Auttakaa konkarit altistuspulmissa!

ToivoElää

Meillä altistetaan taas kotikokeilulla maitoa 3-v maito(ja muna)-allergikollemme.

Edellinen altistus meni silleen että annoin 6 päivänä lisääntyviä määriä (1-6 teelusikallista) juguttia. vasta 6. päivänä tuli poskeen nokkosrokkoa, enkä ollut ihan 100% varma siitäkään, sillä tyttö myös kaatui, mutta lopetin altistuksen.

Tässä välissä tehty muna-altistus, selvä reaktio heti ja tyttö sylki jo suusta pois.

Nyt olen antanut 5 päivää maitotuotteita pieniä määriä, jugurttia, pikku palan juustoa, puolikkaan suklaapalan, voita sipaisu leivällä. Reaktiota ei ole tullut. Voinko nyt antaa tytön syödä esim koko jugurtin (eilen jo olisi halunnut), vai pitääkö edetä ihan pikku määriä kerrallaan. Pitääkö pitää taukopäiviä vai lisätä ihan kunnolla annostusta. JOS reaktio tulee isommasta annostuksesta, voiko silloin ajatella että tyttäreni sietää esim 3 tl jugurttia mutta ei desiä? Vai onko se joko tai?

Joku suositteli rotaatiota, mutta ainakin allergiasivuilla rotaatio tarkoitti eri asiaa kuin tämä neuvoja, eli siinä sanottiin että rotaatio tarkoittaa sitä että yhtä ainetta annetaan vain joka 4. päivä.

Haluaisin todella tehfdä tämän oikein, koska nyt tyttö on terve ja iho (atooppinen) kunnossa, ja toivon todella että allergia olisi jo hellittänyt.

Kiitollinen vastauksista, jos jollain on tietoa ja kokemusta.

terveisin Toivova Äipsky

2

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sannu

Kirjoituksestasi on kulunut jo pitkään ja toivottavasti olet jo saanut vastauksen kysymyksiisi.

En oikein muuhun osaa ottaa kantaa, mutta omasta kokemuksestani voin kertoa, että määrä vaikuttaa reaktioon, pienestä määrästä ei välttämättä saa oireita.

Itse olen allerginen mm. pähkinälle, mutta pystyn syömään vuodenajasta riippuen 1-3 kourallista suolapähkinöitä ennen kuin oireita tulee.

Joten voi olla täysin mahdollista, että tyttäresi sietää 3 rkl jugurttia, muttei koko purkkia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      99
      1690
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1531
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      139
      1434
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1420
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      76
      1336
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      118
      1195
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      270
      1089
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1001
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      975
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      957
    Aihe