Näytönohjaimen vaihtaminen iMaciin

iJo

Eli, onko mahdollista?

Esim jos tulevaisuudessa haluan vaihtaa ATI Radeonin tehokkaampaan Nvidia Geforceen.

Kuka toimeenpiteen tekee, huolto?

Kiitos vastauksista!

5

1806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Ei onnistu näytönohjaimen vaihto.

• iJo

Tarkoittaako tämä siis sitä, että esim prosessoria ei voi enää jälkikäteen vaihtaa 2,33 GHz tai näytönohjainta 256 Mt ATI Radeoniksi, vaikkakin molemmat ovat Apple Shopissa tilausta tehdessä vaihtoehtoina?

Minulla on siis nyt peruspaketti, 2,16 GHz ja 128 Mt ATI näytönohjain.

• näytönohjainta ei oikeastaan
        iJo kirjoitti:

Tarkoittaako tämä siis sitä, että esim prosessoria ei voi enää jälkikäteen vaihtaa 2,33 GHz tai näytönohjainta 256 Mt ATI Radeoniksi, vaikkakin molemmat ovat Apple Shopissa tilausta tehdessä vaihtoehtoina?

Minulla on siis nyt peruspaketti, 2,16 GHz ja 128 Mt ATI näytönohjain.

Teoriassa näytönohjaimen vaihtaminenkin olisi mahdollista, mutta sopivia näytönohjaimia ei ole ainakaan nyt erikseen saatavilla eikä Apple sellaista rupea vaihtamaan. Prosessorin saa kyllä itsekin vaihdettua tehokkaampaan.

• iJo
        näytönohjainta ei oikeastaan kirjoitti:

Teoriassa näytönohjaimen vaihtaminenkin olisi mahdollista, mutta sopivia näytönohjaimia ei ole ainakaan nyt erikseen saatavilla eikä Apple sellaista rupea vaihtamaan. Prosessorin saa kyllä itsekin vaihdettua tehokkaampaan.

Aivan. Pelkona tässä alunperin oli se, että ohjelmat, pelit ja käyttöjärjestelmät kehittyisivät kovaa vauhtia ja Maccini ei jaksaisi niitä enää pyörittää.

Eiköhän 3 Gigan RAM pelivaralla ja prosessorin päivittämisellä saa jotain aikaiseksi.

• jason-blue
        iJo kirjoitti:

Aivan. Pelkona tässä alunperin oli se, että ohjelmat, pelit ja käyttöjärjestelmät kehittyisivät kovaa vauhtia ja Maccini ei jaksaisi niitä enää pyörittää.

Eiköhän 3 Gigan RAM pelivaralla ja prosessorin päivittämisellä saa jotain aikaiseksi.

Apple on kylläkin kehittänyt (ainakin tähän asti) Mac OS X:ää siihen suuntaan, että uudet versiot pyörivät liukkaammin kuin edelliset.

iMac on vähän huonosti päivitettävissä, kun se on tekniikkansa puolesta läppäri.

Jos pelkää, että pelit kehittyvät liian nopeiksi, niin on parempi ostaa pleikkari. Pärjää samalla vehkeellä ~7 vuotta, koska pelikehittäjien on sovitettava peli alustalle sopivaksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      29
      1131
    Aihe