Kultakaloillemme iski pilkkutauti. Hankin lääkkeeksi eläinkaupan suosituksesta Tetran ContraIck tiivisteen. Onko kenelläkään kokemuksia käytöstä ja tehosta? Mukana tuli käyttöohjeen suomenkielinen kopio.
Annostelin ohjeen mukaan, mutta mieltäni askarruttaa seikka, että ohjeen mukaan tiiviste annostellaan vain kerran ja seurataan kalojen terveydentilan muutosta 5 vrk kuluessa. Tarvittaessa hoitokuuri uusitaan useampaan kertaan.
Eli onko valmistajilla eri ohjeistukset, vaikka vaikuttavat aineet käsittääkseni on aikalailla samat vastaavissa lääkkeissä? Täältä kun olen lukenut että annostelua tehtäisiin esim. joka toinen päivä.
Pilkkutaudin lääkitys
4
409
Vastaukset
- RRR
Ei kyllä kokemusta tuosta aineesta mutta luulisin että toimii kun vaan teet niinkuin ohjeessa sanotaan..
Voi olla että kehitys kehittyy näissäkin rohdoksissa??? - fish KING
... tuolta löytyy vastaus melkein kaikkiin akvaariota koskeviin dilemmoihin .. http://www.aquahoito.info/suomi/taudit/laakitys/valmiste/contrich.php
- alokas
Minulle lykättiin eläinkaupasta kouraan "sera costapur" nimistä tököttiä. Olen sitä ohjeen mukaisesti laittanut, muttei tuo pirun loinen anna periksi. Tekisi mieli tyhjentää allas ja ottaa sinne uudet asukit>ilman loisia. Mutta mitä noille sairaille tekisin? Eihän niitä henno oikein tappaakaan..
- fish KING
alokas kirjoitti:
Minulle lykättiin eläinkaupasta kouraan "sera costapur" nimistä tököttiä. Olen sitä ohjeen mukaisesti laittanut, muttei tuo pirun loinen anna periksi. Tekisi mieli tyhjentää allas ja ottaa sinne uudet asukit>ilman loisia. Mutta mitä noille sairaille tekisin? Eihän niitä henno oikein tappaakaan..
Miten olet toiminut? .. http://www.aquahoito.info/suomi/taudit/pilktau.php
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682600
- 622562
- 681752
- 241577
- 201500
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91440- 151362
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81167- 251086