Tappaako riisi pulut

Tapiiri

Niin, eli kun aina sanotaan että pulut vetää maahan pudonneita riisejä jotka sitten turpoaa niiden mahassa ja sitten pulut "halkeaa". Voiko tämä nyt oikeasti pitää paikkaansa vai onko se vain suntioiden salajuoni? Jos näin todella on, mitä voisi heitellä riisin sijaan? Kauraa ehkä?

9

2380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anni

olen kuullut, että riisi on vaarallista linnuille, mutta en tiedä onko se varmasti totta vai ei. Jossain kirkoissa ei taida nykyisin saada heitellä mitäänkään, mutta olisinkohan joskus kuullut, että jossain olisi heitelty ruusun terälehtiä...?

• minä vain

se, että pulut kuolisivat riisiin, on täysin urbaani legenda. Pulut syövät ravinnokseen marjoja ja siemeniä, jotka aivan samalla tavalla turpoavat linnun mahassa kuin riisitkin. Eli riisi ei ole sen "vaarallisempaa" kuin mikään muukaan lintujen ruokavalioon kuuluva ruoka.
      Kirkot ovat nykyään kieltäneet riisin heiton lähinnä siisteyssyistä. Hietetty riisi sekoittuu hiekan sekaan ja kastuessaan maasta tulee limainen seos. Toinen syy riisin heittämisen kieltämiseen on lintujen levittämä salomonella. Kun linnut tulevat syömään riisiä, voi niiden ulosteen mukana tulla salmonelle maahan, josta se kulkeutuu kenkien mukana kirkkoon jne.

• mie..vaan

Meillä heitettiin ruusun terälehtiä.

Huomattavasti kauniimpaa ja romanttisempaa, kuin ne perinteiset riisit.
      Sitäpaitsi ruusunterälehdet ei mene kampauksen sekaan, niinkuin riisit...Voi että niitä on inha nyppiä pois =/

• Tapiiri

Mutta eivätkös terälehdet mene kengän pohjissa kauheaksi mössöksi. Siinä on suntiolle vielä kovempi työ kun riisissä.

• 070707

-nettikaupassa on myynnissä sydämenmuotoista "sokeririisiä" joka kastuessaan sulaa ja päälle astuttaessa murenee, ei esitteen mukaan ole vaarallista linnuille. Lisäksi samaisesta nettikaupasta saa ruusun terälehtiäkin ostettua, esitteessä tosin ei mainittu onko tuotteet aitoja vai silkkisiä vai paperisia, mutta ruusun terälehtiä joka tapauksessa..

• Gello

incompetech.com/music/royalty-free/
      Sound effects from: http://freesound.org/

Luokka

Viihde
      Käyttölupa

Tavallinen YouTube-käyttölupa

• Riisipuuro hiuksista

Riisin kylväminen haaparin päälle on nykyään kielletty monissa paikoissa. Paljon mukavampia vaihtoehtoja löytyykin, esim. saippuakuplia olen nähnyt puhallettavan.

• Anonyymi

Mikään vastauksista ei pidä paikkaansa. Otin kerran kaverini pulun hoitoon ja ruokin sille riisiä. Se räjähti seuraavana päivänä keittiööni omassa häkissään.

• Anonyymi

Toripuluja pitäis harventaa vai mitää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2862
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1619
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1454
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe