paljon ...

minä kyselen

paljonko maksaa neitsikka niiku suunilleen oulun eläinkaupoissa vaikka nyt lilzoossa? entä häkki minkä kokoinen häkki teiän neitsikoilla on ja ostitteko te sen kaupasta ja paljon makso?

2

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Undulatus

Neitojen hinnat vaihtelevat normaalisti siinä 50-120€ välillä. Hintaan vaikuttavat väri, ikä ja joskus kesyyden taso.
      Eläinkaupoissa harmaat neitokakadut maksavat melkein poikkeuksitta suunnilleen sadan euron verran, joskus ylikin. Harvinaisemmat värit ovat kalliimpia.
      Kasvattajilla hinnat vaihtelevat jonkin verran, mutta ovat yleensä paljon halvempia kuin eläinkaupoissa. Harmaat ovat yleensä 50- 80€ luokkaa, ja erikoisvärit hiukan hintavampia.
      Kannattaa hankkia linnut suoraan kasvattajalta, sillä silloin lintujen tarkat iät ja taustat tiedetään. Lisäksi kasvattajilla linnut ovat terveempiä ja ne ovat tottuneet paremmin ihmisiin.
      Ja plussana hyvältä kasvattajalta saa vielä hyödyllisiä neuvoja liittyen lintujen hoitoon.
      Minimihäkkikoko kahdelle neitokakadulle on esimerkiksi 130 x 55 x 80cm tai 100 x 75 x 80cm.
      (Pituus x leveys x korkeus.)
      Tuon kokoinen häkki on neidoille todellakin minimi, mielellään häkki voisi olla isompikin.

Tässä Maa- ja Metsätalousministeriön suosittelemat häkkikokosuositukset lemmikkilinnuille:

http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=48&mode=flat&order=0&thold=0

Häkin ostoon kannattaa varata rahaa ainakin 200 euroa, jos meinaa ostaa hyvän häkin uutena.
      Kannattaa kerralla panostaa hyvään häkkiin, niin ei tarvitse tuhlata tulevaisuudessa rahaa isomman häkin ostoon.
      Ennen häkin ostoa kannattaa kierrellä mahdollisimman monta eläinkauppaa, ja vertailla hintoja. Häkkejä voi myös tilata eläinkauppoihin, jos niitä ei juuri sillä hetkellä ole.
      Häkin voi kätevä ihminen tehdä myös itse.
      Meillä lintujen häkin koko on suunnilleen 120cm x 120cm x 70cm. (Pituus, korkeus, syvyys).

Neitokakadujakin pitäisi olla vähintään kaksi, yksinäinen lintu kärsii. Lajitoverista on linnulle seuraa myös silloin kun se joutuu olemaan kotona yksin.

Tässä vielä pari hyvää osoitetta, jossa voisit käydä. Löytyy paljon asiaa neitokakaduista:

www.neitokakadut.com

www.papukaijayhdistys.fi

www.papukaijat.net

www.neitokakadu.net

• vastauksesta

......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2580
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2542
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1557
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe