mikä talo on se josta Juice laulaa "talo alla lehmusten, sitä aina muistelen, talo alla lehmusten...valkoinen"
ai niin ..tietääks joku
6
587
Vastaukset
- Mirabilis_Jalapa
Mulla on sellainen käsitys, että se on Juicen ja ex-vaimo Annelen 90-luvun lopulla asuttama talo Tampereen Käpylässä. Voin kyllä olla väärässäkin.
Käsitykseni perustuu siihen, että runokokoelmassa "Ilonkorjuun aika" viitataan "taloon joka on lehmusten alla", ja olen ymmärtänyt viittauksen liittyvän siihen aikaan kun Juice ja Annele olivat yhdessä. Harmi, kun kyseinen runokokoelma ei ole nyt ulottuvillani; en voi tarkastaa missä asiayhteydessä talo tarkalleen ottaen mainittiin :-/- Cornucopia
on alun "Kohtaamisia" kolmas runo.
- Mirabilis_Jalapa
Cornucopia kirjoitti:
on alun "Kohtaamisia" kolmas runo.
Kiitoksia, sieltä se maininta näkyy tosiaan löytyvän.
Muistini teki siinä mielessä tepposet, että kyseisestä runosta ei kyllä voikaan päätellä, mihin ajankohtaan se sijoittuu.
Mielikuvani perustunee siis sittenkin vain kyseiseen biisin sanoitukseen, sekä tietysti siihen että Käpylän talo on valkoinen.
- senga
siinä biisissä se liekopuulle tuoksuen.. Mikä on liekopuu?
- Mirabilis_Jalapa
Wikikko-sivustolta löysin tällaisen selityksen:
"Maapuu eli liekopuu on kaatunut pökkelö tai kelo tai vasta maassa lahoava tuulenkaato. " - juuso
Mirabilis_Jalapa kirjoitti:
Wikikko-sivustolta löysin tällaisen selityksen:
"Maapuu eli liekopuu on kaatunut pökkelö tai kelo tai vasta maassa lahoava tuulenkaato. "liekopuu on tosiaan maassa pitkään maannut pökkelö tai kelo..aina olen ymmärtänyt et se tarkoittaa nimenomaan pitkään maassa maannutta...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374955Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5051587Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77933
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.49776Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728