Hyvä näin! Kuluttajat ovat tulleet järkiinsä ja turha eläinten kiusaaminen on loppumassa sivistyneissä maissa.
Brutalismi kuitenkin jatkuu. Etenkin Kiina rynnii tälläkin alalla piut paut antaen eettisile ja eläinsuojelullisille aspekteille. Jopa valtiovalta ahneuksissaan tukekee taloudellisin helpotuksin ja lainsäädännön "helpottamisella" elävien kettujen nylkemistä ja muita tuotantokustannuksia alentavia menetelmiä!
Kaikki on kiinni ostokykyisten kuluttajien asenteesta ja muodinluojista!
Suomen 1400 turkistarhaa voitaisiin sulkea hyvin perustein; sertifikointi ei eläinsuojelijoiden ja kettutyttöjenkään mukaan ole oleellisesti parantanut häkkieläinten oloja!
Nykyteknologia pystyy tuottamaan mitä mainioimpia materiaaleja joten kivikauden aikaisista kuoseista voidaan luopua.
"Turkis on turhuutta!!!
RAATOKARVARIT LIRISSÄ!!!...
24
1113
Vastaukset
- riitä, vaan
pitää ostaa turkiksia muiden punkkien viljelyalustaksi?
Lisäksi pölyongelma tuplaantuu. Eipä ihme, että allergiat yleistyvät. Kutsuvat niitä elitasosairauksiksi.
Yhtä LÄÄKÄREIDEN JUHLAA, eikö totta.- Lilja-Sofia
allergiat yleistyy koska betonikylän ihmiset eivät ole enää tekemisissä eläinten kanssa siinä määrin kuin ennen.
- Minä vaan...
Lilja-Sofia kirjoitti:
allergiat yleistyy koska betonikylän ihmiset eivät ole enää tekemisissä eläinten kanssa siinä määrin kuin ennen.
Eikö olekkin ironista, että suurin osa eläinaktivisteista elää suurissa kaupungeissa? Taitaa heillä olla eläinallergioita tosi paljon. Ehkäpä mukaan voi lukea työallergian, lakiennoudattamisallergian, yhteiskunta-allergian yms....;)
Minusta vähän tuntuu, että monella nuorella on aika paljon ongelmia itsensä kanssa ja lapsuus on saattanut olla ankara(vanhempien päihteiden käyttö yms.) ja monet ongelmat näkyvät sitten ongelmakäyttäytymisenä ja ääriliikkeisiin ajautumisena. Jotkut rupeavat skineiksi, jotkut eläinaktivisteiksi. Eläinaktivismin omaksuneet henkilöt tuhoavat makasiinit, osallistuvat väkivaltaisiin mielenilmauksiin, vapauttavat minkkejä luontoon ja
töhrivät turkisliikkeiden ikkunat. Kaiken tämän tekevät samat henkilöt! Se on varmaan niin ihanaa hajottaa ja tuhota kaikkea!
Se on vain ikävää, että jotkut avainhenkilöt(anarkisti"johtajat") käyttävät raakalaismaisesti hyväkseen haavoittuvia nuoria ja saavat koko ajan lisää ilmaista rikostyövoimaa. Monen nuoren tulevaisuus menee pilalle tämän takia.
- just me
Mikä suhunkin on mennyt? Aikuinen mies ja tuollaisia pikkutyttöjen ajatuksia.
On paskamaista, että vielä 2000-luvullakin eettisesti eläimiin suhtautuvia vähätellään, pilkataan ja heidän henkinen kypsyytensä kyseenalaistetaan, ikään kuin myötätunto eläimiä kohtaan edustaisi vain lapsenmielisten henkilöiden hairahtelua ja hihhilointia, lukuunottamatta tietenkään lemmikkieläimiä, joita on hiton korrektia rakastaa!
Valitettavasti tästä leimaamisesta seuraa se, että moni eläimistä välittävä tuntee, jopa jonkinlaista häpeää, koska pitää eläintä muunakin kuin vain elukkana, eikä siksi kehtaa puolustaa eläinten oikeuksia, vaan mielummin "pysyy kaapissa", vaikenee ja mukautuu maailmaan jossa eläin on pelkkä hyödyke.
Nyt mä menen leikkimään Barbeilla!- asasdads
jtguytiooiyhvb kirjoitti:
On paskamaista, että vielä 2000-luvullakin eettisesti eläimiin suhtautuvia vähätellään, pilkataan ja heidän henkinen kypsyytensä kyseenalaistetaan, ikään kuin myötätunto eläimiä kohtaan edustaisi vain lapsenmielisten henkilöiden hairahtelua ja hihhilointia, lukuunottamatta tietenkään lemmikkieläimiä, joita on hiton korrektia rakastaa!
Valitettavasti tästä leimaamisesta seuraa se, että moni eläimistä välittävä tuntee, jopa jonkinlaista häpeää, koska pitää eläintä muunakin kuin vain elukkana, eikä siksi kehtaa puolustaa eläinten oikeuksia, vaan mielummin "pysyy kaapissa", vaikenee ja mukautuu maailmaan jossa eläin on pelkkä hyödyke.
Nyt mä menen leikkimään Barbeilla!Elämen kuuluukin olla ihmiselle hyödyke, koska se on alempiarvoinen kuin ihminen. Jokainen täysjärkinen tämän ymmärtää.
Mutta tämä ei kuitenkaan tarkoita, että eläimiä saisi mielestäni tarpeettomasti kohdella kaltoin vaan kaikkia eläimiä tulee kohdella niinkuin eläinsuojelulaissa sanotaan tai paremmin. - Question-Mark
Nyt mä menen leikkimään Barbeilla!Olen täysin samaa mieltä.
- piyrd
asasdads kirjoitti:
Elämen kuuluukin olla ihmiselle hyödyke, koska se on alempiarvoinen kuin ihminen. Jokainen täysjärkinen tämän ymmärtää.
Mutta tämä ei kuitenkaan tarkoita, että eläimiä saisi mielestäni tarpeettomasti kohdella kaltoin vaan kaikkia eläimiä tulee kohdella niinkuin eläinsuojelulaissa sanotaan tai paremmin.Turha tuollaselle paukapäiselle, kaavoihin kangistuneelle hyväksikäyttäjälle on mitään yrittää selittää.
- Barbeilla
Nyt mä menen leikkimään Barbeilla!Tämä pätkä sinun viestistäsi.
lukuunottamatta tietenkään lemmikkieläimiä, joita on hiton korrektia rakastaa!
Siis jos ei ole mouhkaamassa eläinten oikeuksista niin ei voi rakastaa lemmikkiään?olet saavuttanut juuri tuon raivopää fanaatikko tason millä islamistitkin pahimmasta päästä ovat.
Miettisit nyt hiukan puheitasi, siis jos en rakasta joka ikistä maailman lasta niin omia lapsiani kohtaan rakkauteni on epä korrektia?sama tietenkin käännettynä esim koiraani?siis jos ei vapauttele minkkejä ja kettuja tai huuda jossain ostarilla lehmien ja sikojen oikeuksia niin ei mielestäsi saa omistaa lemmikkiä?
olet juuri niin pihalla asioista ja elämästä kuin vain olla ja osaa. Barbeilla kirjoitti:
Tämä pätkä sinun viestistäsi.
lukuunottamatta tietenkään lemmikkieläimiä, joita on hiton korrektia rakastaa!
Siis jos ei ole mouhkaamassa eläinten oikeuksista niin ei voi rakastaa lemmikkiään?olet saavuttanut juuri tuon raivopää fanaatikko tason millä islamistitkin pahimmasta päästä ovat.
Miettisit nyt hiukan puheitasi, siis jos en rakasta joka ikistä maailman lasta niin omia lapsiani kohtaan rakkauteni on epä korrektia?sama tietenkin käännettynä esim koiraani?siis jos ei vapauttele minkkejä ja kettuja tai huuda jossain ostarilla lehmien ja sikojen oikeuksia niin ei mielestäsi saa omistaa lemmikkiä?
olet juuri niin pihalla asioista ja elämästä kuin vain olla ja osaa.Juu, täytyy myöntää, että joskus ottaa pattiin niin, että ghutra sauhuaa!
Tulkitsit lainaamasi pätkän väärin. En väittänyt siinä muuta kuin sen, että lemmikkieläimistä välittäminen on nyt "muotia", joten se ei oikein sovi todellisen eläinrakkauden, tai myötätunnon mittariksi.
Toki mua ihmetyttää miten toisia eläimiä kohdellaan kuin perheenjäseniä toisten viruessa keskitysleireillä!- samat ongelmat
Juu, täytyy myöntää, että joskus ottaa pattiin niin, että ghutra sauhuaa!
Tulkitsit lainaamasi pätkän väärin. En väittänyt siinä muuta kuin sen, että lemmikkieläimistä välittäminen on nyt "muotia", joten se ei oikein sovi todellisen eläinrakkauden, tai myötätunnon mittariksi.
Toki mua ihmetyttää miten toisia eläimiä kohdellaan kuin perheenjäseniä toisten viruessa keskitysleireillä!jos et ole sattunut huomaamaan.Myös nämä asiat tulisi huomioida maailmassa, onhan nykyään muotia adoptoida lapsia nälkäkuoleman kynsistä mutta se ei poista ongelmaa.
- juu...
Toki mua ihmetyttää miten toisia eläimiä kohdellaan kuin perheenjäseniä toisten viruessa keskitysleireillä!Jos yli kolmekymppisen miehen ajatusmaailma rakentuu OE:n propagandasta ja punkista, lienee myöhäistä enää tässä elämässä ymmärtääkkään elävästä elämästä mitään. Vahinko on jo tapahtunut.
- Elämänkatsomus
Toki mua ihmetyttää miten toisia eläimiä kohdellaan kuin perheenjäseniä toisten viruessa keskitysleireillä!Ei lemmikit mitään muotia ole suomessa on pidetty kissoja ja koiria ja muita lemmikkejä kautta aikain ei sillä asialla ole muodin kanssa mitään tekemistä, mutta tuo teidän OE pelleily on juuri nimen omaan muotipuuhaa alle 70 ÄO:n porukoille, se on teille vain harrastelua ja jengiytymisen yksi muoto...vai oletko koskaan saanut aikaan mitään todellista?edes itse pyyhittyä persettäsi?
- Question-Mark
juu... kirjoitti:
Jos yli kolmekymppisen miehen ajatusmaailma rakentuu OE:n propagandasta ja punkista, lienee myöhäistä enää tässä elämässä ymmärtääkkään elävästä elämästä mitään. Vahinko on jo tapahtunut.
Siinä on taas ilmiselvästi joku "omilla aivoillaan ajatteleva" äänessä. Miten sä voit väittää,että sun oma ajattelutyylisi on jotenki "normaalimpi" tai parempi kuin niiden, jotka ajattelee myös eläinten etuja?
Onneksi ihmiset on vihdoin heräämässä itsekyydestään ja alkamassa kyseenalaistamaan vanhoja itsestäänselvyyksiä.
Aika naurettavaa, että kolmikymppinen mies ei sais välittää eläinten hyvinvoinnista. Ja kuka täällä punkista on puhunut??
Onko elävä elämä sitä, että tekee niin kuin muutkin tekee eikä välitä paskaakaan eläinten oloista? - 1977
Elämänkatsomus kirjoitti:
Ei lemmikit mitään muotia ole suomessa on pidetty kissoja ja koiria ja muita lemmikkejä kautta aikain ei sillä asialla ole muodin kanssa mitään tekemistä, mutta tuo teidän OE pelleily on juuri nimen omaan muotipuuhaa alle 70 ÄO:n porukoille, se on teille vain harrastelua ja jengiytymisen yksi muoto...vai oletko koskaan saanut aikaan mitään todellista?edes itse pyyhittyä persettäsi?
Aivan käsittämätöntä kommentointia. Sinulta ja muiltakin... Ole sinä kiltti; istu alas ja anna pieni hetki aikaasi kertoaksesi mikä on hätänä? Oikeasti, mitä niin kauheaa tuokin sanoi, että voit reakoida noin? Onki hirvi tappanut isäsi? Tukehtuiko äitisi lehmään? Kuoliko mummosi murmeleiden hyökkäykseen?
Miksi eläimiä pitäisi vihata noin suunnattomasti? Älä väitä ettet vihaa; ihan selvästi on jokin ongelma, miksi eläimiä pitäisi aina vaan huonommin kohdella... Oletatko, että eläintenoikeudet parempaan elämään on pois ihmisten samoista oikeuksista, vai vihaatko ihmistäkin, että yleensä maailman pitäisi olla mahdollisimman paska kaikille?
Yritit varmaan jotain sanoa viestilläsi; se viesti vain hukkui jotenkin tuollaisen paskanheiton alle. Eli?
En huomannut mistään muuten, että kirjoittaja olisi kertonut olevansa Oikeutta Eläimille järjestön jäsen. Varsinkaan hänen kirjoituksestaan ei sellaista näkynyt; eli onko sinulla jokin parempi tieto? Entä äo? Sanomattakin on selvää kun vertaa kahden kirjoittajan tekstejä, että jos toisella äo on jo 70, toinen ei ole vielä päässyt sieltä syvän kehitysvammaisuuden rajan alapuolelta (mutta veikeää kuitenkin, että osaa kirjoittaa ihmeen hyvin, vaikkei kyllä ollut lukemaansa ihan ymmärtänyt...). Vai millä perusteella toisen älykkyyttä arvioit?
Tiedän, teidän... Nyt sitten alat arvioida minun älykkyyttäni jne. Noh, se on yksi ja sama, tee se pikaisesti niin voit sitten taas keskittyä itse asiaan, siihen mikä ongelma eläinten kanssa itselläsi on. Sivuhuomatuksena voi sanoa, että ketään tuskin oikeasti kiinnostaa kenenkään äo, normaalisti siitä ei ole puhettakaan, vaan kirjoitukset kertovat oleellisen...
Kivaa, että olet huolestunut toisten itsensä toteuttamisesta. Olethan kuitenkin miettinyt myös omalta kohdaltasi; oletko saanut mitään todellista aikaiseksi? Oikeasti minua ei kiinnosta nyt saavutuksesi vessassa, vaan eläinten vihaamisen saralla; oletko saavuttanut jotain? Tai äärettömän nerokkaana nettikeskustelijana; oletko saavuttanut jotain? - loginomi
ja ihantellisuutta; se on oikein!
Olemme samassa veneesä eläinten kanssa.Olemme itsekin eläinten kaltaisia fyysisesti ja psyykkisestikin.
Universaalinen ja eternaalinen elämä aktualisoituu monin tavoin alkeellisimmista muodoista ihmiseen.
Kehittyneimpänä oliona ihmisellä on vastuu!!!
Missä eläimiä ja luontoa kohdellaan ajattelemattomasti, siellä ihminen ja tavallinen kansa on pakkovallan säälimättömän käsittelyn alaisena! juu... kirjoitti:
Jos yli kolmekymppisen miehen ajatusmaailma rakentuu OE:n propagandasta ja punkista, lienee myöhäistä enää tässä elämässä ymmärtääkkään elävästä elämästä mitään. Vahinko on jo tapahtunut.
Kyllä mun elämään muutakin mahtuu kun OE valistus ja punkki, mä esimerkiksi pelaan paljon videopelejä!
Vähän vakavammin puhuen tämän foorumin taso on osin huolestuttava. Tänne on pesiytynyt joukko katkeria, ilkeämielisiä ja pirun lapsellisia henkilöitä, jotka vain kyttäävät toisten viesteistä löytyviä virheitä, tai omista ajattelutavoista poikkeavia näkökantoja ja aloittavat sen jälkeen armottoman vittuilun, jolla ei ole enää mitään tekemistä itse topicin kanssa.
Edes rasismifoorumilla en ole törmännyt yhtä pikkumaiseen tapaan lytätä kanssa keskustelijoita, siellä käytävän "keskustelun" ja saastan levityksen voi sentään panna kylähullujen ja kieron huumorin piikkiin.
Ehkä tämän foorumin taso on osittain selitettävissä sillä, ettei eläintensuojelun tai oikeuksien vastustajilta löydy tarpeeksi painavia tai vakuuttavia argumentteja omien elintapojensa ja kantojensa puolustamiseen, jolloin seurauksena on turhautuminen ja vittuuntumiskäyrän kohoaminen.
Toinen selitys on, että tiedostetaan itsekin eläinten kohteluun liittyvän paljon epäkohtia, ja siksi, jonkinlaisen raivon ja kiihkon vallassa, halutaan vaientaa niistä puhuvat. Jos jonkun mielestä nykyinen eläinten kohtelu on ok, niin miksi sitä silloin ollaan niin kärkkäästi tukkimassa korvia pumpulilla, jos joku alkaa siitä puhua?- usko...?
Kyllä mun elämään muutakin mahtuu kun OE valistus ja punkki, mä esimerkiksi pelaan paljon videopelejä!
Vähän vakavammin puhuen tämän foorumin taso on osin huolestuttava. Tänne on pesiytynyt joukko katkeria, ilkeämielisiä ja pirun lapsellisia henkilöitä, jotka vain kyttäävät toisten viesteistä löytyviä virheitä, tai omista ajattelutavoista poikkeavia näkökantoja ja aloittavat sen jälkeen armottoman vittuilun, jolla ei ole enää mitään tekemistä itse topicin kanssa.
Edes rasismifoorumilla en ole törmännyt yhtä pikkumaiseen tapaan lytätä kanssa keskustelijoita, siellä käytävän "keskustelun" ja saastan levityksen voi sentään panna kylähullujen ja kieron huumorin piikkiin.
Ehkä tämän foorumin taso on osittain selitettävissä sillä, ettei eläintensuojelun tai oikeuksien vastustajilta löydy tarpeeksi painavia tai vakuuttavia argumentteja omien elintapojensa ja kantojensa puolustamiseen, jolloin seurauksena on turhautuminen ja vittuuntumiskäyrän kohoaminen.
Toinen selitys on, että tiedostetaan itsekin eläinten kohteluun liittyvän paljon epäkohtia, ja siksi, jonkinlaisen raivon ja kiihkon vallassa, halutaan vaientaa niistä puhuvat. Jos jonkun mielestä nykyinen eläinten kohtelu on ok, niin miksi sitä silloin ollaan niin kärkkäästi tukkimassa korvia pumpulilla, jos joku alkaa siitä puhua?Että eläinsuojelua ihan tosissaan vastustettaisiin? Useimmiten nekin jotka syyllistyvät eläinsuojelurikoksiin, ovat itse avun tarpeessa olevia piruparkoja eivätkä kykene huolehtimaan edes itsestään.
OE ajaa eläinten oikeuksia, eli tasa-arvoa ihmiseen nähden. Näin ainakin nimellisesti. Jaseniä lienee jotain 500-600? Aika marginaalinen ryhmä kun meitä on sentään n.5 000 000. Noin yksi tuhannesta.
Se mikä meitä 4 999 500 teissä vituttaa on se ideologian tyrkytys, kaksinaamaisuus ja RIKOLLISUUS! - Usko...?
usko...? kirjoitti:
Että eläinsuojelua ihan tosissaan vastustettaisiin? Useimmiten nekin jotka syyllistyvät eläinsuojelurikoksiin, ovat itse avun tarpeessa olevia piruparkoja eivätkä kykene huolehtimaan edes itsestään.
OE ajaa eläinten oikeuksia, eli tasa-arvoa ihmiseen nähden. Näin ainakin nimellisesti. Jaseniä lienee jotain 500-600? Aika marginaalinen ryhmä kun meitä on sentään n.5 000 000. Noin yksi tuhannesta.
Se mikä meitä 4 999 500 teissä vituttaa on se ideologian tyrkytys, kaksinaamaisuus ja RIKOLLISUUS!Eli lipsahti pilkkuvirhe...OE:n jäseniä on väestöstämme n. 1/10 000...
- eläinsuojelija
1977 kirjoitti:
Aivan käsittämätöntä kommentointia. Sinulta ja muiltakin... Ole sinä kiltti; istu alas ja anna pieni hetki aikaasi kertoaksesi mikä on hätänä? Oikeasti, mitä niin kauheaa tuokin sanoi, että voit reakoida noin? Onki hirvi tappanut isäsi? Tukehtuiko äitisi lehmään? Kuoliko mummosi murmeleiden hyökkäykseen?
Miksi eläimiä pitäisi vihata noin suunnattomasti? Älä väitä ettet vihaa; ihan selvästi on jokin ongelma, miksi eläimiä pitäisi aina vaan huonommin kohdella... Oletatko, että eläintenoikeudet parempaan elämään on pois ihmisten samoista oikeuksista, vai vihaatko ihmistäkin, että yleensä maailman pitäisi olla mahdollisimman paska kaikille?
Yritit varmaan jotain sanoa viestilläsi; se viesti vain hukkui jotenkin tuollaisen paskanheiton alle. Eli?
En huomannut mistään muuten, että kirjoittaja olisi kertonut olevansa Oikeutta Eläimille järjestön jäsen. Varsinkaan hänen kirjoituksestaan ei sellaista näkynyt; eli onko sinulla jokin parempi tieto? Entä äo? Sanomattakin on selvää kun vertaa kahden kirjoittajan tekstejä, että jos toisella äo on jo 70, toinen ei ole vielä päässyt sieltä syvän kehitysvammaisuuden rajan alapuolelta (mutta veikeää kuitenkin, että osaa kirjoittaa ihmeen hyvin, vaikkei kyllä ollut lukemaansa ihan ymmärtänyt...). Vai millä perusteella toisen älykkyyttä arvioit?
Tiedän, teidän... Nyt sitten alat arvioida minun älykkyyttäni jne. Noh, se on yksi ja sama, tee se pikaisesti niin voit sitten taas keskittyä itse asiaan, siihen mikä ongelma eläinten kanssa itselläsi on. Sivuhuomatuksena voi sanoa, että ketään tuskin oikeasti kiinnostaa kenenkään äo, normaalisti siitä ei ole puhettakaan, vaan kirjoitukset kertovat oleellisen...
Kivaa, että olet huolestunut toisten itsensä toteuttamisesta. Olethan kuitenkin miettinyt myös omalta kohdaltasi; oletko saanut mitään todellista aikaiseksi? Oikeasti minua ei kiinnosta nyt saavutuksesi vessassa, vaan eläinten vihaamisen saralla; oletko saavuttanut jotain? Tai äärettömän nerokkaana nettikeskustelijana; oletko saavuttanut jotain?Edellinen kirjoittaja ei välttämättä vihaa eläinsuojelua, vaan oikeutta eläimille yhdistystä.
Itse eläinsuojelussa toimivana en näe tuota oe:n toimintaa kovinkaan kannatettavana. Varsinkin kun se on kiistatta poikinut rikollisuutta. Näin henkilökohtaisena mielipiteenäni oe ei ole eläinsuojelu, vaan anarkistiyhdistys.
Parhaiten eläinten oloihin voidaan vaikuttaa asiallisella keskustelulla ja lainsäädännöllä. - Psilocybe Cubensis
loginomi kirjoitti:
Olemme samassa veneesä eläinten kanssa.Olemme itsekin eläinten kaltaisia fyysisesti ja psyykkisestikin.
Universaalinen ja eternaalinen elämä aktualisoituu monin tavoin alkeellisimmista muodoista ihmiseen.
Missä eläimiä ja luontoa kohdellaan ajattelemattomasti, siellä ihminen ja tavallinen kansa on pakkovallan säälimättömän käsittelyn alaisena!HETI
- voittaneet 10-0
loginomi kirjoitti:
Missä eläimiä ja luontoa kohdellaan ajattelemattomasti, siellä ihminen ja tavallinen kansa on pakkovallan säälimättömän käsittelyn alaisena!taitaa teillä OE porukoilla olla aika yleistä toi huumeiden käyttö, ja kyllähän sen jutuista huomaa.
- 1977
eläinsuojelija kirjoitti:
Edellinen kirjoittaja ei välttämättä vihaa eläinsuojelua, vaan oikeutta eläimille yhdistystä.
Itse eläinsuojelussa toimivana en näe tuota oe:n toimintaa kovinkaan kannatettavana. Varsinkin kun se on kiistatta poikinut rikollisuutta. Näin henkilökohtaisena mielipiteenäni oe ei ole eläinsuojelu, vaan anarkistiyhdistys.
Parhaiten eläinten oloihin voidaan vaikuttaa asiallisella keskustelulla ja lainsäädännöllä.Mutten nähnyt mitään syytä miksi tuo rekisteröity nimimerkki yhdistettiin OE;hen. Minusta hän kuulosti hyvin paljon samalta kuin kuka tahansa järjellistä eläintensuojelua ajava ihminen... Siksi on kauheaa, että tuollein hyökätään; jotain vikaa täytyy olla suhteessa eläimiin, että noin reagoi järjelliseen eläintensuojeluun...
- älä viitsi
voittaneet 10-0 kirjoitti:
taitaa teillä OE porukoilla olla aika yleistä toi huumeiden käyttö, ja kyllähän sen jutuista huomaa.
Tuskimpa tämän ketjun aloittajalla on mitään tekemistä sen enempää OE:n kuin huumeidenkaan kanssa. On meitäkin,jotka haluavat parannusta eläinten oloihin ilman mitään ääriliikkeitä tai hihhulointia..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997740- 1075577
- 2724811
- 494753
- 733503
- 502798
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264