Autoni sammui tänään ensin muutaman kerran kun otin jalan pois kaasulta. Sen jälkeen siihen tuli seuraava vika, joka jatkuu edelleen:
Tyhjäkäynnillä kierrosluku vaihtelee suunnilleen 1500 ja 2000 kierroksen välillä ikäänkuin joku painelisi kaasupoljinta tasaisessa rytmissä muutaman sekunnin välein. Vastaavaa nykimistä esiintyy myös hiljaa ajaessa vähän korkeammallakin kierrosluvulla, mutta ei enää nopeuden noustua yli 40 km/t. Mistä tämä kertoo? (Auto on Brava 1999, 1.2 litran moottorilla.)
Mikä tyhjäkäyntiä heiluttaa?
5
1029
Vastaukset
- on vikaa,
eli jokin moottorinohjausyksikkö mikä lie on särki. Lienee bossin valmistama teutoninen laatutuote. Vm. 2000 Mareassa se tosin hajos jo takuuaikana. Onneksi Turuus, josa oli hualtopalavelut kunnoos.
- niin selviää
Kuulostaisi tyhjäkäyntimoottorin vialta. Mutta voisi olla muutakin. Nykyautot kannattaa viedä testeriin, niin selviää, eikä tarvi turhaa arpoa.
En tiedä mitä delta veloittaa, mutta autofit veloitti 15 euroa vikakoodin lukemisesta. - Bravo 1,6 ELX
tuolta. www.ftcf.org, siellä pojat kyllä neuvoo.
"Tyhjäkäyntimoottori" piti vaihtaa uuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363787- 122556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311526- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 801235