Herkkää

Vatsaa

Mitä suosittelette minulle, kun vatsani ei juurikaan kestä etelässä syömistä? Saan kovia ilmavaivoja ja lähes tulkoon vetisen ulosteen. Kerran pieraistessa auringonoton yhteydessä tuli "kurat" housuun,perk... No onneksi oli meri lähellä, jossa sitten huljuttelinkin uimahousujani... :) Maitohappo-kapseleistakaan ei juurikaan ole minulle apua! Kohtalotovereita?

3

876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkoitat?

Ei se nyt siitä riipu missä ilmansuunnassa syöt vaan siitä mitä syöt! Voi herra jee tätä logiikan ihmettä... Ja mitä tarkoitat etelällä? Hankoa vai Etelä-Afrikkaa, niissä kun on pieni ero? Etelä-Euroopassa bakteerikanta on hyvin samanlainen kuin meillä, kun taas Afrikassa ja Aasiassa hyvinkin erilainen ja vatsavaivat todella yleisiä. Älä syö mitään mitä ei ole kypsennetty äläkä juo vesijohtovettä.

• Hihhihhii

Ihan täysi provo, kuka helvetin hullu tulee lääkärille kuuluvia asioita kyselemään matkailun nettipalstalta..

• Harbison

Älä syö salaattia,maitotuotteita,jäätelöä,majoneesi,vesijohtovettä,kypsentämättömiä tuotteita.Mutta muista juoda riittävästi vettä ja viinaa,raakaa viina.Tappaa pöpöt!
      Reilu paukku aamulla no noin 4cl riittää,parasta konjakki-mutta pahaa,tequila,votka tai vaikka rommi käyvät yhtä hyvin.Ohjemitta on viitteellinen toki voit ottaa hieman reilumminkin,riippuen edellisillan juomisista/syömisistä.Ja sitten aamupalalle.
      Aamupalan jälkeen voitkin sitten siirtyä oluen pariin mutta kylmä oluet/juomat lämpimässä ilmastossa saattavat myös aiheuttaa vatsavaivoja.
      Ennen lounasta ja päivällistä myös hyvä ottaa aperitiivi muttei tietenkään aivan pakollista jos ei halua.Liiallinen alkoholin nauttiminen saattaa aiheuttaa mahahappojen nousua ylöspäin ruokatorven kautta ravintolan pöytäliinalle tai baarin lattialle.
      Paikallisista apteekeista tosin löytää erinomaisia lääkkeitä mahatauteihin kunhan vaan näyttää oikeaa kohdetta.Maitohappobakteerit eivät minua ole auttaneet vaan vaikkapa hiilitabletit..sitten on olemassa vahva reseptilääke vakaviin vatsaongelmiin,antibiootti Ciproxin.Kannattanee kysyä jo kotimaassa jottei reissussa tarvi etsiä paikallista lääkäri papanat pöksyssä.
      Lisäksi ollessani Brasiliassa söi koko lomaviikon pääasiassa pelkkää lihaa ja vatsani pysyi kunnossa.Onneksi muistin myös aamupalaa edeltävän paukun sekä ruokailu edeltävät pitupaukut(paikallinen "pontikka/votka")
      Lisäksi on hyvä muistaa varsinkin ennen ruokailua hyvä käsihygieniä ja josset välttämättä löydä ravintolan saniteettitiloista saippuaa suosittelen hieromaan kädet sitruunalla ennen ruokailua.Sitruunan saat vaivattomimmin tilaamalla tequilan ja suolalla voit tehdä sitten ihan mitä ikinä keksitkin,valinta on sinun!
      Ja jos on niin ikävästi päässyt käymään että kurat ovat päässeet housuun suosittelen siirtymään naturistirannan puolelle.
      Hauskaa lomaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe