Kuinka voisi lisätä dementiapotilaan hyvinvointia? Tuntui kurjalta lukea hoitajattaren tekstiä, onko osastolla todella näin.
hyvinvointi
1
411
Vastaukset
- omainen
Olen ehkä juuri se omainen, jonka hoitajatar kokee kiusanhengeksi.
Kun läheiseni parhaina päivinään piti liikuntaa lääkkeenä, miksi se ei olisi sitä vieläkin, vaikka hän ei "lenkille " lähtiessään tiedä, mihin on menossa? Silti palatessa mieli on virkistynyt niin että laulattaa. Huono asia, meteliä osastolle, vai?
Voisit lisätä dementiapotilaan hyvinvointia miettimällä, että olisit itse siinä tilanteessa: Haluaisitko istua yksin omassa huoneessa vai seurustella muiden kanssa? Saattaapa olla, että kyseinen potilas onkin aivan täsmälleen eri luonteinen kuin sinä ja arvostaa eri asioita. Jonkun mielestä on ihana laulaa virsiä, toinen taas ilahtuu suunnattomasti roiseista isojen poikien lauluista. Mieti sitten siinä, miten eri tavalla kummankin hyvinvointia omalla toiminnallasi edistäisit, jos oma lempimusiikkisi olisikin vain klassista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903235
- 883033
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191832- 281732
- 211691
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi331355- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319