tullaaminen???

saana....

heippa!
Australien viranomaisten sivuilla lukee kaiken maailman ruoka-aineet mitä pitää tullata , mutta sitten kuitenkin samalla sivulla lukee "all food". siis jos ostan suklaata taxfreestä ja vien suomalaista kaljaa pari pulloa kullalle niin pitääkö mun tullata ne???????

5

1177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä vaan

Saat lentokoneessa paperin täytettäväksi ja siihen kannattaa kyllä kirjoittaa kaikki ruokatavarat ylös!Meillä oli suklaata ja lastenruokapurkkeja ja kaikki tullin pöydälle tarkistettavaksi olivatko avaamattomia.Aikaa meni mut ei muuta!!

• Aussi

Kaljaa ei tarvii tullata,ellet sitten ala roudaa sita korikaupalla.

• aussimatkaaja

Ma toin tuliaisiksi poron- ja hirvenlihaa, ja menin suosiolla laukkuineni lapivalaisuun, jossa tulliviranomaiset vain kysyivat sisallon, eivat vaivautuneet lukemaan etikketteja, vaikka ne virallisesti vaaditaan. Oluesta ei puhuttu mitaan, vaikka sitakin oli samassa repussa.

Lentokoneessa taytettavaan lomakkeeseen kannattaa merkata kaikki mita tuo, koska kaikki tarkastetaan joka tapauksessa.

• mitsu

Kannattaa sitten laittaa rasteja ruutuihin ihan tunnollisesti niissa tullauslapuissa! Voit olla aika lirissa jos jaat kiinni siita etta, mukanasi on ruokatavaroita muttet ilmoittanut niista. Kentilla kaytetaan joskus tarkkanenaisia beagleja ja muistan yhdellakin kerralla kun kaverini laukussa oli ollut edellisella viikolla appelsiineja (ei tietenkaan enaa) mutta koira silti haistoi ne... Mita niita piilottelemaan, ei niista mitaan tullimaksuja mene, katsovat vain mita laukussa on. (Niin ja kannattaa pakata suklaat ym. sillain etta saat ne sitten helposti esille, ettei ole ihan pohjimmaisina..) Joskus muuten tullijonoissa paasee jopa nopeammin kun menee "punaista" linjaa pitkin!

• linjalle?

itse olen myös lähdössä pian ausseihin, ja siellä odottelevan poikaystävän harras toive oli, että toisin mukanani paketin oikeita, perinteisiä domino-keksejä. :)
        miten siis näiden kanssa täytyy toimia? missä välissä nämä vihreät ja punaiset linjat ovat? eikö koneeseen noustessa tarkisteta näitä tullattavia tavaroita, vaan vain uuteen maaan saavuttaessa? entä välilaskut, tapahtuuko tullaus joka kerta niilläkin kentillä? jaetaanko tullauslaput kaikille automaattisesti, vai pitääkö sitä erikseen pyytää? matkustan ensimmäistä kertaa yksin ja kaikki käytännön asiat stressaavat. :S

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3235
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1832
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1732
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1355
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe