PUNK ON KUOLLUT!!!

perttiström

ihan turhaan porukka jauhaa täälä jotain punkista. Punk kuoli 1978 kun Sex Pistols hajos. Sen jälkeen ei punkkii ole ollu.

Oikeeta punkkia oli New Yorkin bändit, Blondie, Television, Ramones ja Iggy Pop ja englannissa Sex Pistols, Damned, Stranglesrs ja Clash. Suomesta ei oo alkuaikojen Pellen, Eppujen, Vaavin ja Ratsian jälkeen ollu punkkia. Ihan turha tulla väittään että jotkut appendixit on punkkii. räkänokat vaan yrittää matkia alkuaikojen pellen raivoo.

Punk on kuollu. piste.

17

1504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka Punkpää

Niin se valitettavasti taitaa olla. Onneksi on noita joitakin hyviä äänityksiä ja levyjä tullut hankittua.

• jeesus oli homo jätkää

no niin... tai sitten ei...

Alkuperäinen punkliike kyllä kuoli jo 70 luvulla, mutta kyllä musta punkin 2. aaltoki on punkia.
        koska vaikuttajina olivat ne kuolleet punkbändit.

mutta tästä väitetystä 3. aallosta (emo-aallosta) sanon sen verran että SE EI OLE PUNKIA!!!
        koska vaikuttajina olivat 2. aallon punkkarit, eivätkä alkuperäiset.

liikaa poppismeininkiä minun makuun.

• Asiantuntijat vääräs

Aina ku punkista puhutaan niinku tietämyksellä muka, nii vedetään jotku nyyjoorkin taidepellet muka punkkareiks. Ei käy, ku niien musa on pelkkää epävireistä taidepoppia ja oulunkylää, Blondie sentään hyvää voimapoppia. Mut ei sekä lähelläkä punkii! Jos soittaa löysästi ja haisee hielle, ei se vielä oo punkkia. Punkis on räkäinen riffi ehdoton ja uho verraton.

• Mä en haluaisi olla ihan noin pessimistinen, varsinkin jos se tarkoittaa 70-luvun jälkeisten bändien lyttäämistä!
      Alkuperäinen punk-aalto kuoli - mikä olikin parasta, ettei asia muuttunut ihan vitsiksi!

Punkkia on niin kauan, kuin jotkut jaksavat sitä soittaa, ja kuunnella.

• borgg

sä oot itte vaan aivokuollut. Punk elää ja voi hyvin toisin kuin ehkä sinä.

• vanha ukko

No kuinka se punk kuoli? Entä bändit jotka syntyi jo vuomma 1977 ja jatkaa vieläkin? Kuoliko se punk niiden alta bändien huomaamatta?

Oma mielipiteeni on, että se punk jonka sanottiin kuolleen vuonna -78 ansaitsikin kuolla. -77 aloitti esim. UK.Subs joka porskuttaa vieläkin ja on vaikuttanut moniin myöhempiinkin bändeihin. -77 perustettiin myös Crass jonka musiikilliset vaikutteet ei ehkä niin suuret olleet, mutta sanoitus ja aate puolella Crass on vaikuttanut vahvasti varsinkin britti anarkopunkkiin. Moni hc bändi aloitteli jo 70-luvun puolella. Dischargegin perustettiin jo -77. Oi bändeistä monet oli jo 70-luvulta ja hienosti pitivät punkkia pystyssä 80-luvun alun hc punkin kanssa.

Punk oli kyllä lähellä kuolemaansa 80-luvun puolivälin jälkeen, kun iski tämä metalli aalto punkbändeihin. silloin oli melkoinen lamaannus, mutta siitäkin selvittiin, ja nyt netin myötä uskoisin punk skenen olevan vahvempi kuin ehkä koskaan ennen. Keikoista saadaan tietoa reaaliajassa ja niitä voidaan myös järjestää helpommin ympäri maailmaa. Nyt kun vielä itä-eurooppaankin voidaan järjestää keikkoja ihan virallisestikin.

Mutta vielä noista nyyjoorkin bändeistä. Ne ei kyllä mun mielestä edes olleet mitään oikeaa punkkia, vaan jotain taiderokkia. Ramones oli punk, mutta siihen se melkein jäi sielläpäin siihen aikaan. Ja Iggy Pop ei ollut edes New Yorkista.

• punkkarikloppi

viisaita sanoja.

• mää sitten huomenna

onkin pitäny jutella vanhojen miesten kesken jo pidemmän aikaa, sori....
        Minä olen kuunnellut U.K.Subsia n. 30 vuotta ja Charlie Harper on aina ollut mulle kuin isähahmo.
        Monet ovat tehneet loistavaa punkmeininkiä näihin päiviin asti (mainitsemasi Crass oli hätkähdyttävä epäsointuineen ja vaikuttava kuten
        CRUCIFIX tai Crude ss, Subhumansit etc. muistatko Nagasagi Nightmare biisin? - hyytävä)

Olen nyt 45v. ja sitä mieltä, että punk musiikin lajityyppinä elää tiedänhän sen, mutta aikakaudet ovat muuttaneet sukupolvea esim. siten, ettei ns. "punkkari" näe mitään ristiriitaa siinä, että käy vaikka mäkkärilounaalla...Tämä aika 1000 kertaa kaupallistuneempana ja konsensuksena ei enää voisi synnyttää punkliikkeen aitoutta, ihmiset
        muuttuneet. Voisin lainata Pentti Linkolaa:1977-1980 muistuttaa enemmän kivikautta, kuin tätä aikaa. Ja sillä kiteytän tämän keskusteluketjun aloittajan luoman ketjun, jossa hän on oikeassa:

PUNK ON KUOLLUT.

Mutta aina iloitkaamme vanhoista ja uusistakin biiseistä, kyllä niistä voimaa irtoaa!!!!!!!!!

• aösdlfkjaslkfh

dead boys ollu sitte punkkia? ja johnny thunders ja kumppanit.

• eläny???

whaaaa

• punk_pistols

Ei se punk mihinkään ole kuollut, jos siihen uskoo itse, ja jos ajatusta kannattaa. Punk voi olla myös sisällä, jokaisen ihmisen omissa ajatuksissa ja jokaisen sydämessä joka niin haluaa.
      Eikä se Sex Pistolsien musa mihinkään oo kadonnu vaikka bändi hajos. Myönnän kyllä ettei Pistolsien kaltaista punkbändiä ole vielä tullut, mutta nykyään on suuri läjä punkrock bändejä. Niitä suorastaan kuhisee joka autotalli. Jos haluaa kuulla punkrockia nykypäivänä, se onnistuu kyllä.

Jäädään odottelemaan sitä seuraavaa sex pistolsin veroista bändiä. Kyllä se joskus tulee

• check this shit out
    • mää sitten huomenna

Olispa kiva kuulla oikean Pertti Strömmin lausunto asiasta? Kyllä kai samansuuntainen, kuten allekirjoittaneellakin (siis minulla).
      Pertti Ström oli vahvasti varsinkin -70 luvun lopulla punkrockin sanansaattajia ja analysoijia
      SOUNDI-musiikkilehdessä, joka myöskin orientoitui
      noina aikoina vahvasti PUNKROCKiin...

Mutta ilmiönä ja aatteenpalona Punk totta totisesti kuoli - näin on.

Myöhempi Punk on tuonut tosin toinen toistaan hienompia bändejä esille, mutta ei alkuperäistä hengen soihtua voi kukaan kantaa...tulee uusia kukkiakin, mutta ei sitä kukkaa joka kerran kukki...
      Hyvä juttu kuitenkin, että uusia Punkbändejä on
      tullut kovin muuttuneessa maailmassa, ja kyllähän
      se aina piristää kuulla tubescreamia, vaikka sen
      ovat omineet typerät europliisutähdet, kuten joku
      typerä H:P: Kitara räimii kovaa...ja ihan tyhjää.

• alako elää

niinku milijonäärit, mut moni muu jatko ihan katupoikapohojalta pitkälle ja teki hyviä piisejä ja sai hyvät pupirahat siitä.

nyhän on joku green day ja muita, jokka taitaa olla usan rikkaimpia miehiä. ei se ny vaa oo punkkia, ku pääsee helikupterilla rantsille ratsastaan eikä oo ikään kuunnellu pupu6kkoa.

• haisee kakalle

Punkki on ihan paskaa hyi kakak kakakaka

• joku ernesti

se ei oo niin pajoo musiikista vaan siitä mitä ihmisten päässä on siitä aatteesta!

• tai ainakin lopettanut elämäs

Kyllä punk elää ja voi hyvin. Sinä olet sen vain kadottanut. Asenteet muuttuvat, musiikin voima ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7750
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5577
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4831
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4753
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      73
      3513
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2798
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2487
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2438
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2264
    Aihe