Neitsyyden "menettäminen" kännissä

Tuli mieleeni eräs kysymys, mitä mieltä siis olette:

Säilyykö neitsyys, jos harrastaa seksiä ensimmäisen kerran niin humalassa, ettei siitä muista seuraavana päivänä mitään?

15

3036

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivanjoonäinjuuri

Kyllä se lähtee jos on yhdyntä suoritettu.

• ...

silloin kun on ollut yhdynnässä, oli sitten miten kännissä tahansa tai ei niin ei silloin ole enää neitsyt vaikkei sitä muistaiskaan enää seuraavana päivänä=)

• Vihreät_silmät

Miten humalatila muuttaisi asiaa millään tavalla? Yhtä hyvin voisi kysyä, että onko kolarilla seurauksia jos sattuu ajamaan silloin kännissä.

Alkoholi on aina raskauttava asianhaara, ei toisinpäin vaikka monet niin tuntuvat ajattelevan. On todella säälittävää kun ihmiset koettavat perustella tyhmiä tekojansa humalalla.

Jos olet mennyt humalassa jonkun kanssa hässimään, niin totta helvetissä olet neitsyytesi menettänyt, vieläpä todella rujolla tavalla.

• Autokolari on hyvä vertaus! Menee aika lähelle sitä mitä hain. Seurauksia tässä kannattaakin miettiä.

Autokolarin seuraukset ovat helposti nähtävissä: pelti rytistyy ja pahemmassa tapaukessa ihmisiä loukkaantuu. Mutta mitkä ovat yhdynnän seuraukset? Oletetaan tietty, että ehkäisystä on huolehdittu, eikä sukupuolitauteja pääse leviämään.

• Vihreät_silmät
        PikkuNäätä kirjoitti:

Autokolari on hyvä vertaus! Menee aika lähelle sitä mitä hain. Seurauksia tässä kannattaakin miettiä.

Autokolarin seuraukset ovat helposti nähtävissä: pelti rytistyy ja pahemmassa tapaukessa ihmisiä loukkaantuu. Mutta mitkä ovat yhdynnän seuraukset? Oletetaan tietty, että ehkäisystä on huolehdittu, eikä sukupuolitauteja pääse leviämään.

Anteeksi vain, mutta sarkasmisi ei pure.

Neitsyys on ihmisten kehittämä intersubjektiivinen ilmiö, eikä sille ole yhtä määritelmää. Itse tulkitsen neitsyen sellaiseksi henkilöksi, joka ei ole ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä toisen ihmisen kanssa (ei välttämättä edes yhdynnässä). Minulle se on henkinen arvo, josta on syytä pitää kiinni kunnes löytää ihmisen, jolle sen on valmis luovuttamaan. Joillekin sillä ei ole paskaakaan väliä.

Neitsyys on mielipide- ja arvokysymys, etkä voi olettaa saavasi yhtä eksaktia vastausta. Jotenkin sain viesteistäsi kuvan, että koet syyllisyyttä itsesi/jonkun toisen puolesta ja yrität siksi kiistää asian merkityksen. En tiedä. Toimi kuten parhaaksesi näet, mutta älä oleta kaikkien hyväksyvän toimintasi seurauksia.

• Vihreät_silmät kirjoitti:

Anteeksi vain, mutta sarkasmisi ei pure.

Neitsyys on ihmisten kehittämä intersubjektiivinen ilmiö, eikä sille ole yhtä määritelmää. Itse tulkitsen neitsyen sellaiseksi henkilöksi, joka ei ole ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä toisen ihmisen kanssa (ei välttämättä edes yhdynnässä). Minulle se on henkinen arvo, josta on syytä pitää kiinni kunnes löytää ihmisen, jolle sen on valmis luovuttamaan. Joillekin sillä ei ole paskaakaan väliä.

Neitsyys on mielipide- ja arvokysymys, etkä voi olettaa saavasi yhtä eksaktia vastausta. Jotenkin sain viesteistäsi kuvan, että koet syyllisyyttä itsesi/jonkun toisen puolesta ja yrität siksi kiistää asian merkityksen. En tiedä. Toimi kuten parhaaksesi näet, mutta älä oleta kaikkien hyväksyvän toimintasi seurauksia.

"Anteeksi vain, mutta sarkasmisi ei pure. "

Pakko myöntää, että elämäni on tällä hetkellä vähän tylsää, mutta sinänsä on kummallista, että liität tämän lauseen juuri tähän viestiin. Edellinen viestini ei ollut poikkeuksellisesti lainkaan (ainakaan tietoisesti) sarkastinen - autokolari oli oikeasti osuva vertaus.

Yhden asian joudut kuitenkin myöntämään: sain sinut vähän hyökkäävälle kannalle.

" Jotenkin sain viesteistäsi kuvan, että koet syyllisyyttä itsesi/jonkun toisen puolesta ja yrität siksi kiistää asian merkityksen."

Tuo sai minut ihan vakavasti miettimään. Itse en ole koskaan onnistunut itseäni niin humalaan juomaan, että muisti on mennyt, joten se on turha syytös. En minä rekisteröidyllä nimimerkillä sitten kyselisi.

Käsittelyn päätääminen tähän olisi kuitenkin liian helppoa, enkä usko, että sitä tarkoitatkaan. Tässä keskustelussa todellakin OLEN dissannut neitsyyden merkitystä, sitä ei käy kiistäminen. Miksi teen sen, se on hyvä kysymys. Syyllisyyttä en motiiviksini voi uskoa.

Luulen, että kyseessä on enemmänkin tuuletus. Olen hiukan kyllästynyt tällä foorumilla kliseisiin pohjautuvaan keskusteluun, ja yritän vähän saada ihmisiä heräilemään ja miettimään niitä yleisimpiä. En sitten tiedä, auttaako tämä mitään. Toisaalta takavuosina seurasin jostain syystä kohtuullisen tiiviisti esim. uskonnollisia palstoja, joissa kuulee aivan pöyristyttäviäkin mielipiteitä. Kapinointi tällaisia vanhoillisia uskonnollissävytteisiä instituutioita vastaan taitaa olla minussa aika syvällä.

Kuulostaako liian jalolta? Ehkä. Jos syynä on sittenkin vaan täydellinen turhautuminen seksielämääni; se etten ole tehnyt tarpeeksi mitään typerää.

En tiedä.

Enkä tässä asiassa tarvitse muiden kunnioitusta. En ainakaan halua.

Tiedä sitten, kannattaako näinkään henkilökohtaisia juttuja pistää julkisesti kiertoon... Pitääkin olla näin rehellinen. Sait minut kuitenkin avautumaan. Toivottavasti jaksoit myös lukea.

• PikkuNäätä kirjoitti:

"Anteeksi vain, mutta sarkasmisi ei pure. "

Pakko myöntää, että elämäni on tällä hetkellä vähän tylsää, mutta sinänsä on kummallista, että liität tämän lauseen juuri tähän viestiin. Edellinen viestini ei ollut poikkeuksellisesti lainkaan (ainakaan tietoisesti) sarkastinen - autokolari oli oikeasti osuva vertaus.

Yhden asian joudut kuitenkin myöntämään: sain sinut vähän hyökkäävälle kannalle.

" Jotenkin sain viesteistäsi kuvan, että koet syyllisyyttä itsesi/jonkun toisen puolesta ja yrität siksi kiistää asian merkityksen."

Tuo sai minut ihan vakavasti miettimään. Itse en ole koskaan onnistunut itseäni niin humalaan juomaan, että muisti on mennyt, joten se on turha syytös. En minä rekisteröidyllä nimimerkillä sitten kyselisi.

Käsittelyn päätääminen tähän olisi kuitenkin liian helppoa, enkä usko, että sitä tarkoitatkaan. Tässä keskustelussa todellakin OLEN dissannut neitsyyden merkitystä, sitä ei käy kiistäminen. Miksi teen sen, se on hyvä kysymys. Syyllisyyttä en motiiviksini voi uskoa.

Luulen, että kyseessä on enemmänkin tuuletus. Olen hiukan kyllästynyt tällä foorumilla kliseisiin pohjautuvaan keskusteluun, ja yritän vähän saada ihmisiä heräilemään ja miettimään niitä yleisimpiä. En sitten tiedä, auttaako tämä mitään. Toisaalta takavuosina seurasin jostain syystä kohtuullisen tiiviisti esim. uskonnollisia palstoja, joissa kuulee aivan pöyristyttäviäkin mielipiteitä. Kapinointi tällaisia vanhoillisia uskonnollissävytteisiä instituutioita vastaan taitaa olla minussa aika syvällä.

Kuulostaako liian jalolta? Ehkä. Jos syynä on sittenkin vaan täydellinen turhautuminen seksielämääni; se etten ole tehnyt tarpeeksi mitään typerää.

En tiedä.

Enkä tässä asiassa tarvitse muiden kunnioitusta. En ainakaan halua.

Tiedä sitten, kannattaako näinkään henkilökohtaisia juttuja pistää julkisesti kiertoon... Pitääkin olla näin rehellinen. Sait minut kuitenkin avautumaan. Toivottavasti jaksoit myös lukea.

Joo. Olin taas vähän liian korkealentoinen. Mieleeni välähti eräs asia. Taisin kuulla aloituksen kysymyksen joskus viime vuonna ohimennen esitettynä eräällä nimeltämainitsemattomalla foorumilla (ei Suomi24). Mielestäni kysymys oli hauska, eikä siihen kukaan tajunnut tarttua keskustelun lomassa. Päätin sitten kysäistä täällä, kun täällä sitä konsevatiivisempaa porukkaa noin muutenkin liikkuu.

Kyseessä onkin siis plagiaatti. Sen kun yhdistää edelliseen viestiini, saa jo aika mukavan motiivisopan. Joko riittäisi?

• Suokaa anteeksi nopea etenemistahtini, mutta tällä palstalla aiheilla on taipumus tippua nopeasti.

Noniin. Vastaus näyttää aika ilmeiseltä. Neitsyys on siis sitä, ettei ole ollut yhdynnässä. Mutta mikä sitten on sen merkitys? Miksi siitä kskustellaan täälläkin säännöllisesti?

Ensimmäisen yhdynnän, toisin kuin autokolarin, tuottamat fyysiset muutokset ovat olemattomia. Tytöillä on immenkalvo (joka voi puhjeta muutenkin), pojilla ei sitäkään.

Neitsyys tulisi sitten varmaan ymmärtää henkisenä ilmiönä? Neitsyt on siis kokematon henkilö? Tämähän muistinmenetyksessä tapahtuu. Ei ole mitään seksikokemusta, joten eikö se seuraava kerta ole sitten "ensimmäinen"? Joku voisi nyt tietysti jotain Freudia ja alitajuntaa tähän vetää, mutta eiköhän jätetä se näkökulma nyt sikseen. Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.

Jaa, ettei neitsyys ole ensisijaisesti myöskään henkinen tila? No nyt ollaan asian ytimessä. Se on s o s i a a l i n e n instituutio. Neitsyt on arvokkaampi markkinoilla - ikään kuin käyttämätön auto. Sosiaalinen selitys selittää myös sen, miksi tyttöjen neitsyydestä tehdään niin paljon tärkeämpi juttu kuin poikien. Suomalaisessa kulttuurissa vähän rivien välistä, monissa paikoissa se sanotaan avoimesti. Kulttuureissa, joissa nainen on kauppatavaraa, neitsyys on erityisen tärkeää. Uudesta autosta saa toki paremman hinnan kuin käytetystä.

Pitääkö meidän pitää kiinni tällaisesta "arvosta"?

Huomatkaa, että nyt neitsyt voikin olla se osapuoli, joka EI ollut kännissä. Hän voi nousta sängystä ennen krapulaista seksikumppaniaan, ja mikäli yhdynnällä ei ollut muita todistajia, hän voi olla yhä neitsyt. Se toinen ei muista.

Tai niinkuin eräs egyptiläinen nainen sanoi: "Tietysti haluan olla neitsyt hääyönäni, mutta immenkalvon saa X eurolla leikattua takaisin." Petostahan leikkaus on, mutta naisten vapautumisen kannalta merkityksellistä. Vai onko sittenkään? Jos neitsyys on enemmänkin symboli, ja sen menettäminen rituaalinen toimitus. Vähän niin kuin joululahjojen avaaminen.

Voisihan tässä puhua vielä uskonnosta ja vallankäytöstä, mutta keltanokkasosiologimme tuntee olevansa jo nyt tarpeeksi sekava, joten hän jättää asian nyt teidän pureskeltavaksenne.

• se siittä lähtee

mutta usein porukat mieltävät ensimmäiseksi kerrakseen sen jonka he viettävät sen rakkaan kanssa selvinpäin ensimmäisen kerran..

• tietenkään

...

• taavi

taidat olla niin pikku tyyppi ettei sun tarvii viel ees sitä tietää ellet sitä jo ihan omilla aivoilla osaa ajatella.
      se on ihan sama ootko sä kännis vai et, mut jos yhdynnässä oot nii neitsyys on menetetty.

• Hei Taavi!

Mukavaa, että tänne ilmaantui joku ilmeisesti minua paremin tietävä ihminen! Lisäksi kerrot minulle vastauksen kysymykseeni, vaikka "mun ei tarvii viel ees sitä tietää". Kuinka ystävällistä - ihan noin lähimmäisenrakkaudesta sen teit, vaikka sitä minun ei tarvinnutkaan tietää.

Olisi myös hyvin ilahduttavaa, mikäli kertoisit ajatuksiasi esittämiini jatkokysymyksiin aiheesta
        (http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=106&conference=639&posting=22000000025808308 ). Saatan olla pieni vielä mutta olen halukas oppimaan, jos millään suvaitset jakaa viisauttasi kanssani.

Ystävällisin terveisin

PikkuNäätä

• lolwut

No ei tietenkään :D

• virgo2004

Mieti nyt itsekin! Ei tosiaankaan säily. Neitsyys menetetään silloin kun EKAN kerrran harrastetaan seksiä. Muistaa sitä sitten tai ei!

• cgjk

ei tietenkään.koska joku sulle on kertonut että sä nait jotakuta kännissä ollessas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5787
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      604
      2265
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1171
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1013
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      936
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      905
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe