Vielä orpokodeista

Kun oli edellinen ketju jo tuolla toisella sivulla, lukeeko kukaan edes sinne asti. Kyse siis hyväntekeväisyydestä Luxorissa, erilaisista orpo- ja hoivakodeista.

Liitin muutaman kuvan:
http://satunnainen.livejournal.com/40715.html

Ja kiitos kaikista tulleista kyselyistä sekä hyödyllisistä tiedoista :-) Osa ehdotuksista on työn alla ja niiden toteuttamiskelpoisuutta tutkitaan.

Tulevaisuudessa yhdityksellä on tarkoitus olla henkilöitä eri kaupungeissa vastaanottamassa tavaraa...Hurghada, Sharm, Kairo (minä) jne.

7

567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egyptin matkaaja

voisko tällaiseen toimintaan jotenkin päästä mukaa. egyptiin en varmaan pääse tällä hetkellä, mutta suomesta käsin

• yhteyttä minuun. Meiliosoite profiilissa.

Luxor4caren toimisto Luxorissa on saatu hommattua viime viikolla. Se ei ole vielä auki, koska se pitää siistiä ihmismäiseen kuntoon. Tämän jälkeen kaikki Luxorissa reissaavat voivat jättää sinne tavaroita. Asiasta kiinnostuneiden kannattaa lukea vaikka blogiani, yritän enemmän keskittyä siihen kuin monella eri palstalla huseeraamiseen ja samojen asioiden uudelleen kirjoitteluun - valitettavasti kun tätä aikaa on kovin rajallisesti :-(

• ...siitä ei tarvitse kantaa huolta LOL

Helpoin tapa on ottaa kummilapsi, mutta monia muitakin tapoja on, mihin ei tarvitse käyttää niinkään rahaa, mutta voi uhrata vaikka omaa aikaa asioiden edistämiseksi. Esim. kontakteja tarvitaan - Englannissa lentoyhtiöt ovat hienosti tulleet vastaan tavaran rahtaamisessa hyväntekeväisyyteen, jokin vastaava olisi hyvä saada tännekin. Tuo vain yhtenä esimerkkinä.

• hamisu

Moissan!!!
      Miten voisin auttaa nuita ihmisiä?

• Heips kaikille!
      Nyt on mahdollisuus jättää tuomiaan kaikenikäisten lasten käytettyjä vaatteita (jopa yli 18v. nuorten) Hurghadassa! Voit myös tuoda muita tarvikkeita kuten värityskirjoja, kyniä, leluja - kaikkea mitä lapset ja nuoret kuluttavat. Jos et halua/voi kantaa mitään Suomesta, tarvikkeita voi myös ostaa edullisesti Hurghadasta. Pienikin määrä auttaa aina.

Nämä lahjoitetut tavarat siis menevät Luxor4caren avustamalle vammaisten hoitokodille (The Good Samaritan Home) Luxorissa.

Hurghadassa voit jättää tavarat ravintolaan nimeltä Bombay Flowers, joka on lähellä Seagull-ostoskeskusta, Sakkala-nimisellä alueella.

• koko systeemissä

Sitä mietin vaan, että jos niillä on tavaraa kaupassa siellä Egyptissä, niin miksi ne tavaran omistajat (eli kauppiaat) ei anna suoraan sitten näitä tavaroita näille köyhille, vaan miksi suomalaisten pitää mennä paikan päälle lahjoittamaan niitä?

Se olisi eri juttu, jos kaupasta olisi tavarat loppu, niin sitten raijattaisiin tavaroita sinne. Tosiasia on, että jos he itse eivät auta oman maansa kansalaisia, niin kuka sitten? Jos Suomessa olisi sama tilanne niin tuskin egyptiläiset auttaisivat meitä (jos he olisivat rikkaampia ja me köyhempiä, oletetaan hypoteesissa)

Joten mun koko jutun pointti oli se, että ei jatkuva höösääminen ja auttaminen auta kuin hetkeksi, koska koko systeemi on väärin. Rikkaat porskuttaa hyvin ja köyhillä on kaikki entistä huonommin ja vammaiset ja vanhukset hylätään. Olisi Egyptissäkin aika laittaa uusi järjestys: naisille asianmukaiset oikeudet ja koulutus, syntyvyyden säännöstely ja toimiva verotussysteemi (-> verorahoilla voidaan tukea köyhiä ja vammaisia)

Tottakai jos me mennään ja viedään sinne tavaraa niin nehän nauraa ja pitää meitä ihan pilkkanaan.

• Bomber

Joo, näin on!! Kyllä niillä riittää rahaa pyssyihi ja pommeihin, muttei oman maan kansalaisten auttamiseen!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5320
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2357
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1582
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      228
      1529
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1467
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1165
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1133
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      291
      1085
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe