apua! lapsi lentokoneessa!

kiliboom

Hei! Haluaisin kysyä vinkkiä miten pienen lapsen kanssa yksin matkustava selviää pitkistä lentokonematkoista. Itse olen pari kertaa ollut reissussa: ekal kerral kaksi ja tokal kerral kolmivuotiaan vilkkaan lapsen kanssa. Muuten on selvitty loistavasti terminaaleista ja paikan päällä, mutta lentoreissut on aina huono alku ja huono loppu matkalle. Olisi kiva tietää, jos jollakin on jotain hyviä ideoita joilla voi viihdyttää pientä lasta lentojen ajan (leikkejä, leluja tms.), et viiden tunnin reissu ei ole yhtä kärsimystä minulle, lapselle ja koneelliselle muita turisteja.

5

5593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotiin

niin kauan kun on pieniä lapsia ei pidä aiheuttaa kanssamatkustajille mielipahaa kun muksu huutaa koko aika

• C&A

Ehkä jotain rauhoittavaa tai unilääkettä hänelle voisit antaa? Ainakin me miehistön puolella ollaan aika melaantuneita näihin kirkuviin pentuihin...

• täältä

Siirrä unirytmiä sen verran, että väsy osuu matkan ajaksi tai uusi kuvakirja, palapelit, pilvien katselu, pientä naposteltavaa (rusinoita, hedelmää ym.) Kuulokkeet ja kasettisatu ( kuvakirja samasta sadusta). uusi lelu /koottava. Anna myös välillä kävellä käytävällä, esim. vessaan, jututtaa kivoja tätejä/setiä. Kivalle juttelijalle löytyy aina kaveri, mutta kirkujaa kaikki vihaa.. Onnea matkoille..

• 2xäiti

Muuten neuvot ihan hyviä, mutta olen huomannut että niillä ketkä antavat lastensa kuljeskella käytävällä on isoimmat ongelmat varsinkin kun pitäisikin istua turvavöissä... Ei lapset ymmärrä että nyt tarttis taas ne vyöt laittaa ja sitten aikaa se kassamatkustajia piinaava kiukuttelu...
        Meillä on aina sanottu lapsille, että lentokoneessa istutaan paikallaan ja koko ajan turvavöissä (kuten autossakin) Toki on tarvittaessa vessassa käyty :) Eikä ne kaikki "kivatkaan" ihmiset siitä tykkää että vieraslapsukainen käy höpöttelemässä. Normaalit ihmiset vaan noudattavat ns. hyviä käytöstapoja.
        Lentoaikataulua kannattaa tietysti miettiä, onko sopiva oman lapsen kohdalle. Mukavaa matkaa, kanssaihmisiä kunnioittaen ;)

• enemmän matkustellut
        2xäiti kirjoitti:

Muuten neuvot ihan hyviä, mutta olen huomannut että niillä ketkä antavat lastensa kuljeskella käytävällä on isoimmat ongelmat varsinkin kun pitäisikin istua turvavöissä... Ei lapset ymmärrä että nyt tarttis taas ne vyöt laittaa ja sitten aikaa se kassamatkustajia piinaava kiukuttelu...
        Meillä on aina sanottu lapsille, että lentokoneessa istutaan paikallaan ja koko ajan turvavöissä (kuten autossakin) Toki on tarvittaessa vessassa käyty :) Eikä ne kaikki "kivatkaan" ihmiset siitä tykkää että vieraslapsukainen käy höpöttelemässä. Normaalit ihmiset vaan noudattavat ns. hyviä käytöstapoja.
        Lentoaikataulua kannattaa tietysti miettiä, onko sopiva oman lapsen kohdalle. Mukavaa matkaa, kanssaihmisiä kunnioittaen ;)

Oikein hyviä ja toimivia neuvoja. Matkustan lasteni kanssa useita kertoja kuukaudessa, milloin lyhempiä ja milloin pidempiä matkoja.
        Kyllä lapset oppivat helposti myös sen, että välillä voi käydä jaloittelemassa ja jutella vähän aikaa kivojen ihmisten kanssa ja heti kohta palataan "turvavöihin"
        Ja joskus pikku rupattelu on mukavaa oikeasti, ei kohteliaisuudesta, niille kivoille sedille/tädeille. (kunhan se ei toistu alituiseen tai jatku koko matkan ajan)..
        Mukavia matkoja kaikille, ja pikku lörpöttelijän huoltajalle VOI sanoa ystävällisesti, mikäli haluaa olla rauhassa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      105
      3322
    2. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      147
      2003
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      35
      2002
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1951
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1763
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1679
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1607
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      287
      1443
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      123
      1361
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1220
    Aihe