On liian pelottava. Miksei kukaan ymmärrä, että ne kyllä elokuvassa kasvaa ja näin myös suuria vaaroja, koska kyseessä on tuollainen kirja sarja?
http://viihde.mtv3.fi/videot/index.shtml/uusimmat/elokuva/?2007/4/99076
Ja porukka valittamassa, että
4
444
Vastaukset
- animagus
Elokuvien ikäraja on matala verrattuna siihen miten pelottavia minä toivon leffoista tulevan, mutta pitäisikö sitä sitten kesken kaiken nostaa, se on jo toinen kysymys! Minusta Suomesta puuttuu keskeinen ikäraja ja se voisi olla K-13. 11:n ja 15:n välillä on kuitenkin sen verran iso ero, että monessa asiassa tuo 13 voisi olla parempi.
Itse en pidä leffoja pelottavina enkä ajatellut niin myöskään uudesta trailerista, mutta onhan se totta, että kyllä 9-vuotias (vaikka olisikin aikuisen seurassa) on oikeastaan liian nuori katsomaan niitä. Toisaalta tämä riippuu suuresti henkilöstä sillä toiset eivät uskalla katsoa tämänkaltaisia leffoja vanhanakaan ja toisille minkäänlainen kauhukohtaus ei ole liikaa ilmeisesti missään ikävaiheessa.
Kirjat synkkenevät loppua kohti, joten toivottavasti leffojen käy samoin. En halua, että leffoista tehtäisiin nössöjä siksi, että lapset pääsisivät niitä katsomaan, joten korottaisin pikemminkin ikärajaa, jos pitäisin sitä tarpeellisena. En tosin tiedä pidänkö. Toisaalta useimmat lapset tietävät mistä on kysymys ja osaavat erottaa mielikuvitusmaailman todellisuudesta. Mutta toisaalta on myös niin, että kirjat eivät voi koskaan olla niin pelottavia kuin elokuvat koska kukaan ei pysty kuvittelemaan mielessään pahempaa kuin pystyy. Elokuvissa pelottavat kohtaukset tulevat silmien eteen pelottavina koska ne eivät ole riippuvaisia katsojan mielikuvituksesta. Sen vuoksi olemme joutuneet siihen hassulta tuntuvaan tilanteeseen, että pitäisikö "lastenkirjoihin" perustuvilla leffoilla olla korkeampi, esim. 15 vuoden ikäraja.- hikk
Suomessa on kyllä nykyään K-13-ikäraja.
totta. Itse uskon, että Feeniksin kilta saa vähintään K13 leiman, koska jo liekehtivässä pikarissa meinasivat lätkäistä ikärajaksi K15, mutta päätyvivät lopulta kuitenkin K11. Sitten ihmiset valittivat että ikäraja on liian alahainen, mutta jos ikärajaksi olisi laitettu K15, niin silloin olisi valitettu ikärajan olevan liian korkea. Sama ongelma on ollut muidenkin elokuvien kohdalla. Esim. uusin King Kong-elokuva olisi ollut minusta selvä K15 -elokuva, mutta siihen laitettiinkin ikärajaksi K11.
Nyt uusin Spider-Man elokuva sai K13 merkinnän. Trailerit olivat K11, kuten myös Feeniksin killan trailerit.- Veteranfan
tanzu84 kirjoitti:
totta. Itse uskon, että Feeniksin kilta saa vähintään K13 leiman, koska jo liekehtivässä pikarissa meinasivat lätkäistä ikärajaksi K15, mutta päätyvivät lopulta kuitenkin K11. Sitten ihmiset valittivat että ikäraja on liian alahainen, mutta jos ikärajaksi olisi laitettu K15, niin silloin olisi valitettu ikärajan olevan liian korkea. Sama ongelma on ollut muidenkin elokuvien kohdalla. Esim. uusin King Kong-elokuva olisi ollut minusta selvä K15 -elokuva, mutta siihen laitettiinkin ikärajaksi K11.
Nyt uusin Spider-Man elokuva sai K13 merkinnän. Trailerit olivat K11, kuten myös Feeniksin killan trailerit.Valitettavasti näyttää siltä että Harry Potter elokuvat "laimenevat" synkkyydessään mitä pitemmälle sarja etenee,taasen kirjojen tarinat menevät koko ajan toiseen suuntaan dramaattisemmaksi.Elokuva tuottajilla on ollut selkeä tavoite pitää ikäraja K-11,muuten yleisö kato on suuri riski jos nostetaan ikärajaa ylemmäksi,kyseessä on alusta asti ollut perheleffa joka tuo paljon lippu-tuloja kassaan.
Feeniksin Kilta elokuvaa lyhennetään juuri tämän takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047