Kalkaros ei ole mielestäni paha, vaikka Dumbledoren tappoi.
Tulin tähän tulokseen heti kirjan luettuani.
Dumbledoren "please" oli sitä, että Dumbledore muistutti Kalkarosta siitä, että Kalkaroksen on hänet tapettava, muuten Malfoy joutuisi sen tekemään eikä Dumbledore halunnut, että kukaan "lapsi" joutuu siihen tilanteeseen. Eli Kalkaros ja D olivat tästä asiassta silloin aiemmin "riidelleet" ja D:n "anelu" oli itse asiassa Kalkaroselle muistutus aiemmin luvatusta asiasta, eli että Malfoyta ei saa laittaa siihen tilanteeseen, että hän joutuisi D:n tappamaan..
Mistä tulee sitten mieleen, että ehkä Malfoy onkin loppujen lopuksi sitten "hyvis" tai siis kääntyy hyvien puolelle ehkä vielä..
Star Warsia lainatakseni "there is still good in him"..;-)
Kalkaros on hyvä
10
1101
Vastaukset
- grerg
Ainakin toivon, että Dracon kävisi lopulta hyvin.
Jotain mätää tuossa Kalkaroksen tapauksessa on. Ei Dumbledore olisi ollut niin tyhmä, että olisi luottanut sokeasti kuolonsyöjään. - ShadowEnchantix
Mietippä nyt vähän, olisko Dumbledore halunnu tosiaan kuolla jos se olis tienny että Kalkaros tappaa sen? Sitten se taistelu ja kun ne hyökkäs tylypahkaan ni olisko Dumbledore halunnu sitä? Jos Dumbledore ois yhtään epäilly enemmän Kalkarosta ni olis voinu luulla että se vähän varovaisempi olis ollu eikä menny suoraan surman suuhun. Itse olisin henkilökohtaisesti halunnut etä Dumbledore olisi kuollut vasta 7.kirjassa.
Oli aikamoinen shokki kun luin silloin sen kirjan. - SEnchantix
Kalkaros tappoi Dumbledoren siksi että Malfoy ei siihen pystynyt. Hänhän teki sen rikkumattoman valan(Unbreakable Vow) tai miten se nyt olikaan kun minä luin sen kirjan vaan enkuks ni voi olla että olen ymmärtänyt jotain väärin ni sen Narcissan kanssa. ELi ymmärsin että jos Malfoy ei pysty tappamaan Dumbledorea niin Kalkaros tekisi sen sitten ja mielestäni Dumbledore ei teinnyt Kalkaroksen petturuudesta mitään. Jos olisi tiennyt niin luulisi hänen olleen linnassa turvaamassa oppilaitaan eikä juoksentelmassa harryn kanssa etsimässä hirnyrkkiä. En vain ymmärrä miksi D olisi niin tyhmä että riskeeraisi koko tylypahkan.
osaa sanoa tällä hetkellä oikeastaan mitään. Kaikki selviää 21.7, mutta uskon kyllä että Kalkaros on kuitenkin lopulta hyvis.
- Tyhmä juuhu
En ole lukenut kirjoja, mutta eipä mitään, jos hiukan valaisette asiast. Eikös se Voldemort ole pahin vihollinen. Nää fantasia leffat muistuttavat noin aika paljon toisiaan.
- Kyynistä.
On on, mutta Dumbledore oli vaan Voldun tiellä. Siks
Voldu tartti yhen pahan lisää että saa sen tieltään, kun eihän tää pikkuTomTom voi mennä itte teilaan Dumbbista koska pelkää sitä...Tai no oikeestaan pelkäs.
Ja sitä paitsi tottakai näin suureen tarinaan pitää tunkee paljon enemmän pahiksii ku vaan yks.
Niinku eiks muumeiski oo ne hattivatit verrattavissa mörön 'kuolonsyöjiks'??
Sori tää mun kirjotus tyylini tässä 'vakavassa' asiassa^^
- Pahuudesta nousee taas hyvyys.
Loppuratkaisua. En tosin nyt vähättele Potteria ja ylipäätään Rowlingia. Olihan Lucaskin ottanut omaan tarinaansa muista hyvistä leffoista mallia. Mut just tuollaiset suuret fantasia leffat ovat samankaltaisia.
Tästä tulee vielä sanomisia, oten en tarkoittanut nyt isä ja poika teemaa. - Whatnot
No tottakai Kalkaros on hyvis! Mutta en siis usko, että Dumbledore tiesi etukäteen, että ne kuolonsyöjät ilmestyy Tylypahkaan just sillon, sanohan se Dracollekkin muistaakseni, ettei se olis uskonut että se löytää keinon päästää ne sinne.
Uskon, että Dumbledore ja Kalkaros on tehnyt sopimuksen, että Kalkaros tappaa Dumbledoren jos Draco ei onnistu, koska Kalkaros olis kuollut jos se ei olis täyttänyt sitä valaa, ja Dumbledore ajatteli, ettei niillä ole varaa menettää vakoojaansa. Kaiken lisäks voi olla mahdollista, että se Dumbledoren kädessä oleva kirous olis tappanut sen muutenkin.
Toi tais olla vähän sekava selitys, mut tässä on linkki englanninkieliseen kirjotukseen samasta aiheesta, joka on mun mielestä tosi hyvä:
http://whysnape.tripod.com/hbp/hbp.htm#why- d: n
kädessä ollut kirous olisi tappanut myös muut lähellä olevat henkilöt eli Kalkaroksen ja Malfoyn ?
- Whatnot
d: n kirjoitti:
kädessä ollut kirous olisi tappanut myös muut lähellä olevat henkilöt eli Kalkaroksen ja Malfoyn ?
En, vaan että se kirous olis esim. levinnyt hitaasti koko ajan, ja olis lopulta tappanu Dumbbiksen tai jotain sellasta. Vois olla ihan mahdollista, eihän siitä kirouksesta kummiskaan niin kauheesti puhuttu mitään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565640Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691812- 1141707
- 941546
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos241464Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121291Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3341260Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3431242Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681235