voiko ihmisille tarkoitettua??

rautalääke

eli voiko ihmisille tarkoitettuja rautatabletteja laittaa kasveille ravinnoksi?eli tökkiä sinne juurten sekaan?onko haittaa kasveille/kaloille?

5

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Niissä on vaikka mitä muita aines osia jotka ei oikein sovellu kasveille saatika sitten kaloille jos vaikka tau liukenesi veteen jostain syystä...

• supu

En tiedä tiesitkö tämän jo, mutta rautatablettien sijaan suosittelen kokeilemaan rautanauloja. Niitä vaan pohjaan erityisesti rautaa tarvitsevien kasvien juurille. Niin ja käytettävät naulat ei saa olla sinkittyjä.

• fish KING

Kiukaan pesästä nappasin noita nauloja ja ei ollut nähtävää hyötyä... nyt kun vaihdoin akvaariota niin siellä ne naulat vieläkin olivat ;) vaikka aikaa on kulunut jo kuutisen vuotta???

• Supu
        fish KING kirjoitti:

Kiukaan pesästä nappasin noita nauloja ja ei ollut nähtävää hyötyä... nyt kun vaihdoin akvaariota niin siellä ne naulat vieläkin olivat ;) vaikka aikaa on kulunut jo kuutisen vuotta???

Oletko ihan varma ettei ne ollut sinkittyjä? Kuulostaa kovasti silti. Pelkkä rautanaula ruostuu ihan taatusti kuudessa vuodessa vedessä ja häviää. Jos siinä ajassa ei mitään tapahdu, on se naula varmasti sinkitty (tai jotenkin muuten käsitelty). Ja jos otit sen jostain käytöstä, veikkaisin siksikin sitä sinkityksi. Yleensähän käytetään niitä sinkittyjä just siksi kun ne ei ruostu.

Ostapa rautakaupasta ihan varmasti tavallisia, pelkkiä rautanauloja ja kokeile :) Mulla ainakin hävisi vuodessa naulat ja just laitoin uusia. Miekat tykkää ;)

• fish KING
        Supu kirjoitti:

Oletko ihan varma ettei ne ollut sinkittyjä? Kuulostaa kovasti silti. Pelkkä rautanaula ruostuu ihan taatusti kuudessa vuodessa vedessä ja häviää. Jos siinä ajassa ei mitään tapahdu, on se naula varmasti sinkitty (tai jotenkin muuten käsitelty). Ja jos otit sen jostain käytöstä, veikkaisin siksikin sitä sinkityksi. Yleensähän käytetään niitä sinkittyjä just siksi kun ne ei ruostu.

Ostapa rautakaupasta ihan varmasti tavallisia, pelkkiä rautanauloja ja kokeile :) Mulla ainakin hävisi vuodessa naulat ja just laitoin uusia. Miekat tykkää ;)

Täytyy tehä uus testi! ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2683
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2624
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe