Mikä hiton idea on sillä että esitetään taas se elokuva kun kaikki ovat sen jotka HP:stä tykkäävät niin nähneet? Tiedän että elokuvia yleensä esitetään monta kertaa, mut olisivat voineet edes laittaa Azkabanin vangin mut MTV3 ei oo vissiin saanu esittämisoikeuksia siihen? No oikeastaan ainoa mikä asiassa ärsyttää on se että HP vihaajat pääsevät vauhtiin kun alkaa koulussa taas mollaaminen kun ei porukka muuta loman kohonkohtaa keksi puheenaiheeksi kuin Harry POtterin haukkuminen.
Tietääkö muuten kukaan mitkä ne "vihjeet" siinä Azkabanin vanki elokuvassa on siihen seitsemänteen kirjaan? Olen katsonut elokuvan useita kertoja mutta en vain tajua ja multa on varmaan menny ohi se jos tästä asiasta on jo puhuttu.
Sit vielä siitä 7.kirjan varaamisesta. Niin että olen jo aikoja sitten varannut mutta mietin että tuleeko kirja samana päivänä kotiin kun se julkaistaan kaupoissa? Nimittäin jos ei kirjaa ala kuulumaan julkaisupäivänä niin marssin pää kylmänä hakemaan sen lähimmästä kirjakaupasta johon se tulee jos kerkiän. Ajatteli lukea taas sen päivässä niin kuin PP:n. Englanti menee sujuvammin.
Niin ja vielä niistä 7.kirjan kansikuvista ni siinä yhdessä takakannessa muistaakseni(olisiko ollut lapsille tarkoitettu painos) niin siinä on se käärme (nagini?) niin tarkoittaako se että käärme on hirnyrkki?
No siinä muutama kysymys, jotain on varmasti paljon jo puhuttu mutta kun minulla on huono muisti niin en voi mitään.
Taas MTV3 esittää HP1 elokuvan
13
701
Vastaukset
varaamisesta. Jos sen tilaa jostain nettikaupasta niin sen saa aikasintaan ma 23.7, koska kirjanjulkaisupäivä on lauantai, jolloin ei posti kulje. Saattaa mennä pidempäänkin, riippuu postista.
- AnnaLinnea
Mun mielestä niin hyvien leffojen kuin sarjojenkin uusinnat on ihan hyvä juttu. Ajatteles, koko ajan kasvaa uusia lapsia, jotka oppivat lukemaan ja tykästyvät Harry Potteriin. Miksi he eivät saisi nähdä leffoja telkkarista?
- Jonkinlainen fani.
Tuleehan tuo TSH trilogia kokonaisuutena tai tulee olemaan joka vuosi nelosen ohjelmistossa. Tosin suurin syy on se, että on pääsiäinen ja käyttää sitä hyväkseen.
- Niin olen tulkinnut sen...
Toinen osa oli vielä, mutta Azkabanin vanki ei ollutkaan enää mikään lasten elokuva. Ja nelosessa on kauhun "merkkejä" kun Voldemort sai ruumiin.
- Saniii
Nagini hirnyrkki?...Kaikkihan sen tietää...
Sehän on ollu selvää jo (Ainakin mulle) Nelosesta asti...No joka tapauksessa, mustakin on turhaa laittaa joka vuosi sama elokuva, (tietenkin muut Potterit pitäs näyttää illemmalla ett alle 11w olis nukkumas) laittais jonkun muun vaikka kakkosen kolmosen tai niinpäinpois.esitettiin kylläkin salaisuuksien kammio. Sitä en kylläkään tiedä, et miksi AV:ta ei tule nyt. Mut ehkäpä sitten ensi vuonna.
- Veteranfan
Kyllähän se aina harmittaa uusinta esitykset TV:tä,mutta onhan nyt sentään Pääsiäisaika johon liittyy velho/noita teemoja viihteenä.Harmittaa ettei ollut tai löytynyt mistään Harry Potter pääsiäis suklaamunia mistään,eikös se olisi ilmiselvä markkinarako tähän ajan kohtaan?
- Kestää vuodet
Veteranfan kirjoitti:
Kyllähän se aina harmittaa uusinta esitykset TV:tä,mutta onhan nyt sentään Pääsiäisaika johon liittyy velho/noita teemoja viihteenä.Harmittaa ettei ollut tai löytynyt mistään Harry Potter pääsiäis suklaamunia mistään,eikös se olisi ilmiselvä markkinarako tähän ajan kohtaan?
Ei Potter unohdu. Silloin kun kun on joku juhla tapahtuma kenties?
- Lippetit
Ottiko Voldemort yhden sielunpalan käyttöön silloin, kun "palasi" hautausmaalla? Eli onko yksi hirnyrkki mitätöity?
Mä olen miettinyt, että voisiko Lajitteluhattu olla hirnyrkki. Voldemort olisi voinut tehdä siitä sellaisen silloin, kun oli Tylypahkassa hakemassa opettajanpaikkaa.
- Aavistelija
Olen itse huomannut Azkabanin vanki-leffassa ainakin kaksi vihjettä, jotka viittaavat kuudennen kirjan tapahtumiin.
Yksi on siinä kohdassa, kun professori Lupin opettaa käsittelemään mörköä ja luokka harjoittelee taikasanaa ilman taikasauvaa. Oppilaat toistavat taikasanan "Naurretavus" ja Malfoy mutisee "Tämä tunti on naurettava." Siinä hän osoitti halveksuntansa pimeyden voimilta suojautumista kohtaan, koska hän oli sitä mieltä, ettei niiltä tarvitse suojautua. Tämä tulee kuutos-kirjassa esiin, kun hän ryhtyy kuolonsyöjäksi.
Toinen on siinä kohdassa, kun Sirius on juuri aikeissa paeta Hiinokan selässä. Hän koskettaa kämmenellään Harryn rintaa sydämen kohdalta ja sanoo jotain sellaista kuin että "Vaikka sinua rakastaneet henkilön olisivat jo poissa, heidät voi aina löytää...täältä." Se viittaa siihen, että kun ennustuksessa sanotaan, että "Harrylla on voimia, joita pimeyden lordi ei tunne", se tarkoittaa vain rakkautta.
Kertokaa muut jotka tiedätte, lisää vihjeitä.- muusa121
Azkaban-leffasta vihjeitä seiskaan mahdollisesti, sellaisia siis joita ei kirjoissa:
-vihjailut Ronin ja Hermionen romanttisesta suhteesta (Rowling vihjaillut että näin se on...)
-Kalkaros suojelee kolmikkoa ihmissudelta -> vihje Kalkaroksen mahdollisesta hyvyydestä/ tulee auttamaan Harrya seiskakirjassa
-Lupin puhuu Harrylle Lilystä: "She had a way of seeing the beauty in others, even and, perhaps, most especially, when that person could not see it in themselves." Ajatellen Kalkaroksen pahinta muistoa, tämä voisi vihjailla Lilyn suhteesta Kalkarokseen.
Jossain ekstrahaastattelussa ohjaaja Cuaron puhui Tylypahkan hautausmaasta, ja siitä että se tulisi olemaan tärkeä myöhemmin, mutta tämän Rowling on kuulemma kiistänyt.
Paljon muitakin vihjeitä varmaan voi löytyä.. - Whatnot
muusa121 kirjoitti:
Azkaban-leffasta vihjeitä seiskaan mahdollisesti, sellaisia siis joita ei kirjoissa:
-vihjailut Ronin ja Hermionen romanttisesta suhteesta (Rowling vihjaillut että näin se on...)
-Kalkaros suojelee kolmikkoa ihmissudelta -> vihje Kalkaroksen mahdollisesta hyvyydestä/ tulee auttamaan Harrya seiskakirjassa
-Lupin puhuu Harrylle Lilystä: "She had a way of seeing the beauty in others, even and, perhaps, most especially, when that person could not see it in themselves." Ajatellen Kalkaroksen pahinta muistoa, tämä voisi vihjailla Lilyn suhteesta Kalkarokseen.
Jossain ekstrahaastattelussa ohjaaja Cuaron puhui Tylypahkan hautausmaasta, ja siitä että se tulisi olemaan tärkeä myöhemmin, mutta tämän Rowling on kuulemma kiistänyt.
Paljon muitakin vihjeitä varmaan voi löytyä..mäkin oon näitä vihjeitä miettinyt, ja nää sun laittamat varmaan ainakin on niitä. Siitähän on muutenkin hirveesti teorioita, että Lilyn ja Kalkaroksen välillä olis ollu jotain.
- animagus
muusa121 kirjoitti:
Paljon muitakin vihjeitä varmaan voi löytyä..En ole tosin ajatellut noita vihjeinä koska ohjaaja ei ole voinut tietää mitään siitä mitä Rowling on aikonut seuraavaksi kirjoittaa, mutta mielenkiintoista silti.
Ron & Hermione -juttu lienee selvä, minusta PP:ssä on siitä varsin paljon vihjeitä, ja kyllähän tuo Severus & Lily -juttukin kuulostaa uskottavalta koska niin olen ainakin itse jo aikoja sitten ajatellut, mutta en oikein tiedä voiko ohjaaja silti TIETÄÄ mitään tai mennä ainakaan sen perusteella tekemään muutoksia käsikirjoitukseen, jollei Rowling ole itse vihjeiden antamista hyväksynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047