olemme suunnitelleet ihan pieniä häitä. Kutsuisimme vain ihan 2-5 ystävää. Välillä tulee kuitenkin mieleen että pitäisikö vanhemmat sittenkin kutsua jos he vaikka pahastuvat jos jäävät kutsutta ja välillä taas tulee mieleen että mitä jos vain karkaisi kahdestaan jonnekin ihanaan paikkaan missä mennä naimisiin. Onko kukaan tehnyt niin? Mutta mistä esim. todistajat jos haluaa kuitenkin kirkossa vihittävän? Entä onko kukaan tehnyt niin että olisi tarjonnut vanhemmille vain kakkukahvit jossain vaiheessa myöhemmin esim. viikonpäästä häistä?
häät ihan kahdestaan
7
1388
Vastaukset
- 3. rouva
lähti edellisen vaimonsa kanssa kesälomareissuun fillareilla (täältä ruuhka-suomesta kohti rovaniemeä) ja kutsuivat vain yhden ystäväpariskunnan matkalta vihkimisen todistajiksi. vihkiminen tapahtui kirkkoherranvirastossa ja hääkahvit joivat sitten kahvilassa ja hääyön viettivät tämän ystäväpariskunnan sohvalla :-) loman jälkeen sitten kertoivat sukulaisille, että ai niin juu, meidät muuten vihkaistiin tuossa reissun aikana.
vihkimisen todistajiksihan voi pyytää vaikka kanttorin ja suntion tai kaksi ohikulkijaa. todistajien ei tarvitse olla hääparin tuttuja, riittää kun ovat kaksi täysi-ikäistä ja täysijärkistä. - "hääni"
Saimme mieheni kanssa idean "karata" vihille. Vihkiminen oli maistraatissa ja sieltä suuntasimme suoraan Helsinki-Vantaan lentokentälle nenät kohti lämpimiä kaukomaita.
Kammoan kaikkia tilaisuuksia ja rahallisesti halusimme panostaa enemmän häämatkaan kuin tilaisuuteen.
Ennen vihkimistä olimme hankkineet valokuvaajan päiväksi. Valokuvaaja kuvasi matkamme (Lavastetun) maistraattiin ja sieltä lentokentälle. Ideana oli saada vitsikäs mutta tyylikäs "tarina" "häistämme" josta sukulaisille selviäisi mitä olemme tehneet ja missä olemme, ja hyvinhän se onnistui. Kuvista tehtiin pieni kirjanen joka saapui postissa lähisukulaisille meidän saapuessa häämatkallemme. kirjasessa oli paluu päivämme jos joku haluaisi poiketa onnittelemaan.
Hyvin se sujui ja nyt "hääkuviamme" on mukava katsella!!!! ;D ... mukavimmat häät missä olen koskaan ollut, olivat sisareni häät. Läsnä vain pappi, he, minä ja mieheni (oltiin luonnollisesti todistajina, koska olimme heidän parhaita ystäviään ja paljon tekemisissä). Tilaisuus oli kaunis, harras, mutta myös sopivasti huumorilla höystetty. Sen jälkeen menimme yhdessä ulos syömään ja juhlistamaan tapahtumaa.
Myöhemmin he pitivät kahvitilaisuuden muille sukulaisille ja ystäville.
Eipä tuosta kukaan herneitä vetänyt, kyllä ihmiset ymmärtävät. Mielestäni tuota herneenvetomahdollisuutta ei kannata pohtia, koska jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. Ei omasta haaveesta tarvitse luopua vain miellyttääkseen sukulaisiaan.- mennä, jos haluatte
oli ikävää kuunnella sulhasen tilitystä muutamaan päivää ennen heidän häitään. ei olis halunnut mitään suurta juhlaa, vaan ihan pienimuotoisen tilaisuuden. harmi, että ei sitten saanut sanottua mielipidettään morsiamelle vaan kärvisteli läpi päivän.
- Kiitoksia
Nuo kuulostavat hyviltä ideoilta. Ainoastaan, haluaisin kuitenkin vihittävän kirkossa tai kappelissa. Onkohan silloin hankala hankkia todistajia jos ei pyydä edes ketään kaveria todistamaan. Minä myös haluaisin panostaa taloudellisesti enemmän matkaan koska emme ole juurikaan matkustelleen kahdestaan.
- 3. rouva
myös kirkkoon todistajiksi voi pyytää vaikka kaksi kirkon työntekijää, jotka paikalla sattuvat olemaan tai napata mukaan kyliltä kaksi ohikulkijaa.
todistajien täytyy olla ainoastaan täysipäisiä ja -ikäisiä, muita kriteerejä ei ole.
- tuleva rouva
Olemme menossa piakkoin naimisiin maistraatissa, sieltä saamme tarvittavat todistajat. Vihkimisen jälkeen kutsumme minun vanhempani ja sisarukseni puolisoineen "kevätkahveille", (arvaavat varmasti jo kutsuttaessa mistä on kyse). Sulhasen suku sen verran kaukana eikä olla paljoa tekemisissä, joten heidät kahvitetaan myöhemmin. Kakkukahvien jälkeen untenmaille ja sitten lähdemmekin yöllä kohti Hki-vantaan lentokenttää ja kaukomaille....
miltä kuullostaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108