Kun täälläkin näkyy kommentteja siitä kun suomalaiset miehet "hakevat" nuoria tyttöjä vaimoikseen Aasiasta, niin kuinka hyvin uskotte pystyvänne määrittelemään vastaan kävelevän aasialaisen naisen iän?
Aasialaiset naisethan ovat useimmiten pieniä, hoikkia ja lapsenkasvoisia ja itse ainakaan aasialaisen vaimon puolisona en enää yritäkkään arvailla, vaan jätän iän määrityksen vaimoni tehtäväksi :).
Miehet harvemmin meiltä vaimoni ikää kyselevätkään mutta erityisesti naisia tuntuu tuo kiinnostavan.
Kun pyydän heitä arvaamaan iän, niin pahiten metsään menneet arvaukset ovat olleet että hän on korkeintaan 20 vuotta. "parhaiten osunut arvaus" vastaavasti että 25 - 28 vuotta, eikä kukaan vielä tähän päivään mennessä ole lähemmäs arvannut.
Häneltä kyselläänkin etupäässä että onko hän tullut opiskelemaan Suomeen ja mitä hän täällä opiskelee.
Hämmästys onkin sitten ollut melkoinen kun saavat kuulla että hän on naimisissa, kahden lapsen äiti ja ikääkin on jo yli 40 vuuotta.
Mutta varmaan mekin kaupungilla kävellessä ruokitaan tuota mielikuvaa nuoresta aasialaisnaisesta vanhasta suomalaismiehestä :).
Ikäero parisuhteessa
29
2403
Vastaukset
- vaikeaa
Nykyisin naisen iän määrittely on ylipäätänsä vaikeaa. Kun on keksitty nuo ryppyvoiteet ;) ja muutenkin naiset pitävät kunnostaan huolta.
Kiinan maaseudulla olen kyllä nähnyt naisia, joiden iän määritys taitaa mennä toisinpäin, näyttävät vanhemmilta kuin ovatkaan. Varsinkin maksaläikät alkavat "vaivaamaan" vanhemmalla iällä. - minä vain
omasta mielestäni arvioida aasialaisten ikiä melko hyvin. Muutenkin olen hyvä arvaamaan ikää.
- Terveisiä Shanghaista
Aivan oikein, olen nainen ja laukkaan työnpuolesta yhtenään kaukoidässä (Kiina, Vietnam, Taiwan) Juuri kun pääsee kauhistelemasta paikallista lapsityövoimaa, niin huomaa että yksi sun toinen 12-vuotiaan näköinen paikallinen työkaveri onkin yli kolmekymppinen perheenäiti (tai perheenisä!) Yksikin untuvikko osoittautui hiljattain suuren tehtaan johtajaksi. Kyllä siinä sitten hehkeämpikin länsimainen nainen tuntee itsensä ruosteiseksi hinaajaksi ja huomaa kuuluvansa auttamatta leveäperäiseen maatiaissukuun... Ei muuta kuin soijaa syömään kaikki naiset! Se kuulemma on aasialaisen nuorekkuuden salaisuus!
- Yang
45-vuotias ja minä 33 vuotta:) Mieheni tytär on kaunis 21-vuotias ja hyvin lapsen kasvoinen, ihan menee 15- vuotiaasta.
- Yang
MJieheni näyttää myös ikäistään nuoremmalta ja iho on kuin baby skin:) Uskon, että itämaisten mielenrauha pitää osittain nuoren näköisenä.
- 34 ja 35
meillä ikäero 1 vuosi :D
- sukuvika kai?
Havahduin tässä huomaamaan, että suvussani on vain pari pariskuntaa, joiden ikäero ei olisi 10-20 vuotta, kahdella jopa melkein 30, milloin kumminkin päin. Ja vain yksi mun lisäksi on missään ulkomaalaissuhteessa. Ollaankohan me jotenkin outoa sakkia? Enpä ennen ole ajatellutkaan, että se aiheuttaisi muille ihmisille (siis ulkopuolisille) päänsärkyä. Hassu juttu.
- ......
Ole huoletta :)
Eikähän tuo kerro enemmänkin siitä että teidän suvussa avioliittopäätökset tehdään enemmän sydämen kuin kalenterin mukaan.
Ja onhan maailmalla noita pareja pilvin pimein joilla suuri ikäero.
Esimerkiksi Chaplin Avioitui aina nuoren naisen kanssa, Ensin 28 vuotiaana 16 vuotiaan, sitten 34 vuotiaana edelleen 16 vuotiaan kanssa.
Kolmanteen avioliittoon 54 vuotiaana sentään valitsi jo vähän vanhemman, eli 17 vuotiaan vaimokseen jonka kanssa sitten elikin loppuelämänsä. Kerkesi 8 lastakin tämän kanssa sada, joista nuorimmainen syntyi kun Chaplin oli 73 vuotias. - meni ensin
...... kirjoitti:
Ole huoletta :)
Eikähän tuo kerro enemmänkin siitä että teidän suvussa avioliittopäätökset tehdään enemmän sydämen kuin kalenterin mukaan.
Ja onhan maailmalla noita pareja pilvin pimein joilla suuri ikäero.
Esimerkiksi Chaplin Avioitui aina nuoren naisen kanssa, Ensin 28 vuotiaana 16 vuotiaan, sitten 34 vuotiaana edelleen 16 vuotiaan kanssa.
Kolmanteen avioliittoon 54 vuotiaana sentään valitsi jo vähän vanhemman, eli 17 vuotiaan vaimokseen jonka kanssa sitten elikin loppuelämänsä. Kerkesi 8 lastakin tämän kanssa sada, joista nuorimmainen syntyi kun Chaplin oli 73 vuotias.naimisiin itseään 18 vuotta vanhemman, toisella kertaa itseään 18 vuotta nuoremman miehen kanssa. Ensimmäisellä kerralla hän sai talon, toisella riuskan työmiehen. Molemmat avioliitot kestivät kuolemaan saakka.
Avioliitto kestää, kun sillä on vakaa perusta. - onhan näitä
meni ensin kirjoitti:
naimisiin itseään 18 vuotta vanhemman, toisella kertaa itseään 18 vuotta nuoremman miehen kanssa. Ensimmäisellä kerralla hän sai talon, toisella riuskan työmiehen. Molemmat avioliitot kestivät kuolemaan saakka.
Avioliitto kestää, kun sillä on vakaa perusta.Käytännön avioliittoja harrastettu karussa Suomen olosuhteissa. Meni minunkin isoäiti ensin ikäisensä miehen kanssa naimisiin, ehti saada kaksi lasta kun ukkoparka kaatui sodassa. Sitten kyliltä löytyi nuori poju, joka nai leskiparan, ikäeroa vaatimattomat 15 vuotta. Taas tehtailtiin kymmenisen lasta, joista yksi on oma isäni. Kelpashan sitä olla, oma tupa, oma lupa, ja elämä oli rankkaa.
- ja minä täältä
Eihän se pieni koko ihmisen ikää kerro, mutta hämää kyllä. Katsokaa ihmisten käsiä, kaulaa ja naisilla takapuolta. Kehon malli muuttuu iän myötä. Ei tarvi olla rupsahtanut kun ikä alkaa näistä jutuista paljastua. Se sopii kaikkiin ihmisiin olivat mistä tahansa.
Koko homman jujuhan on juuri se, että vaikka länsimaalaiset rupsahtaakin, kiinalaisilla kädet, kaula, takapuoli jne. säilyy kuin nuorella tytöllä vuodesta (vuosikymmenestä) toiseen.
Sitten kun noilla kriteereillä ruvetaan kiinalaisen ikää arvioimaan niin pahastippa metsään mennään.
Esimerkiksi "terveisiä Sanghaista" omasta kokemuksestaan kirjoittikin tuossa ylempänä että herkästi tulee mieleen, että lapsityövoimaa siellä käytetään ennenkuin selviää kuinka vanhoja nuo työntekijät oikeasti ovat.- niin uskoa
Minä_täällä kirjoitti:
Koko homman jujuhan on juuri se, että vaikka länsimaalaiset rupsahtaakin, kiinalaisilla kädet, kaula, takapuoli jne. säilyy kuin nuorella tytöllä vuodesta (vuosikymmenestä) toiseen.
Sitten kun noilla kriteereillä ruvetaan kiinalaisen ikää arvioimaan niin pahastippa metsään mennään.
Esimerkiksi "terveisiä Sanghaista" omasta kokemuksestaan kirjoittikin tuossa ylempänä että herkästi tulee mieleen, että lapsityövoimaa siellä käytetään ennenkuin selviää kuinka vanhoja nuo työntekijät oikeasti ovat.Vaikka säilyvätkin hyvin, eivät ikuisesti:) Kyllä se ikä alkaa näkyä kiinalaisissa ym. itäisistä kaunottarista ihan samalla tapaa.
- Pandis
kyllä länsimaalainen nainen 40 näyttää hehkeälle verrattuna Aasialaiseen. Aasialainen näyttää usein pieneltä, ruttuiseltä, kuivalta ja hampaattomalta. ei todellakaan millään pahalla. Nuoret tytöt on monesti kauniita.
- Natasha
Olen nähnyt nuoria kauniita aasialaisia, mutta kyllä vanhemmila naisilla ikä tosiaan näkyy, vaikka monet ovatkin hoikkia, ja monella on todella huono iho.
- .....
otta huomio myös !! että yksinkertaisesti niillä ei oo varaa hoita itsensä, ja muuten ostovoima on melkein olematon, länsimaisille naisille mahdollisuus osta melkein mikä vaan , varsin ihonhoito tuotteet, voiteet ,hajuvedet jne...
Oletko koskaan edes käynyt eteläkiinan kaupungeissa vai perustuuko väittämäsi vain johonkin dokumenttiohjelmaan Kiinan maaseudulta?
Onhan päivänselvää että jos syntymästään asti on köyhyydessä riisipellolla päivät viettänyt ja loppuajan risuja ruuan laittoa varten kerännyt ym. talousaskareita tehnyt niin kyllähän tuo jälkensä keneen tahansa jättää etenkin kun kaikki raha on juuri ja juuri ruokaan riittänyt.
Mutta meneppä mihin tahansa Kiinalaiseen kaupunkiin ja vertaappa. Kyllä siellä moni kolmekymppinen länsimaalainen näyttää jo pahasti rupsahtaneella nelikymppisen kiinalaisen rinnalla.- .....
Minä_täällä kirjoitti:
Oletko koskaan edes käynyt eteläkiinan kaupungeissa vai perustuuko väittämäsi vain johonkin dokumenttiohjelmaan Kiinan maaseudulta?
Onhan päivänselvää että jos syntymästään asti on köyhyydessä riisipellolla päivät viettänyt ja loppuajan risuja ruuan laittoa varten kerännyt ym. talousaskareita tehnyt niin kyllähän tuo jälkensä keneen tahansa jättää etenkin kun kaikki raha on juuri ja juuri ruokaan riittänyt.
Mutta meneppä mihin tahansa Kiinalaiseen kaupunkiin ja vertaappa. Kyllä siellä moni kolmekymppinen länsimaalainen näyttää jo pahasti rupsahtaneella nelikymppisen kiinalaisen rinnalla.loppujen ja lopuksi, suomessäkin niitä näky siis 30-40v naisia jotka todella pahasti rupsahtaneitä! esim lestadiolais rouva joka on tehnyt 12 lasta huh..huh.ps en ole käynyt kiinassa mut thaimassa ja malesiassa kyllä.
- yleistää?
Minä_täällä kirjoitti:
Mutta meneppä mihin tahansa Kiinalaiseen kaupunkiin ja vertaappa. Kyllä siellä moni kolmekymppinen länsimaalainen näyttää jo pahasti rupsahtaneella nelikymppisen kiinalaisen rinnalla.Kun kerran nyt sitten itsekin olet tuota mieltä, miksi ylipäätään puhua aiheesta? Turhaa lätinää, jolla ei ole mitään todellisuusperää:)
Natasha kirjoitti:
Olen nähnyt nuoria kauniita aasialaisia, mutta kyllä vanhemmila naisilla ikä tosiaan näkyy, vaikka monet ovatkin hoikkia, ja monella on todella huono iho.
Että otit argumentiksi juuri tuon ihon :).
Kaikilla tuntemillani 40 kiinalaisilla naisilla kiinteä vartalo ja iho kuin 15 vuotiaalla. Kun siihen lisätään vielä mustat kulmakarvat ja pitkät, mustat silmäripset niin eipä heidän edes tarvitse meikkejä käyttääkkään.
Toisin kuin samanikäisillä suomalaisilla, jota eivät ilman paksua pakkelikerrosta pysty iltaisin ulos lähtemään.- Ärsyttävää
..... kirjoitti:
loppujen ja lopuksi, suomessäkin niitä näky siis 30-40v naisia jotka todella pahasti rupsahtaneitä! esim lestadiolais rouva joka on tehnyt 12 lasta huh..huh.ps en ole käynyt kiinassa mut thaimassa ja malesiassa kyllä.
Eiköhän viedä vaan saunan taakse lopetettavaksi koko rupsahtaneiden 40 ämmien sakki ettei teidän tarvitse kauhistella. Tilalle löytyy sileäihoisia kiinalaisia tuosta vaan.
Täytyy sanoa että pinnallisuus todella näyttää valtaavan maailman samaa vauhtia kuin sen tekevät kiinalaiset. - .....
yleistää? kirjoitti:
Kun kerran nyt sitten itsekin olet tuota mieltä, miksi ylipäätään puhua aiheesta? Turhaa lätinää, jolla ei ole mitään todellisuusperää:)
olen sama mieltä (minä täällä) henkilön kanssa! ok?
- Kysyn vaan
yleistää? kirjoitti:
Kun kerran nyt sitten itsekin olet tuota mieltä, miksi ylipäätään puhua aiheesta? Turhaa lätinää, jolla ei ole mitään todellisuusperää:)
Jos Kiinan maaseudulla naiset näyttävät ikäistään vanhemmilta vaikeiden olosuhteiden vuoksi mutta kaupungeissa huomattavasti ikäistään nuoremmilta...
Otappa huomioon että suurin osa Kiinan väestöstä asuu kaupungeissa maaseudun ollessa erittäin harvaan asuttu ja laajoilta alueiltaan lähes autio.
Eikös silloin noin yleisesti ottaen he kuitenkin ikäistään nuoremmilta näytä? - uudelleen
Kysyn vaan kirjoitti:
Jos Kiinan maaseudulla naiset näyttävät ikäistään vanhemmilta vaikeiden olosuhteiden vuoksi mutta kaupungeissa huomattavasti ikäistään nuoremmilta...
Otappa huomioon että suurin osa Kiinan väestöstä asuu kaupungeissa maaseudun ollessa erittäin harvaan asuttu ja laajoilta alueiltaan lähes autio.
Eikös silloin noin yleisesti ottaen he kuitenkin ikäistään nuoremmilta näytä?Siellä "minä täällä" puhuu aasialaisista naisista, mutta jo on lopulta rajannut pois maalaisnaiset. Siis, jos me rajataan "rupsahtaneet" naiset pois joka porukasta, vertailu muuttuu kyllä ihan tyysti.
Aina on yleistettvä jonkin verran, jos ylipäätään jostain halutaan puhua, mutta on ihan eri asia alkaa vääntää juttua muuksi. Sitä paitsi kymmenet/sadat miljoonat kaupunkilaiset kiinalaiset/aasialaisetko olisi kaikki samanalaisia? Ei se elämä sielläkään ole kaikille yhtä helppoa. Ihan turhaa vääntämistä tämä taas on. Fakta homma, että naiset ei ikuisesti pysy nuorina eikä se ulkonäkö kaikilla aasialaisillakaan ole niin lapsenomainen, etteikö ikää pysty arvioimaan.
Että kukahan se nyt yleistikään;) Aiheetta enempään. Hauskaa kevättä! - Pandis
Minä_täällä kirjoitti:
Että otit argumentiksi juuri tuon ihon :).
Kaikilla tuntemillani 40 kiinalaisilla naisilla kiinteä vartalo ja iho kuin 15 vuotiaalla. Kun siihen lisätään vielä mustat kulmakarvat ja pitkät, mustat silmäripset niin eipä heidän edes tarvitse meikkejä käyttääkkään.
Toisin kuin samanikäisillä suomalaisilla, jota eivät ilman paksua pakkelikerrosta pysty iltaisin ulos lähtemään.kokemukseni ovat niin erilaisia
uudelleen kirjoitti:
Siellä "minä täällä" puhuu aasialaisista naisista, mutta jo on lopulta rajannut pois maalaisnaiset. Siis, jos me rajataan "rupsahtaneet" naiset pois joka porukasta, vertailu muuttuu kyllä ihan tyysti.
Aina on yleistettvä jonkin verran, jos ylipäätään jostain halutaan puhua, mutta on ihan eri asia alkaa vääntää juttua muuksi. Sitä paitsi kymmenet/sadat miljoonat kaupunkilaiset kiinalaiset/aasialaisetko olisi kaikki samanalaisia? Ei se elämä sielläkään ole kaikille yhtä helppoa. Ihan turhaa vääntämistä tämä taas on. Fakta homma, että naiset ei ikuisesti pysy nuorina eikä se ulkonäkö kaikilla aasialaisillakaan ole niin lapsenomainen, etteikö ikää pysty arvioimaan.
Että kukahan se nyt yleistikään;) Aiheetta enempään. Hauskaa kevättä!En tiedä kirjoitinko epäselvästi vai ymmärsitkö tarkoituksella väärin mutta selvennetäänpä tekstiä:
Ainakaan tarkoitukseni ei ollut väittää että heti kaupungin rajan jälkeen maasta löytyy vain "rupsahtaneita" ihmisiä kuten näköjään olit viestistäni käsittänyt.
Kun maaseudun köyhyydestä kirjoitin niin en todellakaan tarkoittanut että nuo kaikki olisivat "rupsahtaneita", vaan että tuolta alueelta löytyy MYÖSKIN ihmisiä, jotka eivät näytä ikäistään nuoremmilta, vaan jossain tapauksessa JOPA ikäistään vanhemmilta!
Vastaavasti kaupungeissa asuva väestö on lähes poikkeuksetta ikäistään nuoremman näköistä.
Ja tottahan minä tiedän senkin että myös minun vaimoni vuosi vuodelta vanhemmalta näyttää ja ihan hyvä niin.
Tuossa pöydällä siitä valokuva muistuttamassa kun hän 28 vuotiaana tytär sylissä siinä kuvassa istuu. Näyttää siinä 15 vuotiaalta teiniltä ja koska nyt häntä kuvitellaan 25 vuotiaaksi niin onhan tuota "rupsahtamista" onneksi noista päivistä tullut.
Minua henkilökohtaisesti ei häiritsisi vaikka vaimoni vieläkin vanhemmalta näyttäisi. Pikemminkin olisi vain eduksi niin ei suomalaiset naiset olisi päivittelemässä tai kyselemässä hänen ikäänsä.
Kuinka kauan olet muuten Kiinassa asunut kun näytät ainakin vakaasti uskovan että paremmin tuon maan ihmiset tunnet kuin minä?- Baby face
Minä_täällä kirjoitti:
En tiedä kirjoitinko epäselvästi vai ymmärsitkö tarkoituksella väärin mutta selvennetäänpä tekstiä:
Ainakaan tarkoitukseni ei ollut väittää että heti kaupungin rajan jälkeen maasta löytyy vain "rupsahtaneita" ihmisiä kuten näköjään olit viestistäni käsittänyt.
Kun maaseudun köyhyydestä kirjoitin niin en todellakaan tarkoittanut että nuo kaikki olisivat "rupsahtaneita", vaan että tuolta alueelta löytyy MYÖSKIN ihmisiä, jotka eivät näytä ikäistään nuoremmilta, vaan jossain tapauksessa JOPA ikäistään vanhemmilta!
Vastaavasti kaupungeissa asuva väestö on lähes poikkeuksetta ikäistään nuoremman näköistä.
Ja tottahan minä tiedän senkin että myös minun vaimoni vuosi vuodelta vanhemmalta näyttää ja ihan hyvä niin.
Tuossa pöydällä siitä valokuva muistuttamassa kun hän 28 vuotiaana tytär sylissä siinä kuvassa istuu. Näyttää siinä 15 vuotiaalta teiniltä ja koska nyt häntä kuvitellaan 25 vuotiaaksi niin onhan tuota "rupsahtamista" onneksi noista päivistä tullut.
Minua henkilökohtaisesti ei häiritsisi vaikka vaimoni vieläkin vanhemmalta näyttäisi. Pikemminkin olisi vain eduksi niin ei suomalaiset naiset olisi päivittelemässä tai kyselemässä hänen ikäänsä.
Kuinka kauan olet muuten Kiinassa asunut kun näytät ainakin vakaasti uskovan että paremmin tuon maan ihmiset tunnet kuin minä?Joka on suomalainen nainen 32v, luullaan 17- vuotiaaksi, hän on hoikka ja lapsenkasvoinen ja ihan suomalainen.
- viimeisen kerran
Minä_täällä kirjoitti:
En tiedä kirjoitinko epäselvästi vai ymmärsitkö tarkoituksella väärin mutta selvennetäänpä tekstiä:
Kuinka kauan olet muuten Kiinassa asunut kun näytät ainakin vakaasti uskovan että paremmin tuon maan ihmiset tunnet kuin minä?En ole Kiinassa asunut eikä keskustelu aiheesta mielestäni sitä edellytäkään. En väitä tuntevani maan ihmisiä sinua paremmin, mutta on niitä niin paljon siellä, että et sinäkään kaikkia tunne;) ja kaikki kiinalaisethan eivät Kiinassa asu, vai mitä? Ollaan siinä mielessä ihan samalla viivalla tässä keskustelussa.
Ihan turha saivarrella asiasta. Pidetään omat mielipiteemme ja sillä hyvä. Hyvää jatkoa sinulle ja vaimollesi. - tarkkaillut
Pandis kirjoitti:
kokemukseni ovat niin erilaisia
Ottakaa nyt kuitenkin huomioon, että se Aasialaisen naisen ihon kunto vanhemmiten riippuu aika paljon sosiaalisesta asemasta. Maaseudulla ei ihonhoitoa paljon ilmeisesti harrasteta ja tulokset näkyy. Töissä ollaan varmaan paljon ulkona ja aurinkohan tunnetusti vanhentaa ihoa. Kaupungeissa asuvat ja hyvin toimeentulevat sensijaan panostavat kauneuteen todella paljon.
Väittäisin kuitenkin, että keskimäärin Aasialaiset naiset näyttää meikäläisen silmissä nuoremmilta kuin ovat. Osansa tähän varmaan on myös pukeutumisella, koska ainakin 30-vuotiaaksi asti näyttävät pukeutuvan mielellään kuin pikkutytöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214