Hei,
haussa hyvä opaskirja Tokiosta, suomeksi tai englanniksi. Netistä löytyy tietenkin informaatiota yllin kyllin, mutta tuommoisiin ns. perinteisiin matkaoppaisiin on kätevästi pakattu samoihin kansiin paljon hyviä käytännön asioita esim. liikkumisesta jne. Kirjaa mukavampi kantaa kainalossa ja lehteillä kuin jatkuvasti näblätä mobiilia intternettiä ;)
Kiitos etukäteen!
-p.
Hyvä Tokio (Japani) opaskirja?
6
1206
Vastaukset
- ---
Tapani Jussilan kirjoittama Tokio-passi lienee tunnetuin suomenkielinen opaskirja. Siitä on vastikään julkaistu uusi painoskin.
http://www.kanki.fi/Press.htm- traveller.
Juurikin tuo Tokio-passi on paras lajissaan.
Itseltä löytyy ja on tietoa löytyy. - rebekkah
se kirja on myös tosi hauskasti kirjoitettu ja tietoa löytyy.
- ........
Uusin 2007 painos löytyy myös
www.japania.org/japaniatori
- Eka reissu tehty
Me saimma paljon infoa suomi24 -palstalta, jonka perusteella netistä löytyi yhtä jos toistakin tietoa. Lisäksi meillä oli tuo Tokio - Passi ja sitten sen passin ohjeiden mukaan löysimme kirjakaupan Shinjukusta (sinne menimme heti eka päivänä) ja sieltä ostimme engl.kielisen Tokyo -kirjasen (toim. Sue Thompson), kuuluu Globetrotter -sarjaan. Hinta oli 2340 yeniä (n. 15 e ?). Hyvä kirja, mukana kartta!! Samalla reissulla kävimme Tokyo Metropolitan Governmentissa olevassa Tourist Information -pisteessä ja saimme sieltä lisää karttoja ja keltaisen Tokyo Händy Guide -vihkosen, jossa Tokion nähtävyydet oli jaettu kaupunginosittain kuten Tokyo Passissakin. Koska olen huononäköinen, niin mieheni printtasi minulle suurennoksen Tokion metrokartasta värillisenä, mikä auttoi minua hahmottamaan metrolla liikkumista. Näillä eväillä saatiin mukava reissu aikaan!
- Hikari)(
Kirja "Japania matkailijalle" on tosi, tosi hyvä. Itse lainasin kirjastosta, mutta jos on ottamassa mukaan matkalle, niin luulen että Suomalaisesta kirjakaupasta löytyy. Siinä on hiragana-,ja katakanataulukot ja yleisiä sanoja ja fraaseja.. Esim. siinä opetetaan tilaamaan hotellihuone, tilaamaan ruokaa ravintolassa, pyytämään neuvoja japanilaisilta.. yleisiä lauseita kuten "Minä olen.." "Mikä on nimesi?"..
Sellainen. xD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e902717- 1041931
- 1191708
- 1451701
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä311661Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161659- 851597
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2861405- 1191299
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241190