Nimimerkki Raivo Luopio, kerrot kuinka me jehovantodistajuudesta luopuneet ja sen huuhaaksi huomanneet ihmiset raivoamme jehovantodistajia ja jehovantodistajuutta vastaan kuin karjuva leijona etc.
Olen hiukan hämmentynyt, että kun asioista asiallisesti keskustellaan, niin se voidaan rinnastaa raivoamiseen. Ymmärrän tietenkin sen, että koska vartiotorniseura sanoo meidän raivoavan, niin sinunkin mielestäsihän me silloin raivoamme, vaikka asioista millä tavalla tahansa yrittäisimme keskustella. Tietoiskuna sinullekin, että keskusteluissa huonoin tapa edistyä on nimenomaan malttinsa menettäminen. Väitän, että keskimäärin yhtä hermostunutta luopiota kohtaan löytyy kymmenen malttinsa menettänyttä jehovantodistajaa, keskusteluissa uskonnostaan tai vartiotorniseurasta.
Haaste: näytä minulle yksi raivoava luopio, niin näytän sinulle kymmenen luopioista raivoavaa jehovantodistajaa (joka ei edelleenkään ole teidän jehovantodistajien vika).
Se että jehovantodistaja malttinsa menettää, ei tietenkään ole jehovantodistajan vika, vaan vartiotorniseuran, joka ei salli jäsenilleen käydä keskusteluja entisten todistajien kanssa, eikä kerro itsestään lähellekään koko totuutta. Kun sitten todistaja kuitenkin rohkaistuu keskustelua käymään entisen jehovantodistajan kanssa, joka on perillä vartiotorniseuran valheisiin perustuvasta totuudesta, on silloin täysin normaalia, että todistaja menettää otteensa normaaliin ja maltilliseen ajatustenvaihtoon.
Raivo luopio - missä?
9
521
Vastaukset
- Markku_Meilo
Osasyy on myös siinä ehdottoman totuuden tunnossa, joka estää normaalin ajatustenvaihdon ja saa aikaan ainaostaan yksisuuntaista kerrontaa. Tiukan linjan jt ei voi koskaan olla väärässä jos vaan muistaa vaihtaa mielipiteensä siinä vaiheessa kun Vt-seura siihen kehottaa.
>>Tiukan linjan jt ei voi koskaan olla väärässä jos vaan muistaa vaihtaa mielipiteensä siinä vaiheessa kun Vt-seura siihen kehottaa.
Samaisesta syystä tiukan linjan jt ei mielellään käy keskusteluja entisten todistajien kanssa. Siinä voi joutua sanomaan monta kertaa "en tiedä, täytyypä ottaa selvää".
- RaivoLuopio
Mistä vt "valheista" nyt aiot raivota?
Aiot siis vakaasti hyökätä sellaisia vt-"valheita" vastaan, kuin:
- helvetti ei ole ikuisen kidutuksen paikka
- kolminaisuus (kolmiyhteinen jumala) on epäraamatullinen oppi
- sielu ei ole kuolematon
- kuollessaan ihminen lakkaa olemasta, mutta säilyy Jumalan muistissa- Markku_Meilo
>>Aiot siis vakaasti hyökätä sellaisia vt-"valheita" vastaan, kuin:
Kaikkein helpointa on aloittaa yksiselitteisemmistä Vt-seuran valheista, siis sellaisista jotka voidaan osoittaa seuran omalla materiaalilla:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384367
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384448
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384519 >>Mistä vt "valheista" nyt aiot raivota?
Jos lukisit ymmärtääksesi, olisit perustellut raivota - sanan käyttöäsi. Näin et ymmärrettävistä syistä kykene tekemään.
- kuollessaan ihminen lakkaa olemasta, mutta säilyy Jumalan muistissa
Voit nyt sitten kertoa myös missä olen näihin asioihin ottanut raivoten kantaa. Ole hyvä. Odotellaan.- believe or not
Markku_Meilo kirjoitti:
Kaikkein helpointa on aloittaa yksiselitteisemmistä Vt-seuran valheista, siis sellaisista jotka voidaan osoittaa seuran omalla materiaalilla:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384367
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384448
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384519Kerrotaampa nyt sitten miten asiat oikeasti on:
se että on joitakin "vääriä" ennustuksia johtuu juuri siitä että saadaan muutamat luopiot ajallaan pois, ettei heitä ole liikaa pilkkaamassa silloin kun tulee uusi järjestelmä. Se joka jää niitä ihmettelemään on kuin yksi Mooseksen seuraaja joka jäi marisemaan juuri kuin Jehova oli vienyt kansansa pois egyptin alaisuudesta. Sitä paitsi se että siellä on joitakin erheitä joukossa, selitys voi olla siinä että silloin oli muutama nykyinen luopio siellä johdossa. Eipähän ole enää niitäkään niin paljon, tai ovat joutuneet selventämään ajatuksensa, se on ollut opettavaista heillekin ja on osa syynä siihen miten nöyryys asioihin tulee opettelun kautta sekä oppimisen kautta ja joskus Jehovakin kurittaa omiaan näin saattaakseen tarkoituksensa täyteen mittaansa. Luopiot ajoissa pois, nöyryys hyväsydämisille! - elän ilossa
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Mistä vt "valheista" nyt aiot raivota?
Jos lukisit ymmärtääksesi, olisit perustellut raivota - sanan käyttöäsi. Näin et ymmärrettävistä syistä kykene tekemään.
- kuollessaan ihminen lakkaa olemasta, mutta säilyy Jumalan muistissa
Voit nyt sitten kertoa myös missä olen näihin asioihin ottanut raivoten kantaa. Ole hyvä. Odotellaan.Samoin, minäkään en raivoa, vaan esitän jokaiselle luopiolle että jokaiselle joka kyseenalaistaa totuuden sellaisen kysymyksen että mitä te olette ajatellut minun varalleni kun olette tajunneet että olen menettänyt omaisia, sairastan vakavaa tautia että elämässä päivittäin kamppaileminen on raskasta että on joitain luopioita jotka ovat kuin saatanoita jotka vievät uudenjärjestelmän ja siitä koituvan ilon tuoman hyvänolon tunteen pois sellaisella ikävällä parjaamisella jja että VT-seura valehtelee. Parantaako luopio minun oloani? Ei paranna, joten te LUOPIOT olkaa ystävällisiä ja lakatkaa pilaamasta toisten päiviä, koska teillä ei ole kuitenkaan mitään parempaa tarjottavana kuitenkaan. KIITOS!
- Markku_Meilo
believe or not kirjoitti:
Kerrotaampa nyt sitten miten asiat oikeasti on:
se että on joitakin "vääriä" ennustuksia johtuu juuri siitä että saadaan muutamat luopiot ajallaan pois, ettei heitä ole liikaa pilkkaamassa silloin kun tulee uusi järjestelmä. Se joka jää niitä ihmettelemään on kuin yksi Mooseksen seuraaja joka jäi marisemaan juuri kuin Jehova oli vienyt kansansa pois egyptin alaisuudesta. Sitä paitsi se että siellä on joitakin erheitä joukossa, selitys voi olla siinä että silloin oli muutama nykyinen luopio siellä johdossa. Eipähän ole enää niitäkään niin paljon, tai ovat joutuneet selventämään ajatuksensa, se on ollut opettavaista heillekin ja on osa syynä siihen miten nöyryys asioihin tulee opettelun kautta sekä oppimisen kautta ja joskus Jehovakin kurittaa omiaan näin saattaakseen tarkoituksensa täyteen mittaansa. Luopiot ajoissa pois, nöyryys hyväsydämisille!>>se että on joitakin "vääriä" ennustuksia
Mitä mieltä olet käsillä olevasta asiasta, eli Vt-seuran valehtelusta? elän ilossa kirjoitti:
Samoin, minäkään en raivoa, vaan esitän jokaiselle luopiolle että jokaiselle joka kyseenalaistaa totuuden sellaisen kysymyksen että mitä te olette ajatellut minun varalleni kun olette tajunneet että olen menettänyt omaisia, sairastan vakavaa tautia että elämässä päivittäin kamppaileminen on raskasta että on joitain luopioita jotka ovat kuin saatanoita jotka vievät uudenjärjestelmän ja siitä koituvan ilon tuoman hyvänolon tunteen pois sellaisella ikävällä parjaamisella jja että VT-seura valehtelee. Parantaako luopio minun oloani? Ei paranna, joten te LUOPIOT olkaa ystävällisiä ja lakatkaa pilaamasta toisten päiviä, koska teillä ei ole kuitenkaan mitään parempaa tarjottavana kuitenkaan. KIITOS!
>>mitä te olette ajatellut minun varalleni kun olette tajunneet että olen menettänyt omaisia, sairastan vakavaa tautia että elämässä päivittäin kamppaileminen on raskasta että on joitain luopioita jotka ovat kuin saatanoita jotka vievät uudenjärjestelmän ja siitä koituvan ilon tuoman hyvänolon tunteen pois sellaisella ikävällä parjaamisella jja että VT-seura valehtelee.
Jos tuntuu paremalta elää vt-seuran luoman illuusion ja tulevaisuuden toivon varassa, niin tuskinpa kukaan sinulta tuota odotetta pois saa, jos et itse ole valmis asiaa puolueettomasti tarkastelemaan.
Ja jos todennettu on, että vt-seura valehtelee menneisyydestään, nykyisyydestään ja opeistaan, niin miksi tuota ei saisi tuoda esille? Edelleenkin, jos haluaa elää illuusiossa, niin se on oma valinta ja silloin ei täältä netistä kannata uskontonsa asioista ottaa selvää. Seurakuntasi vanhimmat antavat varmasti ilomielin sinulle sellaisia vastauksia, joita haluat kuulla.
>>Parantaako luopio minun oloani? Ei paranna, joten te LUOPIOT olkaa ystävällisiä ja lakatkaa pilaamasta toisten päiviä, koska teillä ei ole kuitenkaan mitään parempaa tarjottavana kuitenkaan. KIITOS!
Luopio ei varmasti tapauksessasi oloasi paljon paranna, se on totta. Riippuen tietenkin siitä minkälaista parantavan toiminnan oletetaan olevan.
Joillakin meistä on tarjota jeesus vartiotorniseuran tilalle, toiset meistä ei näe yhtään hyvää syytä miksi meillä pitäisi olla valheen tilalle jotain, ennenkuin saamme valheesta mainita, näetkö sinä?
Jos näen sinun syövän homeista leipää, etkä sitä itse huomaa, saanko huomauttaa asiasta ainoastaan siinä tapauksessa, että minulla on tarjota sinulle tuoreempi leipä homeisen tilalle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565490Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212407Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551675- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101187