Hei. Saako satunnailuku kaavaan sellaista komentoa, jossa painettaessa F9 nappia satunaisluku generaattori pyörisi vaikka 1min ja ilmoittaisi sen jälkeen luvun. Käytössä suomenkielinen excel
kaava =satunnaisluku()*1500
satunnaisluku
6
642
Vastaukset
- tarkkana
Tästä voisi kehittää ainakin VBA:lla helposti "miettivän" generaattorin.
Eli moduliin tämä:
'*******
Sub aja()
ThisWorkbook.Sheets(1).Calculate
' tee proseduuri "luku" annetun ajan jälkeen
milloin = Now TimeValue("00:00:10")
Application.OnTime milloin, "luku"
End Sub
Sub luku()
Range("A1").Value = Rnd(1) * 1500
End Sub
'*********
"aja" tuuppaa A1 soluun 10 sekunnin kuluttua satunnaisluvun - viilaillahan tuota voi- aika
Kokeilin ohjelmaa ja mulla se ei oikein pelittänyt. eli kun suoritin ajon, ohjelma ilmoitti että lukua ei löydy.Taas jos ajan luvun, niin luku tulee heti. En juurikaan ole käyttänyt VBE:tä joten tarvitsen hiukan apua. Miksi toi aika-arvo ei toteudu. Mulla on suomenkielinen excel.
- tarkkana
aika kirjoitti:
Kokeilin ohjelmaa ja mulla se ei oikein pelittänyt. eli kun suoritin ajon, ohjelma ilmoitti että lukua ei löydy.Taas jos ajan luvun, niin luku tulee heti. En juurikaan ole käyttänyt VBE:tä joten tarvitsen hiukan apua. Miksi toi aika-arvo ei toteudu. Mulla on suomenkielinen excel.
Koodi toimii sulla näköjään hyvin riville:
Application.OnTime milloin, "luku"
saakka mutta sitten se ei jostain kumman syystä löydä poseduuria nimeltä luku()
Itse tuosta viestistä vielä copy pastella heitin moduliin ja hyvin toimi. Ikävä kyllä en osaa enempää auttaa :( - tarkkana
aika kirjoitti:
Entäs, jos virität koodin sekaan vain tämän rivin (enen satunnaisluvun arpomista):
Application.Wait Now() TimeValue("00:00:05") kun ei ole milloin muuttujaa määritelty oikein- eli toimii vain kerran
tossa minuutin ajolle makro
Public milloin As Double
Public Loppu As Double
Sub aja()
Loppu = Now TimeSerial(0, 1, 0)
Luku
End Sub
Sub Luku()
milloin = Now TimeValue("00:00:01")
Application.OnTime milloin, "luku", Loppu
End Sub- tarkkana
kunde kirjoitti:
kun ei ole milloin muuttujaa määritelty oikein- eli toimii vain kerran
tossa minuutin ajolle makro
Public milloin As Double
Public Loppu As Double
Sub aja()
Loppu = Now TimeSerial(0, 1, 0)
Luku
End Sub
Sub Luku()
milloin = Now TimeValue("00:00:01")
Application.OnTime milloin, "luku", Loppu
End SubMystistä - itse olent tuota kokeillut useammallakin ohjelmaversiolla eikä mitään ongelmaa.
Jos käsitin oikein, generaattorin piti miettiä annettu aika ja antaa sitten luku.
Tälläkin voisi ongelman ratkaista - eli nyt tuo luvun arpova osuus miettiin viisi sekuntia ja sitten antaa luvun
Sub luku()
Application.Wait Now() TimeValue("00:00:05")
End Sub
Paha kyllä tässä joutuu katselemaan tiimalasia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108