Lissabon

eka kerta sinne

Millainen paikka syksyllä?Olemme lähdössä viikonloppulomalle sinne syksyllä,ehtiikö 2vrk:ssa nähdä paljon?Entä hintataso?

6

2508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja menoksi!

Kahdessa päivässä paikanpäällä ehtii nähdä ihan hyvin kaikkea. Kaupunki ei ole keskustaltaan valtaisa, joten se on helposti haltuun otettavissa.

Hintataso on paljoa Suomea ja muutakin eurooppaa edullisempi, ravintolassa kaksi henkeä syö kolme ruokalajia ja juo viiniä viidellä kympillä.

Kaupunkialue on mukulakivinen ja mäkinen, ottakaa siis kunnollisia kävelyjalkineita mukaan ja lämpimästi suosittelen hankkimaan julkisiin liikennevälineisiin liput läsnäoloajaksenne, Etenkin ratikkalinjat ovat kattavat ja maisemia näkee hienosti ikkunasta, tulee säästettyä muutamia askeleitakin.

Mukavaa matkaa!

• boan haltuunotto

>Kaupunki ei ole keskustaltaan valtaisa,
        >joten se on helposti haltuun otettavissa.

he he he heee

no... toisaalta olenhan mä tavannut jenkkejä ja australialaisiakin, jotka ovat ottaneet haltuunsa koko euroopan parissa viikossa.

eihän tämä maanosa niin valtaisa ole, ja varsinkin aussit ovat niin sporttista tossukansaa.

http://maps.pixagogo.com/maps/tag/lisbon__city/

• että...
        boan haltuunotto kirjoitti:

>Kaupunki ei ole keskustaltaan valtaisa,
        >joten se on helposti haltuun otettavissa.

he he he heee

no... toisaalta olenhan mä tavannut jenkkejä ja australialaisiakin, jotka ovat ottaneet haltuunsa koko euroopan parissa viikossa.

eihän tämä maanosa niin valtaisa ole, ja varsinkin aussit ovat niin sporttista tossukansaa.

http://maps.pixagogo.com/maps/tag/lisbon__city/

Lissabonin ydinkeskusta, jonka aluella tärkeimmät nähtävyydet ovat, ei ole pinta-alaltaan ihan hirmuinen, vettä tulee toisella laidalla vastaan. Kyllä, tätä mieltä viime viikon kokemuksen perusteella olen. Lipulla julkisiin ja hyvillä kengillä siitä selvisi.

Haltuunotolla tarkoitan myös sitä tunnetta, kun on jo käsitys siitä, millä puolella kaupunkia on minkälaista meinikiä, kun ei koko ajan tarvii karttaa lukea. Ja vaikka Lissabonin vanha keskusta on kapeita katuja ja sokkeloinen (ei siis selkeää ruutukaavaa, eksyminen on helppoa), on jo päivänkin seikkalun jälkeen tunne, että paikkoihin löytää.

Ja toisaalta, sellaisia maailmanluokan "must" - nähtävyyksiä ei Lissabonissa toisaalta ole ihan hirveästi, joten siinäkin suhteessa paremmin sen saa lyhyessä ajassa haltuun, kuin vaikka esimerkiksi Rooman.

• komppaan

mää oon samaa mieltä, kyllä parissa päivässä jo ihan hyvän käsityksen ennättää saada.
        Ei siinä ajassa toki mitään paikkaa kokonaan kolua, mutta käsityksen kyllä. Siinä suhteessa Lissabon on lyhyelle kaupunkilomalle montaa muuta Euroopan kaupunkia helpompi kohde.

Ja joo, mäkiä piisaa, varaudu urheiluun!

• a Roma?
        että... kirjoitti:

Lissabonin ydinkeskusta, jonka aluella tärkeimmät nähtävyydet ovat, ei ole pinta-alaltaan ihan hirmuinen, vettä tulee toisella laidalla vastaan. Kyllä, tätä mieltä viime viikon kokemuksen perusteella olen. Lipulla julkisiin ja hyvillä kengillä siitä selvisi.

Haltuunotolla tarkoitan myös sitä tunnetta, kun on jo käsitys siitä, millä puolella kaupunkia on minkälaista meinikiä, kun ei koko ajan tarvii karttaa lukea. Ja vaikka Lissabonin vanha keskusta on kapeita katuja ja sokkeloinen (ei siis selkeää ruutukaavaa, eksyminen on helppoa), on jo päivänkin seikkalun jälkeen tunne, että paikkoihin löytää.

Ja toisaalta, sellaisia maailmanluokan "must" - nähtävyyksiä ei Lissabonissa toisaalta ole ihan hirveästi, joten siinäkin suhteessa paremmin sen saa lyhyessä ajassa haltuun, kuin vaikka esimerkiksi Rooman.

>kuin vaikka esimerkiksi Rooman.

Rooma?

http://www.cityofroma.net/photo_gallery/photo_gallery.htm

• Anna-Anna
        komppaan kirjoitti:

mää oon samaa mieltä, kyllä parissa päivässä jo ihan hyvän käsityksen ennättää saada.
        Ei siinä ajassa toki mitään paikkaa kokonaan kolua, mutta käsityksen kyllä. Siinä suhteessa Lissabon on lyhyelle kaupunkilomalle montaa muuta Euroopan kaupunkia helpompi kohde.

Ja joo, mäkiä piisaa, varaudu urheiluun!

Kyllähän Lissabonissa monta paikkaa ehtii käydä kahdessa päivässä ja paljon nähdä, mutta suosittelisin kyllä sitten hyvää opaskirjaa ja asioiden valikoimista etukäteen. Lissabonin ydinasiat eivät ole mitenkään kaukana toisistaan, ja raitiovaunu-, bussi- ja metroyhteydet hyvät.

Luitko jo meidän matkapäiväkirjan?

www.lissabon.vuodatus.net

Me olimme Lissabonissa viikon juuri viime syksynä ja vieläkin minulla on tunne, että monta kivaa paikkaa jäi käymättä. Luettelen niitä siinä matkapäiväkirjani lopussa ja ihan ajattelen, että vielä lähden sinne joskus uudelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      110
      3449
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      36
      2061
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      147
      2003
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1961
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1773
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1679
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1607
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      288
      1452
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      123
      1371
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1220
    Aihe