdollistanut tuon ylikellotuksen onnistumisen paremmin.Uusi alusta s775 ja BIOSit olivat lähes järjestään keskeneräisiä emolevystä riippumatta.Omassa emossa menossa 7:s BIOS ja emolevy 1/2 vuotta vanha.
"Normaalisti" jos noin voi sanoa ei uudet BIOsit niin merkittäviä etuja tuo ja ehkä paras jättää rauhaan jos kone on jo vanhempi.
Toki jos emolevy on tiedossa ja pitäähän se tietysti olla jos BIOSia aikoo päivittää tiedot uusien BIOS versioden päivityksistä löytyy valmistajan sivulta.
Esimerkkinä oma emolevy:
http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=2288&ProductName=GA-965P-DS4- hehihiheiheihihoijoöö
jos tekstistäsi sai oikean kuvan niin olet kellottanut prossuasi 35% mutta laskenut vcorea? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
hehihiheiheihihoijoöö kirjoitti:
jos tekstistäsi sai oikean kuvan niin olet kellottanut prossuasi 35% mutta laskenut vcorea? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
E6400 2,1 -2,9GHz
Vcore 1,325-1,275
- vahingon
Olen puolentoistakymmentä vuotta kräplännyt mikrojen parissa. Ensimmäinen käyttis oli Win 3.1.
Hommat ovat pelittäneet jo monella eri koneella. Kaikissa se haukuttu Windows.
Kertaakaan en ole kajonnut koneiden BIOS'iin!
Hyvin olen silti tullut toimeen. Ei mitään harmeja.
Kaikki riippuu siitä miten ja mitä mikrolla tehdään.- ...
Ensinnäkään windows 3.1 ei ole käyttis. Jos et nyt siis tarkoita tuolla lyhennyksellä käyttöjärjestelmän sijasta käyttöliittymää.
Lisäksi tuohon aikaa oli esim. kiintolevyä lisätessä pakko mennä biosiin ja syöttää arvot levyn kyljestä, koska bios ei osannut niitä automaattisesti etsiä. - pikku korjaus
... kirjoitti:
Ensinnäkään windows 3.1 ei ole käyttis. Jos et nyt siis tarkoita tuolla lyhennyksellä käyttöjärjestelmän sijasta käyttöliittymää.
Lisäksi tuohon aikaa oli esim. kiintolevyä lisätessä pakko mennä biosiin ja syöttää arvot levyn kyljestä, koska bios ei osannut niitä automaattisesti etsiä.niitä arvoja ei syötetty kovalevyn kyljestä kun niitä ei siihen ollut merkitty. Ne oli saatu levyn maahantuojalta.
- vaan
Eikös tuossa ole fifty-fifty.....
- päivittää
jos kone muuten pelaa hyvin.
- bios-ilmoitus
sehän vain katsoo biosin päiväyksen ja herjaa jos se on vanhempi kuin kaksi vuotta. Suurimpaan osaan koneista ei edes ole saatavissa alle kaksi vuotta vanhaa biosia. Kyseessä on vain retoorinen herja, koska jos kone toimii kunnolla, niin ei ole mitään syytä päivittää biosia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363797- 122576
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311536- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 821252