Pystybaari

OliviaKoo

Tässä tämä nyt töröttää, uusi versio. Jos jutunjuurta riittää, yhtälailla asiallista kuin asiatontakin, niin tänne vaan. Ovea ei ole, ei pahemmin seiniäkään.
Terassia joku halusi, laitetaan vaan, mutta loppuviikoksi on luvattu niin kylmää, että olisikohan varmuuden vuoksi paras pysytellä sisätiloissa.

Kukkapenkit kutsuvat jälleen. Minä olen lauantaitalkoiden jälkeen siinä kunnossa, että tuntuu, kuin olisin mankelin läpi vedetty. On se jännää, että eilen ei ollut mitään, vasta tänään tuntuu.
Löytyi talven jäljiltä ihan uusia lihaksiakin, kolotuksista päätellen.

Silti on mentävä hyvän sään aikana tekemään taas pihahommia, se on kuin pakkomielle, ei niinkään pakkotarve.

104

3424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitollinen

Hieno päivä taas tänään. Kyllä saa olla Taivaan Isälle kiitollinen terveydestä ja hyvästä olosta.
      Pystybaarissa voisin ottaa tähän aikaan vaikka kahvin, kiitoksia.

• Mummu-65v.

Kivan paikan olet löytänyt uudelle Pystybaarille.

Jospa minäkin kahvit hörppäisin jonkun pienen makupalan kanssa, en osaa juoda pelkkää kahvia, vaan aina sen kanssa pitää olla jotain mutustelevaa. Kotona yleensä vain leipäpala, kun tuo painoindeksi on mitä on.

Hyvät jatkot sinulle Olivia baarisi kanssa ja hyvät päivät muillekkin!

"Nähdään"!

• Fridanna

Kaunis aamu tänään jälleen, mutta ei auta kuin pysytellä sisätiloissa. On yhden vieraan kielen opiskeluun liittyvät tehtävät hiukan myöhässä. Illalla on toisen vieraan kielen keskustelupiiri. Olen tällainen harrastelija ja oletan että täältä löytyy toisia samanlaisia.

Olen muuten sama virtuaalihenkilö kuin Anna*. Kaivoin tämän pitkään käyttämättömänä olleen nikin tähän tarkoitukseen. Fridanna on oikeastaan Fridin Anna, joten ei kauas heitä entisestä. Olenkohan joskus tavoitellut nimellä mielenrauha-ajatusta!

• Wivi
        Fridanna kirjoitti:

Kaunis aamu tänään jälleen, mutta ei auta kuin pysytellä sisätiloissa. On yhden vieraan kielen opiskeluun liittyvät tehtävät hiukan myöhässä. Illalla on toisen vieraan kielen keskustelupiiri. Olen tällainen harrastelija ja oletan että täältä löytyy toisia samanlaisia.

Olen muuten sama virtuaalihenkilö kuin Anna*. Kaivoin tämän pitkään käyttämättömänä olleen nikin tähän tarkoitukseen. Fridanna on oikeastaan Fridin Anna, joten ei kauas heitä entisestä. Olenkohan joskus tavoitellut nimellä mielenrauha-ajatusta!

Joskus kadehdin ihmisiä, joilla tuota virtaa riittää.

Tulin juuri suihkusta ja kohta on lähtö kaupungille ostoksille. Onneksi päivä on kaunis, aurinkoinen ja pilvetön. Viereisen lastentarhan äänet kuuluvat hyvin sisälle kun ikkuna on auki, tenavatkin nauttivat hyvästä säästä.

En nyt ota baarista mitään, tulinpahan vain moikkaamaan tuttuja. Hyvää päivänjatkoa.

• marjapensas

Kahvit minäkin tässä välissä ehtisin hörpätä, ennen kuin jatkan pihatöiden kanssa,
      tänään olen päättänyt saada haravoinnin vamiiksi, sitten vasta käyn kukkapenkkien kimppuun.
      Tänään ainakin vielä on, ihan uskomattoman hieno päivä, varjossa jo 16 astetta, elikkä tarkenee.

• lukija59

kylmää vettä ja potkun pers..., kun pitäisi innostua pyykin silityksestä ja pestyjen talvivaatteiden viikkaamisesta.

Olin jo ulkona ja tulin hyvälle tuulelle, mutta alkoi inhottaa, kun kaikki akkojen hommat on AINA melkein sisällä.

Tein tässä yks kesä tempauksen ja vein silityslaudan ulos ja silitin hirmu pinkan vaatteita ihanassa auringonpaisteessa, kun otti niin päähän aina olla tehdä sisähommia.

• marjapensas
        lukija59 kirjoitti:

kylmää vettä ja potkun pers..., kun pitäisi innostua pyykin silityksestä ja pestyjen talvivaatteiden viikkaamisesta.

Olin jo ulkona ja tulin hyvälle tuulelle, mutta alkoi inhottaa, kun kaikki akkojen hommat on AINA melkein sisällä.

Tein tässä yks kesä tempauksen ja vein silityslaudan ulos ja silitin hirmu pinkan vaatteita ihanassa auringonpaisteessa, kun otti niin päähän aina olla tehdä sisähommia.

vuorokausi liian myöhään, kai sait kuitenkin emännältä sen vesilasin?
        Toivottavasti et ehtinyt viikata kaikkia talvivaatteita eilen, koska viikonlopuksi lunta luvassa?

• Kingkale

Hieno alku lomaviikolle säiden puoleen vai mitä?

Tuo parin päivän takainen törkyilta kirjoituksineen, haluan sanoa siitä pari sanaa. Ensinnäkin tuo puskasta kirjoittaminen ja sieltä haukkuminen on törkeää. Jos ei ole pokkaa sanoa omalla nikillään sanottavaansa, olkoon hiljaa.
      Seriffi poisti osan saastasta, mutta ei tarpeeksi, joten minä poistin myös joitakin.

Toivotaan, että voidaan elää täällä virtuaalimaailmassa rauhassa toisiamme kunnioittaen. Minun mielenrauhaani nuo viestit eivät vieneet vaikka kirjoittaja sitä ehkä toivoikin.

Nyt mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille, ikään, näköön, kokoon tai sukupuoleen katsomatta

• katriina64

Olen samaa mieltä kanssasi noista puskasta huutelijoista.

Olen myöskin sitä mieltä, ettei ilkeyksiä kannattaisi edes millään tavoin huomioida.

Tänään ilma on kaunis ja aurinkoinen, mutta ans olla ylihuomenna! Ainakin säätieteilijä ennusteli meille Etelä-Karjalaan räntä, tai peräti lumisadetta:(

...Hih, sinun kanssasi: " ikään, näköön tai sukupuoleen katsomatta":)

Eipä luulisi olevan kellään valittamista.

• Emäntä P.

Päivät tuntuvat niin pitkiltä kun ei ole lehmiä,kymmeniä vuosia niitä pidettiin ja nyt jäätiin eläkkeelle ja lehmätkin lopetettiin.Tila laitetaan myyntiin koska perillisäkään ei ole.

Tuleekohan minusta nyt alkoholisti kun heti hyökkäsin baariin,vaikka en nyt taida ihmeempiä nautiskellakkaan. Ehkä illemmalla tulen juomaan jotain makeaa siideriä pullollisen. Onko täällä hyvää seuraa iltaisin? En siinä mielessä kysy, että miehiä,koska oma isäntä on tässä kuulolla ja vieressä.

• tulin pyörähtämään ja juon janooni lasillisen vettä. Seuraavan kerran nautin sen siiderin. Takaisin kotiin ja nukkumaan, kun valvomaan töihin yöksi. Sääli mennä sänkyyn, on niin ihana, lämmin päivä, mutta ei voi mitään.

Palataan...

• Mummu-65v.

joukkoon, on täällä ainakin yksi, joka on tehnyt elämäntyönsä navetassa (minä), siitä on jo seitsemän vuotta kun lehmät lähti ja niin se aika on vaan mennyt, ei ole pahemmin ikävä ollut.

Viime syksynä hurahdin tietokoneeseen täysin ummikkona ja täällä sitä sählätään.

Hiljaista on, mutta kai iltaa kohden vähän vilkastuu, vaikka kaikki ne tönkii tietysti ulkona ja ovat sitten rättiväsyneitä.

Minä vasta kukkasiin mullat vaihdoin, vein verstaan ulos niin ei ole koko tupa mullassa.

Älä pelkää, että heti alkoholisti tulee, vaikka vähän Olivian baariin poikkeaa!

• OliviaKoo

Päivän urakka ulkohommissa on valmis. Paikat on putsattu, on haravoitu ja kukkapenkit kunnossa.
      Vain ruusupenkki jäi koskemattomaksi, aion ottaa ruusut ylös, kääntää maan ja istuttaa monivuotisia perennoja.

Nyt saa taas lunta tulla.

• Mummu-65v.

Arvasinhan minä, että pihatöitä tehdään ja sinäkö se olit joka jo kaksi kuukautta sitten niitä kukkasmultia vaihtoi.

Niin ne muutamat ja joku vaan ajattelee,että pitäisi tehdä...

• Pelle1Peloton

Tässähän se on taas uutena ja ehona, tämä pystybaari, meinaan. Olipas kiva, kun uudestisyntyi, ja naisia täynnä!
      On meillä KingKalen kanssa nyt mahtavat mestat!

Ja Oliviakin siellä ihan Koossa emäntänä häärii ynnä muitten mymmeleitten kanssa! niin sitä pittää!

Sallittehan, että otan seurassanne yhden "terävän". Onhan kello jo melkein 18.00?

Muuten vanhakin 'pysty' on vielä hengissä, tuolla kakkossivulla. Jos kenellä mitä intiimimpää asiaa, niin siellä voi tavata rauhassa.

• OliviaKoo

mutta ihan kuiskaamalla vaan, että pari, kolme vuotta sitten kirjoittelin tuolla toisaalla, S:n foorumilla sellaisessa ketjussa, jossa oli loppujen lopuksi yli 6000 viestiä. Sopii uskoa.

Siellähän on sellainen systeemi, että kun ketjuun kirjoittaa, se nousee ylimmäiseksi, vaikka ei muutamaan päivään kukaan olisi mitään kirjoittanut.

En tiedä, miksi tuli lopulta tiensä päähän, eivät ainakaan kirjoittajat ketjua lopettaneet, operaattori vain päätti pätkäistä sen.
        Oli, kuulkaa, hulvatonta menoa, välillä asiaa ja sitten taas välillä jotain muuta kuin asiaa.

Ja mikä ihmeellisintä, häiriköintiä ei pahemmin ollut ja jos olikin, se sivuutettiin olankohautuksella.

• Netti-Ilona

Kiva tavata taas täällä baarissa. Eikös se ole palkinnon paikka, kun on saanut haravoitua takapihan kuntoon. Siis tarjoilija - yksi olut kiitos.

• viivi-karoliina

Kyllä siideri nyt maistuu,tulin mökiltä ja aurinko paistoi suoraan kasvoihin koko matkan..Vein samalla tuon mummun kullannupun kotiin ja täytyy tunnustaa vanha väsyy..on kyllä niin touhukas neiti,että mummulla pitää olla vikkelät kintut että jollain lailla följys pysyy.Tuli sitten laitettua verkkokin mereen,ahvenia muutama tuli,isoja olivat.Valkovuokot siellä jo näyttivät nostavan päätään..kylmää lupasivat..saa nähä miten käy.Ei täällä nyt juttu kaveria ole,taitavat kaikki olla kukkapenkkiä perkaamassa tai haravoimassa.Palaillaan taas ..hyvää illanjatkoa kaikille.

• folk

Kiva kun on taas baari auki.Ja eikös se sama systeemi jatku,että jutustella saa siitä mikä mieltä askarruttaa?Minäkin olen vähän simahtanut vaikka en pihatöistä,mutta pikkuvesselit(3,5v. ja 5,5v.)olivat muutaman tunnin hoidossa,eikä enää oikein tahdo jaksaa,kun on kaikenlaista remppaa.Harvoin niitä saan katsoakin kun asuvat niin kaukana.Äiti meni vähän vanhaan koti kaupunkiinsa shoppailemaan.Että tämmöstä.

• Mummu-65v.

Piti tulla katsomaan onko täällä ketään, jolle voisi taas purkaa itseään, kun en ikinä opi pitämään suuta soukemmalla.
      Hiljaista on - Salkkarit taitaa kiinnostaa.(vaikka ei sitä kukaan katso)

En tiedä mikä sekaannus on tullut Pystybaarin avaamisessa, mutta tässä ollaan ja hyvä niin!

• marjapensas

Olet ihan oikeassa osoitteessa, pistäyn taas pikaisesti aamukahvilla ja voin kertoa että,
        ei vähemmän voisi kiinnostaa. Istuskella nyt joka ilta katsomassa, Salkkareita.
        Jos tulisi kerran viikossa, ehkä sitten?
        Tänään vielä saa nauttia suht`lämpimästä, joten täytyy vetäytyä ulos, "hyvän sään aikana".

• marjapensas

on päättyneet, huh hellettä;)
      Saisko yksi olut ja vinkki hyvästä hierojasta, sillä nyt on kyllä tarvetta, meinaan vain,
      että, kyllä tosiaan tuntuu kropassa. Mahtaako se ikä alkaa painaa, ei kai;)?

• folk

Tuli tässä mieleen,kun kyselit hierojaa.
        On kaikenlaista konstia millä voi itseään kohentaa.
        On lynfaa,akupunktiota,hermoratahierontaa ym.
        Mutta onko kellään kokemusta suolahuoneesta?
        Tänne meillepäin on juuri avattu tämmönen suolahuone hoito.
        Minulla on astmaa ja käsi ihottumaa ja muutenkin hengitys vaikeutta,niin meinasin kokeilla.
        Taitaa kysymys kuulua sinne sairaus palstalle,mutta antaa nyt olla tässä niin kauan kunnes siirretään pois.

• marjapensas
        folk kirjoitti:

Minulla on astmaa ja käsi ihottumaa ja muutenkin hengitys vaikeutta,niin meinasin kokeilla.
        Taitaa kysymys kuulua sinne sairaus palstalle,mutta antaa nyt olla tässä niin kauan kunnes siirretään pois.

On kokemusta suolahuoneesta.
        Olen käynyt useastikin, ollessani kylpylä lomilla Virossa.
        Viime keväänä kiusasi yskä, ihan kesään saakka,
        suolahuoneessa kävin viikon aikana kolme kertaa ja yskäni jäi sinne.
        Rentouttavaakin se on maata siellä musiikkia kuunnellen, minä tykkäsin.

• OliviaKoo
        folk kirjoitti:

ei ole kokemusta, mutta muutama vuosi sitten vietin kuukauden Costa Blancalla, lähellä Alicantea. Paikkaa ympäröivät suolajärvet.

Ensimmäisen viikon aikana en huomannut mitään eroa hengitykseen, mutta jo seuraavalla viikolla alkoi askel olla kevyempi, jaksoi liikkua pitempiä matkoja ja kuukauden lopulla kiipesin (melkein) hengästymättä 312 askelmaa portaita ylös Kristus-patsaan juurelle.

Uskon suolahoidosta, missä tahansa muodossa, olevan apua hengitystiesairauksiin.

• Wivi ek

Harmittaa kun tuo Kotikatsomon näytelmä on tuolta "yli hilseen". Olisi nyt ollut joku kunnon suomalainen elokuva tai näytelmä. Mutta kun ei niin ei ja hyvin joutaa juomaan iltateet täällä teidän seurassa. Otan hedelmäteetä kiitos.

• Fridanna

vaikkei täällä taida olla sen nimistä, mutta kenties jonkun aviosiippa on:) Satoi juuri äsken pienen hetken ja se on hyvä asia. On ollut niin pitkän aikaa kuivaa, joten pölyä on riittänyt.
        Olipa hyvä kuulla tuosta suolahoidosta. Ensi kerralla taidan tuolla Eestissä pyrkiä sellaiseen. Auttaiskohan se, jos nuuhkis merisuolaa kotona! Taitaa olla liian pieni määrä.
        Hyvää tiistaipäivää!

• folk
        Fridanna kirjoitti:

vaikkei täällä taida olla sen nimistä, mutta kenties jonkun aviosiippa on:) Satoi juuri äsken pienen hetken ja se on hyvä asia. On ollut niin pitkän aikaa kuivaa, joten pölyä on riittänyt.
        Olipa hyvä kuulla tuosta suolahoidosta. Ensi kerralla taidan tuolla Eestissä pyrkiä sellaiseen. Auttaiskohan se, jos nuuhkis merisuolaa kotona! Taitaa olla liian pieni määrä.
        Hyvää tiistaipäivää!

Kiitos suolahuone kommenteista,täytyy tilata aika,
        50 euroa/5 hoito kertaa ,tutustumis tarjous.
        Tyttären poika (5,5v.)on Otto Einar Eeronpoika hänelle menee nimppari onnittelut

• katriina64
        Fridanna kirjoitti:

Hyvää tiistaipäivää!

Edellisen kirjoittajan kertoessa ottavansa hedelmäteetä, Sinä Fridanna toivottelit hyvää Oton päivää:)

Itse en tyydy mihinkään teehen, vaan itsepalvelen itseäni kaatamalla kuivaa valkkaria
        lasiin, ja skoolaan Oton päivän kunniaksi.

Tunnen yhden mukavan Oton, tuttaviemme 5 - vuotiaan pikkupojan. Nykyäänhän vanhat nimet ovat jälleen muodissa.

Suolahoidoista olen kuullut ja eräs rouva kertoi
        tunteneensa oleonsa "mahtavaksi" suolahuoneessa
        oltuaan.

• Wivi ek
        katriina64 kirjoitti:

Edellisen kirjoittajan kertoessa ottavansa hedelmäteetä, Sinä Fridanna toivottelit hyvää Oton päivää:)

Itse en tyydy mihinkään teehen, vaan itsepalvelen itseäni kaatamalla kuivaa valkkaria
        lasiin, ja skoolaan Oton päivän kunniaksi.

Tunnen yhden mukavan Oton, tuttaviemme 5 - vuotiaan pikkupojan. Nykyäänhän vanhat nimet ovat jälleen muodissa.

Suolahoidoista olen kuullut ja eräs rouva kertoi
        tunteneensa oleonsa "mahtavaksi" suolahuoneessa
        oltuaan.

Ota vaan katriina valkkaria, minä en illalla ennen nukkumaan käymistä juo alkoholia ollenkaan. Tee rauhoittaa sielua ja antaa hyvän unen.

• OliviaKoo

Luin tämän päivän lehdestä, että Paul Anka tulee esiintymään Porin Jazzeille.
      Voi hitsivitsi, kun pääsisi katsomaan.
      Mitä ne niitä jazzeja niin kaukana pitävät!

• Pori jazz

Mukava kuulla että Paul Anka tulee Porin jazzeille..Eihän Pori nyt kaukana ole,tai mistä sitä katselee riippuu siitä,Porissa on paljon muutakin katseltavaa varmaan.Ota sellainen länsirannikon keikka kesällä,Vaasa,Kristiinankaupunki,Pori,Rauma,Turku..kauniita puutalokaupunkeja..toivotan tervetulleeksi.

• minä olin

silloin nuorena niiiiin rakastunut Paul Ankaan...

Hoilasin pellolla ja radio oli piipun päällä ja koko seutu huusi "Desteny"-vai miten se nyt kirjoitetaan..

• Mummu-65v.
        minä olin kirjoitti:

silloin nuorena niiiiin rakastunut Paul Ankaan...

Hoilasin pellolla ja radio oli piipun päällä ja koko seutu huusi "Desteny"-vai miten se nyt kirjoitetaan..

Se oli minun suosikkini - silloin oltiin ihan "ekstaasissa" kun se tuli radiosta.

En enää välittäisi päästä katsomaan, mutta silloin vuonna -59, jos olisi päässyt Linnanmäelle, se olisi ollut toiveiden täyttymys.

Mistä mahtanee johtua, että hieman vanhalta näytti kuvassa? Eihän me olla muututtu miksikään vajaassa viidessäkymmenessä vuodessa.

En muuten koskaan ole ollut Elviksen ihailija ja
        eikös ne samoihin aikoihin alkaneet, vai oliko Anka ennen?

Pori on noin 70 km:n päässä - enkä silti aio mennä jazzeille!

• pikkuserkku

Paula Ankan ääni on muuttunut niin paljon, että on vaikea tunnistaa nykyään samaksi laulajaksi,
        joka lauloi: You are my destiny.....

Paul Anka sanoitti iki-ihanan *My Way*, minkä
        Frank Sinatra tulkitsee niin iiiihanasti.

Olivia, mennään kesällä Imatran Big Band Festivaalille, sielläkin jazzahtaa.

• marjapensas
        Pori jazz kirjoitti:

Mukava kuulla että Paul Anka tulee Porin jazzeille..Eihän Pori nyt kaukana ole,tai mistä sitä katselee riippuu siitä,Porissa on paljon muutakin katseltavaa varmaan.Ota sellainen länsirannikon keikka kesällä,Vaasa,Kristiinankaupunki,Pori,Rauma,Turku..kauniita puutalokaupunkeja..toivotan tervetulleeksi.

silmiäni hieraisin, epävarmana,kuullessani, että yksi, mailman suurimmista 50-60 luvun rock tähdistä,
        tulee esiintymään, jazz festareille, (vieläpä suomeen)?
        Lippuja on varmasti enää turha havitella??
        Kolme vuotta sitten "eksyin" Pori jazzin, tultiin matkoilta, päätettiin käydä syömässä "porilaiset" torilla,
        pikkunälkään, mikä fiilis, uskomatonta!

Helteinen kesäpäivä, ihmiset kiireettöminä kuuntelemassa, esiintyjiä, joka kottelissa,
        yhtye solisteineen "jammaten" parastaan, ei sieltä, kertakaikkiaan voinut lähteä, ennen iltaa.

• OliviaKoo
        pikkuserkku kirjoitti:

Paula Ankan ääni on muuttunut niin paljon, että on vaikea tunnistaa nykyään samaksi laulajaksi,
        joka lauloi: You are my destiny.....

Paul Anka sanoitti iki-ihanan *My Way*, minkä
        Frank Sinatra tulkitsee niin iiiihanasti.

Olivia, mennään kesällä Imatran Big Band Festivaalille, sielläkin jazzahtaa.

No, niin mennäänkin. Koukkaa tästä meidän kautta, niin mennään samaan tahtiin;)
        Joko muuten IBB:n esiintyjälista on julkistettu? En ole ainakaan huomannut.
        Ajatella, jos vaikka PA samalla pistäytyisi sielläkin.
        En kyllä ajankohdastakaan tiedä yhtään mitään.

• pikkuserkku
        OliviaKoo kirjoitti:

No, niin mennäänkin. Koukkaa tästä meidän kautta, niin mennään samaan tahtiin;)
        Joko muuten IBB:n esiintyjälista on julkistettu? En ole ainakaan huomannut.
        Ajatella, jos vaikka PA samalla pistäytyisi sielläkin.
        En kyllä ajankohdastakaan tiedä yhtään mitään.

Koskella on elämää aina festareiden aikaan.
        Hyviä muikkuja myyvät ja muutakin rasvaista.

Kyytiin mahtuu muitakin, siinä Valtakadulla
        kirkon edessä on pysäkki.

Samalla reissulla voisimme poiketa Katriinalla
        kahvilla, ilahtuisi varmaan.

• Pikkuserkun serkku
        pikkuserkku kirjoitti:

Koskella on elämää aina festareiden aikaan.
        Hyviä muikkuja myyvät ja muutakin rasvaista.

Kyytiin mahtuu muitakin, siinä Valtakadulla
        kirkon edessä on pysäkki.

Samalla reissulla voisimme poiketa Katriinalla
        kahvilla, ilahtuisi varmaan.

sinäkin Lappeenrannasta tai jostain läheltä?

• pikkuserkku
        Pikkuserkun serkku kirjoitti:

sinäkin Lappeenrannasta tai jostain läheltä?

Kesäosoitteeni on Willimiehenranta.

• Pikkuserkun serkku
        pikkuserkku kirjoitti:

Kesäosoitteeni on Willimiehenranta.

Onko talviosoite kaukana?

• marjapensas

Sain liput Paul Ankan konserttiin, mukana myös Natalie Cole, mutta yö sijaa ei löydy,
        kaikki paikat täynnä, eli nyt urputan täällä, kun Tamariskin on kuulolla:(

• OliviaKoo
        marjapensas kirjoitti:

Sain liput Paul Ankan konserttiin, mukana myös Natalie Cole, mutta yö sijaa ei löydy,

Ei riitä edes urputus, olen niin kateellinen sinulle! Piru vie, minä nukkuisin vaikka teltassa tai taivas´alla, jos liput saisin, mutta en yöpaikkaa.

Sinä onnellinen! Nyt menen repimään pelihousuni ja itkemään ämpärin täyteen.

• OliviaKoo
        marjapensas kirjoitti:

Eipä itketä enää. Porissa tavataan.
        Nyt eivät hymiöt riitä kertomaan ilon määrää! Kyllä se niin on, että kun jotain oikein kovasti haluaa, sen eteen on tehtävä töitä. Minä tein ja...Kuten sanottu Jazzeilla tavataan.

Yritähän nyt löytää se yöpaikka.

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

Eipä itketä enää. Porissa tavataan.
        Nyt eivät hymiöt riitä kertomaan ilon määrää! Kyllä se niin on, että kun jotain oikein kovasti haluaa, sen eteen on tehtävä töitä. Minä tein ja...Kuten sanottu Jazzeilla tavataan.

Yritähän nyt löytää se yöpaikka.

niin ajattelin minäkin, että se on pakko, saada nähdä ja kuulla, LIVENÄ, jotain sellaista,
        joka on ollut yksi "elämäni miehistä", niinpä tilasin liput siltä istumalta, kun luin tekstisi, kiitti siitä.
        Toivottavasti et ehtinyt repiä pelihousujasi, koska nyt tarvitaan aktiviteettia, että aika kuluu.

Asiasta toiseen, olisiko aika muuttaa Pystybaari vähän lähemmäksi keskustaa, ja näillä
        näkymillä saattaisi sen terassinkin ajankohta olla paikallaan?

• aureliina

Mahtaneeko vielä pystybaariin päästä, mihin aikaan ovi sulkeutuu?? Auki se on, mutta ketään ei enää ole notkumassa. Jos mie kuitenkin yhen punaviinin ottaisin, 4 senttiä vaan. Nukuttaa hyvin ja sydän tykkää.Kauniita unia!

• folk

Piti lähteä tänne Pystybaariin oikein kehaisemaan,kuinka hyvät tuoksut on minun pikku asunnossani.
      Keitän oikein vanhan ajan lihakeittoa paisti lihasta ettei tule rasvaista, lanttua,porkkanaa purjoa,selleriä ja maustepippuria ja tietenkin suolaa.
      Pari tuntia siinä porisevat ja huomenna siihen muutama perunan lohko.
      Vieläkö jaksatte laittaa näitä vanhan ajan ruokia.
      Ennen lapsuudessa ne oli ne läskisoosi ja lihakeitto joita useimmiten syötiin joskus viikonloppuna karjalanpaistia.
      Ai ai tulee ihan nälkä,kun ruuasta puhuu.

• äidin

tekemä uunilaatikko.Perunaviipaleita,sianlihaa,sipulia,muutama pippuri- uunissa muhimassa,nam nam!!
        Ja imelletty marjavelli.
        Eipä ole itsellä tullu tehtyä koskaan.Miksiköhän?

Siksi että siitä ei saa koskaan niin hyvää!

• viivi-karoliina

Kyllä laitan ja kutsun lapset tai ystävättäret syömään.Se on sellainen tapa meille yksinäisille tullut,tapaillaan ruoan merkeissä.Mökillä pidetään nyyttikestejä,kukin tuo jotain.Mukavaa yhdessä tekemistä ja olemista.

• menettämässä

suosiotaan kun ei ole niin paljon kävijöitä kuin edellisessä avauksessa. Pitäisikö joku mainostemppu tehdä, että ihmiset saisi tulemaan drinkille?

Minä otan kuitenkin aamukahvin. Ei maitoa eikä sokeria.

• marjapensas

Taitaa vain kevät työt pitää porukan ulkosalla?
        Kahville minäkin poikkesin ja samalla kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu, ennen kun aloitan ulko työt.
        Koitan ehtiä vielä poiketa tänään.

• OliviaKoo

Ostin eilen palan pakattua juustoa. Siinä hintoja katsellessani kiinnitin huomion ihmeelliseen seikkaan.
      Juusto, jossa oli eniten rasvaa, maksoi vähiten, 17% sisältävä vähän enemmän ja 5%:nen eniten.

Outoa. Miksi terveellisempi ruoka on kalliimpaa?
      Ei ymmärrä.

• Fridanna

Ainakin vielä näin aamupäivällä aurinko paistaa melkein pilvettömältä taivaalta. Serkku soitteli Tukholmasta, että hieman sumuista on. Kai ne pilvet tänne sitten hiljakseen tuulen mukana siirtyy.
        Onneksi on piha haravoitu, joten vettä saa nyt tullakin. Ensi viikolla toivottavasti piha sitten viheriöi, jos ei muuten niin sammal loistaa!
        Vaikka on aamupäivä, niin otan 4 cl valkoviiniä näin syntymäpäivän kunniaksi. Viis niistä vuosista, kun terve olen kuitenkin.

• marjapensas

Huomattu on eikä vain juustot, vaan kaikki elintarvike,
        missä lukee kevyt, keventää myös eniten kukkaroa.
        Senhän pitäisi olla halvempaa, kun ihmiset ajattelee terveyttään, ja näin ollen säästetään sairaus kuluissa.

• marjapensas
        Fridanna kirjoitti:

Ainakin vielä näin aamupäivällä aurinko paistaa melkein pilvettömältä taivaalta. Serkku soitteli Tukholmasta, että hieman sumuista on. Kai ne pilvet tänne sitten hiljakseen tuulen mukana siirtyy.
        Onneksi on piha haravoitu, joten vettä saa nyt tullakin. Ensi viikolla toivottavasti piha sitten viheriöi, jos ei muuten niin sammal loistaa!
        Vaikka on aamupäivä, niin otan 4 cl valkoviiniä näin syntymäpäivän kunniaksi. Viis niistä vuosista, kun terve olen kuitenkin.

Syntymäpäiväsi johdosta, "kippis"

• OliviaKoo
        marjapensas kirjoitti:

Huomattu on eikä vain juustot, vaan kaikki elintarvike,
        missä lukee kevyt, keventää myös eniten kukkaroa.
        Senhän pitäisi olla halvempaa, kun ihmiset ajattelee terveyttään, ja näin ollen säästetään sairaus kuluissa.

Juuri sillähän meitä tietysti rahastetaankin. Kun itsekukin yrittää elää terveellisemmin ja kevyemmin, ovat keksineet juuri tämän rahastuskeinon.

Minun logiikallani on nyt vain niin, että jos jostain otetaan jotain pois, jotakin jää vähemmän.
        Tässä tapauksessa vähemmän rasvaa, vähemmän hintaa. Mutta eihän se niin mene.

Tosi on, että terveellinen (kevyt) ruoka on kalliimpaa.
        Leikkeleissä olen huomannut saman. Jostain makkarasta tehdään kaksi versiota, nk normaali ja kevyt. Joissakin tapauksissa ovat samanhintaisia, mutta kevyessä on grammamääräisesti vähemmän tuotetta.

• OliviaKoo
        Fridanna kirjoitti:

olin niin tohkeissani kirjoittaessani edellistä viestiäni, että vallan unohdin onnitella Sinua, Fridanna.
        Kunniaksesi nostan shampanjamaljan!
        Olkoon päiväsi aurinkoinen.

• Fridanna
        OliviaKoo kirjoitti:

Juuri sillähän meitä tietysti rahastetaankin. Kun itsekukin yrittää elää terveellisemmin ja kevyemmin, ovat keksineet juuri tämän rahastuskeinon.

Minun logiikallani on nyt vain niin, että jos jostain otetaan jotain pois, jotakin jää vähemmän.
        Tässä tapauksessa vähemmän rasvaa, vähemmän hintaa. Mutta eihän se niin mene.

Tosi on, että terveellinen (kevyt) ruoka on kalliimpaa.
        Leikkeleissä olen huomannut saman. Jostain makkarasta tehdään kaksi versiota, nk normaali ja kevyt. Joissakin tapauksissa ovat samanhintaisia, mutta kevyessä on grammamääräisesti vähemmän tuotetta.

OlivaKoo ja marjapensas! Kippis!

• Fridanna kirjoitti:

yksin juoda koko annoksen!??!!
        Ei kai edes Suomessa mitata viiniä cl: ssa????
        Minun tuntemani pienin mitta on "kahdeksannes" eli 1,25 dl ja normaali on neljännes ja sehän tekee jo 2,5 dl.
        Syntymäpäiväsi kunniaksi ota toki isompi lasi, ja unohda tuollaiset mitat, onhan siinä lasissa reunat.
        Oikein hyvää syntymäpäivää Sinulle!

• katriina64
        Fridanna kirjoitti:

Olet siis keväällä syntynyt ja tähtimerkiltäsi oinas.
        Itse vietän synttäreitäni vuoden pimeinpänä aikana.
        Muistan lapsena purnanneeni äidille, että miksi minun piti syntyä sellaiseen aikaan, ettei ulkona voi viettää mansikkakakkujuhlia, niinkuin tyttökaverillani, heinäkuussa syntyneellä oli mahdollisuus.

Tässä olisikin ollut "matskua" tuonne urputuspalstalle:D

• folk

Hei vaan kaikille,ja terveisiä suolahuoneesta.
      Nyt on kokeiltu sekin,huomenna uudestaan.
      Ihan oli miellyttävä siellä istuksia ja kuunnella musiikkia.Seitsemän henkilöä meitä siellä oli istuskelemassa.
      Näin ensimmäisen kerran jälkeen ei vielä voi tuntea vaikutuksia,mutta ei ainakaan ollu paha olla.
      Aioa negatiivinen asia oli,että tämä paikka oli monien portaitten takana ja kun noita hengitys vaikeuksia on,niin oli vaikea tulla sieltä pois.
      Ainahan alaspäin pääsee,mutta se ylös nousu huh,huh.
      Katsotaan nyt sitten kun viisi kertaa on käyty,oliko yhtään apua.

• Piti tulla esittäytymään uuden "lookkini" kanssa - olen se entinen kuusvitonen mummu, joka täällä on häärinyt. Hiukan tuntuu oudolta tämä uusi olemus, mutta kai siihen tottuu.

Onko kaikki lumitöissä, kun ei mitään elonmerkkiä ole missään?
      Niin se vaan tuli se takatalvi mitä uumoiltiin, mutta eikös vanha lumi ole uuden surma?

Koittakaahan pärjäillä!

• KristaTee

uusi look pukee. Ehkä hieman outoa, koska siihen vanhaan oli jo niin tottunut.

Takatalvi todella. Heräsin aamutuimaan ja ihmettelin valoisuutta. Vilkaisin ikkunasta enkä enää ihmetellyt. Kaikki oli lumen peitossa. Lämmintä tosin on, 5 astetta, joten pian se sulaa. Hieman irvokkaalta näyttää, kun marjapensaat vihertävät luman keskellä.

• OliviaKoo
        KristaTee kirjoitti:

uusi look pukee. Ehkä hieman outoa, koska siihen vanhaan oli jo niin tottunut.

Takatalvi todella. Heräsin aamutuimaan ja ihmettelin valoisuutta. Vilkaisin ikkunasta enkä enää ihmetellyt. Kaikki oli lumen peitossa. Lämmintä tosin on, 5 astetta, joten pian se sulaa. Hieman irvokkaalta näyttää, kun marjapensaat vihertävät luman keskellä.

kumpi on ikävämpää, herätä lumiseen aamuun vai vesisateeseen. Kumpikaan ei ole mukavaa tähän aikaan kevättä, mutta ehkä kahdesta pahasta pienempi on kuitenkin vesisade. Heittelin kukkapenkkeihin ja pensaille eilen kevätlannoitteet, sade auttaa siinä asiassa.

Mutta aurnkoa ja lämmintä kaipaan.
        Ainoa valopilkku aamussa ovat kukkivat krookukset, tulppaanit ja muut sipulikukat.
        Mutta nekin menevät suppuun, kun aurinko ei paista.

• viivi-karoliina
        OliviaKoo kirjoitti:

kumpi on ikävämpää, herätä lumiseen aamuun vai vesisateeseen. Kumpikaan ei ole mukavaa tähän aikaan kevättä, mutta ehkä kahdesta pahasta pienempi on kuitenkin vesisade. Heittelin kukkapenkkeihin ja pensaille eilen kevätlannoitteet, sade auttaa siinä asiassa.

Ainoa valopilkku aamussa ovat kukkivat krookukset, tulppaanit ja muut sipulikukat.

Kyllä kylmältä sää tuntuu,vettä vihmonut koko päivän,kait se sade kesää tekee,mutta aika ankealta tuntuu juuri nyt.No lupasivat kyllä aurinkoa jo sunnuntaina.Mulla on mökillä takan savupelti juuttunut kiinni ja olen miettinyt millä ilveellä sen saan liikkumaan.Sade kai tehnyt tepposet sille ja varmaan ruostunut jotenkin kiinni,onneksi pelti ei ole ihan kiinni,voin polttaa puita takassa.Täytyy kait varovasti alkaa naputella sitä,kunhan en vain katkaise peltin vartta..

• KristaTee
        viivi-karoliina kirjoitti:

Kyllä kylmältä sää tuntuu,vettä vihmonut koko päivän,kait se sade kesää tekee,mutta aika ankealta tuntuu juuri nyt.No lupasivat kyllä aurinkoa jo sunnuntaina.Mulla on mökillä takan savupelti juuttunut kiinni ja olen miettinyt millä ilveellä sen saan liikkumaan.Sade kai tehnyt tepposet sille ja varmaan ruostunut jotenkin kiinni,onneksi pelti ei ole ihan kiinni,voin polttaa puita takassa.Täytyy kait varovasti alkaa naputella sitä,kunhan en vain katkaise peltin vartta..

häkävaroitin mukaan. Ettei häkä pääse yllättämään.

• Pelle1Peloton
        OliviaKoo kirjoitti:

...kukkaset pilvisellä säällä. Mutta niinhän toki pitääkin olla: Suppuun silloin, kun ei ole käyttöä (kukkien kannalta katsottuna).
        Sitten taas entistä hienompana loistamaan, kun on edes mahdollisiuus, että joku pörriäinen kävisi tekemässä tehtävänsä.
        Ihan eri tarpeet tosin ovat kukkasella ja pörriäisellä, mutta molemmat tulevat autetuiksi.

• viivi-karoliina
        KristaTee kirjoitti:

häkävaroitin mukaan. Ettei häkä pääse yllättämään.

Kyllä täytyy ottaa mukaan,onneksi saan sähköpattereilla lämpöä,tuntuu tuo tuuli vain voimistuvan.Ennen minulla oli koira aina mukana kun lähdin mökille,mutta jouduin "nukuttamaan" koirani ja vähän "orpo olo"olla yötä siellä ilman koiraa,koirasta oli tosiaan seuraa.No lähden nyt "pellin naputtelu" hommiin,hyvää viikonloppua kaikille,kyllä aurinko kohta taas paistaa.

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

on hyvä elää, luvassa on ennätys lämmin kesä,
        eli saamasi pitää.
        Muistellaan viime kesää, kun kuuli kaikkien valittavan, että helle saisi jo riittää.
        Minä olisin halunnut, syntyä karhuksi, saisi talvet nukkua ja kesät "kukkua":))

• marjapensas kirjoitti:

eli saamasi pitää.
        Muistellaan viime kesää, kun kuuli kaikkien valittavan, että helle saisi jo riittää.

sanoi että Toivossa on hyvä elää.
        Kehtaanko edes kertoa, että tänään oli pelkkää aurinkoa ja lämpötila kahdenkymmenen asteen paremmalla puolella.
        Mutta ajattelin lämmöllä kaikkia teitä, jotka jouduitte räntä- tai lumisateen kouriin.
        Vanha lumi uuden surma, pitäneekö vielä paikkansa.

• katriina64
        Tamarix kirjoitti:

Kehtaanko edes kertoa, että tänään oli pelkkää aurinkoa ja lämpötila kahdenkymmenen asteen paremmalla puolella.
        Mutta ajattelin lämmöllä kaikkia teitä, jotka jouduitte räntä- tai lumisateen kouriin.

Ainakin meillä täällä Kaakonkulmalla on sadellut koko päivän.

Hyödynsin harmaata säätä viipymällä ja "viihtymällä" komerosiivouksen parissa.

Nyt on hyvä mieli kun kaapit ja komerot, ainakin osa niistä ovat siistissä järjestyksessä.

Muuten, kukahan meillä käy sotkemassa, vaikka kahden mieheni kanssa asumme?:)
        Luulisihan paikkojen pysyvän ojennuksessa. Ei kaksi aikuista ihmistä voi saada tuollaista epäjärjestystä aikaan!

Ai sinä siellä jossain lämpimässä eteläisemmässä maassa lomailet, tai peräti asut pysyvästi?

Meilläkin on suunnitteilla viettää ensi talvi Kreikassa, tai minä haluaisin. Tiedän jo paikankin mihin yritän houkutella tuota miestä lähtemään. Saa nyt nähdä!

• katriina64 kirjoitti:

Nyt on hyvä mieli kun kaapit ja komerot, ainakin osa niistä ovat siistissä järjestyksessä.

Luulisihan paikkojen pysyvän ojennuksessa. Ei kaksi aikuista ihmistä voi saada tuollaista epäjärjestystä aikaan!

Ai sinä siellä jossain lämpimässä eteläisemmässä maassa lomailet, tai peräti asut pysyvästi?

Meilläkin on suunnitteilla viettää ensi talvi Kreikassa, tai minä haluaisin. Tiedän jo paikankin mihin yritän houkutella tuota miestä lähtemään. Saa nyt nähdä!

suunnittelemasi talvehtiminen tulee onnistumaan. No onhan tässä vielä aikaa muokata mielipidettä siellä kotirintamalla.
        On se sitten omituista, että aina (melkein) tekee mieli kokeilla jotain muuta, kuin mitä nyt juuri sattuu olemaan.
        Asun täällä pysyvästi ja siitäkin huolimatta talvehtimaan minunkin mieleni tekee, vieläkin lämpöisempään paikkaan.
        Onkohan niin, että jotain omituista on tekeillä, minunkin kaappeihini on kertynyt kaikenlaista tarpeetonta. Ne taas aiheuttavat epäjärjestystä.
        Aikaisemmin sanottiin, että se on varmaankin tuo kissa, joka sotkee huushollin. Nyt sitten kun kissaa ei enää ole, (nyyyyh!) katselemme vain toisiamme sillä silmällä, että sä se varmasti olet tämän kaiken saanut aikaiseksi.

• OliviaKoo
        marjapensas kirjoitti:

eli saamasi pitää.

Oletkos lukenut tänään Ilta-Sanomista, millaista kesää tämä saksalainen eläkkeellä oleva meteorologi meille ennustaa?
        Ja sammakkoprofessori?
        Ei hyvältä näytä, kuule.

Juhannuksena väsätään lumiukkoja ja elokuussa on 40 astetta varjossa, huh-huh!

Taitaa olla vaan parasta uskoa siihen, mitä aamuisin ulos kurkistaessaan näkee.

• OliviaKoo
        katriina64 kirjoitti:

Hauskaa tämä suomen kieli välillä. Ymmärsin kyllä, että asut yhden miehen kanssa kahdestaan, mutta pikkupiru pisti ymmärtämään, että kahden miehen kanssa yhdestään...DDD

• marjapensas
        Tamarix kirjoitti:

sen kun kerrot, kunhan et rehvastele,
        paistaa se aurinko vielä risukasaankin:)
        Meillä tuli tänään räntää, mutta suli samantien, elikkä kun aurinko suostuu taas iloksemme,
        niin varmasti alkaa vihertämään.
        Saksassa on tullut kierreltyä, uskaaltaako kysyä, missä päin siellä asustelet?

• katriina64
        OliviaKoo kirjoitti:

Hauskaa tämä suomen kieli välillä. Ymmärsin kyllä, että asut yhden miehen kanssa kahdestaan, mutta pikkupiru pisti ymmärtämään, että kahden miehen kanssa yhdestään...DDD

Piti sanoa, että kahdestaan miehen kanssa...

Se neljäjalkainen karvainen perheenjäsen on kyllä urospuolinen ja sotkeekin lapsellisuuttaan vielä aika paljon. Tosin ei komeroita ja kaappeja, ainakaan silloin kun muistamme sulkea ovet.

"Kahden miehen kanssa"...
        Nyt alan kehitellä puolisopimattomia mielikuvia;)

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

Oletkos lukenut tänään Ilta-Sanomista, millaista kesää tämä saksalainen eläkkeellä oleva meteorologi meille ennustaa?
        Ja sammakkoprofessori?
        Ei hyvältä näytä, kuule.

Juhannuksena väsätään lumiukkoja ja elokuussa on 40 astetta varjossa, huh-huh!

Taitaa olla vaan parasta uskoa siihen, mitä aamuisin ulos kurkistaessaan näkee.

vuosi sitten tämä "sammakko professori" kehoitti ottamaan kesäloman,
        joko kesä tai elokuussa, koska heinäkuu olisi kolea ja sateinen.
        Kuinkas kävikään, heinäkuu oli ainoa helteinen kuukausi.
        Ei sitä kaikkia sammakon reisiä kannata uskoa:)

• marjapensas kirjoitti:

vuosi sitten tämä "sammakko professori" kehoitti ottamaan kesäloman,
        joko kesä tai elokuussa, koska heinäkuu olisi kolea ja sateinen.
        Kuinkas kävikään, heinäkuu oli ainoa helteinen kuukausi.
        Ei sitä kaikkia sammakon reisiä kannata uskoa:)

Töistä kotiuduin vasta ja niin on jano, että haluaisin juoda siiderin, vaikka aikaiseen aamuun menen töihin takaisin.

Katselin toisella silmällä tv:stä säätä, varoituksia liukkaista keleistä suurinpaan osaan maata. Ja meillä kun on satanut kiitettävästi vettä koko päivän.
        Olkaa nyt hyvin varovaisia liikenteessä, kun melkein kaikilla taitaa olla jo kesärenkaat.

Härreguud, onko muka juuri minun lomakuussani 40 lämmintä, ei ei ei, en sitä kyllä toivoisi, Johan loma menisi piloille, kun ei jaksaisi muuta, kuin maata paikoillaan. En ole ikinä pitänyt helteistä :P
        Mut katsellaan eikä pelätä pahinta, vielä...

Hei, Tellastiina on hieno nimi "mummulle", samoin KristaTee "mustat". Miettimään jotutuu muutamaan kertaan, ennekuin naksahtaa päähän se kivantuntuinen uutuusnimi.

Ei hitsi siideri taisi jumähtää päähän. kun ahneesti sen join.

bööö sanon ja lähde kahdestssn minun kassani kotimatkalle. Hyvää yötä, em halua häpäistä itseäni tömän enemään....huomissee ja lupaan olla kunnolla... t, annykka

• A..N..N..A kirjoitti:

Töistä kotiuduin vasta ja niin on jano, että haluaisin juoda siiderin, vaikka aikaiseen aamuun menen töihin takaisin.

Katselin toisella silmällä tv:stä säätä, varoituksia liukkaista keleistä suurinpaan osaan maata. Ja meillä kun on satanut kiitettävästi vettä koko päivän.
        Olkaa nyt hyvin varovaisia liikenteessä, kun melkein kaikilla taitaa olla jo kesärenkaat.

Härreguud, onko muka juuri minun lomakuussani 40 lämmintä, ei ei ei, en sitä kyllä toivoisi, Johan loma menisi piloille, kun ei jaksaisi muuta, kuin maata paikoillaan. En ole ikinä pitänyt helteistä :P
        Mut katsellaan eikä pelätä pahinta, vielä...

Hei, Tellastiina on hieno nimi "mummulle", samoin KristaTee "mustat". Miettimään jotutuu muutamaan kertaan, ennekuin naksahtaa päähän se kivantuntuinen uutuusnimi.

Ei hitsi siideri taisi jumähtää päähän. kun ahneesti sen join.

bööö sanon ja lähde kahdestssn minun kassani kotimatkalle. Hyvää yötä, em halua häpäistä itseäni tömän enemään....huomissee ja lupaan olla kunnolla... t, annykka

on itselläkin totuttelua ennen kuin tuntee sen omakseen.
        Kyllästyin siihen kuusviiteen, mummu olisin ihan ylpeänä. Onhan se ihanaa omistaa kaksi pientä prinsessaa, kun vihdoin sain tulla mummuksi.

Pääsitkö onnellisesti kotiin, vaikutti kuin olisit ottanut yhden liikaa? Ja töihinkin lupasit tänään mennä. Toivottavasti ei ole pää "kipiä"!

Hyvää työpäivää sinulle kuin myös kaikille työssä oleville!

• Tellastiina kirjoitti:

on itselläkin totuttelua ennen kuin tuntee sen omakseen.
        Kyllästyin siihen kuusviiteen, mummu olisin ihan ylpeänä. Onhan se ihanaa omistaa kaksi pientä prinsessaa, kun vihdoin sain tulla mummuksi.

Pääsitkö onnellisesti kotiin, vaikutti kuin olisit ottanut yhden liikaa? Ja töihinkin lupasit tänään mennä. Toivottavasti ei ole pää "kipiä"!

Hyvää työpäivää sinulle kuin myös kaikille työssä oleville!

työpäivä oli ja meni, nyt pari vapaata.
        Heräsin aamulla virkeänä jo puoli viiden jälkeen ja eiku kahvin keittoon, siitä se lähti käyntiin.

Hyvin pääsin kotiin, eikä pää ollut yhtään kipeä :)
        Alko nousee yleensäkin päähän äkkiä, kun nautiskeluni on aika vähäistä, mut ei se mitään haittaa :O

• katsomaan mitä tänne kuuluu, mutta kovin tuntuu hiljaista olevan. Vaki kävijät joskus poikkeavat, mutta muita ei näy.
      Koko palsta on hieman väsähtänyt.

Kuka keksisi hyvän aiheen, että saataisiin vähän vipinää?

• kevätväsymys sittenkin yllättänyt?
        Kyllä tässä on yritetty aivonystyröitä
        saada liikkeelle, tuloksettomasti.
        Eipä silti, ei tässä kauan ehdi minäkään
        istuskella.
        On vielä istutettavaa tuonne kukkapenkkiin.
        Aurinkokin kun paistaa lupaavasti, elikkä
        kaunis päivä näyttää olevan tulossa.

• Tamarix kirjoitti:

kevätväsymys sittenkin yllättänyt?
        Kyllä tässä on yritetty aivonystyröitä
        saada liikkeelle, tuloksettomasti.
        Eipä silti, ei tässä kauan ehdi minäkään
        istuskella.
        On vielä istutettavaa tuonne kukkapenkkiin.
        Aurinkokin kun paistaa lupaavasti, elikkä
        kaunis päivä näyttää olevan tulossa.

puhelet ja täällä ollaan talvisissa tunnelmissa - lunta, lunta vaan.

Olen utelias, asutko maalla vai kaupungissa?
        Tämä vain siksi, joko siellä peltotöitä tehdään? Maalaislikkaa kiinnostaa vielä sekin.

• Zirkonia
        Tellastiina kirjoitti:

Tämä vain siksi, joko siellä peltotöitä tehdään? Maalaislikkaa kiinnostaa vielä sekin.

muokattu ja kylvetty on jonkun verran, mutta nyt kaikki hommat seis, kun vettä on satanut muutaman päivän.
        Onneksi ei sentään lunta tarviste luoda, mutta vettä on tullut siihen malliin, että isoja lätäköitä on joka puolella siellä sun täällä.

• Tellastiina kirjoitti:

heittelee. Kaupunkilainen maalaismaisemassa.
        Tosin on vielä pikkuisen aavistusta siitä
        mitä porkkanapenkin kitkemisellä oli tarkoitus
        saada aikaiseksi.
        Mutta mitä tyhmempi viljelijä, sen suuremmat
        perunat.
        Luotan vakaasti tähän vanhaan viisauteen :D

• Zirkonia kirjoitti:

muokattu ja kylvetty on jonkun verran, mutta nyt kaikki hommat seis, kun vettä on satanut muutaman päivän.
        Onneksi ei sentään lunta tarviste luoda, mutta vettä on tullut siihen malliin, että isoja lätäköitä on joka puolella siellä sun täällä.

on kyllä niin hyvät kuin huonotkin puolensa.
        Aurinkoa on tullut tarpeeksi, mutta vettä
        liian vähän.
        Nurmikko alkaa näyttää näivettyneeltä ja janoiselta.
        Ainakin neljä viikkoa jo ilman
        sadetta. Vaihdetaanko näitä ilmoja pariksi
        päiväksi?

• OliviaKoo
        Tamarix kirjoitti:

heittelee. Kaupunkilainen maalaismaisemassa.
        Tosin on vielä pikkuisen aavistusta siitä
        mitä porkkanapenkin kitkemisellä oli tarkoitus
        saada aikaiseksi.
        Mutta mitä tyhmempi viljelijä, sen suuremmat
        perunat.
        Luotan vakaasti tähän vanhaan viisauteen :D

Mistä ihmeestä sinä olet tuollaisen viisauden keksinyt? Siis, niistä perunoista?
        Liekö kiinalainen sananlasku, niillä niitä riittää.

Paras kiinalainen, minkä olen kuullut on: Mieti tarkkaan, mitä toivot, toiveesi voi toteutua.

Voi, miten totta!

• OliviaKoo kirjoitti:

Mistä ihmeestä sinä olet tuollaisen viisauden keksinyt? Siis, niistä perunoista?

Paras kiinalainen, minkä olen kuullut on: Mieti tarkkaan, mitä toivot, toiveesi voi toteutua.

Voi, miten totta!

Olen myös saanut hartaan toiveeni toteutumaan, mutta eri tavalla, kuin sen halusin ja karvaasti kokea sain.
        Enää en uskalla toivoa muuta, kuin terveyttä, se riittää!

Tarjoilijaaaa, tuo lasi valkkaria. Juon sen ja hiljaa hiivin pois, ettei jää sanallista merkintää eilisen tavoin :O

• Rauha Tauti
        A..N..N..A kirjoitti:

Olen myös saanut hartaan toiveeni toteutumaan, mutta eri tavalla, kuin sen halusin ja karvaasti kokea sain.
        Enää en uskalla toivoa muuta, kuin terveyttä, se riittää!

Tarjoilijaaaa, tuo lasi valkkaria. Juon sen ja hiljaa hiivin pois, ettei jää sanallista merkintää eilisen tavoin :O

Mitä sie haastat, jot yks lasilline sitä valkijaa riittäs? Ei se tavallise kokosel mihikää riitä, toine ainakii pittää viel nauttii, jot siit mittää illoo tai hyövytarvetta ois.

Miekii taija ottaa, mut ei valkijaa, väritönt tai kirkast, mite vaa, mut semmone tuhti tuopilline.

Huomaattaks työ, jot mie en oo mikkää alkkohooli suurkuluttaja, mut nyt tuntuu, jot tarviis reilu annokse.

Ko on ihmise ikävä toise luo.
        En sano, ken luo, en sano.

• OliviaKoo kirjoitti:

Voi, miten totta!

olisinkin itse keksinyt. Alkuperäisenä suomalaisena kuulosti jotenkin tällaiselta:
        "Mitä pöljempi talonjussi, sen suurempia ovat perunat".
        Saman olen kuullut saksankielisenä versiona, joten ei voi olla kiinalainen.
        Vapaasti kai voi kuitenkin lainata, olipa sitten mistä tahansa lähtöisin.
        Ei tiettävästi ole kuitenkaan mikään virallinen käytäntö, älykkyys osamäärää mitatessa.

• marjapensas
        Rauha Tauti kirjoitti:

Mitä sie haastat, jot yks lasilline sitä valkijaa riittäs? Ei se tavallise kokosel mihikää riitä, toine ainakii pittää viel nauttii, jot siit mittää illoo tai hyövytarvetta ois.

Miekii taija ottaa, mut ei valkijaa, väritönt tai kirkast, mite vaa, mut semmone tuhti tuopilline.

Huomaattaks työ, jot mie en oo mikkää alkkohooli suurkuluttaja, mut nyt tuntuu, jot tarviis reilu annokse.

Ko on ihmise ikävä toise luo.
        En sano, ken luo, en sano.

sitä Aulista oo vieläkään näkyny, minä otan valkkarin seuraksesi, on se nii,in väärin, kun Aulis ei ymmärrä, kuinka uskollinen ja luotettava vaimo oottaa.

• marjapensas kirjoitti:

sitä Aulista oo vieläkään näkyny, minä otan valkkarin seuraksesi, on se nii,in väärin, kun Aulis ei ymmärrä, kuinka uskollinen ja luotettava vaimo oottaa.

sinä ole huomannut, että meillä on ollut tähänkin asti salakapakka nurkan takana!

Tervemenoa vain jazzareille, en kadehdi - vuonna -59 ehkä, jos olisin kuullut jonkun menevän Linnanmäelle. Eihän silloin untakaan nähnyt, että pääsisi sinne.
        Olin muuten sen kesän Ahvenanmaalla kesäpiikana.

• marjapensas
        Tellastiina kirjoitti:

sinä ole huomannut, että meillä on ollut tähänkin asti salakapakka nurkan takana!

Tervemenoa vain jazzareille, en kadehdi - vuonna -59 ehkä, jos olisin kuullut jonkun menevän Linnanmäelle. Eihän silloin untakaan nähnyt, että pääsisi sinne.
        Olin muuten sen kesän Ahvenanmaalla kesäpiikana.

Olin vuonna -59 vielä melkein lapsen kengissä. Paul Anka tuli "sydämmeeni"
        kuuskymmentä luvun alussa, ja sielä on pysynyt, Elviksen kera.
        Ei tarvitsekaan kadehtia, mutta itse katuisin, koko lopun elämäni, jos jättäisin tilaisuuden käyttämättä.
        Elikkä ei kun menoksi!

• OliviaKoo
        marjapensas kirjoitti:

Olin vuonna -59 vielä melkein lapsen kengissä. Paul Anka tuli "sydämmeeni"
        kuuskymmentä luvun alussa, ja sielä on pysynyt, Elviksen kera.
        Ei tarvitsekaan kadehtia, mutta itse katuisin, koko lopun elämäni, jos jättäisin tilaisuuden käyttämättä.
        Elikkä ei kun menoksi!

minä olin 13-vuotias. Kyllä oli kova hinku ja vinku päästä Ankaa Linnanmäelle katsoman, mutta ihan turhaa oli itku ja hammastenkiristys.
        Ankan esiintymisestä tehtiin lyhytelokuva, jota näytettiin (muistaakseni) kotimaisen elokuvan Oho, sano Eemeli alkukuvana.
        Minä kävin katsomassa Eemelin kolme kertaa, ihan vain idolini vuoksi (idoli ei siis ollut Eemeli).

Vuonna -90 Anka kävi esiintymässä Lappeenrannassa Blue Lake Festivaaleilla ja silloin olin yleisön joukossa. Vettä tuli taivaan täydeltä, porukkaa oli vain noin kolme tuhatta.
        En ikinä unohda sitä hetkeä, kun Anka tuli lavalle, katsoi yleisöön ja kysyi:"Do you remember this"? Ja alkoi laulaa Dianaa.
        Minä luulin pyörtyväni. Yli neljäkymppinen nainen!

Vein Ankalle pehmosydämen, sen reunoilta lähti kädet sydämen keskustaa kohti ja sydämessä oli teksti: You touch my heart.

Minulla on siitä tilaisuudesta valokuviakin muistona, myös ihan fyysisestä kohtaamisesta.
        Mutta että vielä pääsen ulvomaan, miten tämän ajan kestää...

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

minä olin 13-vuotias. Kyllä oli kova hinku ja vinku päästä Ankaa Linnanmäelle katsoman, mutta ihan turhaa oli itku ja hammastenkiristys.
        Ankan esiintymisestä tehtiin lyhytelokuva, jota näytettiin (muistaakseni) kotimaisen elokuvan Oho, sano Eemeli alkukuvana.
        Minä kävin katsomassa Eemelin kolme kertaa, ihan vain idolini vuoksi (idoli ei siis ollut Eemeli).

Vuonna -90 Anka kävi esiintymässä Lappeenrannassa Blue Lake Festivaaleilla ja silloin olin yleisön joukossa. Vettä tuli taivaan täydeltä, porukkaa oli vain noin kolme tuhatta.
        En ikinä unohda sitä hetkeä, kun Anka tuli lavalle, katsoi yleisöön ja kysyi:"Do you remember this"? Ja alkoi laulaa Dianaa.
        Minä luulin pyörtyväni. Yli neljäkymppinen nainen!

Vein Ankalle pehmosydämen, sen reunoilta lähti kädet sydämen keskustaa kohti ja sydämessä oli teksti: You touch my heart.

Minulla on siitä tilaisuudesta valokuviakin muistona, myös ihan fyysisestä kohtaamisesta.
        Mutta että vielä pääsen ulvomaan, miten tämän ajan kestää...

silloin, maalaistyttö.
        Ensimmäisen kerran kuuntelin levyn luokkakaverini kotona, olisiko ollut Diana ja Adam and Eve?
        Sinulla säkä on käynyt, (kateus iski).
        En tiennykään että Anka on esiintynyt suomessa kaksi kertaa?

• marjapensas
        marjapensas kirjoitti:

silloin, maalaistyttö.
        Ensimmäisen kerran kuuntelin levyn luokkakaverini kotona, olisiko ollut Diana ja Adam and Eve?
        Sinulla säkä on käynyt, (kateus iski).
        En tiennykään että Anka on esiintynyt suomessa kaksi kertaa?

tanssii tähtien kanssa, samalla kun kirjoittelin viestiäni, joten jäi kysymättä,
        etkö aio enää jatkaa baarin pitämistä, kun sitä niin moni haluaa? "Asiakas on aina oikeassa".

• folk

Huomenta kaikille tänne pyystybaariin.
      Nyt tämä on siirtynyt tänne nurkan taakse,olisi kiva jos siirrettäisiin keulille taas.
      Tänne kun on niin kiva pistäytyä juttusille.
      Ottaa miedompaa tai vahvempaa,ja jutella mieltä askarruttavat asiat,ja taas mennä menojaan.
      Minusta täällä on ollut niin sopuisaa porukkaa ja aina saa hyviä neuvoja jos niitä kyselee tai tarvii.

• Pystybaari ykkössivulle vielä tupsahti, kun jo oli nurkan takana tämäkin.
      Vallan yllättäin oli sinne loikannut.
      Onko joku ketju lähtenyt?
      Paljon olikin illalla tullut aloituksia.

Ja sitten säätilanne. Kaunis päivä tulossa , toivottavasti lumisateet on jo menneen talven lumia!

• KristaTee

Aurinki paistaa pilvettömältä taivaalta eikä tuulikaan häiritse. Hieman viileää on vielä mutta pian lämpenee.

Varmaan joku joutunut lähtemään, en kyllä muista mikä.

• se on
        KristaTee kirjoitti:

Aurinki paistaa pilvettömältä taivaalta eikä tuulikaan häiritse. Hieman viileää on vielä mutta pian lämpenee.

Varmaan joku joutunut lähtemään, en kyllä muista mikä.

vastaillut etusivun viesteihin,minun mielestäni aika asiattomasti.Tyylistä päätellen tuntuu niinkun olisi sama henkilö.

• viivi-karoliina

Kylmä ja kovin pilvinen maanantaiaamu valkeni.Sain kun sainkin peltin irti mökillä,kyllä oli lujasti juuttunut kiinni ja kovin ruosteessa oli,että pitää uusi varmaan hankkia.Mietin tässä että olisiko tänään leipomispäivä vai kaappien siivousta?Kumpakaan homma ei hirveesti kiinnosta,jostain syystä veto jotenkin poissa.Minulla tuo sää jotenkin vaikuttaa mielentilaan,pilvinen päivä tuntuu olevan "sisälläkin",mutta kun aurinko paistaa niin mielikin on virkeä.Jospa vähän piristyisi kun ottaa kahvit!

• OliviaKoo

Täällä nousi vuokra niin korkeaksi, että piti vaihtaa baarin paikkaa.

Nämä lähiöhinnat sen kun kallistuvat.
      Mikään muu täällä ei kallistunutkaan, ei ihmiset eikä juomat.
      Siistiä meininkiä.

Tervetuloa uuteen baariin.

• hyljätyn näköisenä vanha "Pystis" seisoo täällä, että täytyi vielä kerran laittaa punavalo päälle.

• KristaTee

tulit. Samasta syystä pistäydyin minäkin, mutta taidan lähteä saman tien koska eihän täällä enää ketään ole.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe