Hei kaikki Punkkarit!
Kuunelkaa Se -yhtyeen kappale nimeltä "Punk on typerää". Kappale on vuodelta 78-79. Siinä on hyvää itseironiaa.
Hei Punkkarit
13
1092
Vastaukset
- Old Dog
"uuden aallon" länkytystä, itseasiassa vituttaa koko nimitys Suomipunk
- mää sitten huomenna
länkytystä ollut...Tulee mieleen, ettei kaveri
ole koskaan kuin ehkä ohimennen biisin kuullut.
Se biisi oli Punkrockia. Huomio. Ja se yhtyeen albumi vuodelta 1979 ...ja me tehtiin rakkautta
oli yksi merkittävimmistä....Eihän punkrockissa
aina tarvitse olla nuppi kaakkoon ja tubescream
täysillä.
Olen soittanut monessa erilaisessa punkbändissä
aina hc-pop akselilla, - ja vielä sieltä välistä vetäen jotain NEW ORDER/JOY DIVISION. - Old Dog
mää sitten huomenna kirjoitti:
länkytystä ollut...Tulee mieleen, ettei kaveri
ole koskaan kuin ehkä ohimennen biisin kuullut.
Se biisi oli Punkrockia. Huomio. Ja se yhtyeen albumi vuodelta 1979 ...ja me tehtiin rakkautta
oli yksi merkittävimmistä....Eihän punkrockissa
aina tarvitse olla nuppi kaakkoon ja tubescream
täysillä.
Olen soittanut monessa erilaisessa punkbändissä
aina hc-pop akselilla, - ja vielä sieltä välistä vetäen jotain NEW ORDER/JOY DIVISION.uusi aalto= täyttä paskaa, samoin kaikki muukin punkkipoppi, naurettavaa
Old Dog kirjoitti:
uusi aalto= täyttä paskaa, samoin kaikki muukin punkkipoppi, naurettavaa
Suurin osa uudesta aallosta, mitä olen kuunnellut, ei ole kuulostanut järin kaksiselta, korkeintaan ok popilta.
Mutta en kutsuisi esim. Joy Divisionia paskaksi!
http://www.youtube.com/watch?v=JCVHAjTBb1U
http://www.youtube.com/watch?v=s0VsPiwSm3wjtguytiooiyhvb kirjoitti:
Suurin osa uudesta aallosta, mitä olen kuunnellut, ei ole kuulostanut järin kaksiselta, korkeintaan ok popilta.
Mutta en kutsuisi esim. Joy Divisionia paskaksi!
http://www.youtube.com/watch?v=JCVHAjTBb1U
http://www.youtube.com/watch?v=s0VsPiwSm3wEnnen kuin enempää todistelen huonoa musiikkitietouttani, täytynee korjata sen verran, että Joy Division luettaneen kuitenkin enemmän post-punkkiin kuin uuteen aaltoon.
- mää sitten huomenna
jtguytiooiyhvb kirjoitti:
Ennen kuin enempää todistelen huonoa musiikkitietouttani, täytynee korjata sen verran, että Joy Division luettaneen kuitenkin enemmän post-punkkiin kuin uuteen aaltoon.
Joy Division itsessään oli real PUNK. Et siis tunne heidän tarinaa: Alussa oli tosi PUNK WARSAW, joka muutti nimensä JOY DIVISION:iksi 1978, sitten Joy Division ja jälkeen Ian Curtisin itsemurhan, bändi on näihin päiviin saakka pitänyt nimenään NEW ORDER.
Pientä kerrottavaa tämäkin, että bändit CRASS, WARSAW ja U.K.SUBS treenailivat Lontoossa talven
1976 samassa treenikämpässä.
Joskus nippelitieto on kivaa. mää sitten huomenna kirjoitti:
Joy Division itsessään oli real PUNK. Et siis tunne heidän tarinaa: Alussa oli tosi PUNK WARSAW, joka muutti nimensä JOY DIVISION:iksi 1978, sitten Joy Division ja jälkeen Ian Curtisin itsemurhan, bändi on näihin päiviin saakka pitänyt nimenään NEW ORDER.
Pientä kerrottavaa tämäkin, että bändit CRASS, WARSAW ja U.K.SUBS treenailivat Lontoossa talven
1976 samassa treenikämpässä.
Joskus nippelitieto on kivaa.Ja taisivatpa jopa saada inspiraation bändin perustamiseen Sex Pistols keikalla, jos en väärin muista. Mutta ei sitä edes hampaat irvessäkään voi pitää Closer levyä punkkina...
http://www.youtube.com/watch?v=PMAB3r6EjcM
...jos edes ensimmäistäkään levyä tosipunkki punkiksi enää lue.
- mää sitten huomenna
joo, se oli muuten jotenkin pikkuloistavan itseironinen kappale Hilse-lp:ltä (sanokaa jos muistan kokoelman väärin) Pidin siitä todella lujasti, ehken lujasti, mutta Yari veti sen kuunneltavan hyvällä mooditilityksellä: "punk punk punk on typerää, levyt pyörii vain ympyrää." Siihen voi joku heittää jatkoa, mutta kyllä kitarat surisivat ja rumpubiitti muodoltaan total-punk, kuten täytyikin...hienot sanat, haluaisi moni muukin kuunnella tuon biisin tänäkin päivänä...mää en voi ehkä, koska 1500 kasettia työläs läpikäytävä. LÖydän jos haluan, tuota levyä ei mulla enää oo, koska möin
sen saadakseni kaljarahaa....- asdasdasda
kuuntles vaikka anal thunderin diabetes! hyvä punkkibiisi!
- mää sitten huomenna
asdasdasda kirjoitti:
kuuntles vaikka anal thunderin diabetes! hyvä punkkibiisi!
PINK MILITARY: ...In all big cities. Toi biisi on
muistaakseni vuodelta 1981, mut eiköhän netistäkin löydy, jos jaksaa nähdä vaivaa.
Kappale soi -80 alkupuolella rockradiossa lukuisia kertoja, sekä oli samoihin aikoihin brittilistojen toptenissä. Haukkukaa vaan, jos puolustan Veskua rasistiksi; mää oon nähnyt kohta 4 vuosikymmentä punkrockin kehitystä, ja
muutaman biisin kuunnellutkin....:D) - vanha ukko
...punk punk punk on typerää levyt pyörii vaan ympyrää, sähköisyys on sitä et kerää pölyä. Punk punk punk on typerää umpikuja määränpää...
hieno piisi löytyy Hilse 1 lp:ltä. Kakkonen onkin sitten huonompi kokoelma, mutta ykkönen on loistava
- .......
...helvetin hyvä kappale. HilseLP:n suurimpia helmiä Eppujen Cock in my pocket -coverin ohella.
Ja Se -yhtye muutenkin - Yari ei koskaan antanut minkäänlaisten kahleiden rajoittaa tuotantoaan. Esimerkiksi toinen 7" vuodelta 1978, Mä haluan elää/Mitä me tehdään?. Ekalla puolella kunnon sanatulva-punk-rytistys ja b-puolena pianolla säestetty herkkä laulu nuoresta parista ("...ja me tehtiin rakkautta" -levyltä).
sanat Punk on typerää -kappaleeseen:
Tää ois voinu olla huuli,
me oltais voitu soittaa jatsia
Mutta joku meistä kuuli
mitä on Eput sekä Ratsia
Se usko että mekin pystytään
typerään kohkaamiseen milloin tahansa
Kun vastaan tulee Montonen
ja käskee ottaa mallia
Se törmää Petri Tiili-seinään
ja väistää Hasse ÄäniWallia
Ja kauniit pitkät hiukset leikataan,
vaikka joudutaan sukulaisten pilkan kohteeksi
Punk punk punk on typerää,
kun levyt pyörii vain ympyrää,
sähköisyys on sitä
että kerää pölyä
ei edes lihaksia kehitä,
mitä vittua tähänkään vois keksiä?
Jokaisen punkkarin pitäis
tarkistaa olkapäät,
Ei kellään voi olla
sekä hilsettä että järkeä,
Ja ne laulut on niin pirun tylsiä,
niistä puuttuu soinnut,
rytmi, melodia, kaikki sellanen musikaalinen niinku ote ja kauneus...
sähköisyys on sitä että kerää pölyä
Punk punk punk on typerää
ja umpikuja on määränpää,
Pentti Teräväisenkin voi tylsistää
siitä päänahkaan naarmut jää
ja kuka rakastaisi Pertti Strömiä?
eikä kestä jos raapaiset vähän syvempää...
Yääk!!
-Yari- Pekka Punkpää
Kiitti sanoista.
HilseLP:llä oli todellakin mukavia kappaleita samoin kuin tuolla "...ja me tehtiin rakkautta" -levyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997853- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763607
- 512859
- 632605
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222468Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294