Voisiko olla, että minulle olisi puhjennut jokin muu allergia tai herkkyys laktoosi-intoleranssin lisäksi, kun minua turvottaa edelleen (ajattelin sen johtuvan vain tuosta laktoosista...) ja usein syönnin jälkeen iskee mahakipu? Myöskin usein tulee ruokailun jälkeen oksettava olo tai muuten tosi huono ja liian täysi olo turvotus. Tuntuu kamalalta, kun maha on kuin jalkapallo. Voisiko kotona testata "alustavasti", että mikä minua voisi vaivata? Tarkoitan lähinnä ruokavalion muutosta hetkellisesti tms.
Mikä voisi olla?
4
355
Vastaukset
- skalskjdf
maitohan voi olla sopimaton muutenkin kuin laktoosin vuoksi. Kokeile jättää se pois joksikin aikaa. Voi tietysti olla jokin muukin ruoka-aine (vaikka peruna!). Kokeile yksi kerrallaan parin viikon ajan.
- horjuvainen
Keliakiaa sairastava tuttuni puhui juuri tuollaisista oireista..Onko sulta sitä testattu?
Sen pitäis olla kovin kivulias mutta tiedän heti kaksi tuttua joilla ei ollut muita kuin nuo oireet.. - Fray
Ihan samanlaisia oireita kuin minulla ollessani vielä vegaani (=kasvisruokavalio ilman kananmunaa ja maitotuotteita). Oltuani pari vuotta vegaanina aloin kärsiä henkeä ahdistavasta mahanturvotuksesta johon edes ilmavaivalääkkeet eivät auttaneet nimeksikään. Minua myös usein oksetti ja pyörrytti ruokailujen jälkeen. Muistan, miten mitättömän pienetkin annokset saivat mahani hetkessä kireäksi ilmapalloksi! Töissäkäynti oli yhtä helvettiä tuon vaivan takia. Ummetuksesta ei turvotus ainakaan voinut johtua, sillä suoleni toimi vähintään kerran päivässä.
Lopulta olin niin epätoivoinen, että menin luontaishoitolaan ottamaan suolihuuhtelun. Hoitajan suosituksesta aloin käyttää säännöllisesti maitohappobakteerikapseleita. En muista, miten äkkiä vaivani hävisivät, mutta pari kuukautta suolihuuhtelun jälkeen tajusin, että ei turvota niin pahasti kuin ennen.
Käytän vielä tänä päivänäkin säännöllisesti maitohappobakteerikapseleita ja nykyään vatsani on rento ja litteä (tosin en enää ole vegaanikaan, vaan ryhdyin takaisin sekasyöjäksi). - syyllisenkin.
Testin jälkeen tietoa noista maitohappobakteereista-
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Oireista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717