Miksi kuvat ei näy?

Minä vaan

Olen kotisivujen teossa aivan aloittelija ja nyt en tiedä, minkä takia en saa omalta koneeltani otettuja kuvia näkymään kotisivullani. Kun sijoitan kuvan HTML-dokumenttiin, selaimella näkyy kuvan kohdalla vain punainen rasti laatikossa ja kuvan nimi.Missä siis mättää? Olis hirvee hinku opetella, mutta nyt tuli iso este. =) Auttakee!

2

1739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hohhoijaah

Tähän kysymykseen on vastattu suomi24:n kotisivupalstoilla loputtoman monta kertaa. Oisko hakutoiminto mitään?

No, pari yleisintä vikaa:

1) Onko kuvan nimi oikein?
      Esim. Kuva.jpg, kuva.jpg, kuva.JPG ovat eri asioita

2) Onko kuva siellä missä sen pitäisi koodin mukaan olla?
      Jos kuvan osoite on esim. kotikoneen C-asema, ei se tietenkään näy netissä.

• MykkäMaskotti

Itselläni oli sama ongelma, kun tein ensimmäistä kertaa html-koodeilla nettisivustoa. Silloin ongelmana oli vain väärinkirjoitus esim. jos koodissa on yksikin väärä kirjain/merkki tai sitten joku kirjain puuttui, niin eihän se tietenkään toiminut. Onneksi internetistä löytyy hyviä koodivinkkejä ja kun monta kertaa yrität tehdä pieniä muunnoksia työhösi, niin kyllä kuva lopulta tulee näkyviin. Väärässä paikassa olevat välilyönnit myöskin joissain paikoissa häiritsevät koodia, joten homma tökkii silloin pahasti.

Toki ongelmasi ratkaisu voi olla myös kuvakoodin loppuosa, mutta siinäkin pätee väärinkirjoitus tekosyynä. Kaikki pitää olla kirjoitettu oikein, niin sitten homma pitäisi toimia himpun verran eteenpäin. Niin, niinhän niiden pitäisi... ^-^'

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2962
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2837
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1602
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe