kirjoittajat vanhoja, tarkoitan yli tai melkein 60-vuotiaita? Vähän palsta tuntuu ykstoikkoiselle kun kaikki ovat vanhoja!! Ei vaan, olenhan itsekin samaan ikäryhmään kuuluva.
Mutta kuinka aika on voinut kulua näin nopeasti, että olemme jo näin ikäloppuja??
Onko tällä palstalla
32
1940
Vastaukset
Se riippuu asenteesta, minä ainakaan en tunne mieleltäni itseäni vanhaksi saati ikälopuksi - pois se meistä.
Se on tosi, että aika on kulunut nopeasti taakse päin ajatellen ja joskus tietysti toivoo saavansa jotain eletystä elämästä takaisin. Rautavaaran sanoin päivääkään en vaihtaisi pois.
Koitappas itse vähän piristää palstaa, nyt se tosiaan tuntuu "nuupahtaneelta"!
Jospa vappua kohden virkistyttäisiin - niin ja käyppä meidän pystybaarissa!- marjapensas
Älähän nyt meitä ikälopuksi leimaa, minä en ainakaan tunnusta, kypsässä iässä olevia aikuisia, olemme.
Se ON asenteesta kiinni, pilkettä silmäkulmaan ja hymyä huuleen, eikä kannata jäädä laakereille lepäämään. - KristaTee
Minä mitään ikäloppu ole! Elämäni parasta aikaa elän. Raskaat työvuodet takana, lapset aikuisia. Oma koti. Vapaus tulla ja mennä niinkuin haluaa. Ystäviä. Mukava mies kiikkustuolissa (löhöämässä telkkarin ääressä on oikeampi kuvaus). Mitä muuta pitäisi olla. Harrastuksia? Niitä on.
- mut.
ei me teoriassa olla ikäloppuja,
vielä pitäisi olla 10-20 vuotta,
mutta sitä jännitän pitääkö teoria paikkansa kohdallani. - OliviaKoo
Vanhoja? Yli tai melkein 60-vuotiaita? Hekö ovat mielestäsi vanhoja?
Eiköhän se niin ole, että jokainen päättää itse omalla kohdallaan, onko sananmukaisesti vanha, vai vaan kauemmin elänyt kuin joku nuorempi.
Miten tämä vanhuus sinun mielestäsi ilmenee? Sen kun kerrot, niin minä päätän sitten, olenko vanha. Tai ainakin, olenko sinun mielestäsi vanha.- itse..
omasta mielestäni vanha, enpä voi sille mitään! Itselläni se ilmenee sillä tavalla kun katson peiliin.. ja asustan ihan yksin, eikä oo kaveria. Monta kertaa vain kauppareissut ovat päivää piristämässä, ja näin saattaa kulua useita päiviä. Ja jos aamulla herätessä ei tunnu mitään vaivoja, niin sitten on varmasti kuollut.
- OliviaKoo
itse.. kirjoitti:
omasta mielestäni vanha, enpä voi sille mitään! Itselläni se ilmenee sillä tavalla kun katson peiliin.. ja asustan ihan yksin, eikä oo kaveria. Monta kertaa vain kauppareissut ovat päivää piristämässä, ja näin saattaa kulua useita päiviä. Ja jos aamulla herätessä ei tunnu mitään vaivoja, niin sitten on varmasti kuollut.
sinulla on tuo itseironian taito. Se on hyvä asia, huumorintajulla pötkii jo pitkälle.
- folk
itse.. kirjoitti:
Tässähän puhuit ihan minun suullani,paitsi en tunnusta olevani vielä vanha,olen vain ikääntynyt.
Hyvin usein tulee nykyään mieleen kaikkia vanhoja juttuja.Onkohan se niin,että tulevassa ei niitä tapahtumia enää niin paljoa ole.En kuulu mihinkään eläkeläis järjestöön,mutta ystäviä on.Yhtä järjestöä kokeilin,ei ollut minun paikkani.Omasta itsestähän se on kiinni pitäis vaan mennä porukoihin. - ei sama.
Ei 60v ole vanha,
mutta kyllä alkaa kunnioittaa vanhoja jo toivoisi että elää itsekin vanhaksi.
Iskäni ja äitini ovat 90, alle ja yli, sanovat, eivät ole vanhoja, vaan kauan eläneitä.
Vanhuus ilmenee hitautena,
tekee vain välttämättömiä asioita päivässä.
Ja nautiskelee vapaa-ajasta, jos nuorella olisi niin, olisivat masentuneita.
Ei ala suuriin tehtäviin, kuten esim. rakentamaan lapsille omakotitaloa. - marjapensas evk
ei sama. kirjoitti:
Ei 60v ole vanha,
mutta kyllä alkaa kunnioittaa vanhoja jo toivoisi että elää itsekin vanhaksi.
Iskäni ja äitini ovat 90, alle ja yli, sanovat, eivät ole vanhoja, vaan kauan eläneitä.
Vanhuus ilmenee hitautena,
tekee vain välttämättömiä asioita päivässä.
Ja nautiskelee vapaa-ajasta, jos nuorella olisi niin, olisivat masentuneita.
Ei ala suuriin tehtäviin, kuten esim. rakentamaan lapsille omakotitaloa.että "iskä ja äiti" ja noin 90, eikä edes ala rakentaan omakotitaloa lapsilleen.
Herttileijaa, että on lepsuja vanhempia sulla.
- Netti-Ilona
On täällä näitä nuoriakin tyttöjä silloin tällöin äänessä.
Minusta kuusikymppinen ei ole ikäloppu vaan nainen hyvässä iässä. Vaikka kyllä viisikymppinen taitaa olla vielä paremmassa iässä :)) Se on makuasia, sanoi kissa kun takapuoltaan nuoli.- OliviaKoo
että Ilon-Amme on ise viisikymppinen, jos on tuota mieltä.
Arvaankohan väärin vai oikein väärin? - Netti-Ilona
OliviaKoo kirjoitti:
että Ilon-Amme on ise viisikymppinen, jos on tuota mieltä.
Arvaankohan väärin vai oikein väärin?on käsittänyt asian ihan oikein. Viisikymppinen olen. Saa myös galleriaan kurkistaa. Ole hyvä.
- Fridanna
Netti-Ilona kirjoitti:
on käsittänyt asian ihan oikein. Viisikymppinen olen. Saa myös galleriaan kurkistaa. Ole hyvä.
Aloittaja toisessa lauseessa toteaa ikäistensä seuran vähän tylsäksi. Olen vahvasti eri mieltä, joskin myös minua nuoremmat ja vanhemmat ovat mukavia, jos ovat!
Ajatteleppa, että niinhän ne nuoretkin hengailevat ikäistensä kanssa, niin miksipä me emme tekisi myös. On yhtä paljon ajan patinaa sielussa, joten on kenties helpompi keskustella monista asioista. Välillä voimme ihan reilusti heittäytyä niihin 17-vuotiaana kokemiemme tapahtumien muistoihin.
Vaikka ulkokuori rapistuu kaikista mahdollisista vastatoimista huolimatta, niin sisältä ollaan nuoria. Kuulin vast´kään uuden määrityksen 65-70-vuotialle, nuori iäkäs!! Tuo toinen sana ei oikein miellytä!
- vastaukset
huomasin, että olette kaikki virkeitä ihmisiä minuun verrattuna. Mikähän on se salaisuus, millä olette pysyneet pirteinä ja nuorekkaina..?
- KristaTee
myönteinen asenne elämään. Aina löytyy jotain hyvää, oli päivä miten harmaa tahansa. Monesta pienestä ilonaiheesta saa kerättyä itselleen hyvän mielen. Toki vastoinkäymisiäkin on, mutta niin kuuluu ollakin. Jos kaikki aina olisi hyvin, miten sitten voisimme nauttia hyvistä hetkistä? Katsele ympärillesi, aina löytyy jotain josta voit olla onnellinen. Pirteys ja elämänmyönteisyys ei ole iästä kiinni.
- OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
myönteinen asenne elämään. Aina löytyy jotain hyvää, oli päivä miten harmaa tahansa. Monesta pienestä ilonaiheesta saa kerättyä itselleen hyvän mielen. Toki vastoinkäymisiäkin on, mutta niin kuuluu ollakin. Jos kaikki aina olisi hyvin, miten sitten voisimme nauttia hyvistä hetkistä? Katsele ympärillesi, aina löytyy jotain josta voit olla onnellinen. Pirteys ja elämänmyönteisyys ei ole iästä kiinni.
Kun on koko ajan utelias elämän suhteen, mitä se voikaan vielä tuoda tullessaan, on varmaan eräs syy siihen ettei jää sammaloitumaan.
On hyvä, jos koko ajan on jotain, mitä odottaa.
Se pitää mielen virkeänä.
Minä odotan nyt Porin Jazzeille lähtöä kesällä ja ennen sitä tietysti paljon mukavia asioita, kesään nekin liittyen.
Näitä asioita on vähän itsekin järjesteltävä, eivät ne itsekseen tule. - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Kun on koko ajan utelias elämän suhteen, mitä se voikaan vielä tuoda tullessaan, on varmaan eräs syy siihen ettei jää sammaloitumaan.
Minä odotan nyt Porin Jazzeille lähtöä kesällä ja ennen sitä tietysti paljon mukavia asioita, kesään nekin liittyen.
Näitä asioita on vähän itsekin järjesteltävä, eivät ne itsekseen tule.Aamulla herättyäni loikoilen hetken ja mietin että mitähän mukavaa tänään. Ja jossakin etäämpänä on aina jotain hauskaa. Nyt kylläkin kalvaa kateus siitä Paul Ankan konsertista! Mutta kyllä Pori Jazziin menen vaikka yksin. Ja yksin joudun menemään, koska mieheni mielestä kaikki kevyempi on turhaa ja ajan haaskausta. Kovin on hilpeä mies!
- marjapensas
OliviaKoo kirjoitti:
Näitä asioita on vähän itsekin järjesteltävä, eivät ne itsekseen tule.jokainen voisi mennä itseensä ja ajatella, että vierivä kivi ei sammaloidu, aktiivinen elämä pitää virkeänä.
Ei sitä kukaan ovesta sisään tuo, kyllä se ihan itse pitää lähteä etsimään, kullekin sopivaan elämän tapaan. - uzma-m
marjapensas kirjoitti:
jokainen voisi mennä itseensä ja ajatella, että vierivä kivi ei sammaloidu, aktiivinen elämä pitää virkeänä.
Ei sitä kukaan ovesta sisään tuo, kyllä se ihan itse pitää lähteä etsimään, kullekin sopivaan elämän tapaan.kayn lukemassa viestejanne etta pysyisin nuorena,just taytin 71v. olin aina ajatellut alamaki alkaa tasta,mutta taalla sita viela porskutellaan.Ai ai jos paasiski Porin jazz areille,nauttikkaa kesasasta ja sen iloista.
Enskuun lopulla pitais kayda visitilla tyttarella USA:ssa,lahetti matkarahat ,niin on kai pakko,hirvittaa tuo yli 24 tunnin reissu.
Iloista vappua kaikille!! - KristaTee
uzma-m kirjoitti:
kayn lukemassa viestejanne etta pysyisin nuorena,just taytin 71v. olin aina ajatellut alamaki alkaa tasta,mutta taalla sita viela porskutellaan.Ai ai jos paasiski Porin jazz areille,nauttikkaa kesasasta ja sen iloista.
Enskuun lopulla pitais kayda visitilla tyttarella USA:ssa,lahetti matkarahat ,niin on kai pakko,hirvittaa tuo yli 24 tunnin reissu.
Iloista vappua kaikille!!Lähde ihmeessä! Ota hyvää lukemista ja tukisukat matkaan niin hyvin menee. Toivotan sinulle hyvää matkaa ja hyvää kesää!
- erilaista,
KristaTee kirjoitti:
Aamulla herättyäni loikoilen hetken ja mietin että mitähän mukavaa tänään. Ja jossakin etäämpänä on aina jotain hauskaa. Nyt kylläkin kalvaa kateus siitä Paul Ankan konsertista! Mutta kyllä Pori Jazziin menen vaikka yksin. Ja yksin joudun menemään, koska mieheni mielestä kaikki kevyempi on turhaa ja ajan haaskausta. Kovin on hilpeä mies!
kun asuu toisen kanssa yhdessä ja sitten, kun asuu yksin. On minullakin ollut perhe, joten tiedän sen. Minulla on ostettuna jotain huonekaluja osina, mutta ei ole ketään, joka kasaisi niitä. Tietääkö muuten kukaan, mistä saisi kasaajan, siis ei muuta varten kuin huonekalujen kokoamista..?
Nyt menin jo toiseen asiaan!
- Wivi
alaikäinen täällä, mutta kun on kivaa porukkaa niin viihdyn.
Eiköhän se vanhuus ala silloin, kun itsensä tuntee vanhaksi eikä kalenteria katsomalla.- 50-60 vuotiaiden
palstalla kun ikäsi puolesta "kuuluisit" sinne?
Tervetuloa vaan porukkaan, ottaisko osansa niistä kehuista, enpä taida uskaltaa.
Älä välitä, jos joku on heti pois ajamassa, se nyt on vaan jotain nipotusta.
Mutta vanhaksi älä itseäsi kutsu - ei mekään olla vanhoja ja sanoit itseäsi alaikäiseksi - ei siis mitään vanhuus ole vielä alkanut.
Ei täällä olla sidottu mihinkään määrätyyn palstaan - voi sitä joskus loikkia vähän sinne sun tänne!- Pertta-täti
50-60 vuotiaiden kirjoitti:
Sinä senkin raastinrauta!
Mihin minä sitten kuulun? Täytän kesällä enemmän kuin täällä on palstoja yhteensä.
Mihin olet minua ajamassa? - OliviaKoo
50-60 vuotiaiden kirjoitti:
60-vuotiaiden palstalla, toivomuksesi mukaan.
Vai onko muitakin kuusikymppisten palstoja? - lindroos
Tellastiina kirjoitti:
Tervetuloa vaan porukkaan, ottaisko osansa niistä kehuista, enpä taida uskaltaa.
Älä välitä, jos joku on heti pois ajamassa, se nyt on vaan jotain nipotusta.
Mutta vanhaksi älä itseäsi kutsu - ei mekään olla vanhoja ja sanoit itseäsi alaikäiseksi - ei siis mitään vanhuus ole vielä alkanut.
Ei täällä olla sidottu mihinkään määrätyyn palstaan - voi sitä joskus loikkia vähän sinne sun tänne!siis just noin. Jos olet tälle palstalle liian nuori - noh, kyllä kai sä siihen konstit löydät?
- soilike
Vanhahan oon jo nyt.
Kun olin 20v, työtoveri 27v meni naimisiin, ajattelin kuinka se noin vanhana vielä?
Kun rakensin 50vuotiaana taloa, en muistannu , että olen vanha.
Nyt liki seitsenkymmenen myönnän , että alan tulla vanhaksi, mutta onneksi on tuo elämänkokemus ja kivat muistot, joita voin selata tässä kiikkustuolissa istuessani.
Kauhistus, jos olisin antanut elämän lipua ohitseni, sitä elämättä.- KristaTee
Siinä sitä on sitten oikein vanhana mukava istua ja narisevalla äänellä kertoa lapsenlapsenlapsille kuinka villi mummi on aikoinaan ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565490Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212407Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551675- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101187