Persiljan kasvatus sisällä?

Apua missä vika...

Minkälaista hoitoa persilja tarvii tullakseen hyvin toimeen sisällä? Pari viime vuotta olen yrittänyt kasvattaa kaupan valmiita taimia kotona ja kovin vaivaiseksi ne hyvän alun jälkeen tuntuvat aina kuihtuvan. Lehdet veltostuvat ja kuivuvat pois eikä uusiakaan kasva kovin nopeaan. Persilja on eteläikkunalla kukoistavan basilikan vierellä ja saa vettä usean kerran viikossa. Multana on ihan normaalia kukkamultaa. Missä vika?

5

7512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onttomukulakiurunkannus

Oletko muistanut lannoittaa?

Toisinaan kaupasta ostettavat yrtit ovat niin hyvin kasteltuja, että juuristo mätänee.

Minusta kyllä persiljan kasvatus sisällä pitäisi onnistua.

• emmy.

Voisikohan persijalla olla liian kuuma. Meillä on viime kesänä ostamani persilja viihtynyt hyvin orangeriassa, jossa lämpötila on talven aikana ollut n. 5-10 astetta (taisi sillä kovalla pakkasella käväistä vähän pakkasellakin).

Tälläkin hetkellä persilja kasvaa ja voi hyvin. Koko talven siitä sai ruuan maustetta riittävästi nelihenkisen perheen käyttöön.

• lamppu40

on jotenkin nirso..mutta kun ostat ruokakaupan valmiita potteja,niin muista kattoo että juuret on suhtkoht vaaleita (monet on ihan mustia).

• apua missä vika...

vielä sen verran, että ostamani taimet ovat olleet kukkakaupan n. 10 cm korkeita taimia, eivät ruokakaupan yrttejä. Eli sen suhteen pitäisi asia olla kunnossa. Täytyypä kokeilla ainakin laittaa persilja ulos (lasittamattomalle) parvekkeelle kun ilmat vähän lämpenee. Olen miettinyt, että ehkä se ei niin pidä tuosta eteläikkunan auringon paahteesta, jota näin kesäisin saa iltapäivisin? Tiedä tuota sitten, ei se nyt ihan kuollut ole, mutta ei siitä kyllä paljoa syötävää kesässä tule.

• rotissööri

minulla oli aikoinaan sama ongelma, mutta sitten siirryin kasvattamaan persiljaa parvekelaatikossa siemenistä - eikä mitään probleemaa. KAsvatan myös parvekelaatikossa salaattia ja retiisejä, silloin ne saa aina tuoreina ja ilman nahistumista. Kokeilen viime kesänä myös tomaatteja suoraan multapussiin ja syksyllä korjasin sadon: 37 kpl yhdestä taimesta. pussi oli lattialla parvekkeella ja kastelin sen päivittäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1781
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1561
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      142
      1514
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      99
      1445
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      78
      1371
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1229
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      275
      1148
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1031
    9. Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta

Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään
      Pirkkala
      17
      1009
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1005
    Aihe