Kuparitahna?

Coopper

Kävisikö sellanen autopuolen kuparitahna prossun ja jäähdytysrivan väliin? Eli mitä normaalisti sivellään auton kuumissa paikoissa sijaitsevien kierteiden väliin. Eikös kuparin pitäis johtaa lämpöä suht hyvin.

7

7379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • make

Tai maksaa 2€ pii/hopeatahnasta. Kuparitahna voipi johtaa lämmön lisäksi myös sähköä.

• Jonikakkone

Totta helvetissä kuparitahna johtaa sähköä ;-) että sen puoleen pitäisi olla varovaisempi, mutta itse olen tähän asti JOKAISESSA tilanteessa, jossa on pitänyt lämpöä johtavaa ainetta käyttää, olen pistänyt kuparitahnaa ja hyvin toiminu ja jostain muistan lukeneenikin, että kuparitahna johtaisi vielä paremmin lämpöä kun pii / hopea tahna (?) tosin pitää vaan olla varovainen sen sähköäjohtavuuden kanssa.

• Ag_

..hopeakin saattaisi johtaa sähköä, vieläpä kohtuullisen hyvin.. ;)

• Cu-tahna_eristää
        Jonikakkone kirjoitti:

Totta helvetissä kuparitahna johtaa sähköä ;-) että sen puoleen pitäisi olla varovaisempi, mutta itse olen tähän asti JOKAISESSA tilanteessa, jossa on pitänyt lämpöä johtavaa ainetta käyttää, olen pistänyt kuparitahnaa ja hyvin toiminu ja jostain muistan lukeneenikin, että kuparitahna johtaisi vielä paremmin lämpöä kun pii / hopea tahna (?) tosin pitää vaan olla varovainen sen sähköäjohtavuuden kanssa.

Mitatkaapa yleismittarilla niin kuparitahna, jota myydään mm. autopuuhiin, EI johda sähköä. Sitä käytetään kuulemma myös sähköasennuksissa eristävänä suoja-aineena.

Eli ei ole kuparitahnankaan sähkönjohtavuus itsestäänselvyys.

• Koneasentaja

Auto tahna on suunniteltu estämään kierteiden
      kiinnileikkautumista.Ei johtamaan lämpöä.

• Erkko!

Kannattaa käyttää vain tarkoitukseen sopivaa ainetta. Juurikin tuo sähkönjohtavuus tulee ongelmaksi, jos laittaa liikaa -> menee ylimääräinen emolle -> pintaliitoskomponenteissa saattaa aiheutua oikosulku -> emo rikki.

Itse ostin viimeksi tälläistä:
      http://www.coolputer.fi/tiedot.asp?t=1815

Valitettavasti ei ole vertailua tuo vs. hopeatahna vs. piitahna. Hyvin tuo kuitenkin johtaa lämmöt prossulta. Pelikoneessa on idlenä CPU lämmöt = huoneenlämpö 8°C = kopan sisälämpö.

• hussex

Piitahnat väliin vaan,eroa hopeatahnaan et huomaa.
        Jotkut on käyttänyt jopa hammastahnaa kun muuta ei ole ollut saatavilla:D
        Tahnaa ei saa levittää liikaa,ohut läpinäkyvä kerros riittää tasoittamaan erot coren ja jäähyn pohjassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      111
      1229
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      258
      977
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe